hallo ik ben nieuw en wil de bak inrichten (Guppy100)


guppie100 zei:
Bertus zei:
In welke bak?
Neon tetra is zo al moeilijk te kweken.
platy dalmatier en endlerguppen , bij elkaar?



en de cpo kreeft ga ik zeker mee kweken????
Lust jij dan kreeft?
ik doe alle vissen bij elkaar

Je moet er ook wel reken mee houden dat niet alle vissen bij mekaar kunnen, zoek hier eens naar op het forum!
 
Ja dat is waar. Wij hebben hier 2 bakjes met de cb TB en dan zitten daar de Blue Bolts bij en de Panda, King Kong.
Die zijn wel duurder maar het zijn wel erg mooie om te zien. Je kan ze wel zien in mijn fotoalbum als je even gaat kijken bij de laatste pagina s.
Boven ook nog een bak met de lagere gradatie cr en ook die zijn mooi natuurlijk. het was meer mn vrouw die de TB wilde hebben. Tja, dan zeg je geen nee he :D ;).
 
Tja er valt in de regel iets minder snel mee te kweken dan bv de Vuurtjes maar het kost niet veel moeite hoor. Welke waarden je nodig hebt hangt eigenlijk af van de waarden waarop ze zijn gekweekt maar de hoge gradaties hebben veelal wel een ph verlagende bodem nodig met een ph van rond de 6 en een kh van 0-1.
 
nilo1804 zei:
het is idd moeilijk tot niet te zien, volgens mij is het zelfs niet te zien.

beste oplossing lijkt mij om meerdere te houden. (als je bak groot genoeg is)

Ik heb dit eens op het aquaforum opgezocht en hier zeggen ze dat het bijna niet te zien is, een ander zegt dan weer van wel... weet het niet zo goed meer?? Heb jij misschien duidelijke kenmerken, Bertus, zodat ik het duidelijke verschil weet ;) ?
 
Google maar op appelslakken , zal je het zien,aan de draaing.
Heb er zelf nu 10, met 25 kleintjes.
De appelslak (familie Ampullariidae) is een wijd verspreide, tropische zoetwaterslak. De relatief grote afmetingen (5 tot 15 cm) en de mooie kleuren (geel, groen, wit en blauw) van de recente kweekvormen hebben sterk bijgedragen aan de groeiende populariteit van deze slak in de aquariumhobby. Tegenwoordig zijn ze dan ook in nagenoeg iedere aquariumwinkel te verkrijgen. Niettemin zijn er nog veel misverstanden over de appelslak. Het begint al met de naamgeving, in vrijwel alle aquariumboeken wordt er gesproken over Ampullarius gigas of Ampullarius cuprina bij het beschrijven van de appelslak. Deze oude benamingen zijn niet meer geldig volgens de huidige naamgevingsregels en dateren nog uit het prille begin van het beschrijven van de soorten in de 18de en 19de eeuw. Pas later, toen de appelslakken familie grondig onder de loep genomen werd, bleken bepaalde auteurs deze slakken al eerder beschreven te hebben. Aangezien deze eerdere beschrijvingen, op enkele uitzondering na, de voorrang krijgen op latere, gelden de recentere namen zoals Ampullarius niet meer. In de praktijk blijkt het echter toch jaren te duren voordat deze informatie algemeen bekend is (en hopelijk draagt deze informatie daar een steentje aan bij). Volgens de op dit moment meest geaccepteerde indeling bestaat de appelslakken familie (Ampullariidae) uit verschillende geslachten: in de 'Nieuwe wereld' (Zuid en Centraal Amerika en het zuiden van de VS) zijn de geslachten Asolene, Felipponea, Marisa en Pomacea terug te vinden, terwijl de geslachten Afropomus, Lanistes en Saulea in Afrika voorkomen. De appelslakken van het geslacht Pila komen zowel in Afrika als Azi� voor. Naast de onduidelijkheden in de naamgeving, wordt nog vaak verondersteld dat de appelslak een hermafrodiet is. En hoewel veel slakkensoorten dat inderdaad zijn, heeft de appelslak gescheiden geslachten en zijn er dus 'mannetjes en vrouwtjes'.!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Helaas is het verschil tussen mannetjes en vrouwtjes moeilijk te zien, alhoewel in enkele soorten de schelp van de mannetje een grotere, trompetvormige opening heeft.!!!!!!!!!!!! Meestal wordt het geslacht pas duidelijk als de slakken paren. Het mannetje kruipt dan op de schelp van het vrouwtje en brengt vervolgens zijn geslachtsorgaan in het vrouwtje.
 
lees bij !!!!!!!!!,.
Appelslakken - The Apple Snail



applesnail.net/content/multi_languages/dutch.htm






Helaas is het verschil tussen mannetjes en vrouwtjes moeilijk te zien, alhoewel ... Indien men de appelslakken in een beplant aquarium wilt houden dan is enkel ...
 
Ik zou gewoon 10 appelslakken houden als je toch een groot genoeg aquarium hebt, dan heb je toch altijd wel kans dat je mannetjes en/of vrouwtjes hebt. Het zou toch wel heel toevallig zijn moest dit niet geval zijn thumbs:
Alvast bedankt voor de hulp!
 
jessicapilon zei:
Bertus zei:
http://applesnail.net/content/multi_languages/dutch.htm

Staat er al,hoor. :D

Klopt, maar ik kon de link niet aanklikken hier ;)
Had het ook niet gezien moet ik bekennen Bertus.
ja klopt bedoelde ook die garnaaltjes
 
jessicapilon zei:
De lagere gradatie cr is vaak op gewoon leidingwater wel te houden hoor.
oke maar neem geen garnalen want ik neem cpo en garnalen en cpo bij elkaar kan niet want de cpo eet de garnalen op
 

Terug
Bovenaan