Een nieuw begin met vissen na een pechdag.


Ik noem zomaar iets geks, maar zou de Labeo niet de/een oorzaak kunnen zijn van je albino uitval? Ik weet niet hoe een labeo zijn agressie uit...

Daarnaast, hoe gaat het met je waterwaardes? Je noemde een NH3/4 van 0,5 mg/l, heb je dat al onder controle?

Fijn om te lezen dat je er weer wat van aan het maken bent @Friesian! Keep up the good work!
 
@Erik Melse
Thanks! Zou best kunnen maar hoeft niet zo te zijn. Was nog jong en rustig.

Er was verteld dat die soort alleen lastig zou zijn naar vissen met een soortgelijke vorm, bijvoorbeeld de Siamese algeneter. Maar op Internet las ik iets anders. Ik heb hem in de korte tijd dat ik hem had al afgericht als dompteur. Ik keek hem aan en hij zwom het vangnet in met een voertablet.

Daarna teruggebracht naar de firma.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig dat je terug bent en positief gestemd! Ik heb het even terug gelezen en ik denk dat men iets te ver door ging met de kritiek (na 2 of 3 keer is het wel duidelijk denk ik..).
Ik ben blij dat je toch de hoofdlijnen heb mee gepakt en toch lekker aan de slag bent gegaan! Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt en dat je zo nog veel plezier kan beleven aan je aquarium, want dit is natuurlijk het allerbelangrijkste :D.
 
Ik noem zomaar iets geks, maar zou de Labeo niet de/een oorzaak kunnen zijn van je albino uitval? Ik weet niet hoe een labeo zijn agressie uit...

Daarnaast, hoe gaat het met je waterwaardes? Je noemde een NH3/4 van 0,5 mg/l, heb je dat al onder controle?

Fijn om te lezen dat je er weer wat van aan het maken bent @Friesian! Keep up the good work!
Gisteravond even opgemeten.

pH 8
KH 7
GH 6
De rest 0
 
Zoooo, vanmorgen de meststoffen weer op pijl gebracht. Morgen/overmorgen weer even testen PO4[SUP] [/SUP]en NO3. Goed laten mengen door filterpomp kan geen kwaad.

Een beetje een witte laag op water. Gaatjes wat meer omhoog staand om de kaamlaag af te breken/kapot te slaan.
Vissen gevoerd.
 
Even een tussentijdse evaluatie van de situatie. Er zijn er vervelend genoeg dus een aantal vissen uitgevallen maar ik vermoed dat het terugbrengen van de labeo frenatus niet verkeerd geweest is wat dit betreft. De rust is nu al een langere tijd wedergekeerd. De sumatraantjes laten mooi hun schoolgedrag zien.
 
Het is om hopeloos van te worden.... Gisteren
co2 fles laten vullen, opnieuw ingesteld. Kleur dropchecker vandaag fout....

Vissen hangen aan het oppervlak. Co2 uit.
Luchtpompje met bruissteentje werkend. Om gek van te worden...
 
Ik heb de uitstroom nu ook wat naar boven gericht.
Iemand nog tips eventueel? Ik heb meteen gegoogled op waterwaardes.... Aquariumfans geeft een handige overzicht.
 
Heb je geen dropchecker want met zo n ding zie je gelijk al is het met vertraging wel dat er teveel co2 in de bak zit.
 
Jazeker, dat was wat ik als eerste zag..
Het is om hopeloos van te worden.... Gisteren
co2 fles laten vullen, opnieuw ingesteld. Kleur dropchecker vandaag fout....

Vissen hangen aan het oppervlak. Co2 uit.
Luchtpompje met bruissteentje werkend. Om gek van te worden...
 
Het is om hopeloos van te worden.... Gisteren
co2 fles laten vullen, opnieuw ingesteld. Kleur dropchecker vandaag fout....

Vissen hangen aan het oppervlak. Co2 uit.
Luchtpompje met bruissteentje werkend. Om gek van te worden...
Hé wat vervelend voor je!

tenor.gif



Het lijkt dat ik op tijd erbij ben. .. Vissen zwemmen weer zoals jullie, ik het willen zien.


En wat fijn dat je er bijtijds bij bent geweest, goed gehandeld hoor! :petjeaf:
 
Haha is het erg dat ik jou als persoon ook precies inbeeld zoals Meiland :)
Nee hoor dat is niet erg! Maar ik herken mijzelf (gelukkig) niet heel erg in Martien. Mijn zwangere vrouw (ik probeer hier subtiel te verwoorden dat ik hetero ben) geeft ook aan dat ik maar weinig op Martien Meiland lijk. :DD
 
Nee hoor dat is niet erg! Maar ik herken mijzelf (gelukkig) niet heel erg in Martien. Mijn zwangere vrouw (ik probeer hier subtiel te verwoorden dat ik hetero ben) geeft ook aan dat ik maar weinig op Martien Meiland lijk. :DD
O maar zo bedoel ik het niet hoor. Mijn opmerking heeft niks te maken met geaardheid.
 
Ik weet het niet zeker maar volgens mij lijken jullie eerder op die gast die terug kwam van vakantie in Griekenland. :) :):DD:DD
 

Terug
Bovenaan