Filter lekt


Ik kan me trouwens bij mijn eerdere teratec 1200+ niet meer herinneren dat dit zo nauw luisterde.... deze stond naast het aquarium, misschien dat die daarom ook stiller leek dan deze....
 
Ik kan me trouwens bij mijn eerdere teratec 1200+ niet meer herinneren dat dit zo nauw luisterde
Je bedoelt het stapelen van de mandjes?
Ik heb een Tetratec ex600+ draaien en daar is het stapelen van de mandjes ook erg makkelijk. Bij de JBL lijken ze vaak goed te staan maar staan ze dat net niet. Ik meet wel eens en als er maar 1 mm verschil zit aan hoogte krijg je de kop er niet goed op.

Het is niet eerlijk vergelijken, maar de JBL e1501 hoorde ik als het doodstil was in de woonkamer, stond naast de kast. De Tetratec ex 600+ is dan echt muisstil en staat ook op de grond naast een tafel.
 
Je bedoelt het stapelen van de mandjes?
Ik heb een Tetratec ex600+ draaien en daar is het stapelen van de mandjes ook erg makkelijk. Bij de JBL lijken ze vaak goed te staan maar staan ze dat net niet. Ik meet wel eens en als er maar 1 mm verschil zit aan hoogte krijg je de kop er niet goed op.

Het is niet eerlijk vergelijken, maar de JBL e1501 hoorde ik als het doodstil was in de woonkamer, stond naast de kast. De Tetratec ex 600+ is dan echt muisstil en staat ook op de grond naast een tafel.

Ja ik bedoel idd het stapelen van de mandjes en dat het filter niet lekte en inderdaad best wel erg stil was....
Zijn die teratec filters dan misschien beter dan jbl en eheim???
 
Ja ik bedoel idd het stapelen van de mandjes en dat het filter niet lekte en inderdaad best wel erg stil was....
Zijn die teratec filters dan misschien beter dan jbl en eheim???
Beter, dat durf ik je echt niet te zeggen. Dat het stapelen beter gaat zegt natuurlijk niks over de filtratie. Ik vind wel bv de kraantjes en de onderdelen om de slangkoppeling los te maken erg fragiel bij Tetratec. Wel gelezen dat er iets afbrak. Maar ik moet zeggen dat ik dat niet zo gauw zie gebeuren als je met beleid werkt.



Ook had ik bij JBL recent barstjes in de pot zoals je misschien gelezen hebt. Na garantie wordt deze wel gratis vervangen door JBL (ik moet hem nog krijgen). Dit is echter iets wat ik nooit eerder heb gelezen dus ik vermoed dat het geen probleem is wat veel voor komt. Mijn nog oudere JBL vertoont die barstjes overigens niet. Wellicht heb ik ze zelf veroorzaakt door met teveel kracht de kop op de pot proberen te krijgen, who knows.

Misschien dat anderen iets zinnigs kunnen zeggen over de filtratie capaciteit van beide filters. Ik denk dat daarbij de belangrijkste factor de gekozen filtermedia zijn.

Bij eHeim zit volgens mij veel verschil tussen de verschillende modellen maar daar weten diverse mensen hier op het forum het fijne van denk ik.
 
Eheim is 75 % beter dan de andere filters.
wil het niet over de nieuwere hebben.
De oudere series zijn beter.
 
Beter, dat durf ik je echt niet te zeggen. Dat het stapelen beter gaat zegt natuurlijk niks over de filtratie. Ik vind wel bv de kraantjes en de onderdelen om de slangkoppeling los te maken erg fragiel bij Tetratec. Wel gelezen dat er iets afbrak. Maar ik moet zeggen dat ik dat niet zo gauw zie gebeuren als je met beleid werkt.



Ook had ik bij JBL recent barstjes in de pot zoals je misschien gelezen hebt. Na garantie wordt deze wel gratis vervangen door JBL (ik moet hem nog krijgen). Dit is echter iets wat ik nooit eerder heb gelezen dus ik vermoed dat het geen probleem is wat veel voor komt. Mijn nog oudere JBL vertoont die barstjes overigens niet. Wellicht heb ik ze zelf veroorzaakt door met teveel kracht de kop op de pot proberen te krijgen, who knows.

Misschien dat anderen iets zinnigs kunnen zeggen over de filtratie capaciteit van beide filters. Ik denk dat daarbij de belangrijkste factor de gekozen filtermedia zijn.

Bij eHeim zit volgens mij veel verschil tussen de verschillende modellen maar daar weten diverse mensen hier op het forum het fijne van denk ik.

Wat naar die scheurtjes zeg... wel fijn dat t ook na garantie wel weer opgelost gaat worden!!!
Ik hoop dat de pomp nog iets stiller gaat worden..
Tja kwaliteits verschil is idd erg lastig aan te geven, dat klopt maar zo hebben alle fabrikanten wel wat voors en tegens....
Het viel me gewoon op dat in mijn herinnering de teratec een stukje makkelijker in elkaar te zetten was en stiller was...
 
Kwaliteit. Filtratie ligt aan je zelf.
En gebruik, ook wel.
Als je er lang genoeg mee m gaat.
Heb ze in alle maten. na de 16 bakken die ik eerst had.
Nu nog 8. hou je filters over.
 
Kwaliteit. Filtratie ligt aan je zelf.
En gebruik, ook wel.
Als je er lang genoeg mee m gaat.
Heb ze in alle maten. na de 16 bakken die ik eerst had.
Nu nog 8. hou je filters over.

En welk is dan je ultieme filter van al die ervaring die je hebt met al die filters?
 
Ik heb ook zon vermoeden idd... maar bedoelde meer van de huidige generaties waar nog aan te komen is
 
Eheim 2011. 2013, 2015. Ecco. 2224. 2226, 2080.

Heb ook nog een Aqua pro . ook een goeie.

En een tetratec 600.
 
Nu net beneden gekomen... en de brom is weer duidelijk hoorbaar... het lijkt hem toch in de resonantie te liggen denk ik die hij aan de onderkant van de kast doorgeeft....
 
Resonantie kan zeer irritant zijn en ik zou dat proberen op te lossen met piepschuim of iets dergelijks.
 
Waar ik aan zat te denken... je hebt van die matjes die je ook onder de wasmachine kunt leggen, zou dat werken??
SCANPART-Anti-trillingsmat-0140120002.png
 
Dat zou best kunnen werken, soms is er maar weinig voor nodig, het proberen waard dus.
 
Al is een stuk piepschuim wel een stukkie goedkoper
 
Nou dan is dat t proberen wel waard.... ben benieuwd...
 
Rubber is wel beter denk ik om je filter op te zetten en je slangen over te leggen.
Maar als je de wanden van je kast wilt bekleden zou ik toch voor schuim gaan
 
Rubber is wel beter denk ik om je filter op te zetten en je slangen over te leggen.
Maar als je de wanden van je kast wilt bekleden zou ik toch voor schuim gaan

Waar de slangen het kastje raken heb ik al van die tochtstripband geplakt dus die raken niet direct de kast.

Onder het filter wil ik gaan voor die rubber trillings wasmachine mat.

En de zijkanten wil ik bekleden met:
Https://www.easy-noisecontrol.nl/product/easyfoam-tc2/

Hopelijk werkt dat....
 
Ik heb ook zon vermoeden idd... maar bedoelde meer van de huidige generaties waar nog aan te komen is

Classic serie is sinds de jaren 60 nog steeds in productie.

Wel een upgrade gehad, maar werking is hetzelfde.

Ook voor een prikkie op MP te koop. Makkelijk te reviseren.
 
Ik was toevallig even aan t googlen, en toen kwam ik tegen dat er 2soorten water verdeel platen zijn... een waarbij je een soort pakking zou moeten hebben en een vernieuwde versie... zou dit erook iets mee te maken kunnen hebben dat hij lekt(e)....
60921.jpg


Alleen nu de vraag hoe weet ik welke versie ik heb??
 
En nu zag ik dit ook voorbij komen... moet je en de mandjes en de rotor vervangen als je ook die nieuwe verdeelplaat wilt gebruiken... ik heb nog de mandjes met het hendeltje zullen we maar zeggen...

 
Het vreemde van JBL is dat de koppen allemaal hetzelfde zijn. En in alle richtingen op de pot passen.
Alleen is maar 1 juiste plaatsing. En daar moet je heel goed naar kijken.


En dan al die opties die er zijn.

Als je het eerste mandje vervangt door de 2 nieuwe mandjes. Dan heb je een groter voor filter.
En de verdeelplaat is niet meer nodig.
 
180 graden draaien kan geen kwaad toch? hij past zoals je zegt op alle manieren.

Licht eraan welke versie je hebt.

Die met de nieuwe mandjes zit het ronde gat niet in het midden. Dus 180 graden draaien zitten de gaten niet boven elkaar.
 
Die met de nieuwe mandjes zit het ronde gat niet in het midden
Ooh zo, ja dat klopt, maar als je het bovenste mandje dan om zou draaien past het wel.
Ik dacht dat je bedoelde dat de kop maar op één manier op de pot kon
 

Terug
Bovenaan