Dubai 80 (Killerfish)


Staat er goed bij, kerel! Je bak oogt heel rustig terwijl je toch echt een flink uitgebreid bestand hebt. Prachtig!
Tnx!

De eitjes zijn ook aan het uitkomen, net een nieuw topic aangemaakt om mijn vorderingen in te plaatsen, zie link in handtekening, of klik hier Ook een foto van mijn jonge cr

20180108_063139.jpg
20180108_063233.jpg
 
Yup, is mn nieuwe bak. Ik denk ter vervanging van de echinodorussen. De stelen zullen de stroming minder hinderen rii de intake maar wel mooi met de stroming mee hangen naar het oppervlak
Hangt een beetje van je bedoeling af. Wanneer je een Lotus "plaagt", lees, laag wilt houden dan is het zaak om regelmatig bladeren onderaf te knippen. De plant, ik heb een groene en een rode, wordt dan prachtig compact en vermeerdert zich aanzienlijk, ook in de breedte. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor half hoog. Uiteraard ziet de plant er dan veel opener uit. Als er gekozen wordt voor een variant met drijfbladeren is er veel van de schoonheid van deze plant ongezien maar ook dit is mogelijk.
 
Hangt een beetje van je bedoeling af. Wanneer je een Lotus "plaagt", lees, laag wilt houden dan is het zaak om regelmatig bladeren onderaf te knippen. De plant, ik heb een groene en een rode, wordt dan prachtig compact en vermeerdert zich aanzienlijk, ook in de breedte. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor half hoog. Uiteraard ziet de plant er dan veel opener uit. Als er gekozen wordt voor een variant met drijfbladeren is er veel van de schoonheid van deze plant ongezien maar ook dit is mogelijk.
Bedoeling is meer om hem toch als oppervlakteplant/drijver te gaan gebruiken voor de vissen, al laten ze zich zonder ook al best goed zien. Wil het dus even aankijken en dan zien we wel
 
Ziet er goed uit zo, mooie plaatjes.
Ik vind de riesei echt een prachtig visje, jammer dat ze niet in mijn biotoop passen ;)
 
Ziet er goed uit zo, mooie plaatjes.
Ik vind de riesei echt een prachtig visje, jammer dat ze niet in mijn biotoop passen ;)
Tnx. Zijn zeker gave vissen en kleuren ook steeds roder. Hier niet echt biotoopcorrect, als de vissen maar mooi zijn en bij elkaar passen :D
 
Groot gelijk hoor, biotoop correct brengt ook wel wat hoofdpijn met zich mee (zoals ik wil Axelrodia riessei, maar die komen alleen uit de Rio Meta, daar komen de andere dieren die ik wil dan weer niet voor :p )
 
Groot gelijk hoor, biotoop correct brengt ook wel wat hoofdpijn met zich mee (zoals ik wil Axelrodia riessei, maar die komen alleen uit de Rio Meta, daar komen de andere dieren die ik wil dan weer niet voor :p )
Vind het altijd wel enorm gaaf om te zien! Ook wetende hoeveel research er achter zit. Komt vast een visje in de bak (waar we overigens nog steeds geen foto van hebben :juggle:) die heel gaaf is en er wel bij past!
 
Vind het altijd wel enorm gaaf om te zien! Ook wetende hoeveel research er achter zit. Komt vast een visje in de bak (waar we overigens nog steeds geen foto van hebben :juggle:) die heel gaaf is en er wel bij past!
Foto's komen in of na het weekend, en ja er komen zeker gave visjes in ;)
 
Planten maar weer even op de juiste plek gezet. Wil nog even kijken naar waar ik evt de skimmer kan plaatsen, blijf toch wel een beetje last houden van een kaamlaag.

Wat foto's, al zijn ze met wat weerspiegeling
Before
20180113_135924.jpg


En after
20180113_152036.jpg
 
Inrichting op beide foto's is quasi hetzelfde of zie ik dat verkeerd enkel het plantje dat bovenin de bak dreef is weg.
 
Wat een vorderingen weer Mike! Leuke aanpassing zo, en ook leuk dat de eitjes al uit zijn gekomen!
Wat de vallisneria betreft, bij mij hoeven de wortels niet eens in de bodem te staan, dus als ze iets loskomen is dat denk ik geen ramp!
 
Wat een vorderingen weer Mike! Leuke aanpassing zo, en ook leuk dat de eitjes al uit zijn gekomen!
Wat de vallisneria betreft, bij mij hoeven de wortels niet eens in de bodem te staan, dus als ze iets loskomen is dat denk ik geen ramp!
Nee, heb ik hier ook nooit zo gehad. Maar los is echt een cm of 5 boven de bodem :oops: Ben ook niet helemaal tevreden over de inrichting, hoe of wat weet ik nog niet goed. Voor nu blijft het iig zo staan, komende tijd druk met school. Wellicht daarna een keer, in de tussentijd even twijfelen of hoe en wat..
 
Even een vraag over mn visbestand, nu wil een vriend van mij van zijn l201 big spot af. Nu vroeg ik me af of de vis op de foto deze vis ook is en in hoeverre deze bij mijn vissen past; want ik vind hem best heel gaaf en zit er over te denken hen hier in de bak te doen;
Dit is de beste foto die ik van de vis heb, hoop dat iemand mij kan helpen
IMG-20171122-WA0002.jpg
 
De vissen doen het prima, de planten daarentegen niet zo. Bak staat er helaas dan ook niet heel erg mooi bij, ben aardig druk geweest de afgelopen tijd en niet heel veel tijd voor gehad. Wil in deze dagen even flink onderho ud plegen en zorgen dat alles er weer netjes bij komt te staan. Dan krijgen jullie een foto.
Wel alvast 1 van een hele mooie vuurgarnalen. Heb dus gewoon de foto gemaakt, niks met een speciale stand of achteraf bijgewerkt :smitten:
20180130_191525.jpg
20180130_191522.jpg
 

Terug
Bovenaan