Fotoalbum van Cédric Vleminckx


Dat staat al lang op het lijstje, om de bodem te gaan veranderen naar zand. Maar hoe begin je daar makkelijk aan?
Zand halen:p


Alle vissen eruit, filtermateriaal eruit p, in een emmer, pompje oid erop.
Water eruit.
Bodem eruit zuigen(is makkelijker, en je beschadigt het glas niet)
Zand erin
En de rest erweer in, en je water daarna in de gaten houden.;)k
 
Ik heb er ook al aan gedacht om eens een fors deel te veranderen, en er een zandstrandje van te maken.
Heel de bak door mekaar halen is toch wel een grote ingreep.
 
Zand halen:p


Alle vissen eruit, filtermateriaal eruit p, in een emmer, pompje oid erop.
Water eruit.
Bodem eruit zuigen(is makkelijker, en je beschadigt het glas niet)
Zand erin
En de rest erweer in, en je water daarna in de gaten houden.;)k

Ik heb de vissen gewoon laten zwemmen! Alleen de planten even apart gezet.

De vraag blijft. Wat geeft meer stress? Uitvangen en in een tijdelijke kuip, vervolgens weer uitvangen en terug plaatsen.
Of, gewoon laten zwemmen in een mistwolk?
 
Persoonlijk haal ik ze er liever uit, hoef ik daarna ook niet voorzichtig te zijn dat er vissen in de weg zwemmen met het substraat eruit halen ect.

Het is maar wat je een grote ingreep vind. als je het op een zaterdagje doet lukt dat makkelijk.
vind het persoonlijk ook leuk om zo nu en dan is een bak te verbouwen.
 
Ondertussen gebeurd er vanalles in de bak... Het is voedertijd!

eigenfoto.PNG



Ook één van de ancistrussen mag wel eens op de foto ....

IMG_6385.JPG



Mmmm... ik ruik eten!!

IMG_6391.JPG


IMG_6386.JPG
 
Laatst bewerkt:
Met zon Waterstofzuiger heb je de bak zo leeg. Zelf heb ik mijn zandbodem in een half uurtje gewisseld.

Vissen uitgangen en in een emmer
Water volledig weg laten lopen.
Kärcher Waterstofzuiger al het zand eruit gezogen
Nieuw zand erin
Vullen met water
Vissen terugplaatsen.

Let wel: een groot deel van je goede bacteriën gooi je ook weg. Dus houd je waterwaarden iets nauwlettender in de gaten
 
Daarom dat ik ook eerst een helft zou willen doen, om de goede balans die ik nu heb niet weer te verstoren, er zitten natuurlijk nu ook nog maar net nieuwe vissen in ...
 
Je foto's zijn goed gelukt! Lukt mij bijna nooit om mijn levendbarenden mooi op de foto te krijgen.:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je! Welke camera gebruik jij?
De foto's zijn bij mij ook in 5 seconden geüpload, maar zo snel gaat het zeker niet met de foto's maken hoor ;)
 
Ik gebruik gewoon de camera van mijn smartphone, die trekt de foto's sneller als mijn oude fototoestel
 
Ik gebruik een spiegelreflexcamera, de Canon EOS 1100D, is me al aardig gelukt om met die mooie plaatjes te schieten.
 
Waar heb je je platy's en zwaarddragers eigenlijk gehaalt? Ben van plan om zelf terug platy's te gaan houden.
 
In de Gejo natuurlijk. ;)
Kom eens op een zondag, dan kunnen we gelijk kennismaken. Ik heb er altijd wel zitten, ik denk nu ook nog.

Ps. Ik heb je nog een pb gestuurd met meer informatie.
 
Prachtige foto's ce! Jeetje, ik wil nu ook wel platys :D :D al kom ik er niet voor naar België hoor... Kijk wel bij Vivarium ;) (ben je daar nou trouwens?)
 
Dank je! Toen ik ze in de winkel zag binnenkomen moest ik ze ook meteen hebben.
Helaas kan ik dit jaar niet naar het Vivarium komen, ik heb geen vervoer jammer genoeg....
 
Mooie appelslakken hoor. Ik heb zelf blauwe en witte zitten.
 
Cé wat heb je daarvoor betaald als ik vragen mag want dat staat ook nog op mijn lijstje van aankopen.
Frisse nieuwe avatar toppie.:thumbs:
 

Terug
Bovenaan