Filter lekt


Ooh zo, ja dat klopt, maar als je het bovenste mandje dan om zou draaien past het wel.
Ik dacht dat je bedoelde dat de kop maar op één manier op de pot kon

Alle combinaties passen. Maar je moet wel nadenken dat de rest dan ook klopt.

En nadenken, daar gaat het vaak mis.
 
Dus als ik die andere verdeelplaat erop wil zal ik ook het eerste mandje moeten veranderen naar wat bij de nieuwe versie 2 mandjes zijn?
 
Dus dan zou ik beter gewoon alleen de 2 nieuwe mandjes kunnen kopen, en dan de plaat juist achterwegen laten...zijn deze te koop inc filtermateriaal?
 
De verdeelplaat was destijds een update van de e901 waardoor een vierkante rubberring op het middendeel van het bovenste mandje verviel. Met de nieuwe mandjes, ZONDER de verdeelplaat, maak je van een e901 een e902!
 
Top... weet je toevallig of de manden incl het filter materiaal te koop is?
 
Super bedankt, is het echt een verbetering ten opzichte van de vorige manden?
En is het aan te raden om onder deze 2 manden dan wat filterwatten te doen?
 
Hopelijk hebben ze t nog, laatst wel geweest maar daar toen niet naar gekeken...
 
Kan je trouwens waar de slangen aanzitten in 180 graden draaien en dan weer terug op t filter zetten?
 
Omdat ik graag de in en uitvoer, precies andersom wil hebben zonder dat de slangen elkaar kruizen...
 
Ja dat klopt maar dan blijft links nogsteeds links eb rechts rechts
 
Als je even goed nadenkt dan begrijp je dat je de slang aansluitblok niet kan draaien, de kranen kunnen dan niet meer werken evenals de sluiting waarmee je het blok vastzet. Je kan natuurlijk wel het hele filtersysteem 180 graden draaien, je bereikt dan wat jij zou willen...
 
Nee, maar dat is (volgens mij) de vraag ook niet, de twee pilaren kun je wel 360 draaien.
Jawel, hij wilde de inlaat links en de uitlaat rechts. Door de slangaansluiting te draaien, wat @tuinkabouter al aangaf, lees even terug, blijven de inlaat en uitlaat op dezelfde plek wat Ts om de een of andere duistere reden wil wijzigen. De enige en meest simpele manier is dan om het filter dan 180 graden te draaien.
 
Ja je hebt gelijk, ik dacht dat Smidsy alleen de slangen 180 graden wilde draaien.
 
Hmmmm, dat lijkt me niet te werken... En is ook niet wat TS bedoelde, denk ik.



Hoezo niet? in wordt uit, en uit wordt in. Zit je alleen met de aanzuig en uitstroom.


Ook hier worden raadsels opgelost.
Hij verteld alleen niet hoe.
 
Hoezo niet? in wordt uit, en uit wordt in. Zit je alleen met de aanzuig en uitstroom.


Ook hier worden raadsels opgelost.
Hij verteld alleen niet hoe.
Wanneer je slangen omwisselt veranderd er niets. Je kunt namelijk niets wijzigen in het JBL slang aansluitblok. In blijft in en uit blijft uit ook al draai je de slangen om. Bovendien is het raadsel al opgelost. Simpelweg het hele filter omdraaien.
 
Wanneer je slangen omwisselt veranderd er niets. Je kunt namelijk niets wijzigen in het JBL slang aansluitblok. In blijft in en uit blijft uit ook al draai je de slangen om. Bovendien is het raadsel al opgelost. Simpelweg het hele filter omdraaien.


Jij leest niet wat ik zei.

Als je de slangen wisselt, moet je dat ook bij de in en uitstroom doen.

Ja, filter omdraaien kan ook. Tjonge, wat een dom gedoe.
 
Idd en ik heb er gewoon voor gekozen om de slangen toch te laten kruisen...
 
Jij leest niet wat ik zei.

Als je de slangen wisselt, moet je dat ook bij de in en uitstroom doen.

Ja, filter omdraaien kan ook. Tjonge, wat een dom gedoe.
Jij leest ook niet, Bertus, de in en uitlaat kán je niet omwisselen bij een JBL filter, zoals we eerder al aangaven. En dus heeft het slangen wisselen geen zin, blijft over... Filter omdraaien!
 
Goh, wat stom. Nee, dat snap ik ook wel. Ben niet achterrlijk, hoor.

Heb ook zulke filters. war je het niet om kan draaien.

Maar je kan wel slangen wisselen .

Heb ook een tetratec, kan het ook niet.
tetratec-filter.png
 

Terug
Bovenaan