Dynamische stroomprijs , thermostaat sturen aquarium.


Heb het idee dat er niet veel zijn hier met een dynamisch contract en niet precies snappen wat ik nou wil doen🤷‍♂️
Daar heb je gelijk in wat dat dynamisch gebeuren betreft is ook nog een vrij nieuwe mogelijkheid denk ik voorheen hoorde je er weinig over.
Daarnaast moet je wel de mogelijkheden hebben om de schommeling op te vangen daar zal ook wel een stukje angst zitten.
kortom niet voor iedereen.
Wat het tweede deel betreft leuk maar als het geen verschil maakt in gebruik dan zullen weinig mensen het nut er van inzien om dit te doen.
Voor wat het verbruik betreft na afkoeling.
Dit gebeurt er bij de 250 na verversing normaal rond de 5 kw per dag na verversing 6,40 kw per dag voor zon twee dagen duur dus behoorlijk lang voordat de boel weer op temperatuur is hier
verschil in temperatuur is zon drie graden na verversen.
In de winter moet ik trouwens bij verversen wel de gasketel het water ook laten verwarmen tot zon 22 graden anders wordt het te koud zon 15 -16 graden die temperatuur val in de bak lijkt met niet verstandig.
Verversen met daarbij behorende temperatuur val is natuurlijk wel wat anders als de bak verwarming een paar uur uit zetten hangt natuurlijk ook samen met de omgevingstemperatuur hoe veel de bak dan af koelt.
 
Laatst bewerkt:
Daarnaast moet je wel de mogelijkheden hebben om de schommeling op te vangen daar zal ook wel een stukje angst zitten.
Ja dat klopt maar dat is omdat mensen een vast bedrag per maand gewend zijn. Bij zonneplan betaal je gewoon achteraf wat je verbruikt hebt.
Daar zal verschil inzitten per maand. Bij anwb betaal je dan wel weer een vast bedrag per maand dat is maar net bij welke aanbieder je zit.

Wat het tweede deel betreft leuk maar als het geen verschil maakt in gebruik dan zullen weinig mensen het nut er van inzien
bij een normale aanbieder heeft het inderdaad geen nut want de stroom kost net zoveel na de periode van uitschakeling. Bij dynamisch werkt dat anders omdat je de stroomprijs betaald van dat uur. Heb het idee dat een hoop dat niet weten.
 
Wat het tweede deel betreft leuk maar als het geen verschil maakt in gebruik dan zullen weinig mensen het nut er van inzien om dit te doen kosten dan
Bij dynamische energieprijzen zijn er 2 aspecten:
  1. de prijs varieert van uur tot uur. Je kunt in verschillende gevallen de duurste stroom-uren overslaan. Denk hierbij niet alleen aan een aquarium verwarmen, maar ook vaatwas-/wasmachine op goedkope momenten laten draaien of de electrische auto op goedkope momenten opladen.
  2. op langere termijn ligt de prijs van dynamisch leveranciers altijd onder die van de traditionele leveranciers als Vattenfall, Essent, Eneco, etc. Nu in 2023 valt dat verschil wel mee, maar in 2022 bespaarde ik in okt/nov/dec tot wel 250 EUR per maand.
Nadeel bij dynamische energieprijzen is dat je wel een financieel buffertje moet hebben, mochten de prijzen omhoog gaan. Je bent dan als eerste aan de beurt (andersom natuurlijk ook; als de prijzen dalen merk je dat direct).
 
Wat ik vooral appart vind is dat de stroomprijs 1 a' 2 dagen vooruit reeds bekend is. zo stabiel ervaar ik het weer hier niet.
het gebeurd vaak genoeg dat het weer totaal anders is dan voorspeld

Met de prijs vooraf zou er dus geavanceerder gestuurd kunnen worden middels intelligentie systemen.
die gekoppeld worden aan de prijsgegevens op het net
Nadeel is dat als veel mensen dit gaan doen de prijsschommelingen minder worden.
voordeel is dat de capaciteit van het net beter kan worden benut.
nu nog even een effectief betaalbaar stroom opslag systeem dat je thuis kunt plaatsen
 
Wat ik vooral appart vind is dat de stroomprijs 1 a' 2 dagen vooruit reeds bekend is. zo stabiel ervaar ik het weer hier niet.
het gebeurd vaak genoeg dat het weer totaal anders is dan voorspeld

Met de prijs vooraf zou er dus geavanceerder gestuurd kunnen worden middels intelligentie systemen.
die gekoppeld worden aan de prijsgegevens op het net
Nadeel is dat als veel mensen dit gaan doen de prijsschommelingen minder worden.
voordeel is dat de capaciteit van het net beter kan worden benut.
nu nog even een effectief betaalbaar stroom opslag systeem dat je thuis kunt plaatsen
Prijs is 1 dag van te voren bekend.
 
nu nog even een effectief betaalbaar stroom opslag systeem dat je thuis kunt plaatsen
Zolang er nog gesaldeerd word zal de thuisaccu nog niet echt doorkomen. Wat je nu wel ziet zijn elektrische auto’s waar je stroom ik kan opslaan en Savonds / snachts er weer uit kunt halen.
 
Met dynamische contracten is het vooral opletten wanneer je wat doet maar het kan je dan zeker wel veel schelen. Zeker als je bv in eens naar een maandbedrag van over de €1000 ging wat sommige mensen hadden toen hun contract af liep.

Ik had het geluk nog net op tijd een vast contract af te kunnen sluiten. Heb toen kort daarna het dak vol laten gooien met zonnepanelen en het huis laten vol hangen met airco's (dat was meer voor het koelen. Nieuwbouw is leuk maar je gaat kapot in de zomer!) Ik kreeg het jaar er op €1100 terug en keek net en ze zeggen dat ik mijn maandbedrag nu nog kan verlagen naar €54 per maand. Ik betaal nu €111 en laat dat nog lekker staan.

Je auto opladen vanuit je zonnepanelen kan ook (nog) niet met elk systeem. Zo ver ik weet is solaredge nog de enige.
 
Met dynamische contracten is het vooral opletten wanneer je wat doet maar het kan je dan zeker wel veel schelen. Zeker als je bv in eens naar een maandbedrag van over de €1000 ging wat sommige mensen hadden toen hun contract af liep.

Ik had het geluk nog net op tijd een vast contract af te kunnen sluiten. Heb toen kort daarna het dak vol laten gooien met zonnepanelen en het huis laten vol hangen met airco's (dat was meer voor het koelen. Nieuwbouw is leuk maar je gaat kapot in de zomer!) Ik kreeg het jaar er op €1100 terug en keek net en ze zeggen dat ik mijn maandbedrag nu nog kan verlagen naar €54 per maand. Ik betaal nu €111 en laat dat nog lekker staan.

Je auto opladen vanuit je zonnepanelen kan ook (nog) niet met elk systeem. Zo ver ik weet is solaredge nog de enige.
De techniek gaat snel op het moment.
Zoals de slimme laadpaal die je accu volgooit op goedkope momenten.
Auto’s die stroom terug kunnen leveren komen er ook steeds meer.
Met dynamisch contract zit je ook nergens aan vast en kan je ook zo weer weg.
Niemand kan in de toekomst kijken maar voor mij leverde de overstap een flinke besparing op.
 
Ja maatje van heeft het ook en zodoende heb ik me er een klein beetje in verdiept voor mijn ouders. Die moesten dus net iets meer dan 1000 euro per maand gaan betalen en die zijn toen ook overgestapt naar dynamisch. Dat scheelt echt aanzienlijk idd!

De techniek gaat idd snel op het moment!
Ik heb geen E auto en die komt er ook niet ( en word ook niet zo snel de toekomst)maar heb er wel opgelet met de keuze van mijn zonnepanelen voor eventueel verkoop van de woning.
 
Ja maatje van heeft het ook en zodoende heb ik me er een klein beetje in verdiept voor mijn ouders. Die moesten dus net iets meer dan 1000 euro per maand gaan betalen en die zijn toen ook overgestapt naar dynamisch. Dat scheelt echt aanzienlijk idd!

De techniek gaat idd snel op het moment!
Ik heb geen E auto en die komt er ook niet ( en word ook niet zo snel de toekomst)maar heb er wel opgelet met de keuze van mijn zonnepanelen voor eventueel verkoop van de woning.
Zonnepanelen is altijd goed en levert meer op dan het geld op de bank te laten staan 👌🏼
 
Zonnepanelen icm een airco in de woonkamer scheelt je bakken met geld. Boven op de kamers stoken we toch niet behalve de badkamer.Moet wel zeggen met flinke kou heb ik de cv benenden er bij aan gehad. Gebruiken gas nu alleen voor warm water en cv in de douche.
 
Zonnepanelen icm een airco in de woonkamer scheelt je bakken met geld. Boven op de kamers stoken we toch niet behalve de badkamer.Moet wel zeggen met flinke kou heb ik de cv benenden er bij aan gehad. Gebruiken gas nu alleen voor warm water en cv in de douche.
Hier hetzelfde mhi airco om te verwarmen en zomers lekker koel in huis.
 
  • Leuk
Waarderingen: Drup
Ja wij hebben het ook genomen om te kunnen gaan koelen. Een nieuwbouwhuis is leuk maar in de zomer krijg je de warmte er op geen enkele manier meer uit! Ging hier gewoon over de 30 graden! Dus als je dan toch bezig gaat het gelijk maar goed doen en ik werd er heel vrolijk van na de 1e jaarrekening!
 
Ja wij hebben het ook genomen om te kunnen gaan koelen. Een nieuwbouwhuis is leuk maar in de zomer krijg je de warmte er op geen enkele manier meer uit! Ging hier gewoon over de 30 graden! Dus als je dan toch bezig gaat het gelijk maar goed doen en ik werd er heel vrolijk van na de 1e jaarrekening!
Qua isoleren heeft iedereen een andere mening. Weet daar ook weinig van. Mijn gevoel zegt dat je niet het hele huis moet inpakken maar andere denken daar ongetwijfeld anders over.
 
Isoleren is leuk voor in de winter. Kou komt er niet of veel minder goed in maar in de zomer met warmte krijg je het er niet meer uit.
Ja zorgen dat warmte nier binnen komt. Deuren dicht houden en gordijnen blabla. Ja probeer dat maar eens met kleine kinderen. En dan nog... maar goed. Tegenwoordig met die warmte pompen kan je ook goed koelen. Vloeren en zelfs muren en dat werkt echt wel top.
 
De thuisaccu gaat het economische niet worden en terugleveren vanuit je auto is alleen iets voor mensen van wie hun auto altijd thuis staat
tenzij het hele netwerk hierop wordt afgestemd en je auto overal kan staan.
Ik zet op dit moment mijn kaarten op waterstof voor de bestaande woningvoorraad.
 
Electrisch rijden doen we ook op de kermis.
Maar dat gaat het sowieso niet worden. Het hele net is er niet op berekend en dat gaat nog vervoorbij 2030/2035 duren willen ze dat aangepast hebben. Er zijn nu al gebieden waar bepaalde aansluiting niet meer te realiseren zijn niet voor afname maar ook zeker niet om terug te leveren.
Ik woon in een nieuwbouwwijk waarop elk huis zonnepanelen liggen waar je ook niks aan heb maar puur voor dat A label. Dan zou je toch zeggen want je kan de klok er op gelijk zetten dat veel mensen dat gaan uitbreiden en ze dus het net daar al op aangepast hebben?! Mooi niet dus. Je krijgt gewoon een mail in de zomer dat ze de panelen uit Willen gaan zetten om overbelasting van de stations te voorkomen.

Waterstof is waar ze zich nu idd op moeten gaan focussen maar goed dat gaat de staat dan een bak aan te innen btw kosten he
 
Electrisch rijden doen we ook op de kermis.
Maar dat gaat het sowieso niet worden. Het hele net is er niet op berekend en dat gaat nog vervoorbij 2030/2035 duren willen ze dat aangepast hebben. Er zijn nu al gebieden waar bepaalde aansluiting niet meer te realiseren zijn niet voor afname maar ook zeker niet om terug te leveren.
Ik woon in een nieuwbouwwijk waarop elk huis zonnepanelen liggen waar je ook niks aan heb maar puur voor dat A label. Dan zou je toch zeggen want je kan de klok er op gelijk zetten dat veel mensen dat gaan uitbreiden en ze dus het net daar al op aangepast hebben?! Mooi niet dus. Je krijgt gewoon een mail in de zomer dat ze de panelen uit Willen gaan zetten om overbelasting van de stations te voorkomen.

Waterstof is waar ze zich nu idd op moeten gaan focussen maar goed dat gaat de staat dan een bak aan te innen btw kosten he
dat hele terugleveren is idd een probleem in bepaalde gebieden en zal ook wel meer worden.
Daarom lijkt mij een accu wel een mooie aanvulling voor in de zomer.
In de winter zal je die niet vol krijgen maar ik lever ook niet zo veel terug in de winter.
Als je in de zomer een overschot kan opslaan om de avond en nacht door te komen hoef je ook niet terug te leveren.
 
Die accu's zijn nu alleen nog niet te betalen maar zeker als dat salderen er vanaf gaat dan zou dat een mooie optie zijn.
Nee in de winter wek je bijna niks op en al zeker niks aan terug leveren
 
Die accu's zijn nu alleen nog niet te betalen maar zeker als dat salderen er vanaf gaat dan zou dat een mooie optie zijn.
Nee in de winter wek je bijna niks op en al zeker niks aan terug leveren
nee nu is het nog geen tijd voor de accu zolang je nog kan salderen.
Nu kan je het gratis op het net opslaan.
Maar die accu’s gaan wel goedkoper worden en dat zal dan een mooie aanvulling zijn.
 
dat hele terugleveren is idd een probleem in bepaalde gebieden en zal ook wel meer worden.
Daarom lijkt mij een accu wel een mooie aanvulling voor in de zomer.
In de winter zal je die niet vol krijgen maar ik lever ook niet zo veel terug in de winter.
Als je in de zomer een overschot kan opslaan om de avond en nacht door te komen hoef je ook niet terug te leveren.

Juist met een dynamisch contract kan het leuk zijn eens door te rekenen wat de optelsom zou zijn wanneer je de accu ook inzet voor laden en ontladen op gunstige momenten.

Natuurlijk moet je daarbij wel rekening houden met de snellere slijtage van de accu en de ongeveer 10% verlies die je met een accu hebt. Maar zeker met zo'n verbruik zou ik voor mezelf die rekensom willen maken.

Vwb je oorspronkelijke vraag, geen ervaring mee sorry. Jammer dat je met homewizzard nog geen taken in kan stellen op dynamische prijzen :)

Overigens zou ik er zelf vanuit gaan dat je uiteindelijk minder verbruikt (ik weet het, dat is je doel niet) wanneer je af en toe de thermostaat uitzet en de temperatuur daadwerkelijk zakt. Net hetzelfde als bij het op temperatuur houden van een boiler. Hoe dichter de temperatuur van het aquariumwater ligt bij de temperatuur van de ruimte, hoe minder snel het af zal koelen, dus uiteindelijk zal je ook minder kWh nodig hebben om weer op peil te komen.
 
Juist met een dynamisch contract kan het leuk zijn eens door te rekenen wat de optelsom zou zijn wanneer je de accu ook inzet voor laden en ontladen op gunstige momenten.

Natuurlijk moet je daarbij wel rekening houden met de snellere slijtage van de accu en de ongeveer 10% verlies die je met een accu hebt. Maar zeker met zo'n verbruik zou ik voor mezelf die rekensom willen maken.

Vwb je oorspronkelijke vraag, geen ervaring mee sorry. Jammer dat je met homewizzard nog geen taken in kan stellen op dynamische prijzen :)

Overigens zou ik er zelf vanuit gaan dat je uiteindelijk minder verbruikt (ik weet het, dat is je doel niet) wanneer je af en toe de thermostaat uitzet en de temperatuur daadwerkelijk zakt. Net hetzelfde als bij het op temperatuur houden van een boiler. Hoe dichter de temperatuur van het aquariumwater ligt bij de temperatuur van de ruimte, hoe minder snel het af zal koelen, dus uiteindelijk zal je ook minder kWh nodig hebben om weer op peil te komen.
De taak heb ik inmiddels ingesteld.
 

Bijlagen

  • 3D198E7C-95A0-4D02-97B7-3529CB3AF90C.jpeg
    3D198E7C-95A0-4D02-97B7-3529CB3AF90C.jpeg
    45.3 KB · Weergaven: 53
De taak heb ik inmiddels ingesteld.

Via de timer natuurlijk, dat doen wij ook, net als zonne-energie, maar het was leuk geweest als je de taak had kunnen instellen op dynamische prijzen.
 
Via de timer natuurlijk, dat doen wij ook, net als zonne-energie, maar het was leuk geweest als je de taak had kunnen instellen op dynamische prijzen.
Ze timmeren goed aan de weg. Wie weet wat er nog allemaal bij komt in de toekomst.
 
  • Leuk
Waarderingen: Drup
In accu's met een hoog rendement zitten aardmetalen ik zie de prijs eerder omhoog gaan bij een nog grotere vraag.

Bij de huidige stroomprijs en de kosten van de accu is de terug verdien tijd veel te lang om rendement te halen het ding is versleten voordat je hem er uit hebt
uit milieu oogpunt zie ik ook niet direct voordelen.

Het is gewoon heel jammer dat er geen plan is gemaakt om een overgang te maken naar een beter benutting van de beschikbare vernieuwbare bronnen.
en zo iets als de minimaal beschikbare net capaciteit ook een verplicht onderdeel wordt van een stedenbouwkundige ontwikkeling.
 
Als de stroomprijs weer normaal zou worden vind ik het ook wel best.
Als de accu’s wel een opmars gaan maken en betaalbaar zouden zijn zal ik het vast overwegen.
Sta uiteraard ook open voor alternatieven en probeer gewoon mee te gaan met de tijd.
 
Isoleren is leuk voor in de winter. Kou komt er niet of veel minder goed in maar in de zomer met warmte krijg je het er niet meer uit.
Ja zorgen dat warmte nier binnen komt. Deuren dicht houden en gordijnen blabla. Ja probeer dat maar eens met kleine kinderen. En dan nog... maar goed. Tegenwoordig met die warmte pompen kan je ook goed koelen. Vloeren en zelfs muren en dat werkt echt wel top.
Nadeel van koelen via de vloer, dat je niet onder het dauwpunt kunt koelen. Anders natte vloer.
Zomers wil je liever de RV% verlagen. Dat geeft meer verkoeling dan enkel afkoelen en RV% gelijk houden.

Ben zelf daarom geen fan van vloerkoeling. Heb nu dan ook warmtepomp voor vloerverwarming zonder koeling.
En een airco voor koeling en ontvochtiging.
 
Hier hetzelfde mhi airco om te verwarmen en zomers lekker koel in huis.
Hier ook.

En m’n nieuwe huis wordt komende weken gasloos gemaakt.
20 jaar oude CV eruit. MHI airco systeem erin.
Badkamer elektrische verwarming.
Hier en daar een IR paneel.
Boiler elektrisch.

Maar even terugkomen op dat dynamisch. Voor grootverbruikers blijft het lekker besparen.
Maar om nu zo krampachtig met een aquarium heater bezig te zijn. Dat gaat er bij mij nog steeds niet in.
En ik zou er zelf echt helemaal krampachtig van gaan worden.
Dag tevoren kijken wat goedkoop is. En dan je apparaten daarop aanpassen. Nee niets voor mij.

Waar ik wel wat in zie, is het smart grid gebeuren.
Veel grootverbruikers (mijn Ecodan warmtepomp) die is smart grid ready.
Dan zou deze dus via het net geregeld kunnen worden. Bijv graadje lager of hoger.
 
Hier ook.

En m’n nieuwe huis wordt komende weken gasloos gemaakt.
20 jaar oude CV eruit. MHI airco systeem erin.
Badkamer elektrische verwarming.
Hier en daar een IR paneel.
Boiler elektrisch.

Maar even terugkomen op dat dynamisch. Voor grootverbruikers blijft het lekker besparen.
Maar om nu zo krampachtig met een aquarium heater bezig te zijn. Dat gaat er bij mij nog steeds niet in.
En ik zou er zelf echt helemaal krampachtig van gaan worden.
Dag tevoren kijken wat goedkoop is. En dan je apparaten daarop aanpassen. Nee niets voor mij.

Waar ik wel wat in zie, is het smart grid gebeuren.
Veel grootverbruikers (mijn Ecodan warmtepomp) die is smart grid ready.
Dan zou deze dus via het net geregeld kunnen worden. Bijv graadje lager of hoger.
Je begrijpt me verkeerd heb dat al vaker gezegd. Er is geen krampachtig gebeuren zoals jij dat verteld. Bij dynamisch heb je elke dag zowat eenzelfde periode dat de prijs een stuk hoger is dan 2 uurtjes later. Het moment dat mensen opstaan en dat mensen thuis komen van het werk.
De hele opzet is om het verwarmings proces 3 uurtjes op te schuiven.
Dit is een eenmalige instelling wat ik nu ook gedaan heb.
Ze geven mooi in de app weer wat mijn gemiddelde stroomprijs is. Deze probeer ik naar beneden te krijgen omdat ik denk dat dat te doen is.
Ik ben zelf van mening dat het qua kWh niks zal uitmaken. Maar laat hem liever aanslaan bij 20cent dan bij 40cent want dat komt het gemiddelde ten goede.

Heb boven 3 aquariums draaien waar niks in zit. Daar de stekker uit trekken levert meer op.zal eerdaags ook wel gaan gebeuren als ik tijd heb om ze leeg te halen.
 
Nadeel van koelen via de vloer, dat je niet onder het dauwpunt kunt koelen. Anders natte vloer.
Zomers wil je liever de RV% verlagen. Dat geeft meer verkoeling dan enkel afkoelen en RV% gelijk houden.

Ben zelf daarom geen fan van vloerkoeling. Heb nu dan ook warmtepomp voor vloerverwarming zonder koeling.
En een airco voor koeling en ontvochtiging.
Zo ver gaat mijn kennis daar in dan weer niet het was puur een ervaring.
Vrienden van mij hebben het. Zomer van 30+ graden en bij hun in huis gewoon lekker 17. Je moest wel op je slippers lopen in huis wat de vloer word echt koud maar het werkt dus wel super.
 
Je begrijpt me verkeerd heb dat al vaker gezegd. Er is geen krampachtig gebeuren zoals jij dat verteld. Bij dynamisch heb je elke dag zowat eenzelfde periode dat de prijs een stuk hoger is dan 2 uurtjes later. Het moment dat mensen opstaan en dat mensen thuis komen van het werk.
Inderdaad! Zelf heb ik een scriptje gemaakt die gebruik maakt van de prijzenfeed van Enever. Daarmee filter ik de x duurste uren eruit, de verwarming van het aquarium gaat automatisch op deze uren uit. Totaal geen omkijken naar.
Knipsel.JPG
 
Heb je toch zo voor elkaar thermo op tijdklok en alleen snachts aan. Temp zal niet heel snel zakken.
 
Inderdaad! Zelf heb ik een scriptje gemaakt die gebruik maakt van de prijzenfeed van Enever. Daarmee filter ik de x duurste uren eruit, de verwarming van het aquarium gaat automatisch op deze uren uit. Totaal geen omkijken naar.
Dit is ook mooi en gaat zelfs nog een stapje verder. Ik denk als dit topic over een jaar geplaatst zal worden dat er meer mensen zullen zijn die het begrijpen.
Dynamische tarieven zijn voor een hoop nog moeilijk te begrijpen terwijl het zeer makkelijk is als je eenmaal eens het verloop ziet van de stroomprijzen op een dag.
Wat je ook vaak hoort is dat men denkt dat je elke dag er mee bezig moet zijn om wat winst te boeken wat natuurlijk helemaal niet hoeft.
 
Heb je toch zo voor elkaar thermo op tijdklok en alleen snachts aan. Temp zal niet heel snel zakken.
Als de temperatuur niet veel zou zakken zal de thermostaat ook niet aanspringen dus dan zie ik er geen nut in.
Overdag verwarmen kan hier met opbrengst zonnepanelen.
De vraag was ook niet hoe je dit moet doen maar of er leden zijn die ook een dynamisch contract hebben en dit op deze manier doen.
 
Led heeft 50% rendement,
Was dat maar zo. Reken op maximaal 15% voor een led chip. Daar komt dan nog verlies bij van de elektronica er omheen. Voor verwarmen is dat gunstig. Maar alleen als je die warmte ook echt in het water krijgt. Je zou dan het water over de lamp heen moeten pompen. In de zomer wil je dat juist weer niet.

Als je je aquariumverwarming wilt uitstellen dan krijg je waarschijnlijk meer kosten omdat "opwarmen" meer kost dan "bijwarmen".
Dat is een veelgehoorde misvatting. Je voegt nooit meer energie toe dan je bespaard hebt. Er lekt continu warmte weg. Hoe kleiner het verschil met de omgeving, hoe minder er weg lekt. Bij het terug opwarmen vul je alleen het verschil aan niets meer.

Wat betreft je stukje over die 140 euro goedkoper is onzin. Het scheelt mij nu 500 euro in de maand tegenover Vattenfall.
Wow! Dat is de moeite waard. Welke maatschappij is dat dan?

Wanneer je tijden weet dat je stroomprijzen laag zijn volstaat een timer...
Wel als de verwarming vaak aan is. De mijne is telkens een uur aan en dan weer meerdere uren uit. Je wilt dan eigen erop sturen dat hij in het lage tarief alvaslijkt een reserve creërt, zodat je er daarna weer een aantal uur tegen kunt.

kan me voorstellen dat als de temperatuur in de bak bij een hoge stroomprijs bv 2 graden zakt het dan langer duurt bij een lage stroomprijs om de bak weer op temperatuur te krijgen en zodoende het verbruik hoger gaat uitvallen als bij een continue temperatuur in de bak.
Het totaal aantal uren aan-tijd blijft gelijk. Dus het enige wat je doet is deze uren verplaatsen naar een gunstigere tijd.

Benieuwd of er nog iemand gaat reageren die zelf ook dynamische stroomprijs heeft
Ik ben benieuwd welke aanbieders er zijn. En hoe wordt dat verrekend? Krijg je per uur een overzicht?

Heater zal Max 3 uurtjes uitstaan en dat 2 x per dag.
Ja, dat moet goed te overbruggen zijn.

Isoleren is leuk voor in de winter. Kou komt er niet of veel minder goed in maar in de zomer met warmte krijg je het er niet meer uit.
Dat is toch niet helemaal zo. Een kennis heeft zijn huis volgeplakt met piepschuim platen. Daar was het in de zomer heerlijk koel. Je moet dan natuurlijk ramen en deuren gesloten houden.
 

Terug
Bovenaan