Gewoon eens eerlijke kritiek wie kan er tegen?


Zo lust ik er nog vele.
Wacht maar tot ik jullie ophebgegeten.
Je hoeft voor mij als wolf ook geen rood kapje op te zetten want jullie ruiken toch allemaal naar vis.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk denk ik dat het heel eenvoudig is maar dat het uiteindelijk ook moeilijk kan zijn.

Als ik voor mezelf spreek. Ik hou van kritieke en positieve reacties. Als beide met wederzijds respect gebeurd en er niemand maar dan ook niemand wordt buitengesloten, genegeerd krijg je een echt openbaar medium. En door eerlijke communicatie ga je ook het hoogste niveau bereiken.
 
Laatst bewerkt:

Eigenlijk denk ik dat het heel eenvoudig is maar dat het uiteindelijk ook moeilijk kan zijn.

Als ik voor mezelf spreek. Ik hou van kritieke en positieve reacties. Als beide met wederzijds respect gebeurd en er niemand maar dan ook niemand wordt buitengesloten, genegeerd krijg je een echt openbaar medium. En door eerlijke communicatie ga je ook het hoogste niveau bereiken.
Over wederzijds respect; wie respect geeft ontvangt vanzelf respect.... (Vroeger, heel lang geleden dus al, van mijn ouders geleerd!)
 
Bestaat er overigens ook nog grensoverschreidende kritiek??
Zou ik wel een uitdaging vinden.
 
Uhh, ik denk dat zolang jij bezig bent om een gat te graven om een Big Mac John Whopper te laten fermenteren, wij dan eerst een nachtje extra daarover mogen slapen en als dat niet genoeg is om zoals John daarover nog een extra tukkie moeten doen.
;):juggle::)
 
Dat U verhaal ken ik maar al te goed 🤣. Als ik dat doe zonder na te denken krijg ik meestal een "moet je eens goed naar me luisteren knakkebolletje...". Al is het allemaal met een lach gezegd dus dat maakt het des te fijner en grappiger.
Dat die hollanders de belgen overtreffen is nu ook wel een heel gewaagde uitspraak hoor. 🤣 Alvast niet jullie smaakpapillen.
Ik zeg hier ook altijd: De hollander proeft met zijn portemonnee!

Voor echt lekkere spullen moet je toch naar België of Limburg gaan.
 
Tuurlijk, respect geven = respect krijgen. (Doorgaans)

Maar om nog maar eens een voorbeeld te noemen:

Nog niet zo heel lang geleden vroeg een jongen op dit forum wat er voor nodig was om een aquarium van duizenden liters te bouwen.
Formaat Haaienbak in de dierentuin.
Het moest de hele vloer van het huis bedekken.

Die kréég er toch een partij van langs...
Bleek dat de knul nog heel jong en verstandelijk beperkt was.
Knap genant moment voor veel forummers.
En geen sorry gezien.

Ik probeer altijd mij in te beelden hoe een bericht bij de lezer over kan komen.
En aangezien het geschreven woord gauw verkeerd over kan komen (gisteren nog een praktijkvoorbeeld hiervan gehad. Jawel, mea culpa. Ook ik ben niet perfect.) ga ik altijd uit van het slechtste geval: dit kon wel eens verkeerd binnen komen.

Bij twijfel is er altijd nog de mogelijkheid om het te verduidelijken met een 🙂.
(Die ook niet altijd zijn werk doet zoals verwacht.)

Want respect krijgen door het te geven is zeker waar.
Maar het werkt net zo goed andersom.
Kip en ei-verhaal.
De knipoog na je antwoord / commentaar die is pas echt dodelijk :p
 
Ik zeg hier ook altijd: De hollander proeft met zijn portemonnee!

Voor echt lekkere spullen moet je toch naar België of Limburg gaan.
Het kan samen:

In Singapore naar People's Park gaan.
Een foodcourt waar de lokale bevolking eet.

Heerlijk en niet duur.
(Nou ja, de reis erheen is misschien pittig)
 
Over wederzijds respect; wie respect geeft ontvangt vanzelf respect.... (Vroeger, heel lang geleden dus al, van mijn ouders geleerd!)
Dat klopt natuurlijk. Goed advies van je ouders!

Maar om dan toch wat kritisch te zijn wat ik nooit niet ben. ;):DD:D:sorry::stom:

Ik heb fouten gemaakt met de hobby en ook op het forum. Dat is gewoon zo!
Maar heb die zo goed mogelijkl geprobeerd op te lossen.

*Kritische modus aan*
Waar ik best wel moeite mee heb en had. Is het negeer knopje voor iemand op dit forum. In mijn optiek is dat iets waar ik geen fan van ben.

Ik heb ervaren dat als dit gebruikt wordt dat je iemand buitensluit van onderdelen van het forum. Jouw topics, jouw reacties. Ik ben daar absoluut geen fan van. Het feit is dat je niet alleen een ander buitensluit maar dat je dan ook jezelf buitensluit. Persoonlijk wil ik niet iemand buitensluiten van gesprekken. Ik denk dan.... Wat geeft me het recht om iemand de toegang te ontzeggen tot gesprekken op een openbaar medium?

Wil je iemand buitensluiten, negeren dan kan dat ook door niet te reageren op die persoon. Dat mag, vindt ik jammer natuurlijk maar dat is een keuze, daar is niks mis mee.

Wat ik dan ook vaker zeg is dat het belangrijk is om open te staan voor andermans ideeën, meningen. Ook al begrijp je elkaar niet altijd, ook al ben je het niet altijd met elkaar eens. Het uitwisselen van ervaringen, meningen daarin zit de kracht van elk forum. Het kan je ook aan het denken zetten wat betreft werken aan verbetering van hoe je omgaat met je hobby maar ook kun je daarmee werken aan verbeteren van jezelf. 🙂

Dus dan nog is altijd mijn motto...
Ik negeer niemand en dat wil ik zo houden. 💪

*Kritische modus uit*
Ik hoef trouwens ook niet aardig te worden gevonden, dat is niet waar het deze gekke gladiool om gaat. :DD
 
Ik weet niet eens waar die veel besproken negeerknop zit noch wat er gebeurt als je hem gebruikt.

Ik heb op een ander forum wel iemand onder de knop, met de nogal heftige naam, "vijandenknop" zitten.
Dan kan ík niet zien wat hij of zij schreef.
Alleen ik niet.
En dat bevalt me prima, want ik ergerde me kapot aan bijna alles wat diegene schreef.
 
Ik weet niet eens waar die veel besproken negeerknop zit noch wat er gebeurt als je hem gebruikt.

Ik heb op een ander forum wel iemand onder de knop, met de nogal heftige naam, "vijandenknop" zitten.
Dan kan ík niet zien wat hij of zij schreef.
Alleen ik niet.
En dat bevalt me prima, want ik ergerde me kapot aan bijna alles wat diegene schreef.
Ik heb ontdekt dat als je op iemands naam klikt je “negeer” aan kan klikken. Dit topic heeft mij geleerd wat dat knopje doet 😁 Verder eens met Fryslan, ik voel niet de behoefte mensen buiten te sluiten van een discussie.
 

Terug
Bovenaan