Dubai 80 (Killerfish)


Prachtige Betta, zoals ik vanmiddag al zei.
En ja, Ruben pesten was een groot succes, dat moeten we vaker doen! :D Volgende keer neem ik geld mee, dan laat ik hem visjes vangen, dan toch maar niet, andere uitzoeken, en dan toch weer de eerste :D
 
Prachtige Betta, zoals ik vanmiddag al zei.
En ja, Ruben pesten was een groot succes, dat moeten we vaker doen! :D Volgende keer neem ik geld mee, dan laat ik hem visjes vangen, dan toch maar niet, andere uitzoeken, en dan toch weer de eerste :D
Ontferm ik me wel over het pinapparaat :D
 
Weer glashelder :D :smitten:
20180318_095702.jpg
 
Ideale oplossing voor een betta, lekker uit de stroming maar overzicht houden op de hele bak :D
Ook heel leuk, die ene vallisneria die zich naar de oppervlakte heeft weten te werken...
20180320_153241.jpg
 
Tja, waar de cordydoras en riesei zich op het strand storten als er gevoerd wordt, zo plakt meneer in zijn eigen hoekje. Kreeg hem niet heel lekker op de foto, maar het idee zal er wel zijn :D
20180321_153223.jpg
20180323_130540.jpg


Edit; mn snoekjes groeien trouwens ook flink. Verschil wordt beter en beter zichtbaar
20180323_131127(0).jpg
20180323_131127.jpg
 
Heeft zich echt het hoekje toegeëigend :D
 
Zijn echt mooie visjes die bijtjes
 
Heeft zich echt het hoekje toegeëigend :D
Yup. Zwemt vaak wel door de hele bak, maar dat is wel zijn relax hoek ja. Groot gelijk, uit het licht en de stroming

Zijn echt mooie visjes die bijtjes
Zijn geen bijtjes he, zijn ringbandsnoekjes (pseudepiplatys annulatus)
 
Yup. Zwemt vaak wel door de hele bak, maar dat is wel zijn relax hoek ja. Groot gelijk, uit het licht en de stroming

Tsss wie doet mij wat :D hahaha toch leuk als je zulke dingen ziet in de bak. Iedereen hun eigen plek en laag..
 
Tsss wie doet mij wat :D hahaha toch leuk als je zulke dingen ziet in de bak. Iedereen hun eigen plek en laag..
Ja echt hoor. Gelukkig heel vredelievend naar de rest toe, valt eigenlijk niets of niemand lastig. En knalt echt prachtig uit de bak :smitten:
 
Beide bakken een waterwissel gehad. Filters van de dubai gelijk even open gehad om te kijken of hier mijn verdwenen cory inzat. Helaas niet het geval, dus alleen even de witte watten vervangen. Zodra de bakken helder zijn, krijgen jullie uiteraard weer foto's :D
 
Ben benieuwd!
Nog even geduld. Het kleine bakje is ondertussen al wel weer helder. En ja.. Kleine bakje draait dus al een tijdje met CR garnalen. Nu nog 2 volwassenen en 5 grote kleintjes. Ondertussen, gezien de dame geen eitjes meer draagt, her en der ook nog weer hele kleine kleintjes door de bak. Benieuwd wat er groot wordt :D

Hier alvast dan wat foto's, wellicht binnenkort maar eens een eigen topic voor maken.
Voor het voeren iig zelf aan de knutsel gegaan en een voerschaaltje gemaakt. Amper nog garnalen in de bak en wil de bodem zo schoon mogelijk houden
20180215_153553.jpg


Biomedia nog steeds in de bak, verstopt linksachter. Deze zijn meegegaan met het overzetten van de jonge corydoras en hebben er al tijden voor gezorgd dat de bak stabiel bleef. En aangezien de garnalen er graag op/in/onder/tussen enzo zitten, blijven ze er lekker inliggen #spothetkleintje
20180215_154604.jpg
20180218_232528.jpg
20180219_102739.jpg


En net even 2 nieuwe foto's gemaakt. Jongen zijn al een stuk groter dan op de vorige foto's en doen het goed. En uiteraard even een foto van hoe het bakje er bij staat. Lamp doet het wel zoals jullie zien, maar staat nauwelijks aan. Vandaar ook het gebrek aan planten. Her en der wat algjes die een paar maanden droogstaan hebben overleefd en wellicht dat de opgedroogde takjes mos het nog weer gaan doen, maar denk het niet. Vind de plukjes alg wel leuk dus blijven lekker zitten. Niet de mooiste bak, maar de garnalen blijven leven en de groep groeit mooi. Wellicht over een tijdje een mooi bakje op de kop tikken en er met planten een garnalenparadijsje van gaan maken, maar eerst deze maar eens mogen laten staan denk ik maar :juggle: Vraag me namelijk af of mijn ouders weten dat deze nog steeds gevuld staat...
20180324_232821.jpg
20180324_232846.jpg
 
Wat niet weet niet deert Mike dus zwijgen in alle talen over het gevulde bakje.;)
Ja, I know. Maar wat planten zou ik op zich ook wel leuk vinden. Maar voor nu vind ik het prima zo :D

De opstelling van het hout heeft zo wel wat Mike.
Past precies idd, super blij mee
 
Even een kleine update. Plannen zijn er om deze week een kleine aanpassing in de beplanting te maken.

De linkerhoek ben ik tevreden over en groeit naar hoe ik het wil. Alleen nog even geduld hebben tot dit tot het oppervlakte is gegroeid
20180327_203622.jpg


Rechts idem. Tevreden, alleen nog even geduld tot de rest ook tot het oppervlak groeit. Enkele zijn al aardig op weg
20180327_203640.jpg


De echino en anubias echter ben ik zwaar ontevreden over. Eigenlijk altijd ook al geweest en wist niet goed wat ik hier mee moest doen. Heb deze plant aangeboden gekregen en wil wat stekjes ophalen om hier tussen te planten. Eens zien of dit dan tot meer tevredenheid leidt
20180327_203626.jpg
IMG-20180227-WA0006.jpg


En afsluitend nog een totaaltje van de bak zoals ie er nu bij staat. I know, de snoekjes die nooit het oppervlak verlaten besloten nu massaal naar de middenlaag te trekken. De lampen gaan zo uit dus de volgende keer hopelijk wel 1 waar de vissen in de juiste waterlaag zitten
20180327_203613.jpg
 
Ziet er mooi uit. Je kan ook meteen grotere afbeeldingen plaatsen na het uploaden. ;)
 
Leuk die ringbandsnoekjes. Ik zoek nog inspiratie voor een bovenlaagvisje. Laten ze de vuurtjes met rust?
 
Leuk die ringbandsnoekjes. Ik zoek nog inspiratie voor een bovenlaagvisje. Laten ze de vuurtjes met rust?
Tnx! Ja doen ze zeker! Laten alles eigenlijk mrt rust en zijn 99% van de tijd aan het oppervlak gekleefd
 
Weer de wekelijkse wissels gehad. Toch blijf ik in het garnalenbakje last houden van een kaamlaag, dus elke week netjes maar even afzuigen. Hoop dat het nu wat langer wegblijft.
20180403_120918.jpg
20180403_121107.jpg


De anubias en echino uit de dubai gehaald, planten die ik had meegekregen van een vriend leken daar mooi van formaat (even vergeten dat hij een 1,20 heeft), maar zijn mij echt te groot. Moet straks toch nog even langs de lfs want heb wat leuks gewonnen, gelijk maar even kijken of ze wat leuke plantjes hebben. Voor nu dus even een gat in de beplanting. Vnv een mooie foto zonder weerspiegeling, niet 1 van een paar seconden na een waterwissel/schoonmaak.
20180403_124632.jpg
 
Plantjes gehaald en net gepland. Wat een pokkewerk zeg, viel echt compleet uit elkaar toen ik het eenmaal van de steenwol had. Voordeel is wel dat het mooi te verspreiden is. Voor nu even 2 sneak-peak foto's. Ik maak er vnv meer als het donker is
20180403_150340.jpg
20180403_150625.jpg
 
Altijd zo een leuk werkje he haha
 
Ben benieuwd. Enne......wat heb je gewonnen:)
 
Altijd zo een leuk werkje he haha
Haha, ja! Loont wel :D

Ben benieuwd. Enne......wat heb je gewonnen:)
Tja.. Dat weet ik dus nog niet. Kwam er vrij vroeg en ze had het nog niet klaar staan. Gaf wel aan dat ze het gelijk wou maken, maar fiets er morgen toch langs dus dan maar even naar binnen :D
 
Oh netjes ik zou niet kunnen wachten hihi
 
Oh netjes ik zou niet kunnen wachten hihi
Met moeite hoor.. Maar ben al een heel weekend aan het wachten en ze hadden het druk. Dan maar wat geduld van mijn kant.

Van jullie kant ga ik dit trouwens ook even vragen :D Ik ga eerst even tennissen en helaas nog te veel weerspiegeling om mooie foto's te kunnen maken. Lampen blijven voor nu dan maar even een keertje wat langer aan om vnv nog wat te maken als ik terug ben. Plan is ze dan gelijk te uploaden. Als voorproefje alvast een foto van een aantal flink groeiende bewoners :smitten:
20180403_174444.jpg


En ook van 1 die, samen met zijn buurman, flink van de achterwand weet te knallen
20180403_174350.jpg
 

Terug
Bovenaan