Een nieuw begin met vissen na een pechdag.


Het lijkt dat ik op tijd erbij ben. .. Vissen zwemmen weer zoals jullie, ik het willen zien.


Mooi bakje, leuke vissen. Maar, wat me opvalt als ik ze zie zwemmen is dat er een paar zijn die erg met hun lichaam afhangen en naar beneden zakken. Is dat de stroming of is er misschien meer aan de hand? Ik zou ze goed observeren. Kijken hoe ze zich gedragen, hoe hun lichaam eruit ziet, hoe hun ontlasting eruit ziet etc.
 
Bedankt voor je reactie @Esthersvisjes ik heb een JBL 1502 filter op een juwel Rio 180 liter. De uitstroom heb ik nu wat zachter gezet en ik houd de vissen extra in de gaten op hun gedrag.

Dit geeft toch geen probleem voor het filter?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het voor je filter voor problemen zorgt, dat zou in de handleiding moeten staan, of zou je op het internet na kunnen zoeken, maar zoals ze nu zwemmen ziet er allemaal goed uit volgens mij. Misschien kan je filter wel weer sneller draaien, maar dat mag je natuurlijk zelf bepalen. :D
 

Ik weet niet of het voor je filter voor problemen zorgt, dat zou in de handleiding moeten staan, of zou je op het internet na kunnen zoeken, maar zoals ze nu zwemmen ziet er allemaal goed uit volgens mij. Misschien kan je filter wel weer sneller draaien, maar dat mag je natuurlijk zelf bepalen. :D
Ik heb de gebruiksaanwijzing van Jbl opgezocht nog een keer en wat ik al wist heb ik gedaan. De OUT mag het kraantje zachter van staan, niet de IN.

*Edit*
Ik heb ook vandaag de planten gesnoeid zodat er niet onverwacht een reus langs de bonenstaak naar beneden komt geklommen. šŸ˜€
 


Ik heb de gebruiksaanwijzing van Jbl opgezocht nog een keer en wat ik al wist heb ik gedaan. De OUT mag het kraantje zachter van staan, niet de IN.

*Edit*
Ik heb ook vandaag de planten gesnoeid zodat er niet onverwacht een reus langs de bonenstaak naar beneden komt geklommen. šŸ˜€

Met wat minder ziet het er zeker wat minder gejaagd uit
 
Er valt mij ook iets op. Het oppervlak is zuiverder.

lol @ jouw avatar.. hahahah

Maareuh leermomentje dus, Minder is meer, misschien je spraybar wat aanpassen al dat knijpen is volgens mij op den duur ook niet fijn ??
jij had toch een 901 op dit bakje of ben ik in de war ?
 
Een 1502. Met de 902 hield ik minder power over voor 3 JBL buisjes. Pompkop raakte beschadigd door een schroefje te vast na reparatie..
 
Daar ik denk dat zelfs een 700 al zat genoeg zou zijn voor deze pyamabende, die nou ook weer niet zulke smeerpoetsen zijn toch
(ik ben altijd al tevreden met 2 Ć” 2,5 keer bakvolume per uur)

Het leek wel of ze aan het vechten waren met de rivier..
 
Daar ik denk dat zelfs een 700 al zat genoeg zou zijn voor deze pyamabende, die nou ook weer niet zulke smeerpoetsen zijn toch
(ik ben altijd al tevreden met 2 Ć” 2,5 keer bakvolume per uur)

Het leek wel of ze aan het vechten waren met de rivier..
De pomp geeft een 1400 l/h bruto, 900 l/h netto. Geschikt voor een bak van 160 - 600 liter. Voordeel is een groot filtervolume bij zowel de 902 (90 - 300 liter) als de 1502. Ieder zijn voorkeur.
 
De pomp geeft een 1400 l/h bruto, 900 l/h netto. Geschikt voor een bak van 160 - 600 liter. Voordeel is een groot filtervolume bij zowel de 902 (90 - 300 liter) als de 1502. Ieder zijn voorkeur.

Dat zijn allemaal keuzes inderdaad..

Ik doe graag dingen minimaal, kan er altijd nog wat bij :
 
*Update

Ik zag weer enkele vissen naar lucht happen, Checker geel.
OP advies in de chat verlichting wat langer. aan en luchtpompje actief. Thanks @triple en @Akwarium .
20210108_224303.jpg
 

Bijlagen

  • 20210108_220624.jpg
    20210108_220624.jpg
    539.8 KB · Weergaven: 53
Gelukkig ben je er weer op tijd bij!

Hoe kon de dropchecker opeens weer geel zijn? šŸ˜±
 
Toch weer te snel de co2 in combinatie met de diy gaatjesbuis de belletjes komen kleiner en beter verspreid in de bak in vergelijking met de JBL buisjes.
Dus eigenlijk te veel van het goede.
 
Toch weer te snel de co2 in combinatie met de diy gaatjesbuis de belletjes komen kleiner en beter verspreid in de bak in vergelijking met de JBL buisjes.
Dus eigenlijk te veel van het goede.
Ah oke.. nou, dan weet je wel dat er nu minder co2 verloren gaat/ het efficiĆ«nter werkt šŸ˜…
 
Klopt.. Ongeluk zit in een klein hoekje.

Met elke verandering die we doen zouden we onszelf even moeten afvragen of het invloed heeft op de hoeveelheid CO2 in het aquarium.

Het lijkt iets kleins om een spraybar aan te passen, maar daarmee veranderd er dus blijkbaar heel veel šŸ¤”
 
Toch weer te snel de co2 in combinatie met de diy gaatjesbuis de belletjes komen kleiner en beter verspreid in de bak in vergelijking met de JBL buisjes.
Dus eigenlijk te veel van het goede.
Goed om te weten dat dit zo'n wereld van verschil kan maken. Mocht ik ooit aanpassingen doen aan de spraybar of iets dergelijks ga ik zeker het CO2 gehalte in de gaten houden. Al moet ik zeggen dat ik het over het algemeen goed in de gaten houd.
 
Goed om te weten dat dit zo'n wereld van verschil kan maken. Mocht ik ooit aanpassingen doen aan de spraybar of iets dergelijks ga ik zeker het CO2 gehalte in de gaten houden. Al moet ik zeggen dat ik het over het algemeen goed in de gaten houd.
Ik heb de indruk dat de inwendige diameter van de buis, 16/22 # 16 x 1,5 en de buis langer meer verschil maken door meer druk.
 
Aaaah, bedankt voor de opheldering. 16 gaatjes van ieder 1,5 mm heeft ook nog een tijdje door mijn hoofd gespookt.
 

Terug
Bovenaan