Gewoon eens eerlijke kritiek wie kan er tegen?


Dan geef ik even een terecht kritiekje.
Puur om te zeiken.😬😁
(Nâh, geen azijn):
Vind* ik...
 
Laatst bewerkt:
Voor zover dat nog niet helder was, zal ik uitdrukkelijk antwoord geven:
Kritiek en/of meedenken op de vraag die ik stel, is uitdrukkelijk gewenst.
 
Laat ik dan eens heul errug eerlijk zijn. Ik hou van kritiek als dat op een eerlijke manier gebeurt. Dus als dadelijk iemand zich wil melden met wat ben je een eigenwijze klootl*mmel. Ja, dan zeg je flink de waarheid. 🤪😅

Da's errug hard hé? Snik..... Snif... :sorry::oopss::DD
 
Kritiek moet kunnen. Zolang ik op een vriendelijke manier kritiek krijg (en daarmee bedoel ik mij niet uitmaken of kleineren) dan zal ik op zijn minst luisteren naar wat die kritiek is. Of ik al dan niet gehoor geef aan die kritiek hangt af of ik het een goede opmerking vind of niet. Mensen zijn nogal zeer snel op hun tenen getrapt tegenwoordig. Dat moet anders kunnen. Maarja, dat zou je ook als kritiek kunnen opvatten en daar hebben er blijkbaar veel een probleem mee 🤣.
 
Dat maak ik &*%$ zelf wel uit, ja???
istockphoto-144218616-612x612.jpg


(Grapje...)
 
In België is het zo, dat je als je iemand om feedback vraagt en ze dan niets zeggen. Maar achter je rug om word je afgekraakt. Zo jammer. Dan zijn ze in Nederland toch nog een heel stuk opener en directer. (Al zijn daar ook wel van die achterbakse types, maar het is minder de norm)

Dat is zo ongelooflijk jammer.
 
Nou de ene nederlander is doorgaans de andere niet, maar ik beschouw dit wel als een nationaal compliment.
 
In België is het zo, dat je als je iemand om feedback vraagt en ze dan niets zeggen. Maar achter je rug om word je afgekraakt. Zo jammer. Dan zijn ze in Nederland toch nog een heel stuk opener en directer. (Al zijn daar ook wel van die achterbakse types, maar het is minder de norm)

Dat is zo ongelooflijk jammer.

Ja dat kan ik eigenlijk wel beamen. Alhoewel ik het zelf wel probeer anders te doen. Misschien is het omdat sommige mensen (Belgen) zo gevoelig zijn dat het dikwijls niet gezegd wordt? Maar dan hoeft het inderdaad niet achter de rug geroddel worden.
 
Nou de ene nederlander is doorgaans de andere niet, maar ik beschouw dit wel als een nationaal compliment.
Zo is het ook absoluut bedoeld.
En ook de ene Belg is de andere niet, maar onder de streep ligt de verdeling toch duidelijk in het nadeel van de Belgen....
 
In België is het zo, dat je als je iemand om feedback vraagt en ze dan niets zeggen. Maar achter je rug om word je afgekraakt. Zo jammer. Dan zijn ze in Nederland toch nog een heel stuk opener en directer. (Al zijn daar ook wel van die achterbakse types, maar het is minder de norm)
Klopt, ik werk heel vaak samen met nederlanders (ben zelf belg) en ik moet eerlijk bekennen dat ik dat veel liever doe dan met een groep belgen. Over het algemeen genomen zijn nederlanders directer en zelfs vriendelijker (als in, een vriendelijkere algemene houding), wat ik heb leren appreciëren. Ondertussen heb ik het blijkbaar half en half overgenomen want de keren dat ik met belgen werk krijg ik vaak rare blikken. 🤣
 
Dat is grappig. Ik ervaar de Belgen inderdaad wel als gevoeliger voor rechtstreekse kritiek. Het lijkt een soort trots te zijn. Als je ze recht voor zijn raap zegt dat je niet blij mee bent met iets wat ze doen dat leid dat tot een hoop irritatie en gesputter. Ik heb geleerd het neer te zetten als een probleem dat ik heb en waarbij ik hun hulp vraag. Dan is ineens de bereidheid om naar een oplossing te zoeken veel groter.
Daarentegen vinden veel Nederlanders het niet fijn om met u aangesproken te worden (ik ben toch niet oud!?), Terwijl dat zeker niet meteen betekent dat je dikke maatjes met ze bent. Ik denk dat we ondanks verschillende omgangsvormen wel allemaal ongeveer hetzelfde voelen. Het is nooit leuk om te horen dat je "het niet goed doet". Misschien dat Nederlanders daar meer aan gewend zijn en er zodoende anders mee omgaan, maar ik denk niets dat we het anders voelen.
 
Daarentegen vinden veel Nederlanders het niet fijn om met u aangesproken te worden
Dat is heel erg betrekkelijk. :)
Bij mij komt thuis 2 x in de week iemand van de zorg voor pa. Zij moeten cliënten aanspreken met u. Dat is een algemeen beleid.

Kritiek vindt ik altijd waardevol. Vooral als er achtergrondinformatie wordt gegeven. Motivatie die je aan het denken zet.

Trouwens, dat van de Belgische mentaliteit vindt ik best interessant om te lezen. Mijn oom heeft als missionaris gewerkt voor een Belgische orde, ook gestudeerd, en ik dacht dat het daar heel gezellig/gemoedelijk aan toe ging.
 
En dat kan ook zeker. Mijn ervaring is dat de Belgen een heel warm volk zijn. Heel respectvol naar elkaar toe. Maar misschien is dat het ook wel. Dat sommige Belgen dat Hollandse direct zijn als respectloos ervaren.
 
Eigenlijk zijn jullie afzonderlijk, en ik natuurlijk ook, erg goede mensen met prima eigenschappen. Ale het bovenstaande lezende: Dit topic is daarom volkomen overbodig opgestart omdat hier geen mensen komen neuzen op wie mindere goede gedragingen van toepassing zouden kunnen zijn... :juggle:
 
😎kijk je ff uit met u overbodig-ding , ik vind dat watervrouw hier wel degelijk een zinvol topic heeft opgestart dat is mijn geloof, want ik lees er wel interessante replies.
Zijn we er net bijna uit dat hollanders de belgen overtreffen en dan kom jij met dit aan benvo🤗🤣zo een forum moet toch leven, veel ingewikkelder als het is dat zal het toch niet worden.
 
Daarentegen vinden veel Nederlanders het niet fijn om met u aangesproken te worden (ik ben toch niet oud!?), Terwijl dat zeker niet meteen betekent dat je dikke maatjes met ze bent.
Dat U verhaal ken ik maar al te goed 🤣. Als ik dat doe zonder na te denken krijg ik meestal een "moet je eens goed naar me luisteren knakkebolletje...". Al is het allemaal met een lach gezegd dus dat maakt het des te fijner en grappiger.
Zijn we er net bijna uit dat hollanders de belgen overtreffen en dan kom jij met dit aan benvo🤗🤣zo een forum moet toch leven, veel ingewikkelder als het is dat zal het toch niet worden.
Dat die hollanders de belgen overtreffen is nu ook wel een heel gewaagde uitspraak hoor. 🤣 Alvast niet jullie smaakpapillen.
 
Weer zo ene fabel dat wij alleen maar stamppotten eten, wij eten namelijk ook de wereldgerechten van ,knor, dat zit voor ons in een pakje poeder omdat we een waterrijk land zijn.
We zijn hier zo gevuld dat we de waterkonijnen niet eens meer opeten.😁
 
Als het waar is dat Belgen een betere smaak en keuken hebben dan Hollanders dan heb ik weer wat geleerd maar of het zo is dat betwijfel ik:p
 
Als het waar is dat Belgen een betere smaak en keuken hebben dan Hollanders dan heb ik weer wat geleerd maar of het zo is dat betwijfel ik:p
Eerlijk en krities bekeken smaakt ons eten beter het beste vd hele europese unie en ook beter als rusies of mc ducklanden.
Ook onze chinezen smaken beter, dat komt omdat wij ze vetmesten met hollandse pot.
 
Ach smaken verschillen dus ik denk dat we er vaak anders over denken net als met alles eigenlijk. Ik ben niet vies van een lekkere Big Mac hoor.
 
Eerlijk en krities bekeken smaakt ons eten beter het beste vd hele europese unie en ook beter als rusies of mc ducklanden.
Ook onze chinezen smaken beter, dat komt omdat wij ze vetmesten met hollandse pot.
Tja als ik dan zon laatste regel lees vraag ik me 1 Ding af hoe weet gij dat :eek::oopss:;)( let wel kannibalisme is verboden in NL en Europese uni)
 
Nou... niet wat betreft Chinees eten, dat is niet te **eten in België.
Is dat dan ergens te eten? 🤣
Ach smaken verschillen dus ik denk dat we er vaak anders over denken net als met alles eigenlijk. Ik ben niet vies van een lekkere Big Mac hoor.
Zo'n bic mac of giant (quick) kan er af en toe wel in hoor. Met veel smaak zelfs.
 
Omdat ikzelf ook een omnivoor ben.
Met name lustten mijn voorouders heel graag kanibalen juist omdat ze op zo een lekker dieet waren ingesteldt
Lusten jullie voorouders graag kannibalen en dus waren het zelf ook kannibalen en vraten ze dus elkaar op? Of vraten ze andere kannibalen op in de hoop dat er dan geen andere kannibalen, behalve zijzelf dus, overbleven? :):);)
 
Lusten jullie voorouders graag kannibalen en dus waren het zelf ook kannibalen en vraten ze dus elkaar op? Of vraten ze andere kannibalen op in de hoop dat er dan geen andere kannibalen, behalve zijzelf dus, overbleven? :):);)
@benvo ik denk dat die kannibalen toen zeiden: ik kannie balen. .:):'(;)
 

Terug
Bovenaan