Gewoon eens eerlijke kritiek wie kan er tegen?


Ja, dat is helemaal waar.
Het is de laatste tijd prettig toeven.
Echte excessen zoals voorheen met B***** zie je niet meer.
Die man vond het gewoon lekker om mensen te krenken, leek het wel.
Gelukkig is die tijd voorbij.
 
Ach ja er zijn meer leden geweest die er wat van konden zo af en toe hoor. Niemand is gelijk en dan hoort het er soms ook een beetje bij maar het moet niet de spuigaten uitlopen vindt ik en een excuus is soms ook wel op zn plek.
 
Ja, dat is helemaal waar.
Het is de laatste tijd prettig toeven.
Echte excessen zoals voorheen met B***** zie je niet meer.
Die man vond het gewoon lekker om mensen te krenken, leek het wel.
Gelukkig is die tijd voorbij.
Ik mis hem wel !! Hij had toch een aparte manier van denken/kijken naar zaken en heeft mij nog wel eens aan het denken gezet!
 
Soms worden er ook meningen geventileerd. Daar kunnen sommigen maar moeilijk mee omgaan omdat men dit dan wel ziet als kritiek op een eigen mening. Je ziet dat dan ook terugkomen op de negeerknop.
Negeerknop? Ik weet niet eens meer dat er die is. Ik wil het trouwens ook niet weten. :deal::DD
 
Ik mis hem wel !! Hij had toch een aparte manier van denken/kijken naar zaken en heeft mij nog wel eens aan het denken gezet!
Helemaal met je eens en soms kon hij bot uit de hoek komen maar wilde iedereen altijd helpen en had een schat aan ervaring. Communicatie was niet zijn sterkste punt maar goed niemand is perfect.
 
Ik heb hem even opgezocht.
Er staat een † achter zijn naam.
Is hij overleden, dan?
 
Op een forum zijn we bezig met: communiceren, dan is er sprake van een zender en een ontvanger.
Bij allebei de stations kan ruis optreden. Heb je last van ruis? Bedenk dan eens of die bij jou of bij de ander zit... Kan veel verhelderen om daar even goed bij stil te staan. Die ruis zegt net zo veel over jou als over de ander.
 
Ik heb hem even opgezocht.
Er staat een † achter zijn naam.
Is hij overleden, dan?
Klopt en via FB zijn we daar achter gekomen en hij was al jaren niet echt gezond. Ik had regelmatig contact met Bertus op FB en opeens was de lijn dood en na enige tijd had ik al zo n vermoeden dat hij was overleden en later bleek dat dit juist was.
 
Ik negeer niemand en dat wil ik zo houden. 💪
Best Friends Bff GIF by GIPHY Studios Originals
 
Voorbeeld?

"In de handleiding zie ik dat het apparaat zus en zo ingesteld kan worden. Dat zou je wellicht eens kunnen proberen."

Dat klinkt toch een stuk vriendelijker dan:

"Als je de handleiding nu eens zou lezen kun je zien dat...."
Maar zit in het laatste dan geen kern van waarheid.
Dat zou een hoop frustratie bij mensen voorkomen hoe vaak ik dat niet tegen kom jaap het werkt niet ik begrijp er geen hout van.
Als je dan gaat helpen dan blijkt de gebruiksaanwijzing nog of ingepakt te zitten of al bij oud papier te liggen.:juggle:
en er dan om om heen draaien met "In de handleiding zie ik dat het apparaat zus en zo ingesteld kan worden. Dat zou je wellicht eens kunnen proberen." is momenteel het probleem in de maatschappij
dat zoet sappige gedoe.
Mijn eerste vraag is dan ook altijd de handleiding gelezen nee eerste even doen kom je er dan niet uit geen paniek bel of vraag je weer.
 
Zoetsappig vind ik iets heel anders dan iemand fatsoenlijk bejegenen.
Die kreet Does lief sta ik volledig achter.
(Al is die wel een beetje zoetsappig)

Dat gehakketak op elkaar...
Waarom ?
De wereld is al naar genoeg.

Moet je de reacties op Facebook eens lezen.
Maakt bijna niet uit wat voor onderwerp.
Daar rijzen de haren toch van ten berge?
 
Ik denk dat een heleboel mensen iets posten en zelf niet beseffen dat het vriendelijker kan omdat ze gewoonweg niet zo goed in communiceren zijn.
Vaak komt iets "bot" over maar is dat niet zo bedoeld en dat maakt het soms erg lastig. Ik denk dat met wat geven en nemen we een heel eind kunnen komen.
 
Oh, maar dat denk ik ook hoor.
Dat mensen het 9 van de 10 keer het niet zo bedoelen.

Al moet ik zeggen dat ik op Facebook op een modelbouwpagina een keer iemand per PB benaderd heb om te vragen of de opmerking echt zo bedoeld was als hij overkwam en om te vertellen dat het kwetsend was en ik dat niet verdiende.

Zijn antwoord liet er geen misverstand over bestaan dat hij het echt wel zo bedoeld had.
Dat dat mijn probleem was en hij er geen minuut korter van zou slapen.

Juist ja...
Dank u.😐

Dan ben je toch gewoon een naar mens, of niet?
 
Ja uitzondering zul je houden en sommigen hebben weinig fatsoen of weten niet wat beleefd doen is. Beetje jammer ik ben zelf ook niet op FB te vinden in al die groepen want dat is ook niet mijn ding en men roept daar vaak maar wat.
 
Zoetsappig vind ik iets heel anders dan iemand fatsoenlijk bejegenen.
Die kreet Does lief sta ik volledig achter.
(Al is die wel een beetje zoetsappig)

Dat gehakketak op elkaar...
Waarom ?
De wereld is al naar genoeg.

Moet je de reacties op Facebook eens lezen.
Maakt bijna niet uit wat voor onderwerp.
Daar rijzen de haren toch van ten berge?
Daarom heb ik geen Facebook of Twitter of wat dan ook.
Ik houd me graag bij het normale en wat daar allemaal uitgebraakt word nee dank u.
 
Het is maar hoe je FB gebruikt.
Ik heb het nog omdat ik diverse pagina's beheer voor mijn werk en dat is voornamelijk erg leuk.

Verder is het op mijn vakgebied (veiligheid aan boord van zeeschepen) erg moeilijk om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen.
Er zijn domweg nauwelijks vakbladen op dat gebied en dan zijn diverse zeevaart gerelateerde pagina's mijn voornaamste informatiebronnen.
Ook heb ik gemerkt dat het een heel snelle manier is om in contact te komen met instanties en bedrijven.

En de vraagbaakgroepen, zoals voornoemde modelbouwgroep, zijn vaak een rijke informatiebron.
Al zitten daar wel vaak van die haantjes waar ik het eerder over had.

Maar voor de rest...
Als persoon plaats ik er zelden iets.
 
Facebook is bijzonder. Ik hou me bezig met technische analyse van crypto. Ik heb een Facebook pagina waar ik analyses plaats. Heb zelfs dreigberichten ontvangen toen ik in januari een analyse plaatste waar de target van Bitcoin op $13K lag. Of ik niet zulke idiote targets wilde noemen want mensen zouden verlies lijden door mijn analyses.... Toen de koers vervolgens van $48K naar $17K daalde hielden de dreigementen op.
Erg makkelijk voor mensen om anoniem vanachter een toetsenbord de grote kerel uit te hangen, ik neem het met een korrel zout want het is altijd maar een heel klein groepje dat roeptoetert. De meerderheid leest en waardeert de info zonder zich te laten horen, en daar doe ik het voor. Je ziet snel genoeg de serieuze kritiek, dat is onderbouwd, de rest roeptoetert maar wat.
 
Wat een heerlijk topic is dit weer! Ja, eerlijke kritiek, daar was Bertus inderdaad een expert in. Ik kwam destijds op het forum met een bak op het dieptepunt van zijn bestaan. Bertus gaf ongezouten zijn mening. Een oude timmerman meen ik dat hij was, uit Rotterdam dacht ik. En behoorlijk op leeftijd, dik in de zeventig. Maar hij wist veel, en maakte ook driftig gebruik van Internet om van alles op te zoeken en vervolgens zelf te knutselen. Adviezen tactisch formuleren, daar was hij niet zo sterk in. Maar ik mis hem wel, al heb ik hem maar kort meegemaakt. Ik heb het nodige van hem geleerd.

In de afgelopen jaren zijn we hier met z’n allen uitgegroeid tot een echt kennisplatform als het om aquariums gaat, en leren we vooral veel van elkaar. En we zijn veel beter gaan formuleren en gaan nadenken over wat we schrijven. In tegenstelling tot wat je op veel openbare pagina’s op facebook en elders tegenkomt is dit veel meer een vaste groep waar mensen elkaar ook steeds beter leren kennen.

Er is overigens wel een topic waar juist om eerlijke kritiek wordt gevraagd:


Vind ik ook erg leuk en leerzaam!
 
Wat mij opvalt is dat het voor veel mensen moeilijk is om te zeggen "dit werkt voor mij". In plaats daarvan zeggen ze dat hun methode de enige juiste is enz. Dat geeft heel vermoeiende discussies. Ik denk dat er vaak meerdere methodes werken. Sommige dingen zijn dan ook weer hardstikke waar, maar wel weer alleen in een bepaalde context.
Ik vind het daarom altijd heel interessant om uit te zoeken waarom je allebei iets anders vind. Is het een zaak van smaak? Is er iets wat ik of juist die ander gemist heeft? Is zijn context misschien anders?
Ik merk wel dat sommige forumleden, zoals bij alle fora, dat heel moeilijk vinden.
Maar met die anderen kun je dan weer wel samen wijzer worden.
 
Wat mij opvalt is dat het voor veel mensen moeilijk is om te zeggen "dit werkt voor mij". In plaats daarvan zeggen ze dat hun methode de enige juiste is enz.
Ik zie het in een wereld waar weinig een harde feit is eigenlijk als de standaard.
Het constant moeten verklaren dat X en Y maar meningen of ervaringen zijn maakt een topic veel langdradiger dan het zou moeten zijn, het is aan de lezer om het als advies op te vatten en niet als een harde waarheid.
In ieder geval is goede redenatie altijd wel belangrijk, dat zeker.


En wat de topic in het algemeen betreft, als het op kritiek aankomt, altijd welkom maar ik beloof nooit dat ik er wat mee doe. Zeker als ik er niet om vraag. Heb inmiddels ook al mijn jaartjes in de hobby, fouten gemaakt, ervan geleerd en zit nu in zo'n specifiek deel van de hobby dat ik wel het vertrouwen heb dat mijn methode goed werkt.
 
Laatst bewerkt:
Ja, precies. Ik zeg vaak: luister naar elke input, elke mening. Geef het een kans. Neem het ter harte, laat het op je inwerken, en daarna zelf bepalen wat voor jou het beste werkt.
En altijd doorvragen naar de onderbouwing.
 
Opbouwende kritiek altijd welkom.
Ik vind dat er wel eens met pure internetinfo wordt gestrooid, en niet vanuit eigen ervarings deskundigheid.
 
Er zijn er maar weinig die antwoord geven op de vraag.

Ja ik kan tegen kritiek, mits het terecht is. Ook als net niet terecht is, maar dan doe ik er nog veel minder mee :)
Dan nog vindt ik het niet altijd leuk, maar tsja het leven is niet altijd leuk.
 

Terug
Bovenaan