Fotoalbum van Ruben01


Kiwiboom ? Hebben jullie daar dan veel kiwi's van en zijn die eetbaar ?
Ja, elke jaar een emmertje of 5 à 6 halen we eraf, allemaal eetbare kiwis van 3-4cm ;)
Word erg mooi!
Leuk dat je dit allemaal zelf maakt.

Wat ga je hierin houden.
Bedankt Dirk!

Tja, in het begin alleen planten..
Wil er graag phelsuma's inhouden, alleen dat mag niet...
Maar ik probeer haar nog te overtuigen, en mischien mag ik wel een oudere gekko halen die iemand kwijt wil.
Zodat hij hard gezegt, dood is als ik naar de uni ga, want daar zit mijn moeder mee;)
 
Tja, in het begin alleen planten..
Wil er graag phelsuma's inhouden, alleen dat mag niet...
Maar ik probeer haar nog te overtuigen, en mischien mag ik wel een oudere gekko halen die iemand kwijt wil.
Zodat hij hard gezegt, dood is als ik naar de uni ga, want daar zit mijn moeder mee;)
Ik kan de overweging van je moeder volgen Ruben :sorry:
 
Mooi en goed werk verricht met de vijver en het terrarium Ruben!
 
Metertje grindfolie doet wonderen.

Zet je in dat vat een soort snel groeiers? Gebaseerd op een helofyten filer?
 
Zet je in dat vat een soort snel groeiers? Gebaseerd op een helofyten filer?
Ja, gebasseerd op een plantenfilter;)
Zit nu een iris in, wat vaak word gebeukt in dit soort filters en een Zantedeschia aethiopica, om uit te proberem
Ruben over die kiwi's is dat een grapje ? Worden die echt niet groter dan dat ???
Nee, tis echt geen grap

Als je er nou bijstaat hoor je alleen maar gezoem, hier zijn de bloesems:
IMG_2666.JPG

De oogst van vorig jaar:
Goede Morgen Topic

Mooi en goed werk verricht met de vijver en het terrarium Ruben!
Bedankt Nicole!!
 
Is dat een boompje of een struik waar die dan aan groeien?
Ik ben Ruben niet maar ik ken wel de kiwi als plant in de tuin. Bij vrienden is en een struik die tegen een muur aan staat, zoals een druivenstruik. Een muur van 10 x 1,80 is helemaal dicht gegroeid, en de plant geeft meer kiwi's dan ze zelf en hun vrienden op kunnen eten. Ze zijn pas heel laat in het jaar rijp, ik geloof dat het afgelopen jaar begin november was.
 
Is dat een boompje of een struik waar die dan aan groeien?
Ik ben Ruben niet maar ik ken wel de kiwi als plant in de tuin. Bij vrienden is en een struik die tegen een muur aan staat, zoals een druivenstruik. Een muur van 10 x 1,80 is helemaal dicht gegroeid, en de plant geeft meer kiwi's dan ze zelf en hun vrienden op kunnen eten. Ze zijn pas heel laat in het jaar rijp, ik geloof dat het afgelopen jaar begin november was.
Helemaal correct:thumbs:

Bij ons gaat hij de hele muur over en de hoek om, een meter of 50. En dan nog het dak op:D
Arme iris;)
Je hebt je weer hard gewerkt Ruben ziet er leuk uit:thumbs:
Oeioei:D
Ik met mijn typefouten:rolleyes::D
Bedankt Thea!!
 
Bij ons gaat hij de hele muur over en de hoek om, een meter of 50. En dan nog het dak op:D
Zo, dat is een flinke struik zeg!
Sla ja in de winter niet groen uit door het eten van al die kiwi's.
Mijn honden vinden ze ook lekker :)
 
DIe van vrienden van me waren heerlijk zoet, maar ze moeten wel net als de kiwi's uit de winkel goed rijp zijn. Beetje zacht.
Dat zou ik ook wel willen planten in onze tuin maar dat ga ik goed moeten kort houden dat het niet overwoekert zoals bij Ruben het geval is.
 
Zo, dat is een flinke struik zeg!
Sla ja in de winter niet groen uit door het eten van al die kiwi's.
Mijn honden vinden ze ook lekker :)
Nee hoor, ik heb me aangepast aan de omstandigheden, ik kan heel wat kiwis achter elkaar naar binnen werken!:engel::D:p

Zijn deze kiwi's lekker zoet of eerder wat aan de zure kant ?
Ze zijn heerlijk zoet, net als Nicole zegt:daisy:


Dat zou ik ook wel willen planten in onze tuin maar dat ga ik goed moeten kort houden dat het niet overwoekert zoals bij Ruben het geval is.
Hij gaat bij ons langs de gehele muur en steekt zo'n 40-50cm naar voren.
En zoals Nicole zegt, heel makkelijk te snoeien, is deze week alweer gedaan;)

Heb je daar niet een mannelijke en vrouwelijke plant van nodig?
Ja, wij hebben een mannelijke en vrouwelijke plant. Vrouwtje is het grootst. Je kunt ze volgens mij ook krijgen in de 'manvrouw-vorm' maar dan zijn ze genetisch aangepast geloof ik:D;)
Moest ik nou daarom zo lang wachten in de winkel, omdat je op het forum zat :eek:
Sorry, sorry, sorry...:p
Je komt op het drukst moment:daisy:

Was een aquarium aan het verkopen met alles erop en eraan, dus dat gaat voor jouw:engel::juggle::sorry::p
(En toen was ik de plantenkaartjes ooknog vergeten....)
Ps
Het hout is niet in de vijver gevallen:engel::p
 
Sorry, sorry, sorry...:p
Je komt op het drukst moment:daisy:

Was een aquarium aan het verkopen met alles erop en eraan, dus dat gaat voor jouw:engel::juggle::sorry::p
(En toen was ik de plantenkaartjes ooknog vergeten....)
Ps
Het hout is niet in de vijver gevallen:engel::p
Haha, geeft niet hoor. Dacht dat ik zeeën van tijd had :juggle:
Hout het toch overleefd ja :D Zo naar huis, eens kijken hoe het met de vissen gaat
 
Moet mezelf toch even verbeteren:oops:

Mijn inschattingsvermogen blijff niet goed te zijn, was niet thuis toen ik dit zei, maar heb zonet gekeken en de muur een meter of 15:juggle:
Toch wel een wezelijk verschil:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Das 15 meter echte muur en 35 meter valse onzichtbare muur he kameraad.;)
 

Is dat een lokale soort of een exoot?
Zeer speciaal moet ik zeggen...
Ik weet namelijk wel één en ander over vogels allerlei maar hier tast ik in volledig het duister... :S
(ongeacht de helder verlichte ogen... :D)

Flapperen ze eigenlijk ook met de vleugeltjes of zijn enkel de ogen "zonenergetisch" geanimeerd?
:D:D
Reageren ze dan op nabije beweging of geven ze automatisch (en continu) licht zodra het donker wordt?

All jokes aside:
Very good busy, my young fwiend! ;)

We kunnen gerust wat meer minderjarigen zoals jij gebruiken op deze wereld.
Carry on, carry on!! :thumbs:
 
Flapperen ze eigenlijk ook met de vleugeltjes of zijn enkel de ogen "zonenergetisch" geanimeerd?
Dat is het rare aan deze soort, hij kan niet vliegen, alleen zijn ogen branden. Hij communiceert door middel van hersengolven:D:D

Is dat een lokale soort of een exoot?
Exoot, hij komt van een Class M planet, in een ander zonnestelsel, van de planeet Acamar III:rolleyes::D:p
All jokes aside:
Very good busy, my young fwiend! ;)

We kunnen gerust wat meer minderjarigen zoals jij gebruiken op deze wereld.
Carry on, carry on!! :thumbs:
Bedankt!!
Das 15 meter echte muur en 35 meter valse onzichtbare muur he kameraad.;)
Jep, 35m muur in mijn gedachten:D:D:stars::)
 
De waterlelie:
IMG_2667.JPG
IMG_2668.JPG
IMG_2669.JPG


Gisteren 10 chinese danio's ingedaan, gaat dit goed, komt er over een weekje of 2 10 notropis chromosus in.

Op het forum een mooie aanbieding gezien van artemia eitjes, dus 500g besteld voor zo'n 2 tientjes, en nu en kweekopstellingje gemaakt:

IMG_2670.JPG

Slangetje is erin vastgekit, dus nu een dagje ofzo wachten en dan morgen eens zien hoeveel eitjes eruit komen.
Dit wil ook ook gaan gebruiken op bijv. de paro's te voeren;)
 
Heb de instroom van het aquarium ook veranderd.
De orginele van jbl is net iets te dik, het past tussen de achterwand en ruit, maar wel moeilijk... krijgt het ook moeilijk weg...
En kleine visjes worden makkelijk naar binnen gezogen. Dus heb ik een filterguard gehaald. Deze past er precies tussen.
Heb een kleinere versie gehaald omdat de grotere versie niet tussen de achterwand past:oops:
Volgende keer de ruimte voor de intake dus groter maken, Ruben!:juggle:

Omdat er een verdikking zit aan het beginm kon ik de filterguard er niet samen met dat witte ding opschuiven. Dus eerst het rubbertje eraf, die erop drukken en dan met wat gepriegel en een schaar dat rubbertje weer in de filterguard gedrukt:

IMG_2671.JPG
IMG_2672.JPG
IMG_2673.JPG


Nu eens kijken hoe dit bevalt. Moet het wel vaker schoonmaken denk ik:juggle:
 
Ruben beste vriend als je die vogel kan leren praten dan word je schatrijk so C'mon boy let's try this work .
 
Heb laatst 500g artemia gekocht van een lid hier, voor 2 tientjes, met als hoofddoel voer voor de paro's. Ben vandaag een kweekje gestart om uit te proberen:
IMG_2675.JPG
IMG_2676.JPG


Eens kijken hoe het gaat, vinden de vissen ookwel lekker:D

De microwormen kweek:

Het gehele oppervlak beweegt:D
Dit is ook als voer voor de paro's, maar ik ga vanmiddag denk ik wat in het 'grote' aquarium mikken, kijken of ze het lekker vinden;)
 
Ik zou een groot deel van de artemia eieren in een zeer goed afgesloten potje doen. En dit op een koele plaats bewaren.

Zelf heb ik een grote augurkenpot gebruikt. Op de bodem zeezout. Daarin een kleinere pot met de eieren. En dan alles afgesloten bewaren.
Het potje wat ik wekelijks gebruik staat gewoon in de kast.
 
Ik zou een groot deel van de artemia eieren in een zeer goed afgesloten potje doen. En dit op een koele plaats bewaren.

Zelf heb ik een grote augurkenpot gebruikt. Op de bodem zeezout. Daarin een kleinere pot met de eieren. En dan alles afgesloten bewaren.
Het potje wat ik wekelijks gebruik staat gewoon in de kast.
Is goed, bedankt voor de tip!:thumbs::thumbs:

Waarom op de bodem zeezout en dan nog een pot erin?;)
 

Terug
Bovenaan