Goeden Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Middag, hier is het nu weer zonnig en 22 graden met 84% luchtvochtigheid.
paar broodjes gegeten, en zo even naar de bouwmarkt voor wat pluggen, schroeven en aanverwante goederen.
 
Middag buurvrouw en is de bui die ik je heb toegestuurd al aangekomen?
Natuurlijk heb ik dat met alle liefde gedaan:ROFLMAO::deal:
 
Uitgeklust voor vandaag, lampen weer aan de schutting gemonteerd, draden getrokken en vastgezet. Verder aansluiten moet nog gebeuren. Maar voor nu zijn we er wel klaar mee.
IMG_2817.jpeg
 
Middag binnenkomers en ja hier een paar flinke buien op de kop gehad. Nou ja de tuin kreeg ze op de kop.
 
Hier komen ze eraan. Wordt flinke plens water verwacht dus ga de planten die daar niet tegen kunnen maar eens binnen halen en op tijd met de honden naar buiten.

Knipsel.JPG



Zo te zien ook behoorlijk wat onweer.
 
Goedenavond.

Hier is het buiten nog 23 graden. Met 72% erg vochtig.
Binnen is het ook 23 graden. Maar wel 50%.

Het schip met zure appels is in aantocht zie ik. Het begint hier aardig donker te worden.
Ik ben benieuwd of het flink gaat plenzen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Want de buren hebben een nieuw dak laten leggen. Dus altijd spannend of het dan niet juist gaat lekken.
 
Avond. Vanavond vroeg het bed opzoeken. Beetje uitgeblust na de klusmiddag. Ff de rug wat rust geven.
de regen trekt hier zo te zien onderlangs, als buienradar wat betrouwbaar is tenminste. Zag net een filmpje op Fab van een neef uit Zutphen en daar kwam het met bakken omlaag.
IMG_2819.jpeg
 
Avond. Vanavond vroeg het bed opzoeken. Beetje uitgeblust na de klusmiddag. Ff de rug wat rust geven.
de regen trekt hier zo te zien onderlangs, als buienradar wat betrouwbaar is tenminste. Zag net een filmpje op Fab van een neef uit Zutphen en daar kwam het met bakken omlaag.
Bekijk bijlage 365734
Hier idem, en de jongste hond zat steeds in 1 hoek bij de drempel van een balkondeur te snuffelen. Dan riep ik haar weg maar ze ging steeds weer terug. Zaklamp erbij gepakt en toen zag ik dat de afvoer het water niet gauw genoeg weg kreeg. Dus bijna natte voeten binnen . Nooit eerder meegemaakt.
 
Hier idem, en de jongste hond zat steeds in 1 hoek bij de drempel van een balkondeur te snuffelen. Dan riep ik haar weg maar ze ging steeds weer terug. Zaklamp erbij gepakt en toen zag ik dat de afvoer het water niet gauw genoeg weg kreeg. Dus bijna natte voeten binnen . Nooit eerder meegemaakt.
fijn dat de hond je aandacht trok....
 
Luie donders dus:DD:DD
In Grunn regent het lekker en ik was net optijd met Sky weer thuis om half 6.
 
Goedemorgen.

Hier is de meeste regen langs getrokken. 18mm gevallen.
Geleen en Maastricht kregen de volle laag.
 
Moge Corne en de wind is hier vrij zwak maar het is meer de regen. Maar goed alles koelt lekker af zo en dat mag ook wel.
 
Goedemorgen

fijn dat de hond je aandacht trok....
En dan voor de jongste van de twee. 6,5 maanden.
Goedemorgen.

Hier is de meeste regen langs getrokken. 18mm gevallen.
Geleen en Maastricht kregen de volle laag.
Ik zag het gisteren op een kaart. Het is hier flink tekeer gegaan maarStein, ten westen van Geleen daar was het ook wat onweer betreft veel erger.

Oudere inslagen zijn rood.

IMG_4456.png
 
Goedemorgen.

Hier is de meeste regen langs getrokken. 18mm gevallen.
Geleen en Maastricht kregen de volle laag.
Goedemorgen vanuit Maastricht!

Wij hebben gisteren niets gemerkt tijdens de plensbui, want we zaten op dat moment in de bioscoop naar Mission Impossible te kijken en die duurde drie uur. Ik merkte op zeker moment wel dat ik het koud kreeg, ik dacht nog “ het regent vast buiten.” Toen we uit de zaal kwamen zag ik dat het regende, dus ik trok mijn regenjas aan en stak mijn paraplu op. Maar dat waren nog maar een paar spatjes. Toen we terugkwamen bij het hotel zag ik dat de buren van het hotel naast ons de kelder aan het leegpompen waren. Het water had flink hoog gestaan. Ook elders in Maastricht moesten soms mensen het restaurant verlaten waar ze aan tafel zaten. Ze vertelden vanmorgen dat ze er de hele nacht mee bezig waren geweest. De rioleringen konden het niet aan. Er lag ook allerlei troep op straat. Elders was ook een sinkhole in de weg, waar een lantaarnpaal in terecht was gekomen. Kortom, flink wat ellende en schade.

2758FF95-B021-495F-AF06-E0B72236F581.jpeg


P.S. Alle visjes van vorig jaar leven nog, ze zijn zelfs gegroeid. Gelukkig wordt er goed voor ze gezorgd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan