Dubai 80 (Killerfish)


Filters even de watten vervangen en man wat kwam er een zooi uit
20180528_113520.jpg
20180528_115534.jpg


Gelijk even een waterwissel om de zooi uit de slangen deels uit de bak te halen. Ideaal zo'n raam naast je bak :D Loopt zo via de dakgoot het riool in
20180528_120326.jpg


De nieuwe vissen alles behalve bang en constant voor in de bak. Dus even tijd voor wat pogingen tot foto's. Zelfs de ene riesei is een stuk minder schuw en is op beide foto's te zien. Nog wel wat verstopt, maar al een stuk minder dan voorheen
20180528_120520.jpg
20180528_120718.jpg


Tevens de cr garnalen overgezet. Kleine bakje heb ik niet echt veel tijd meer voor en geef ze hier een hogere overlevengkans. Moeten nog wel even op kleur komen, al zijn de vuurtjes bij mij ook mooi rood
20180528_120008.jpg
20180528_120033.jpg
20180528_120036.jpg
20180528_120029.jpg
20180528_120954.jpg


En na een snelle 'schoonmaak' van de filters met een waterwissel gaat er vaak ook wat vloeibaar filtermedium in de bak. Dit keer via de skimmer/filter zodat het mooi door de hele bak geblazen wordt
20180528_121923.jpg

En na een paar seconden zie je dan niet veel meer :oops:
20180528_122159.jpg
 
Even een mini-update. Bak doet het goed, alleen even wat vallisneria terug moeten plaatsen. Vanmiddag even gedaan, nu alleen geduld tot het aan gaat slaan. Ziet er nog steeds beetje uit als een kaal geheel.
15283039744026608316661781578241.jpg


Crystals doen het in ieder geval goed
20180606_144937.jpg


En ook mijn beide L104 komen steeds vaker tevoorschijn. Soort van...
20180606_123929.jpg

20180528_095102.jpg


En tja. Meneer is en blijft nieuwsgierig. Komt altijd even naar het glas als ik in mn bed lig. Of hij nou net zn buik vol heeft gegeten of niet
20180606_175856.jpg
20180606_175935.jpg


En aangezien daar niet veel ruimte tussen zit :D
Vaak zit ie ook in zn hoekje achter de skimmer, is en blijft van hem, al zie je hier af en toe ook de goeramis en de L104 wat lager tussen buis en huls
15283031822505291466856363591638.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik kan alleen maar beamen wat Thea reeds zei en das mooi dat ze 2 grotten hebben maar is dat geen helse klus elke keer dat grind uit dat zand halen ? Hoe doe je dat in godsnaam ?
Zo dus:
Schep het zand in de richting van het glas met een grof net, zo valt het zand erdoor maar blijft grind en de rest in het net
20180623_192803.jpg


Dan schud ik met het net zodat het zand door de gaten valt. Wel voorzichtig dat niet de hele bak onder het zand zit
20180623_192823.jpg


En dan is het meeste grind eruit. Alles lukt me vaak niet, maar dit is goed genoeg. Het grind en de helena's gooi ik dan ergens anders in de bak weer ut het net
20180623_194101.jpg
 
Een lege hoek in je kamer... Wat zullen we daar nou eens mee gaan doen :D
20180625_104048.jpg


Dat kleine bakje moet sws nog leeg, hier zit al tijden niks meer in. Staat er nog om te kijken of er n og jonge garnalen inzitten, maar is dus echt leeg
 
Nu struin ik marktplaats zo nu en dan wel eens af of er leuke dingen op staan. Nu kwam ik een tijdje geleden al een meubel tegen voor een 60cm aquarium, gewoon het standaard meubel van juwel.
Het idee speelt dus ook al wat langer in mijn hoofd en ondanks dat ik inderdaad van mijn ouders geen 2de aquarium mag, staat er al wel voor ik weet niet hoelang een superfish te draaien van zo'n litertje of 30. En voor het geval je het jezelf afvraagt; dit weten ze dus :D

En als je dan gaat kijken wat je al hebt en wat je nog nodig hebt, komt eigenlijk alleen het kastje om de hoek kijken.

Want ik heb nog een extern filter wat ik niet gebruikt, een heater van 150W die ik niet gebruik, zand wat ik niet gebruik en ik kan wel wat stekken uit mijn dubai. Okay.. Ik zal wellicht nog wat plantjes moeten halen maar verder heb ik eigenlijk alles al. Want oh ja, hout enzo genoeg om een mooie hardscape te maken genoeg. En het belangrijkste; ik heb hier dus gewoon een rekord 60 staan, welke ik af en toe gebruik als opvangbak. Nu ga ik sws even testen of deze waterdicht is, maar ik verwacht geen problemen.

Ja.. Dat kastje... Die kwam dus al een hele tijd geleden voorbij en vandaag maar besloten deze op te halen. Koste me maar 10 euro dus in het ergste geval moet ik hem weer verkopen. Ik zal verder ook nog niks aan gaan schaffen, voor ik zeker weet dat mijn ouders het hier mee eens zijn (vooral mijn moeder eigenlijk, mijn vader maakt dit soort dingen vaak niet echt uit).

Ik wil hem dus wel vast vullen met water en zand, want zeg nou zelf; dat ziet er wat mooier uit dan een lege bak, en dan maar afwachten wat ze zeggen als ze aan het einde van deze week terugkomen. Natuurlijk is dat in een lekker fris ruikend huis, waar alles is opgeruimd en een strak gemaaid grasveld met een mooie bos bloemen op tafel. Want zeg nou zelf, je komt dan lekker uitgerust weer in een opgeruimd huis :D :D #beetjeslijmenmagtoch

Alle gekheid op een stokje. De bak, mits die mag blijven staan, zal in ieder geval worden voorzien van een schooltje corydoras, want hier ben en blijf ik gek op. En om deze reden dan ook de zandbodem. Over de soort ben ik nog niet helemaal uit, ligt ook aan de prijs en de beschikbaarheid in de buurt.
Daarnaast zullen er crystal red garnalen in komen, mogen die paar die ik heb verhuizen naar de 54L. In de buurt worden deze zo nu en dan aangeboden dus hier ben ik niet zo bang voor.

En dan uiteraard nog een leuk scholenvisje, weet alleen nog niet zo goed welke. Zit toch te twijfelen over een boraras soortje. En dan waarschijnlijk de merah omdat de boraras icm de cr wel een hele rode bak gaat worden denk ik... Maar goed, dit zijn plannen voor later. Eerst de bak maar mogen houden en er wat leuks van kunnen maken. Dan zien we wel verder.

En tja.. een foto-album kan natuurlijk niet zonder een foto. Voor nu staat de bak er zo bij. Eerst even eten en dan verder
20180625_121532.jpg
 
Nou dan wens ik je heeeeel veel succes toe datje ouders en vooral ja moeder goed gezind zijn want ben benieuwd watje ervan gaat maken dus fingers crossed for you buddy.
 
Hij is ondertussen gevuld, maar ondanks het wassen van het zand nog aardig cloudy. Zal straks even een foto maken als hij hopelijk wat helderder is.

En ik dacht dat je geen extra bak mogt! Nog een illegaal bakje:D:D;)
Eh ja soort van, deze valt wel wat meer op. Ander bakje werd gedoogd dus ben benieuwd wat ze hier van gaan zeggen. Tis wel deze ipv de andere

Edit; ik bedenk me nu dat ik er later wat ongewassen zand in heb gegooid :stom:
Anyways, vooralsnog staat hij zo, met filter draaiend. Hiervan een mandje vol gestopt met fijne filterwatten in de hoop dat de bak aardig snel helder trekt
20180625_164207.jpg
 
De kap open betekend voer, althans zo denken mijn vissen. Liep langs en zag alles gelijk de voerhoek inschieten, dus kon het niet laten een filmpje te maken. Lampen waren nog uit, dus wellicht wat donkerder, maar het actieve gedrag is zeker niet te missen :D
 
Mooi!:thumbs::thumbs::rolleyes::rolleyes:


Bak ziet er goed uit!! Wat komt er allemaal in?
Zo onwijs blij mee!! Net een nieuw topic aangemaakt. Kan ik hier updaten over de Dubai en in het andere topic over de Juwel, blijft het wat overzichtelijker.

Er komt in ieder geval een schooltje boraras merah in, welke in bestelling staan, en zodra ze bij de leverancier op voorraad zijn een schooltje corydoras habrosus. Aangevuld met een groepje crystal red garnalen. Allemaal kleine vissen, omdat de bak ook niet zo groot is. Beetje met de instelling; het kleine broertje van de dubai, dus ook met vissen die kleiner blijven dan die in de dubai :D

Scholen de hengeli's nog?
Over het algemeen wel. Zwemmen soms door de hele bak heen en weer, all-over. Maar ook wel als school. Ben iig heel blij met de keuze, want zijn lekker actief en eigenlijk nooit verscholen tussen de planten, waardoor de rest van de vissen ook veel zichtbaarder is. Vooral mijn corydoras heb ik nog nooit zoveel voor in de bak gezien en ook deze zijn een stuk minder schichtig. Win-win dus
 
Alle vissen doen het prima en de crypto's gaan ook beter sinds de toevoeging van de kleibollen bij de wortels. Over de filtering ben ik het nog niet echt eens/tevreden mee. Waar de kleine bak helder en schoon is, is er in deze bak nog steeds toch wel wat zweefvuil te vinden. Niet veel, maar wel net genoeg om soms wat storend te zijn. Ik wil dan ook even gaan kijken of ik dit op kan lossen door de stroming wat anders te zetten, plannen waar ik morgen even mee aan de slag wil.

Voor nu dan wat foto's van de bewoners, want deze doen het super.

Mijn waaier die eigenlijk alleen voor in de bak te vinden is tijdens het voeren, want dan weet hij (of zij) dat de tabletten op het strand komen en is ie er als de kippen bij. Voor de rest van de tijd zit ie achter de boomstam precies in de stroming van mijn filter zijn tijd door te brengen. Ook wel leuk om te zien, want zijn waaiers komen dan vaak net achter de wand vandaan :D En ook mijn hyperactieve vriend komt dan graag wat meeplukken
20180626_135447.jpg
20180626_135501.jpg
20180626_135618.jpg
20180626_135641.jpg


En kleine visjes worden groot. Mijn mini-cory groeit niet zo snel als gehoopt, maar groeit zeker wel mee. Is nu steeds meer een miniatuurversie aan het worden van de volwassenen en doet alles lekker samen. Erg leuk om te zien in ieder geval!
20180626_135553.jpg
20180626_135554.jpg
 
Vissen wordt volgende week, lfs had te weinig vis nodig dus is een weekje uitgesteld... nog even geduld dus
 
Altijd leuk als je ziet hoe lekker je vissen getrained zijn. Voer altijd op dezelfde plek en de vissen weten normaal dat als de kap opengaat, ze gevoerd krijgen. Nu zijn ze echter gewend aan dat ik alleen al voor de bak sta, dat ze allemaal die hoek induiken. Klein filmpje gemaakt


Bak heeft ook al wat minder last van zweefvuil, maar is met vlagen meer of minder. Omdat het laat donker is en de lampen dan al uit, maar even een totaaltje overdag. En nee, de vallisneria wil nog steeds niet in de bodem blijven :stom:
20180714_143448.jpg


Kleine visjes worden groot en hij zwemt nog even vrolijk als altijd door de bak
20180714_143657.jpg
20180714_143706.jpg
20180714_143710.jpg


Waar de andere bak nog even op vis wacht, zijn er hier een aantal bewoners toegevoegd. Wel te verstaan 7 otocinclus arnoldi. Net in de bak waren ze wat bleek maar ze gingen als snel op ontdekking. Nu een week later leven ze allemaal nog en hebben ze nog steeds dikke buikjes, dus verwacht niet veel problemen. Bewust een tijd gewacht met deze vissen tot de bak wat gerijpt was, zodat ze genoeg te eten hebben. Ja, het water van de winkel was nogal vervuild. Niet mijn vaste LFS maar één waar ik toevallig in de buurt was.
20180719_130539.jpg

20180719_131847.jpg
20180719_131910.jpg


De 2 soorten plakkers samen :D
20180720_155747.jpg
 

Terug
Bovenaan