Fotoalbum van Cédric Vleminckx


Ik heb 121 euro betaald voor de flitser.
Indertijd heb ik 350 euro betaald voor de camera in de Makro, ik spreek dan over ongeveer 3 à 4 jaar geleden.

Alhoewel, nu zeg ik overal dat ik dat betaald heb, nochtans betalen mijn ouders dit allemaal ;):D
 
Maar waarom een flitser en geen prime lens?
Voor een 50mm F1.8 ben je hetzelfde voor kwijt en maak je veel knappere foto’s dan met je huidige zoom lens
Of voor een paar tientjes meer een 35mm F1.8
 
Maar waarom een flitser en geen prime lens?
Voor een 50mm F1.8 ben je hetzelfde voor kwijt en maak je veel knappere foto’s dan met je huidige zoom lens
Of voor een paar tientjes meer een 35mm F1.8
Mee eens. Maar ik zou eerst de lens uitproberen die je al hebt. De beste kwaliteit van een lens zit meestal in het middengebied. dus ruwweg halfweg 18 - 55mm. Dit geld ook met het diafragma. Rond F8 is een goed begin.
 
Mee eens. Maar ik zou eerst de lens uitproberen die je al hebt. De beste kwaliteit van een lens zit meestal in het middengebied. dus ruwweg halfweg 18 - 55mm. Dit geld ook met het diafragma. Rond F8 is een goed begin.
F8?
Denk dat je wat tekst vergeten bent of in de war bent met een 300mm telelens xD

Hoe lager je F getal hoe groter je diafragma en dus hoe meer licht je op je beeldsensor kan krijgen, en hoe korter je sluitertijd kan worden en hoe lager je iso dan kan
 
F8?
Denk dat je wat tekst vergeten bent of in de war bent met een 300mm telelens xD

Hoe lager je F getal hoe groter je diafragma en dus hoe meer licht je op je beeldsensor kan krijgen, en hoe korter je sluitertijd kan worden en hoe lager je iso dan kan
Ook hiermee ben ik het eens, maar we hadden het toch over flitsen. Daar is een flitser voor om licht die je nodig hebt bij te spijkeren. Je kunt natuurlijk ook een flitser kopen en die vervolgens niet gebruiken. Dan heb je gelijk...
 
F8?
Denk dat je wat tekst vergeten bent of in de war bent met een 300mm telelens xD

Cidaan geeft aan waar zijn hoogste kwaliteit van de lens zit. Dus niet direct hoe hij het meeste licht naar binnen krijgt.

Maar voor de beeldvorming van Cederic, als hij met deze flitser wat foto's gaat maken, dan:
camera op manual
iso vast op 100
sluitertijd op 1/200 of 1/250
diafragma laagste van zijn lens

-> Flitser zijn werk laten doen.

Hij zou het ook met een diafragma f8 kunnen doen, de flitser geeft toch wel genoeg licht........ Of deze scherpte van de lens opweegt tegen het verlies door het glas is een kwestie van testen en vergelijken, daar heb ik niet direct antwoord op.

De uitdaging zit in ieder geval om het zo te doen dat de flits niet in beeld zit maar wel zijn licht geeft. Dit is en blijft lastig en zoeken. Het beste gaat dit om met een schuine hoek te fotograferen, echter het nadeel hiervan is dat je op scherpte inlevert, omdat je een "lange" weg door het glas gaat afleggen waarbij er door de brekingsindex van het glas vertekening op gaat treden.

Daarom zou het off camera flitsen nog een grote toegevoegde waarde zijn, echter naar wat ik heb begrepen wil hij zijn flitser niet alleen voor het aquarium gebruiken maar ook alround.
 
Ik heb toch liever een flitser. Dan kan je ook wat diepte in de foto krijgen door niet recht van voor te fotograferen....
maar dan moet je de filter wel los van de camera halen ;-)

En met een prime heb je al snel te weinig scherptediepte. Dan heb je het oog scherp maar is de rest van de vis onscherp. Zeker als je kleine visjes hebt.
 
Ook hiermee ben ik het eens, maar we hadden het toch over flitsen. Daar is een flitser voor om licht die je nodig hebt bij te spijkeren. Je kunt natuurlijk ook een flitser kopen en die vervolgens niet gebruiken. Dan heb je gelijk...
Maar met een knap stuk glas heb je geen flitser nodig ;)
Maar wat @sschot en @tharealmb zeggen kan ik me niet echt in vinden.
In mijn ervaring geeft flitsen een vertekening van de kleuren, maar dat zal aan mijn gebrek aan ervaring met flitsers liggen

En zoals @sschot omschrijft staat mijn camera ook ingesteld ongeveer, enkel zonder flits.
En helaas nu met zoomlens (18-200 F3.5).

Maar de winter is een goede tijd voor je aquarium foto’s gezien het al rond 5-6 uur donker word kan je gwn alle lampen in de kamer uit doen en je aquarium in de daglicht stand zetten en schieten maar
 
Bedankt voor de reacties over de flitser.
Ik heb me er gister eens mee bezig gehouden, hij geeft wel een heel mooie kracht af.
Ik zou ook willen gaan kijken naar een nieuwe lens die ik goed in combinatie met flitser kan gebruiken, ik heb toch wel verstaan uit de response van anderen dat een nieuwe flitser ook wel goed uit zou komen.
Welke raden jullie me hier voor aan?
 
Waar blijven die topfoto's van je vissen Cé?:D
Ik heb deze avond een evenement op het programma staan, dus ik zal de flitser deze avond (hopelijk) wel voldoende leren kennen haha. ;)
Dan mogen jullie rekenen op hartstikke mooie foto's (ook hopelijk). :D
 
Ik heb deze avond een evenement op het programma staan, dus ik zal de flitser deze avond (hopelijk) wel voldoende leren kennen haha. ;)
Dan mogen jullie rekenen op hartstikke mooie foto's (ook hopelijk). :D
We houden je aan je belofte Cé want belofte maakt schuld he beste vriend.;)
 
Moeten zo de instellingen op mijn camera steeds staan? Bijvoorbeeld voor portretfoto's ook niet aanpassen?

Nee dat is bedoeld voor aquarium fotografie. Als je andere dingen wil gaan vast leggen dan moet je ook anders gaan "werken". Ik zou maar maar eens lekker op youtube gaan rondneuzen, uren tutorials voor een heleboel zaken te vinden! Erg leuk, althans vind ik, en leerzaam
 
Dat is waar, heb je gelijk in. Maar dat brengt natuurlijk weer meer duidelijkheid met zich mee.
Ik neem altijd portretfoto's met de daarbij aan gekoppelde instellingen, maar zelf instellen brengt ook wel leuke voordelen met zich mee. Ga er eens wat video's over gaan bekijken en inlezen! :)
 
Als het goed is heb je meerdere programmeerbare standen op je camera, dus als het mee zit hoef je enkel kleine dingetjes aan te passen om een mooi plaatje te schieten
 
Even weer wat nieuwe fotootjes. Ze zijn niet perfect, het is even wennen met de nieuwe flitser.

16.PNG
17.PNG
20.PNG
21.PNG
22.PNG
24.PNG
25.PNG
26.PNG
27.PNG
28.PNG
29.PNG
30.PNG
7.PNG
9.PNG
 
Het zijn inderdaad mooie beestjes! Ik heb er 10 zitten.
Maar eh, zitten die van jou tijdelijk maar met drie? Als je ze in een groep houd krijg je een mooier effect en voelen ze hun ook beter. ;)
Ik had er 5 toen ik onlangs een bak met visjes heb over genomen waaronder nog 2 Corydoras Sterbaien 1 plecostomus.
Die 2 Sterbai hou ik en heb ik er nu 5 van zitten en de pleco gaat weg denk ik en weet nog niet wat iklet de roodkop zalmpjes ga doen want dinsdag ga ik om mijn grote bak waar ook een zeer mooi vissenbestand in zit dus ik zal moeten zien wat ik hou en wat ik verkoop want op den duur word het vissenbestand echt te veel.
2 Roodkopzalmpjes zijn ondertussen overleden.
 
Als het goed is heb je meerdere programmeerbare standen op je camera, dus als het mee zit hoef je enkel kleine dingetjes aan te passen om een mooi plaatje te schieten

En als je het echt niet weet, dan heeft de camera ook een kleuter stand. P

Doorgaans gebruik ik voor de vissen geen flits. Gewoon iso 800 en beeldstabilisatie.
Beetje camera is al korrelvrij op iso 800.
 
Ik had er 5 toen ik onlangs een bak met visjes heb over genomen waaronder nog 2 Corydoras Sterbaien 1 plecostomus.
Die 2 Sterbai hou ik en heb ik er nu 5 van zitten en de pleco gaat weg denk ik en weet nog niet wat iklet de roodkop zalmpjes ga doen want dinsdag ga ik om mijn grote bak waar ook een zeer mooi vissenbestand in zit dus ik zal moeten zien wat ik hou en wat ik verkoop want op den duur word het vissenbestand echt te veel.
2 Roodkopzalmpjes zijn ondertussen overleden.
Oh ja, daar had ik wat over gelezen ja.
 

Terug
Bovenaan