Dubai 80 (Killerfish)


Vandaag even tussendoor bezig geweest met een opzet voor de scape en de achterkant zwart gemaakt. De rode gloed die op een aantal foto's te zien is, is van mn pc :stom:

Edit:
Eerste laag verf
20171228_144207.jpg


Voorlopige scape. Linksvoor in de bak komt ruimte voor het zandstrand. Ik denk dat ik de plastic rand ga verbergen met de anubias, maar moet nog even kijken hoe dit er uit komt te zien. Linksachter komt intake 2, welke verstopt zal worden door de vallisneria. De gehele ruimte achter dit hout zal met deze plant opgevuld worden.
Rechtsvoor zal wat crypto komen te staan met her en der op het hout wat anubias.
De grote groene plant die ik laatst heb gehaald (als iemand enig idee heeft wat dit is) zal half achter het rechter stuk hout komen te staan. Moet zo werken, maar wil morgen nog even verder aan de slag. Maak ik gelijk even een tekening met alle namen enzo, is wellicht wat makkelijker dan alleen tekst. Voor nu wel even wat foto's
20171228_153919.jpg


Het rechter stuk hout verstopt hierbij intake 1
20171228_153927.jpg


20171228_153919.jpg
20171228_153948.jpg


Edit 2: mijn oude bak doet nu ook even dienst als opslag...
15144727935581437506554.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig weer!


Tnx! Vloer is vrij dik met vloerverwarming dus verwacht niet dat daar veel door heen zal komen mocht er toch wat lekken. De bak is tot nu toe iig waterdicht, voor de paar uur dat hij nu zo staat.

Als je je nog eens verveelt zou je de voegnaden die ik bedoel langs de wand uit kunnen krauwen en mooi afkitten dan weet je zeker dat het allemaal waterdicht is! ;)
 
Lekker bezig weer!
Tnx!

Als je je nog eens verveelt zou je de voegnaden die ik bedoel langs de wand uit kunnen krauwen en mooi afkitten dan weet je zeker dat het allemaal waterdicht is! ;)
Voorlopig even geen tijd om me te vervelen :juggle: Maar wellicht over een tijdje een goed idee ja
 
Bij gebrek aan geduld en 2 vrije dagen (gisteren en vandaag) toch maar besloten alvast te beginnen aan de bak. Gisteren alles leeggehaald, vissen over het algemeen eigenlijk zo gevangen. Besluit meneer gastro zich achter 1 van de wandjes te verstoppen :stom: Gelukkig gingen deze er toch uit, maar echt handig was het niet
20171229_125258.jpg


Bak deels geleegd in het tijdelijke onderkomen van de vissen...
20171229_163308.jpg


...de rest ging via de pomp naar buiten. Werkt perfect, moest alleen de bak iets verschuiven
20171229_144918.jpg


20171229_144922.jpg


En nadat de bak gevuld was met de hardscape
20171229_163259.jpg


Ook maar aan de slag gegaan met de rest. Je kunt het vast al raden, maar ik was hier dus niet tevreden mee. Gisteravond alles zo achtergelaten om vandaag verder te gaan. Bak is inmiddels al anders ingericht (foto's komen in een nieuwe update vnv) en ben stuk meer tevreden. Tevens ligt hier de oude lichtbak er nog op, de nieuwe heeft liggen droge met de witte ledstrip
20171229_190021.jpg


Bij het vullen van de bak kwam er wel een hele kleine bewoner zijn (of haar) kop opsteken. Happy me
20171229_185444.jpg


En papa of mama (sneakpeak) besluit eens goed een nieuw onderkomen te zoeken
20171230_122013.jpg


Rathbuni's zijn daarbij ook net opgehaald, dus over een weekje of wat zwemmen er hopelijk wat nieuwe vissen in de bak
20171230_124711.jpg
 
Lekker bezig, Mike!
Tnx

Dat gaat al snel!
Even flink bezig geweest idd :) In 2 dagen alles overgezet en weer opgeruimd. Ben nu wel door mn energie heen (en mn rug :oops:), maar ach. Resultaat mag er wezen :D

Om te beginnen even een paar foto's van een ander klusje van vandaag. De zijkant van mijn garnalenbakkie is nu ook weer open. Wat een plamuurmes al wel niet kan doen
20171230_195809.jpg

Weer zo goed als schoon met een randje tape. Ik ben er blij mee
20171230_200122.jpg


En dan door naar de Dubai. Allereerst alle vissen overgezet, waarna mijn vuurtjes volgden. Lekker rood van kleur met zijn allen :smitten:
20171230_172432.jpg


Deze groep ging ook gelijk op onderzoek uit, waarbij 1 van de vele dacht; dit vind ik een mooi huisje
20171230_172916.jpg


Daarnaast deden ook mijn slakken hun ronde. Heb er al tijden 1 met een pluk mos op de rug, deze leeft nog steeds kwam ik vanmiddag achter
20171230_172806.jpg


Wat betreft de bak, de linker hoek moet echt nog even aanslaan. Bedoeling is dat de vallisneria tot aan het oppervlak groeien en hiermee deze techniek verbergen. De crypto hoop ik dat die een beetje met de bladeren over het hout gaan staan. Wellicht haal ik deze hier tzt nog weg, maar vind het ook wel heel gaaf in opbouw zo
20171230_200446.jpg


De techniek rechts zit verstopt achter het stuk hout, maar er is voldoende ruimte aan zowel de zijkant als achterkant voor de stroming
20171230_200539.jpg


En ook aan verstopplekken is uiteraard gedacht, al vinden sommigen de ruimte tussen het hout ook wel goed
20171230_200623.jpg


Een huisje verstopt onder alle planten, met een cory voor de deur
20171230_200720.jpg


Of gewoon lekker opgekruld tussen de planten, het kan allemaal
20171230_200742.jpg


Maar ook voorin is er een kokosnoot, in de hoop dat de groene plant erachter (als iemand weet welke dit is, hoor ik het graag) er een beetje over heen zal luifelen. Mijn mos ook hierop gebonden voor de garnalen, dit moet uiteraard nog even flink gaan groeien
20171230_200457.jpg


En niet te vergeten de tunnel midden in de bak. De anubias moet hier ook nog een beetje overheen groeien. Heb de mooiste stekken gebruikt, maar niet alles mee op kunnen vullen. Ook wat crypto gebruikt om er meer 1 geheel van te maken. Onder de anubias/achter het hout kunnen de vissen ook langs, dus de achterkant van de tunnel, welke open is, leidt naar deze weg als het ware, zo naar of links achter het hout of rechts achter het hout
20171230_200453.jpg


Al genieten ze, nu ik dit aan het typen ben, wel voor in de bak lekker van een voedertabletje
20171230_210342.jpg


En als afsluiter uiteraard nog een totaalfoto. Met de leds
20171230_200430.jpg


En de volle verlichting, 2 t5. Een paarse achter en wat meer gele voor. Bak is nog wat wazig door het zand en de toevoeging van de easylife filtermedium, zal zodra de bak helder is wel even een nieuwe foto uploaden
20171230_200648.jpg
 
Leuke verstopplekken en inrichting.
Nu moet alles nog groeien en dan kun je echt gaan genieten.

Groetjes John.
 
Onze genie is terug van weg geweest en deze keer weer met iets verrassend en nieuw wat we ook nu weer met volle belangstelling zullen volgen dus goed bezig maatje.:thumbs::thumbs:
 
Inrichting is mooi geworden hoor!
Laat de plantjes maar lekker groeien zou ik zeggen! :D
Ik heb ook jaren een Helena gehad met mos op zn huisje. Grappig gezicht.
 
Om te beginnen allemaal nog de beste wensen!

De bak doet het goed en de vissen laten zich al aardig zien voor het grootste gedeelte. Leuk om te zien is dat waar de dwergknorren voorheen allemaal hun eigen plekje in de bak hadden, ze nu echt als 3tal de bak aan het verkennen zijn. Ben benieuwd hoe dit zal zijn als de nieuwe vissen er straks bij inzitten. Daar over gesproken zullen ze zeer wss een dag later hier zwemmen dan gehoopt. De lfs krijgt ze, als het goed is, morgenmiddag binnen, maar ik moet om 1400 werken dus kan ze niet ophalen. Ik hoop dat ik ze donderdag of vrijdag voor het werk op kan halen, anders wordt het pas zaterdag. Vind de bak best kaal zo, nu er in het midden vrijwel niets zwemt dus kan eigenlijk niet wachten.

Zal vanmiddag of vanavond even een wat :foto: plaatsen, hoort er uiteraard ook bij

Ziet er goed uit zo!
Tnx!

En nu maar lekker groeien!
Zeker, heel benieuwd of het ook zo gaat worden als gepland, maar we zullen zien

Leuke verstopplekken en inrichting.
Nu moet alles nog groeien en dan kun je echt gaan genieten.

Groetjes John.
De vissen waarderen het iig want zijn vrij veel in het open gedeelte te vinden. Vooral de tunnel is geliefd merk ik wel

Onze genie is terug van weg geweest en deze keer weer met iets verrassend en nieuw wat we ook nu weer met volle belangstelling zullen volgen dus goed bezig maatje.:thumbs::thumbs:
Tnx, fijn om te horen. Uiteindelijk heel anders geworden dan gepland, Maar ben er tevreden mee en daar gaat het om

Inrichting is mooi geworden hoor!
Laat de plantjes maar lekker groeien zou ik zeggen! :D
Ik heb ook jaren een Helena gehad met mos op zn huisje. Grappig gezicht.
Ja leuk he, ben alleen wel bang dat dit exemplaar niet echt meer heel veel leven in zich heeft
 
Laatst bewerkt:
Het jaar begint hier goed, mijn corydoras hebben eitjes gelegd :D :smitten:Zowel op de ramen, als in en tussen de planten, heb ze overal vandaan kunnen halen. Nu een stuk of 20 eitjes
20180102_115138.jpg


Her en der wat uit de bak gehaald en zitten nu in de superfish, hopen dat ze bevrucht zijn en uit gaan komen, hoop het zo
20180102_120029.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met de eitjes! Maar je hebt meerdere soorten cory's in de bak toch? Heb je ze zien afzetten? Als dat niet zo is, loop je namelijk het risico dat ze zijn gaan kruisen. Vooral panda's in kleine groepjes zijn hier super berucht om.
 
Gefeliciteerd met de eitjes! Maar je hebt meerdere soorten cory's in de bak toch? Heb je ze zien afzetten? Als dat niet zo is, loop je namelijk het risico dat ze zijn gaan kruisen. Vooral panda's in kleine groepjes zijn hier super berucht om.
Was net een filmpje aan het maken en zo te zien zijn het echt eitjes van mijn goldstripes. Normaal de kwaliteit van de camera in 4k, maar voor een stageopdracht lager gezet. Wellicht kan ik straks nog wat filmen
 
Nou, die similis lijkt zich er toch ook wel mee te bemoeien (doet in ieder geval een poging...)
 
Nou, die similis lijkt zich er toch ook wel mee te bemoeien (doet in ieder geval een poging...)
Zwemt een heel klein beetje mee. De panda daarentegen is in geen verte te zien. Net even een nieuw filmpje gemaakt, waarbij de vissen volgens mij beter te zien zijn. Is aan het uploaden, volgt zo

edit; het is wel zo dat de goerami's in de gaten hebben dat er wat lekker te vinden is. Die zijn te vinden waar de corydoras te vinden zijn en snoepen lekker van de eitjes. Haal ze dus ook zo snel mogelijk elke keer uit de bak, zonder de vissen echt te storen. Als ik ze makkelijk weg kan halen doe ik dat, anders laat ik ze lekker zitten en dan zien we wel
 
Ondertussen een kleine 30 eitjes uit de dubai gehaald, sommige met blad en al omdat ze echt net gelegd zijn. Ga vanmiddag nog even een keer kijken of er meer gelegd zijn, we zullen zien.

Voor nu even een foto en een nieuw filmpje waarbij de vissen beter te zien zijn. Tevens in 4k gefilmd
20180102_124838.jpg


 
Lekker bezig geweest Mike,mooi allemaal en geweldig die filmpjes van de Corydoras!
 
Heel schattig hoe ze zo met elkaar bezig zijn Mike mooie filmpjes en dikke proficiat,ik duim voor jou dat het mag lukken.:thumbs:

37386_duimen.jpg
 
Leuk, cory eitjes.
Ben benieuwd hoeveel er uit gaan komen.
 
Heel schattig hoe ze zo met elkaar bezig zijn Mike mooie filmpjes en dikke proficiat,ik duim voor jou dat het mag lukken.:thumbs:

Bekijk bijlage 239417
Tnx, ik zelf ook!

Leuk, cory eitjes.
Ben benieuwd hoeveel er uit gaan komen.
Ik ook. Heb er een kleine 50 nu apart zitten, ik houdt jullie op de hoogte. Ook leuk voor mezelf om later terug te lezen. Mochten ze inderdaad uit gaan komen, wil ik een nieuw topic aanhouden om alles bij te houden, ook interessant voor anderen lijkt me
 
Even in een aparte post, ook nog even een before en after van hoe de bak er bij stond en er nu bij staat. Bijna helemaal helder, maar moest wat planten terugzetten welke waren gaan drijven door het drukke paren van de corydoras

Vorige scape t5
20171020_203715.jpg


Huidige scape t5
20180102_180057.jpg


Vorige scape led voor en achter
20171119_185128.jpg


Huidige scape, led. Alleen de voorste led zit nog in deze bak, de achterste en blauwe leds heb ik niet teruggeplaatst
20180102_180608.jpg
 
Het groene plantje is een Echinodorus. Denkelijk de Echinodorus major (Zwaardplant) wellicht de Echinodorus grisebachii (Amazonezwaardplant)

't Wordt mooi Mike!
 
Ik vind hem helemaal geweldig.
 
Ik vind de huidige set-up beter dan ervoor want nu lijkt de inrichting niet zo druk aan 1 kant en het zandstrand vooraan oogt mooier ook.
 
Ik vind de huidige set-up beter dan ervoor want nu lijkt de inrichting niet zo druk aan 1 kant en het zandstrand vooraan oogt mooier ook.
Dat was idd ook de voornaamste reden. Het rechter stuk hout vond ik vrij massaal. Nu alleen nog even een lotus opzoeken zodat ik rechts in de bak ook wat oppervlaktebeplanting heb
 
Ja hoor. Net de vissen opgehaald. Nu even laten wennen en dan snel door naar mn werk.
20180104_131717.jpg
 
Welke vissen zijn dit Mike en hoeveel heb je er gekocht ?
 
Welke vissen zijn dit Mike en hoeveel heb je er gekocht ?
Zijn toch de riesei geworden, 20 stuks. Bak moet nog wat voller groeien en er komt nog een lotus om het licht wat te verminderen.
Daarbij heb ik net de reflectoren van de kap gehaald om ook wat minder licht te geven in de bak. Hij is best fel als het donkerder wordt kwam ik laatst achter :juggle:
 

Terug
Bovenaan