Garnalen bakje van M.M.aqua.40


Ik ververs wekelijks 10% zoals je vast al weet. Hopen dat het nu beter gaat dan de afgelopen tijd en voor osmose weet je me wel te vinden denk ik;)
 
Ja komt helemaal goed ik denk dat ik de eerste weken misschien iets meer ga verversen en daarna weer 10% ga verversen dan heb ik denk ik het snelste de gewenste waardes voor het aquarium.

nu hopen dat ik weer jongen krijg en een beetje kan uitselecteren dat het weer een taiwan bee bakje gaat worden.
 
Wat balen van de uitval zeg, maar je nieuwe groepje garnalen zitten wel hele mooie tussen!

Je bakje staat er met de plantjes die er nu inzitten lekker fris bij! :)
 
Wat balen van de uitval zeg, maar je nieuwe groepje garnalen zitten wel hele mooie tussen!
Ja ik baalde enorm had twee kingkong en nog verschillende tb garnalen, maar we beginnen weer opnieuw! Die je ziet zijn waarschijnlijk wel eigen kweek want het nieuwe groepje was door de stress doorzichtig grijs maar ze komen weer op kleur en heb nog geen uitval van het vervoer dus dat is goed!
 
Hallo iedereen,

Ik heb een beetje pech gehad met mijn aquarium ik had op een gegeven moment nog maar tien garnalen over van mijn groep van 50. Hij was lek en en ik wilde over op led verlichting.

Ik heb een dennerle nano cube 30 liter en wilde er een hardscape van maken en ik hoop dat het een beetje is gelukt.

De ledlamp moet nog komen dus er zit een halogeen bureaulamp op wat een best appart gezicht geeft.

Ik had van John nog wat plantjes en een groepje cristalred f1 groepje gekregen. Dankjewel nog!

IMG_0839.JPG


IMG_0840.JPG


IMG_0842.JPG


IMG_0844.JPG


IMG_0845.JPG


IMG_0846.JPG


IMG_0847.JPG
 
Ziet er zeer goed uit leuke inrichting en nog overzichtelijk ook. Nu lekker veel nakweek nog.:thumbs:
 
Btw, je water is gezakt naar een ph van 6.1 toen je weg was dus dat is prima voor de garnalen die ik je meegaf. Hier zitten ze een tikkie lager maar dat zal geen probleem zijn.
 
Oh nou das mooi. Ik hoop dat de lamp snel komt dan is het helemaal af
 
Ja dat is begrijpelijk en wij hebben op de onze zo n 2-3 weken moeten wachten maar ja dat is afhankelijk van de leverancier.
 
De bak staat nu een paar dagen en ik ben er helemaal weg van! Gelukkig maar want hij staat in m'n eigen woonkamer:D

Het Braziliaans klimop is gegroeid ookal heeft hij een paar versnotterde bladeren de rest slaat ook ook aan!

De eerste jongen sinds lange tijd zijn een feit!!! Gelukkig na de verhuizing anders was het wel een hele klus om die ook mee te verhuizen. Alleen snap ik niet hoe het kan de dame die ik in de gaten hou is volgens mij nog steeds zwanger of opnieuw zwanger.

Ik heb er toch een ledlamp in gedaan, in de burealamp want dan werd hij niet zo heet.

IMG_0853.JPG


IMG_0854.JPG


IMG_0855.JPG


IMG_0857.JPG


IMG_0858.JPG


IMG_0859.JPG
 
Ja dank jullie wel!

Nu had ik alleen nog de vraag hoe ik m'n fotoalbum naam kan veranderen?
 
Ik heb nu 2 dames zwanger!

Alleen heb ik de jongen al twee dagen niet meer gezien. Maar morgen Geef ik weer eten met stof voer dan hoop ik ze weer te zien.

Ik zag ook op een van de fotoalbum s dat iemand zo'n voedingspakket had besteld bij OA dus dat heb ik ook gedaan als het goed is komt dat morgen dus ben benieuwd. :D
 
Gevonden! Op mijn telefoon is alles in het Engels.
 
Ja en de taal en tijd is ook gelukt maar nu on topic!

Ik heb de jongen niet meer gezien dus vrees voor het ergste.

Ik heb nu ook een osmose apparaat!!!!! Dus ik ga als vrijdag de mineralen dr zijn op volledig osmose!

Met de zwangere dames gaat het goed!

IMG_0868.JPG


IMG_0869.JPG


IMG_0870.JPG


IMG_0871.JPG
 
Ja precies! Kan ik zondag een 50% waterwissel doen of is dat te heftig?
 
Mooi bakje heb je nu Mike!

Ik zou niet direct 50 % water vervangen.
Waarom wil je dat doen?

Met garnalen kun je het beste zo vaak mogelijk een klein beetje water verversen.

Heb je ze nu op enkel leidigwater en een ph verlagende bodem?
De bodem lijkt wel wat dun, maar als het de ph genoeg omlaag trekt zal het goed zijn.
 
Ik heb de ph voor Mike gemeten en die zat al richting de 6 dus ik denk dat het voldoende akadama is;)
 
De bodem loopt omhoog daarom lijkt hij dun denk ik.

Nou ik dacht dat als ik dat doe dat ik sneller op volledig osmose zit. Ik dacht dat dat beter was voor de garnalen. Ik zit nu op ong een derde osmose.

Omdat ik de jongen kwijt ben dacht ik dat het een verschaling probleem kon zijn.
 

Terug
Bovenaan