Garnalen bakje van M.M.aqua.40


Dank jullie!

Ja als het dezelfde aansluiting heeft als een buitenkraan wel want ik moet hem op de buitenkraan plaatsen. Vanavond ga ik hem eerst een uur spoelen.

Het aansluiten van de slangen was ook heel makkelijk. Makkelijker dan verwacht.
 
Dank jullie!

Ja als het dezelfde aansluiting heeft als een buitenkraan wel want ik moet hem op de buitenkraan plaatsen. Vanavond ga ik hem eerst een uur spoelen.

Het aansluiten van de slangen was ook heel makkelijk. Makkelijker dan verwacht.


Ik doe het op de wasbak in de douche Mike. De moer bij de kraan eraf draaien en daar past hij hier zo op. Met 1/3 osmose is de geleidbaarheid denk ik wel wat hoger dan hier maar goed dat gaat nu wel goedkomen.
 
[QUOTE="jessicapilon, post: 1520108] Met 1/3 osmose is de geleidbaarheid denk ik wel wat hoger dan hier maar goed dat gaat nu wel goedkomen.[/QUOTE]
Door de nieuwe bodem is hij nu wat aan de lage kant en probeer in hem weer wat omhoog te krijgen maar ik durf dat niet met teveel verschil. Ik ga het proberen op de kraan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank jullie!

Ja als het dezelfde aansluiting heeft als een buitenkraan wel want ik moet hem op de buitenkraan plaatsen. Vanavond ga ik hem eerst een uur spoelen.

Het aansluiten van de slangen was ook heel makkelijk. Makkelijker dan verwacht.
Geweldig! En kun je hem dan aansluiten wanneer je hem nodig hebt en weer afkoppelen als je klaar bent?
 
Hij produceert 190 liter per 24 uur dus ik ben van plan om een jerrycan van 10 liter te vullen en daar mee te verversen en als die op is dan vul ik hem weer.
 
Ik doe over een volle emmer van 12 liter zo n 2-2,5 uur Mike. Opbrengst is vaak lager dan dat men aangeeft door een lagere temp en minder druk.
 
Zelf koppel ik hem wel af omdat ik hem op de wastafelkraan heb zitten. Wat Mike doet kan ik natuurlijk niet zeggen:D
Het afkoppelen gaat heel gemakkelijk en je sluit hem zo weer aan. Deze is makkelijker dan het model dat ik heb van enkele jaren geleden. Daar zat een metalen moer bij en die was veel lastiger.
 
Ja alleen had ik hem gister een uur gespoelt maar klopt het dat hij lekt als hij op z'n zij ligt? Want toen ik hem ophing ging het goed.

Ik moest hem trouwens wel aan de buitenkraan koppelen dus das wel jammer. Maar ja dan moet ik mooi weer uitkiezen :D
 
Past hij niet op de wasbak dan Mike en kan je anders geen verloopstukje krijgen? Bij de winterdag is buiten lastig denk ik.
Ik heb hem ook rechtop staan dus of hij op zn kant lekt weet ik niet. Zou zelf denken dat dit niet zo hoort maar ja ik ben geen expert en heb daar geen ervaring mee dus.
 
Zelf koppel ik hem wel af omdat ik hem op de wastafelkraan heb zitten. Wat Mike doet kan ik natuurlijk niet zeggen:D
Het afkoppelen gaat heel gemakkelijk en je sluit hem zo weer aan. Deze is makkelijker dan het model dat ik heb van enkele jaren geleden. Daar zat een metalen moer bij en die was veel lastiger.
Heel cool. Dan is eigen osmose tappen lekker laagdrempelig. Welk apparaat / type adviseer je dan?
 
Die Mike heeft is prima. Ik weet niet welk type dat is maar ik heb de 75 en die is maar een paar euro duurder dan de 50. Het is echt kinderlijk eenvoudig want ik ben ook bepaald niet technisch hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT
Ik heb de 50 en kan er voor de winter altijd nog een koppelstukje bijkopen maar verder is het super makkelijk. Over het lekke, ik kijk het nog even aan want ben echt a technisch dus ben bang dat ik het alleen maar erger maak als ik er wat aan doe.
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT
Nou even een echte update op de bak.

Ik dacht dus dat ik mijn paar kleintjes kwijt was maar het bewijst maar weer dat garnalen goede verstoppers zijn. Na het voor het eerst ververst te hebben met 100% osmose zag ik er weer 1 zitten dus dat is heel goed nieuws.

Ik had ook het voedselpakket van shrimp forever besteld en vandaag de snowflakes uitgeprobeerd en ze gingen er als gekken op af!

De planten die er nu in zitten doen het super. Ik denk alleen dat ik de rechter anubias in de toekomst ga vervangen voor en Nana versie want dan heb ik het idee dat de hardscape meer tot zn recht komt.

Nu m'n jerrycan leeg is moet ik ook voor het eerst osmose aanmaken dus dat heb ik het ook gedaan en de kraan loopt nog steeds. Het is echt een eitje. Terwijl ik er best tegenop zag.

IMG_0880.JPG


IMG_0882.JPG


IMG_0883.JPG


IMG_0878.JPG


IMG_0873.JPG


IMG_0885.JPG
 
Ja meestal blijft er ook wat over voor de puntslakjes maar het was schoon op.:D

M'n eerste tien liter osmose staat ook klaar en heeft een waarde van 12 microsiemens. Dus das heel netjes!
 
Nou vandaag stond de waterwissel weer op de planning en het voeren. Blijkbaar lag er al een paar dagen het papiertje van post NL dat mijn lamp klaar ligt dus die kan ik dinsdag ophalen en dan kijken hoe het licht is.

Mijn braziliaans klimop groeit wel maar sommige bladeren snotteren en de garnalen eten ze dan kaal ik weet niet hoe het komt.

De tweede generatie jongen is ook te zien, ik zie ze niet veel hooguit 1 of twee maar ik neem aan dat ze zich goed verstoppen. Want in het drakensteen zitten veel gaten.

Ik heb heb sinds tijden echt weer plezier in de hobby, nu het zo goed gaat. Zoals vandaag, de bak danst in het rond dus ik verwacht ook weer zwangere. Het is echt leuk om naar te kijken.

En nu de foto's!

IMG_0899.JPG


IMG_0900.JPG


IMG_0901.JPG


IMG_0902.JPG


IMG_0904.JPG
 
Dankjullie wel. Ben er ook echt tevreden over en kan niet wachten op de nieuwe verlichting.

Weet een van jullie hoe het komt dat mijn braziliaans klimop zo raar doet? Hij gaat wel de hoogte in maar echt meer blad krijgt hih niet en de blaadjes die komen die versnotterde en worden opgegeten door de garnalen.
 
Ik heb dat ook weleens met deze plant gehad en die is er dus ook snel uitgehaald. misschien toch een tekort van het een of ander. Of een kwestie van gewenning.
 
Ja echt! Een soort van tijdschakelaar.:juggle:

Ik heb net weet even voor m'n aquarium gezeten en telde nu al zo 6 ienieminie jonkies! :smitten:
 
Nou mijn lamp is ook binnen! Ik ben er super blij mee! Het licht is super mooi. Het wordt er een stuk helderder door.
Gaat dus weer de goede kant op Mike en tzt zal ik ook wel weer wat jongen voor je hebben hier;)
Oh dankje! Even kijken hoe het gaat want heb er weer twee met eitjes dus er is meer op komst.

IMG_0911.JPG


IMG_0912.JPG


IMG_0913.JPG


IMG_0914.JPG


IMG_0915.JPG


IMG_0920.JPG
 

Terug
Bovenaan