Goeden Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben je toch niet nodig?
Sinds ik een pup in huis heb kom ik wel wat slaap tekort ja.
Die tante zit vol ongein. Nog nooit een pup gehad die zo vol zit met streken. zoals schoteltjes waar ze net van at, mee de mand in slepen.
Of een ritje maken op de Roomba. Dat gebeurde zo vaak dat er nu een plankje over de startknop ligt.

IMG_3740.jpeg

IMG_3836.jpeg





Genoeg puppy spam.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen.

Vandaag weer een ritje naar Zietikzee op de planning.
 
Wat een rust hier :koffie:
Operatie terras ontruiming en tuinplanten veilige stellen gestart hier sind 8,30 uur
Nu eerst koffie
 
Moge Jaap en de ellende gaat dus beginnen.

Laat ik alvast iedereen een goedemiddag toewensen.
 
Middag. Vanmorgen in ziekenhuis gezeten een tijd. Ega belde om kwart voor 8. De zoon was aangereden op fiets naar station. Auto gaf hem geen voorrang. Schaafwonden en sneetje boven oog. Verder natuurlijk gebutst en spierpijnen.

Ik ben naar t werk teruggegaan en om half 12 mocht hij naar huis. Dus even gehaald en thuisgebracht.

Gelukkig is het goed afgelopen.
 
Middag. Vanmorgen in ziekenhuis gezeten een tijd. Ega belde om kwart voor 8. De zoon was aangereden op fiets naar station. Auto gaf hem geen voorrang. Schaafwonden en sneetje boven oog. Verder natuurlijk gebutst en spierpijnen.

Ik ben naar t werk teruggegaan en om half 12 mocht hij naar huis. Dus even gehaald en thuisgebracht.

Gelukkig is het goed afgelopen.
Beterschap voor hem. Gelukkig met een sisser afgelopen.
 
Middag. Vanmorgen in ziekenhuis gezeten een tijd. Ega belde om kwart voor 8. De zoon was aangereden op fiets naar station. Auto gaf hem geen voorrang. Schaafwonden en sneetje boven oog. Verder natuurlijk gebutst en spierpijnen.

Ik ben naar t werk teruggegaan en om half 12 mocht hij naar huis. Dus even gehaald en thuisgebracht.

Gelukkig is het goed afgelopen.
Gelukkig maar! Ik fiets zelf ook altijd en ben ondertussen 2 keer aangereden en ik word bijna wekelijks aangereden. De rede waarom ik nu alleen nog maar bijna aangereden word is omdat ik stop voor alles wat mij voorrang moet geven. Ik trap er niets meer in sinds iemand me frontaal met 50km raakte. Sneed me de weg af recht tegen me aan. Excuus was ik keek of er geen autos van rechts kwamen. Dat is blijkbaar rede genoeg op de verkeerde weghelft op te rijden recht op me af en de laatste 5 meter even flink gas geven met n tesla s die makkelijk in een paar seconden 100 haalt.
Als fietser heb je geen voorrang. De regels op de weg gelden niet voor automobilisten die haast hebben of vinden dat ze voor mogen. Politie staat er 20 meter bij vandaan en kijkt er naar. Ze vonden me fietsverlichting interessanter. Nee ik trap er niet meer in 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: TLS
Gelukkig maar! Ik fiets zelf ook altijd en ben ondertussen 2 keer aangereden en ik word bijna wekelijks aangereden. De rede waarom ik nu alleen nog maar bijna aangereden word is omdat ik stop voor alles wat mij voorrang moet geven. Ik trap er niets meer in sinds iemand me frontaal met 50km raakte. Sneed me de weg af recht tegen me aan. Excuus was ik keek of er geen autos van rechts kwamen. Dat is blijkbaar rede genoeg op de verkeerde weghelft op te rijden recht op me af en de laatste 5 meter even flink gas geven met n tesla s die makkelijk in een paar seconden 100 haalt.
Als fietser heb je geen voorrang. De regels op de weg gelden niet voor automobilisten die haast hebben of vinden dat ze voor mogen. Politie staat er 20 meter bij vandaan en kijkt er naar. Ze vonden me fietsverlichting interessanter. Nee ik trap er niet meer in 😅

Gelijk heb je. Hier ook een dagelijks fietser.
 
Gelijk heb je. Hier ook een dagelijks fietser.
Dan maar 5 minuten reistijd rekenen voor al dat extra afremmen he 😄 ik moet wel remmen want ik trek soms in 3-4 seconden van 0 naar 30 op me fiets (benenkracht). Is wel grappig soms laatst begon ik te driften toen ik op wilde trekken en heb 1 keer me trapper door gebroken maar dat kan aan de Chinese meuk liggen 😜
 
Dan maar 5 minuten reistijd rekenen voor al dat extra afremmen he 😄 ik moet wel remmen want ik trek soms in 3-4 seconden van 0 naar 30 op me fiets (benenkracht). Is wel grappig soms laatst begon ik te driften toen ik op wilde trekken en heb 1 keer me trapper door gebroken maar dat kan aan de Chinese meuk liggen 😜
Vanaf vandaag is je bijnaam de Hulk Don:DD
 
Middag. Vanmorgen in ziekenhuis gezeten een tijd. Ega belde om kwart voor 8. De zoon was aangereden op fiets naar station. Auto gaf hem geen voorrang. Schaafwonden en sneetje boven oog. Verder natuurlijk gebutst en spierpijnen.

Ik ben naar t werk teruggegaan en om half 12 mocht hij naar huis. Dus even gehaald en thuisgebracht.

Gelukkig is het goed afgelopen.
Gelukkig goed af gelopen al zal hij nog wel een tijd last van spierpijn houden.
 
Gelukkig maar! Ik fiets zelf ook altijd en ben ondertussen 2 keer aangereden en ik word bijna wekelijks aangereden. De rede waarom ik nu alleen nog maar bijna aangereden word is omdat ik stop voor alles wat mij voorrang moet geven. Ik trap er niets meer in sinds iemand me frontaal met 50km raakte. Sneed me de weg af recht tegen me aan. Excuus was ik keek of er geen autos van rechts kwamen. Dat is blijkbaar rede genoeg op de verkeerde weghelft op te rijden recht op me af en de laatste 5 meter even flink gas geven met n tesla s die makkelijk in een paar seconden 100 haalt.
Als fietser heb je geen voorrang. De regels op de weg gelden niet voor automobilisten die haast hebben of vinden dat ze voor mogen. Politie staat er 20 meter bij vandaan en kijkt er naar. Ze vonden me fietsverlichting interessanter. Nee ik trap er niet meer in 😅
Verhuis naar Groningen. Kan je bijvoorbeeld een trekschuit inhalen die dan gaan klagen bij de veldwachter over die geen voorrang gevende fietsers...:):);)
 
Wij hebben ook een fiets. Zo'n fiets met een batterij onder de drager. Dat zijn, zo wordt mij dikwijls verteld, onverantwoorde dingen voor mensen van mijn leeftijd. Het zou beter zijn om ernaast te lopen, al of niet met een plastic helm op mijn hoofd. Maar dan ontgaat mij het nut van zo'n ding dus dat doe ik niet. Bovendien is het in ons dorp toch al niet toegestaan om de verkeersregels te mijden. Stiekem voorrang nemen die je niet hebt vinden ze bij ons niet goed. En je van je fiets af rijden is al helemaal niet toegestaan! Mensen die de regels niet naleven kunnen dus ook bestraft worden met een geldelijke boete. Dat zal ze leren! Er zijn ook mensen die de regels niet of onvoldoende kennen. Daartoe heeft men die regels te boek gesteld. Je kan dus alles nog eens precies nazien. Eigenlijk is er dus hier geen enkele grond om elkaar van de sokken te rijden. Eigenlijk kan je dus maar het beste hier wonen en fietsen. Wat trouwens door mij persoonlijk af te raden is, het wordt me hier dan te druk. Mogelijk zelfs met mensen die er geen kwaad inzien om elkaar, of erger, mij van mijn elektrische fiets te rijden.

Omdat ik er nu al én ongeschonden aanwezig ben kan ik jullie ook wel m'n groet doen toekomen: Hallo allemaal.
 
Middag. Fiets is naar de fietsenmaker bij de slopers gedumpt. Beetje krom alles. Geluk bij ongeluk het is een stationsfiets..
IMG_3765.jpeg
IMG_3766.jpeg
 
Goedenmiddag,

wasmachine is er en inmiddels eerste wasje erin. Iets wat bij de oude machine maar altijd moeilijk wilde centrifugeren omdat het gewicht niet goed verdeeld kon worden, zonder dat ik ingreep. En terwijl ik dit schrijf luister ik vol genoegen naar een wasmachine die centrifugeert. Geslaagd dus!


Als fietser heb je geen voorrang.
Ik maak het ook dagelijks mee. Bij mij voor de deur. En tegenwoordig fiets ik meestal met helm. Nadat de landing vorig jaar na de valpartij niet zo goed gelukt was, en ik een half jaar later bijna van mijn sokken gereden werd door mensen met teveel bravoure toch maar werk van gemaakt. Voelt beter.
 
Vanaf vandaag is je bijnaam de Hulk Don:DD
Ja die conditie heb ik aan de bruggen in mn oude woonplaats te denken 😂 dan moet je wel kracht in je benen kunnen zetten denk ik 😄 zou wel wat meer fietstochten willen maken maar weet nooit waar naartoe. Beetje doelloos fietsen is voor mij ook niet te doen. Moet alleen op mn hartslag letten die piekt af en toe boven de 200 tijdens sprintjes 😝
 
Avond allemaal.

maar weet nooit waar naartoe. Beetje doelloos fietsen is voor mij ook niet te doen.
Zijn er geen rotondes in de buurt want dan blijf je een beetje in de omgeving als je rondjes fietst:ROFLMAO:
 
Goedenavond.

Ik ben wel blij met de fiets(t)ers in Heerlen. Zij hebben daar een zeer zeldzame gewoonte ontwikkeld.
Het op tijd en zeer duidelijk aangeven van de richting waarnaar zij heen willen.
Dat is echt heel makkelijk als je in de auto zit. En voorkomt een hoop getwijfel en onnodig stoppen voor beide partijen.

Misschien is het een gebruikelijke gewoonte in steden. Maar waar ik voorheen zat, gebeurde dat niet.
En moest je dus steeds voor Jan L stoppen voor fietsers die afslaan.

Verkeersregels en richting aangeven is voor iedere verkeersdeelnemer.
En maakt het elkaar veel makkelijker.
 
Ik ben wel blij met de fiets(t)ers in Heerlen. Zij hebben daar een zeer zeldzame gewoonte ontwikkeld.
Volgens mij ken je ze na die korte tijd nog niet zo goed want ze zijn niet allemaal zoals Nicole hoor:DD;)

De jeugd is veel van de fatsoensnormen in het verkeer vergeten en ze kijken mij ook vaak onnozel aan als je je hand uitsteekt.
 
Goedenmiddag,

wasmachine is er en inmiddels eerste wasje erin. Iets wat bij de oude machine maar altijd moeilijk wilde centrifugeren omdat het gewicht niet goed verdeeld kon worden, zonder dat ik ingreep. En terwijl ik dit schrijf luister ik vol genoegen naar een wasmachine die centrifugeert. Geslaagd dus!



Ik maak het ook dagelijks mee. Bij mij voor de deur. En tegenwoordig fiets ik meestal met helm. Nadat de landing vorig jaar na de valpartij niet zo goed gelukt was, en ik een half jaar later bijna van mijn sokken gereden werd door mensen met teveel bravoure toch maar werk van gemaakt. Voelt beter.
Ben gelukkig nog niet op me hoofd gevallen! Wel een keer me rippen gekneusd maar toen ging ik ook 30kmph en gleed zowat 10 meter over de grond. geen schaafwonden gelukkig dat deed ik wel goed. Ik was een beetje aan het klunsen maarja dan kan ik erg goed. Dan moet ik de consequenties ook onder ogen zien. Weet me rem wel wat beter te vinden 😛
 
Avond allemaal.


Zijn er geen rotondes in de buurt want dan blijf je een beetje in de omgeving als je rondjes fietst:ROFLMAO:
Je moet het wel een beetje verdelen die bochten he anders gaat je lichaam zo raar staan 😂 denk dat ik wel een mooie (grote) kaart een een dartpijl kan gebruiken 😁 als ik mn katten en vissen niet had was ik er vast deze zomer vandoor geweest. Nu ben ik denk ik wel gebonden aan een cirkel van 75km groot (meer heb ik nooit gereden op een dag althans)
 
Volgens mij ken je ze na die korte tijd nog niet zo goed want ze zijn niet allemaal zoals Nicole hoor:DD;)

De jeugd is veel van de fatsoensnormen in het verkeer vergeten en ze kijken mij ook vaak onnozel aan als je je hand uitsteekt.
Geld niet alleen voor de jeugd ook de volwassen kunnen er wat van.
bv zonder te kijken van hun pad bij huis of komen of zonder aangeven ineens afslaan en och dat rode stoplicht dat geld niet voor mij als fietser dus waarom zal ik stoppen de autobestuurder moet maar op letten ik niet als fietser.
 
Zo dat is weer lachen want Gwen gaat met haar autisme met de taxi naar school via de gemeente. Nu vroeg ik mag ze ook met de bus en vergoeden jullie dat ook maar nee praktijkonderwijs krijgt geen vergoeding voor het OV. Dus ze vergoeden wel de taxi die ik schat 4-5 tientjes per dag kost terwijl een OV maandabonnement 65 euro per maand is.
De gemeente hier weet goed hoe ze moeten besparen:ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Ben gelukkig nog niet op me hoofd gevallen! Wel een keer me rippen gekneusd maar toen ging ik ook 30kmph en gleed zowat 10 meter over de grond. geen schaafwonden gelukkig dat deed ik wel goed. Ik was een beetje aan het klunsen maarja dan kan ik erg goed. Dan moet ik de consequenties ook onder ogen zien. Weet me rem wel wat beter te vinden 😛
Ik kwam met mijn voorwiel ergens tussen te zitten waardoor ik stuurloos werd. Ik denk dat ik in mijn remmen heb geknepen want ik heb geen schuiver gemaakt terwijl ik behoorlijk vaart had. Nieuw geasfalteerd breed fietspad dat licht bergaf ging dus ja dat wilde wel.
Zelfs aan mijn fiets was amper wat te zien, mand aan het stuur schots en scheef dus stuur is dubbel geklapt. Stuur gelukkig niet in mijn buik gekregen.

Op een haar na een paaltje gemist met mijn hoofd, met de schouder er tegenaan. Ik zag in mijn val dat paaltje op me af komen en heb me denk ik in een reflect opgerold en mijn hoofd afgeschermd. Ik kan me dat fragment van de val herinneren.

Was dus close call. Voor de rest was ook tamelijk gemangeld waar ik weken mee zoet was. Maar dat paaltje gemist hebben... engeltje op mijn schouder.
 
Geld niet alleen voor de jeugd ook de volwassen kunnen er wat van.
bv zonder te kijken van hun pad bij huis of komen of zonder aangeven ineens afslaan en och dat rode stoplicht dat geld niet voor mij als fietser dus waarom zal ik stoppen de autobestuurder moet maar op letten ik niet als fietser.
Juist volwassenen en vooral de ouderen die vind ik niet aan de regels houden. Maar ik zie maar weinig mensen echt netjes aan de regels houden. Ik kan er ook wat van, ff snel oversteken op plekken, over het voetpad rijden, aan de verkeerde kant rijden. Ik erger me vooral aan onvoorspelbare situaties. Ik kan op me gemak fietsen en mensen met alle geduld voor me laten. Maar als ik door kan fietsen, vervolgens moeten afremmen voor iemand die lijkt af te slaan of een auto die op het laatste moment remt (of gewoon niet zoals vanmiddag de zoveelste keer gebeurde)

Ik kwam met mijn voorwiel ergens tussen te zitten waardoor ik stuurloos werd. Ik denk dat ik in mijn remmen heb geknepen want ik heb geen schuiver gemaakt terwijl ik behoorlijk vaart had. Nieuw geasfalteerd breed fietspad dat licht bergaf ging dus ja dat wilde wel.
Zelfs aan mijn fiets was amper wat te zien, mand aan het stuur schots en scheef dus stuur is dubbel geklapt. Stuur gelukkig niet in mijn buik gekregen.

Op een haar na een paaltje gemist met mijn hoofd, met de schouder er tegenaan. Ik zag in mijn val dat paaltje op me af komen en heb me denk ik in een reflect opgerold en mijn hoofd afgeschermd. Ik kan me dat fragment van de val herinneren.

Was dus close call. Voor de rest was ook tamelijk gemangeld waar ik weken mee zoet was. Maar dat paaltje gemist hebben... engeltje op mijn schouder.
Nou je dit zo verteld... Ik ben een paar jaar geleden nog over de kop gevlogen omdat er een betonblok midden op de weg stond en bijna geen ruimte bood voor de fietsers er omheen te gaan.

Ik ging sneller dan gedacht want ik zag dat ding nog toen ik op keek. Maar ik probeerde in alle haast met een telefoon van 5% mijzelf door een onbekende stad te navigeren. Half de weg uit mn hoofd te leren omdat ik nog een flink stuk moest. En toen was dat blok beton er in eens. Ik had wel dood kunnen zijn. Als ik een halve meter verder tegen de stoeprand was gekomen ofzo. Als je het over een engeltje hebt 😜 het was me tijd nog niet 😂 ik had volgens mij al vaak genoeg dood kunnen zijn en ik ga er bijna mee om als of het de normaalste zaak van de wereld is eigenlijk 😆 ben gewoon wel voorzichtig geworden.

Daar heb ik ook een oplossing voor want je gaat 50 keer rechtsom en dan 50x linksom enzovoorts.
Heb het eigenlijk niet zo op rotondes. Op elke afslag moeten autos jou voorrang geven. Geef mij maar 1 grote berg omhoog, ik houd wel van die benenbrand😁 met een mooi uitzicht boven aan en een veilige lift naar beneden 😁
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan