Een nieuw begin met vissen na een pechdag.


Friesian

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 februari 2020
Berichten
4,927
Locatie
2e boom, 4e tak rechts.
Ik ben al daaagen aan het sukkelen met mijn Co2. Drukregelaar is niet constant. Vandaag een rotdag. CO2 ging weer veel te hard. Vanmiddag kwam ik thuis, waren alle vissen dood....

CO2 constant test was geel.:(

25% water verversen, wat meer wateroppervlakte beweging, bruissteentje op luchtpomp erin.

En nu eerst zorgen dat de waterwaardes herstellen, rust en balans.

Ik zit nu te denken aan corydoras en Sumatraantjes, wat algeneters. Welke? En slakkeneters?

Zou dat goed samengaan? En zijn er bepaalde corydoras die dan de voorkeur zouden hebben?

Juwel Rio 180,
Hoeveel vissen zouden jullie adviseren?
 
Dat meen je! Allemaal dood? Wat naar zeg! Ben zelf nu op vakantie en zit m te knijpen met deze hitte, het is echt mijn angst dat je dan thuis komt en ze allemaal kassiewijlen zijn.

Voordat je begint aan t nieuwe bestand...
Misschien eerst Kijken hoe je een betrouwbaardere co2 niveau in je bak krijgt voordat je nieuwe visjes koopt? Straks staat hij weer verkeerd ?. Heftig hoor, dat co2 wanneer het niet goed gaat. Heb er verder geen verstand van dus weet ook niet hoe en waarom dit dan gebeurt maar dat was t eerste waar ik aan dacht :)
Fijne avond nog, ondanks je vondst net. Groetjes!
 
Jammer om te horen.

Misschien eerst Kijken hoe je een betrouwbaardere co2 niveau in je bak krijgt voordat je nieuwe visjes koopt? Straks staat hij weer verkeerd ?

Wat Norion zegt lijkt mij ook het meest verstandige. Iets klopt er niet aan het co2 systeem en het vreemde verhaal met die schakelklok zit mij ook niet lekker. Eerst uitzoeken wat er precies aan de hand is en daarna pas weer vissen plaatsen.
 
Dat meen je! Allemaal dood? Wat naar zeg! Ben zelf nu op vakantie en zit m te knijpen met deze hitte, het is echt mijn angst dat je dan thuis komt en ze allemaal kassiewijlen zijn.

Voordat je begint aan t nieuwe bestand...
Misschien eerst Kijken hoe je een betrouwbaardere co2 niveau in je bak krijgt voordat je nieuwe visjes koopt? Straks staat hij weer verkeerd ?. Heftig hoor, dat co2 wanneer het niet goed gaat. Heb er verder geen verstand van dus weet ook niet hoe en waarom dit dan gebeurt maar dat was t eerste waar ik aan dacht :)
Fijne avond nog, ondanks je vondst net. Groetjes!
Jammer om te horen.



Wat Norion zegt lijkt mij ook het meest verstandige. Iets klopt er niet aan het co2 systeem en het vreemde verhaal met die schakelklok zit mij ook niet lekker. Eerst uitzoeken wat er precies aan de hand is en daarna pas weer vissen plaatsen.
Goedemorgen allemaal, goedemorgen beiden. Bedankl voor jullie reacties alvast.

Klopt, alle vissen waren dood op een Kuhli na en een japonica garnaal. De dropchecker was heel, te weinig zuurstof, warmte...

Het plan is idd om de CO2 toevoeging te verbeteren. Daarvoor ga ik naar de LFS en laat me de werking van de JBL drukregelaar uitleggen voor wat betreft de instelling van het naaldventiel van de huidige weet ik dat die lastiger bereikbaar is met een schroevendraaier. Gisteren heb ik het gezien van de Aquanoa. Daar kun je eenvoudig met het naaldventiel het aantal druppels CO2 regelen van buitenaf. De huidige wijkt de volgende dag af. Of hij komt niet op gang dus of er komt te veel CO2.

De online diffuser heeft ook een terugslagklep maar die laat zich pas openen bij een hogere werkdruk. De extra terugslagklep die ik had opende te slecht, dat is inmiddels verholpen met een nieuwe.

Ik denk dat of ik het niet goed genoeg verwoord heb of jullie het misschien op een verkeerde manier hebben gelezen.

De waterwaardes daarvan is de hoeveelheid CO2 voor mij een onderdeel van. Dus dat is wat ik daarom eerst beter wil onderzoeken. Of de regelaar gemakkelijker en beter kan dan nu. Of de werkdruk in te stellen is EN de aantallen druppels CO2 met het naaldventiel.

Ik zorg er eerst voor dat de waterwaardes weer naar wens zijn dus.
En jullie advies heb ik graag voor wat betreft het visbestand. Stapje voor stapje zorg ik nu met rust, in balans komen van het systeem en de bak.

Ik hoop dat dit duidelijker is verwoord door mij. Een geschreven woord kan anders over komen dan een gesproken woord.:)

Het prijsverschil is best groot maar daar staat tegenover de garantietermijn van Dennerle en JBL bij productregistratie.
 
Als toevoeging op mijn 1e reactie. Ik heb alvast de beschrijving van alle 3 de drukregelaars gelezen op APO. (Aquaplantsonline). JBL staat me erg goed aan.
 
Wat een sneu bericht! Heel veel sterkte!
Helaas te weinig kaas hiervan gegeten om te helpen.

corydoras zijn echt leuke visjes. Mijn favoriet de Venezuela Orang en de Sterbai. De algeneter is de L236 en L333 heel mooi en worden ook niet gigantisch groot

op de foto een Orang en een Sterbai (voor de grote verandering van bak)
 

Bijlagen

  • E7354248-2616-4ED4-88A2-4A04407B3B48.jpeg
    E7354248-2616-4ED4-88A2-4A04407B3B48.jpeg
    202.6 KB · Weergaven: 116
  • 238A4B92-B269-48A5-A8A1-F91A20B38529.jpeg
    238A4B92-B269-48A5-A8A1-F91A20B38529.jpeg
    242 KB · Weergaven: 126
De Sterbai ken ik, zijn prachtig.

De vloeistof in de dropchecker heb ik gisteren ook vernieuwd voor de controle.
 
Laatst bewerkt:
@Friesian hier zijn ze nog vrij jong. De Orang was mini toen die kwam. Hij en de Sterbai’s zijn de vrolijke guppen in de bak. De andere (leucomelas) zijn een stuk rustiger.
 
Wat ontzettend zuur Andre ??, dit zijn idd wel de nachtmerrie's als aquariaan. Neem de tijd in ieder geval om te kijken naar wat voor jou de juiste spullen zijn om je C02 installatie weer stabiel te krijgen.

Gr. Ed
 
Sjonge jonge, wat zijn jullie allemaal vroeg uit de veren! Goede plannen friesian! Zelf vind ik de corydoras goldstripe echt prachtig!
 
Ziet er goed uit! Toch niet slles in 1x toegevoegd ivm dr bacteriën die ook weer moeten wennen aan de bezetting?
 
Ik heb laatst een filmpje op YouTube gezien van iemand, die zijn hele bezetting in een keer erin doet na indraaien. Volgens hem zou dit kunnen als alles goed is ingedraaid
 
Ik zou het echt niet durven hoor! Ik vond al de laatste pareltjes te spannend (6 tegelijkertijd erin)
 
Blijven meten en zodra je nitriet oploopt, flink verversen, dan geef je de bacteriën de kans bij te lopen. Succes!
 

Terug
Bovenaan