Dubai 80 (Killerfish)


En even als aanvulling. Mijn jbl module met een stukje slang aan mijn externe filter verbonden, vond ik wel zo'n veilig idee ipv gebruik te maken van het meegeleverde stuk. En de lotus staat op de volgende manier vast
edit; met mijn zandstrand moet i nog even bezig om het weer een zandstrand te maken.. Beetje veel grind tussen nog
20180215_114311.jpg
20180215_114330.jpg
 
Met onderhoud zul je snel wat grind hebben wat op het zand terecht komt maar ja dat haal je wel makkelijk weg.
 
Met onderhoud zul je snel wat grind hebben wat op het zand terecht komt maar ja dat haal je wel makkelijk weg.
Klopt, is van toen ik de achterwand erin geplaats had. Nog geen moeite gedaan om het grind er uit te halen :oops:
 
Zo kan het ook he :D en ga eens grind halen ja! Je hebt vakantie en dus alle tijd:p
 
Zo kan het ook he :D en ga eens grind halen ja! Je hebt vakantie en dus alle tijd:p
True! Vandaag iig druk geweest met de bak voor de cr garnalen. Grind ga ik binnenkort mee bezig en zorgen dat het weer een zandstrand wordt :D
 
Een hele drukke periode met school, stage en werk achter de rug en vandaag sinds lange tijd weer een dag vrij gehad. Lekker uitrusten zat er niet in, want het plan ligt er al best een tijdje om de bak wat onder handen te nemen en dan ga ik er ook mee bezig als ik de tijd heb :D. Een aantal planten gingen het steeds slechter doen en bij gebrek aan geduld maar wat nieuws gehaald vanmiddag. Voordat ik die foto's in deel 2 ga plaatsen, eerst maar eens wat foto's van de bewoners. Alles en iedereen leeft nog qua vis en laat zich steeds meer zien.

Beide L104 hebben het wroeten eigenlijk vrij snel opgegeven en hebben beide een hol als huis benoemd. Ze zijn dan beide ook regelmatig te zien en gaan prima samen met de corydoras
20180219_130608.jpg
20180219_130610.jpg
20180219_130720.jpg


De corydoras zijn steeds meer op de voorgrond te vinden en ook de riesei komen meer op kleur en zwemmen meer door de bak

20180226_192448.jpg
20180219_130808.jpg
20180219_130824.jpg


Eens een gek, altijd een hyperactieve gek laten we maar zeggen. Met op de voorgrond jong 1/3 als je goed kijkt. De tweede foto samen met pap/oom of familie. Meer foto's van deze kleintjes zijn in mijn andere topic te vinden
20180219_130902.jpg
20180219_130944.jpg


Op de foto okay, maar mijn kleuren laten zien ho maar. Gelukkig zie ik ze ook vaak genoeg met hun prachtige kleuren, op de foto krijgen is dan wat lastiger helaas
20180220_122855.jpg
20180219_130835.jpg


Soms achter de wand, soms lekker rondstruinen door de bak
20180226_192424.jpg
 
Laatst bewerkt:
En zoals net gezegd de bak vanmiddag onder handen genomen. Een aantal planten verplaats, een aantal ook gewoon weggegooid en nieuwe voor in de plaats gezet. Hoe of wat wist ik nog niet, ik ben vanmiddag gewoon naar de LFS gegaan om te kijken wat ze hadden. De planten komen allemaal uit de bakken met vis, dus bang voor mijn slakken of garnalen was ik niet echt. Sterker nog, de helft heb ik zonder potje meegekregen omdat ze daar in de bodem zaten :D
20180226_143842.jpg
20180226_143850.jpg
20180226_143901.jpg
20180226_143920.jpg


Before van vanmiddag en after van een kwartier geleden. De echino achter de wand was echt dood-dood, de crypto ervoor ging steeds slechter, vooral in de wortels. Dikke wortelstokken wat ze lastig maakte om te planten. Mooi om te zien, maar niet mooi genoeg om ze terug de bak in te plaatsen vond ik. De grote echino kreeg in de ronde bladeren gaten, maar had al aardig wat wortels geschoten en de smalle bladeren waren eigenlijk nog best heel mooi. Plant dus verplaatst naar rechts in de bak. Foto 2 is nieuwe totaaltje met t5, de laatste op de rij met led. Omdat ik mijn vallisneria wat breder heb geplant, heb ik nog enkele stekken over. Ga nog even kijken wat ik hier mee ga doen, weggooien vind ik zonde
20180226_143637.jpg
20180226_192245.jpg
20180226_192902.jpg


De linker hoek ging steeds minder goed en staat nu weer fris en fruitig. Planten hadden misschien wel weer voor leven gezorgd, maar dat geduld had ik niet.. De nieuwe indeling is van laag naar hoog, al zal dit wel op gelijkere hoogte gaan groeien naarmate de planten er langer in zitten. De stengelplanten achter de achterwand gezet, eens zien hoe ze het hier gaan doen.
20180226_143644.jpg
20180226_192257.jpg
20180226_192302.jpg


In het midden is er weinig veranderd. Wat opgeknapt en weer goed teruggeplaats qua anubias, maar daar bleef het ook wel bij. Ook wat vallisneria, welke toch helaas was gaan drijven, weer teruggezet in een wat breder patroon. Kijken hoe dit nu blijft staan.
De keuze gemaakt om de, teruggesnoeide, echino ook in deze hoek terug te plaatsen. Benieuwd hoe deze het doet met de hoop dat hij over de anubias heen groeit. Eens zien wat dit wordt
20180226_192309.jpg
20180226_192318.jpg
20180226_192405.jpg


Dat was hem eigenlijk wel weer, benieuwd wat jullie er van vinden.
 
Ik vind het een mooie verandering ;) alles mooi op kleur.
 
Ik vind het een mooie verandering ;) alles mooi op kleur.
Tnx

Gisteren ook de ringbandjes opgehaald. Waarvan ik dacht dat hij er slechts 10 had zwemmen en aangaf 'doe ze allemaal maar' met iets meer thuisgekomen dan gepland. De visjes waren zo ieniemini dat hij er binnen het half uur dat ze daar rondzwommen al 3 kwijt was. Of door het filter of door de andere vissen, geen idee. De andere vissen waren er iig erg naar aan het happen al, dus heb ze allemaal maar meegenomen. Alle 17 stuks :D
Ik ga ze uiteraard niet allemaal houden. Ik wil ze wat laten groeien en dan een stuk of 7/9 ofzo overhouden met een mooie verdeling man/vrouw. Voor nu mogen ze vooral even groeien, de rest raak ik wel weer kwijt via mp ofzo. Waren niet zo heel duur (€1,50p/s) dus heel veel verlies zal ik denk ik niet draaien. Zal als de lampen straks aan zijn even een foto proberen te maken. Voor nu moeten jullie het even doen met de visjes in het zakje. Een paar zijn al wat meer op formaat, maar de meeste tikken net de cm aan denk ik
De foto van internet is hoe prachtig deze vissen zullen worden als ze eenmaal wat groter zijn.
20180228_150748.jpg
20180228_150751.jpg
Epiplatys-annulatus.jpg


Edit; ze maken iig goed gebruik van de drijvende vallisneria. Biedt ze toch wel wat bescherming wat fijn is om te zien :)
 
Oh die zijn toch zo leuk he! Hopelijk blijven ze allemaal in leven:D
 
Gaaf, man! Die staan op mijn lijstje voor als de chuna's er niet meer zijn.
 
Omdat ik toch best een kaamlaagje bleef houden vanmiddag maar eens met mijn oma naar mijn overgrootmoeder geweest. Op de terugweg even langs Veldhuis om even te shoppen voor mezelf. Afgelopen dagen al het eea uitgezocht op internet en dit leek me de beste optie. Met wat aanpassingen deze unit aan kunnen sluiten op mijn eigen filter, zal hier morgen nog even een foto van maken
Bekijk bijlage 243800

In eerste instantie de bedoeling om hem links in de bak te plaatsen, maar dit paste net niet door de achterwand, kwam echt maar 2 cm tekort in de hoogte. Had niet de tijd om de hele wand er nu uit te halen om er een stukje van af te zagen, dus maar rechts in de bak gedaan nadat ik de bovenkant er af had gehaald. Ik had hem ook op deze manier links in de bak te hangen, maar dit vond ik niet echt heel mooi. Door het plaatsen wat plantjes laten drijven, dus maar even creatief geweest met wat zuignapjes en visdraad. Met speciale zuignapjes voor een luchtslang op eenzelfde manier de lotus net boven de bodem geplaats. Zie dat ik hier nu even geef foto van heb, deze zal ik nog even maken als ik weer thuis ben
Bekijk bijlage 243801 Bekijk bijlage 243802

En als afsluiter nog even een snel totaaltje
Bekijk bijlage 243803
Een kaamlaagje weghalen is ook bij mij wel eens voorgekomen. Dit deed ik dan met een oud motortje uit een, niet gebruikt, intern Juwelfilter en wat stukjes PVC pijp. Werkt perfect!
Succes trouwens met je bak!

IMG_20180117_113410.jpg
 
Heel mooi!
 
Een kaamlaagje weghalen is ook bij mij wel eens voorgekomen. Dit deed ik dan met een oud motortje uit een, niet gebruikt, intern Juwelfilter en wat stukjes PVC pijp. Werkt perfect!
Succes trouwens met je bak!

Bekijk bijlage 244964
Voordeel is dat ik nog een skimmer heb liggen. Ben er alleen nog niet helemaal achter waar ik deze wil gaan plaatsen. En ik moet de openeningen aan gaan passen, want op deze manier worden mijn nieuwe aanwinsten zo opgezogen :oops: Vooral dat laatste ben ik nog niet echt aan toegekomen. Wou het gaan doen met satestokjes om en om half-heel, maar hier moet ik even tijd voor gaan maken

Tnx!
 
Het idee was prima; zo ook de uitvoering. Werken deed het helaas niet, dus maar even wat anders verzinnen
20180307_150316.jpg
20180307_163032.jpg


Verder draait de bak op zich prima. Planten doen het, op de kleinste crypto na, prima. Deze verslijmt wat, maar dit komt vast goed.

Vissen leven allemaal nog, op 1 jonge corydoras na. Deze heb ik even niet gezien. De annulatussen groeien gestaag, zal hier ook even een foto van proberen te maken. Voor nu alleen een totaaltje...
20180314_184421.jpg


...en een paar foto's van een nieuwe aanwinst, welke sinds het eind vd middag de bak zijn thuis mag noemen

De vis is vanmiddag geleverd en zat nog in dit zakje. Heeft alleen even in het water gehangen in de lfs en is toen zo met mij mee naar huis gegaan. Hij is wit met een blauwige gloed. De eerste foto is het in de bak, de laatste 2 van vanavond, na een paar uurtjes. Hij laat in ieder geval gelijk zien dat het een echte man is :D
20180314_134536.jpg
20180314_135407_001.jpg
20180314_184442.jpg
20180314_184609.jpg
 
Das toch een witte betta man he Mike op de laatste 4 foto's of vergis ik mij zo sterk :S

Doe ringband snoekjes zou ik er in mijn bak ook wel durven in zetten,vanaf welke leeftijd is het geslacht te zien :S
 
Das toch een witte betta man he Mike op de laatste 4 foto's of vergis ik mij zo sterk :S

Doe ringband snoekjes zou ik er in mijn bak ook wel durven in zetten,vanaf welke leeftijd is het geslacht te zien :S
Is idd een betta man. Vanaf welke leeftijd er bij de snoekjes het geslacht te zien is geen idee. Ze groeien hier iig aardig snel en het wordt steeds beter zichtbaar. Zal vandaag even wat foto's proberen te maken
 
Gisteren ook de ringbandjes opgehaald. Waarvan ik dacht dat hij er slechts 10 had zwemmen en aangaf 'doe ze allemaal maar' met iets meer thuisgekomen dan gepland. De visjes waren zo ieniemini dat hij er binnen het half uur dat ze daar rondzwommen al 3 kwijt was. Of door het filter of door de andere vissen, geen idee. De andere vissen waren
Hey Killerfish, weet je toevallig wat de Latijnse naam is van deze mooie diertjes?
 
Hele mooie betta zeg!
 
Ik \ie dat je de Eheim skimmer hebt. Je kan ook boven het schuim filter watten doen, tot bijna bovenaan en de filter vlak onder het water oppervlakte plaatsen. Je zal zien dat er een kleine draaikolk ontstaat en je kamlaag weg wordt gehaald.

Ik heb nu standaard een plukje filterwatten boven het schuim in de skimmer, maar gebruik gewoon dat losse instroom stuk. Ik gebruik deze in de CR bak af en toemet hele kleine CR's.
 
Ik maak ook gebruik van deze Eheim skim 350 en das wel een goeie tip voor als ik ook garnalen in mijn grote bak zou steken en dan denk ik aan Japonica garnalen en waaierhandgarnalen of is dat dan niet nodig :S
 
Die zijn een stuk groter dan de CR's die ik heb,
 
In principe niet, ik doe de filterwatten er ook in om meer vuil op te vangen.
 
Tnx
Tnx voor het antwoord op @Mafkees

Ik \ie dat je de Eheim skimmer hebt. Je kan ook boven het schuim filter watten doen, tot bijna bovenaan en de filter vlak onder het water oppervlakte plaatsen. Je zal zien dat er een kleine draaikolk ontstaat en je kamlaag weg wordt gehaald.

Ik heb nu standaard een plukje filterwatten boven het schuim in de skimmer, maar gebruik gewoon dat losse instroom stuk. Ik gebruik deze in de CR bak af en toemet hele kleine CR's.
Ga ik dat eens proberen. Heb het normale korfje/opzetstukje op zich nog wel, maar die is eigenlijk te groot waardoor er vissen mee in worden gezogen. Wellicht dat een watje of sponsje dit kan voorkomen idd.
 
Met de watten, rem je natuurlijk ook wel wat stroming af. Ik gebruik trouwens altijd de laagste stroming stand. Heb deze ook wel eens op mijn grote bak gebruikt en vond dan een otocinclus erin.
 
Een hele gezellige middag gehad bij veldhuis. Met @bderooij even lekker @Ruben01 van het werk gehouden. Wou er heen voor een 2de jbl topclean omdat de eerste wel heel goed beviel. Beide nu in een hoek. De rechter heeft de aanzuiging volledig op de onderkant, omdat dit oppervlaktekamding boven het water uitsteekt ivm de achterwand. De andere heb ik volledig dichtgedraaid (wat echter niet betekend dat hij niks meer aanzuigt van beneden) maar deze had binnen een paar tellen het oppervlak kaamlaagvrij. Bak moet nu even schoon trekken, maar dat mag ie in de loop van de avond doen. Al lang blij dat dit nu eindelijk goed werkt. :D
Hier overigens het bovenste deel van verwijderd omdat het toch verstopt wordt achter de vallisneria. 1 Afzuiging aan het oppervlak vond ik voldoende

En uiteraard even wat foto's. T5 er speciaal even voor aangezet, is makkelijker fotograferen. Vanmiddag eerst deze foto even gemaakt. Ze groeien als kool en zaten mooi in het zonnetje. Verschil tussen de mannen en vrouwen is veel duidelijker en ik vind zo'n grote groep ook eigenlijk wel leuk. Eens zien hoe het eruit ziet als ze eenmaal groter zijn, anders wellicht toch maar wat ergens anders onderbrengen. Voor nu gaat het gelukkig goed
20180317_133054.jpg


Links nu de jbl ook in de bak, verstopt achter de planten
20180317_194812.jpg


Het favoriete hoekje van de riesei, welke het erg goed doen. Nog geen vis uitval van gehad (van de rest ook niet overigens)
20180317_194731.jpg


En natuurlijk even afsluiten met een totaalfoto. De echino tussen de anubias gezet, eens zien of dit werkt. Vind het wel een leuk effect en tussen de vallisneria was hem gewoon echt niet. Het lege gat opgevuld met de vallisneria die ik nog overhad, dreven zolang in een ander bakje. Niet heel erg hoog nog daar, maar komt wel goed. Bak is hierom dus ook nog wat troebel. Krijg je als je er even in gaat rommelen en het eea weer goed gaat zetten
20180317_194315.jpg
 

Terug
Bovenaan