Dubai 80 (Killerfish)


Aan de hand van deze duidelijke foto's en uitleg begin ik het te snappen maar waar heb je die schotten van Juwel op de kop kunnen tikken ?

Kon je die schotten niet omgekeerd gelijmd hebben zodat de naam Juwel aan de achterkant stond of stoort je dat niet echt ?

Spraybars zie je inderdaad zitten en die kun je niet echt zo goed weg stoppen als deze uitstroommond zeg maar.

Die uitstroommond is van het merk JBL he ,zijn er 2 voor elke kant toch,waar heb je die dan gekocht ?

Hoe ben je in godsnaam op zo'n top idee gekomen ? Zelf uitgevonden en uitgedokterd of ooi ergens anders gezien ofzo ?

Heb een filterbox van @bderooij overgenomen en hier zelf de beide schotten uitgezaagd, zie eerdere posts uit mijn topic. Helaas de achterkant flink bekrast met het zagen, foutje van mijn kant, dus zo in de bak geplaatst. Zit er 9 vd 10x voor met leds aan, dan is het logo zelf toxh niet te zien. Met volle verlichting wel als je het weet, maar echt opvallen en storen doet het dus niet.

Uitstroommond, geen idee welk merk. Was toevallig in rijssen bij een shop waar deze in zo'n 'allerlei filterspul mandje' lag. Voor 1,50 kon ik hem niet laten liggen en voor de zekerheid gelijk maar 2 meegenomen.

Het idee, geen idee. Creativiteit ofzo denk ik:!

Nog een vraag vergeten te stellen wat natuurlijk kan gebeuren he.
Op de eerste foto zie ik dat beide schotten tot onder toe helemaal zijn afgekit maar hoe kan de linkse instroom onderaan dan het vuil goed opzuigen ?
Heb ik een heel simpel antwoord voor; niet. Deze zuigt alleen bovenaf aan. Tot nu toe nog niks aan ophoping ofzo achter het hout, dus laat ik het lekker zo :D
En vragen staat vrij! Daar is zo'n topic ook voor! En zoals we dan in de termen van het werk zegen,
Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd :rolleyes:

Prachtig allemaal en idd super op de foto gezet weer!

Heel erg mooie foto's heb je gemaakt zeg.
Tnx! Mooi om te horen!

Alsof je vissen aan touwtjes hangen, zo helder. prachtig, man!
Gaaf he :D Ook erg blij mee! Enne, zonder touwtjes hoor :juggle: Allemaal zonder handjes:p
 
Omdat de vorige keer de foto's vooral van de bewoners waren, nu maar een keer van dr bak zelf.
Om te beginnen met een overzicht
20171114_175210.jpg


Het mos doet het super op het hout in het midden en vormt zich een mooie bol waar de garnalen optimaal van genieten
20171114_175224.jpg


Maar ook rechts doet het het super
20171114_175445.jpg


De, ik geloof dat het fissidens was, doet het echter wat minde en heb ik blijkbaar niet helemaal lekker vastgebonden. Doet het op zich goed, alleen komt tot drijven. Hier moet ik nog even nee aan de slag :oops:
20171114_175514.jpg


De cryptos ervoor daarentegen doen het ook super en groeien precies zoals bedoeld, lekker als dakje boven het zand. De Echinodorus daarachter doet het echter niet, ook deze ga ik nog even vervangen
20171114_175227.jpg


Ondanks dat dat zand wel steeds meer grind wordt, staat op de planning om dit even te fixen, maar nog niet echt tijd voor gehad
20171114_175238.jpg


De vallisneria doet het ook goed, zelfs zonder toevoegingen, heeft zelfs al uitlopers. Wellicht is dit omdat de output van 1 van de filters langs de planten blaast en de wortels zo van vers water worden voorzien ofzo?
20171114_175457.jpg


En om af te sluiten nog wat foto's van de bewoners, deze mogen uiteraard niet ontbreken
20171114_175307.jpg
20171114_175320.jpg
20171114_175402.jpg
20171114_175435.jpg
 
Tnx allemaal! Geniet er zelf ook enorm van!

edit; kom er net achter dat de tijdschakelaar van de achterste led het niet goed doet. Mijn vermoeden is dat deze in de avond steeds aan heeft gestaan en dat dit ook wel een beetje de reden is dat mijn anubias het niet zo goed doen. Dat ze gewoon te veel licht krijgen
 
Laatst bewerkt:
Na een gezellige middag vivarium toch thuisgekomen met meer dan gepland, al is dit volgens mij bij iedereen wel zo :D

Shopping list had ik eigenlijk niet specifiek, al wou ik naar iets kijken voor onder het rechter stuk hout voor de corydorassen en naar een nieuwe plant voor achter de crypto's, waarvoor beide geslaagd.

De linker doet dienst, de rechter voorlopig even niet. Kwam er niet heel lekker bij en wou niet te veel schuiven.
20171119_155636.jpg
20171119_155654.jpg


20171119_155913.jpg
20171119_185044.jpg


En met het plaatsen gelijk even mijn zandstrand gefixt. Zand en grind door een netje. Zand netjes gezeefd boven het strandje, grind vervolgens weer ergens anders in de bak. Ook even weer aangevuld en kan weer een tijdje mee
20171119_185041.jpg
20171119_185128.jpg


En naast de dingen toch met wat extra's thuisgekomen; een hele gave betta. Betere foto's volgen, zie dat deze niet echt heel scherp zijn
20171119_155712.jpg
20171119_163203.jpg
20171119_164040.jpg


Moet nog even uitwijzen of hij in de bak kan blijven qua karakter en rest van de vissen, maar heb evt een extra bak draaien waar ik hem in onder kan brengen mocht dit niet goed gaan. Die bak die eigenlijk niet mag van mijn ouders, maar waarvan ze niet weten dat hij gevuld is en al een paar weken indraait:engel: Deze staat naast mijn bed dus zou ook wel heel gaaf zijn met deze betta. Bakje even een onderhoudsbeurt gegeven dus nog niet helemaal helder
20171119_184959.jpg
20171119_190146.jpg
 
Hahaha een illegale bak, prachtig!
Mooie Betta, maar dat had ik je al gezegd ;)
Ach, soms :D Kleurt wel wat blauwer dan verwacht moet ik toegeven, had een wat grijzigere kleur verwacht. Morgen maar eens nieuwe foto's maken als hij lekker op kleur is
 
Mooie Betta man en zo'n aqua 40 bakje heb ik hier ook nog staan,misschien dat ik daar een garnalenbakje van maak,staat niet echt in mijn weg.;)
 
Alles gaat goed in de bak. De kempvis doet, voor zover te zien, vriendelijk naar alles en iedereen en valt niemand echt lastig. Vindt het heerlijk om rechts in de vallisneria te hangen en even uit te rusten en zwemt van tijd tot tijd vrolijk door de bak heen.

De planten daarentegen blijven het wat slechter doen, vooral de anubias krijgt steeds slechtere blaadjes. De verlichting net maar wat teruggeschroefd en even wat vloeibare voeding in het water gedaan. Een iets lagere dosis dan aangegeven want wil geen algen of iets in de bak. Even zien of dit samen voor een beter groei gaat zorgen. De bruine blaadjes laat ik wel zitten, omdat ik anders nauwelijks nog wat over houdt ben ik bang…

Daarnaast even naar de LFS geweest voor konijnenvoer en zoals altijd kom je weer met meer thuis dan gepland. Stond al in de planning om mijn school rathbuni's weer even aan te vullen tot 15, vind ik op de een of andere manier toch mooier/beter dan de 14 die ik had (maar dat bleef dus niet de enige vis) Geen andere vis kunnen vinden op de beurs dus voorlopig blijven deze vissen zwemmen, vind ze eigenlijk ook gewoon te leuk om weg te doen
20171122_145013.jpg


En bij deze mooie rathbuni's zwom deze gezellige vis rond. Ooit hier ook zelf gehad, maar weggedaan voor mijn goldstripes. Vind het eigenlijk best zielig so all alone en in een gesprek met de eigenaar, ben er ondertussen al ruim 10 jaar vaste klant, in overleg voor €2,50 de vis meegenomen om hier mooi bij de rest te komen zwemmen. Naast de panda dus ook deze eenling. Als je goed kijkt zie je trouwens ook nog een extra bewonertje, welke per ongeluk is meegelift. Ben benieuwd welke vis dit is, al vermoed ik een gup waar deze in de bak ernaast zitten :D
De vis zit, ook al zit ie net in de bak, al mooi vooraan dus hoop dat de goldstripes ook wat meer naar voren gaan komen. Doen ze al wel steeds meer, maar dat was ook wel een beetje het doel van deze vis. Lekker nieuwsgierig in de winkel en totaal niet angstig, hopelijk gaat ie hier zn voorbeeldige gedrag houden en spoort ie de rest zich wat minder schrikachtig op te stellen.
20171122_144040.jpg


En eenmaal in de bak, al zit ie nu al voor het rechter stuk hout, op die open strook voor in de bak
20171122_151703.jpg


En gelijk even van mijn betta wat gave plaatjes geschoten. Is niet echt een fotogeniek beest, elke keer als de camera er aan komt schiet ie weg, maar heb er wel een paar weten te maken, vooral van de zijkant blijft lastig. Vond de eerste wel het gaafst, met mijn rathbuni's en enkele halfsnavel op de achtergrond.
20171122_145027.jpg
20171122_145222.jpg
20171122_145201.jpg


En ook nog een tweetal foto's van mijn dwergknorren, welke mooi kleuren in het zonnetje
20171122_145133.jpg
20171122_145148.jpg


En als traktatie een rood zandstrand :chef:
20171122_151517.jpg
 
Toppie en hoeveel rode muggenlarven voer jij dan zo in 1 keer want lijkt me wel een grote hoeveelheid he.Wat is de juiste benaming van die ene Corudora welke je hebt mee genomen?
 
Toppie en hoeveel rode muggenlarven voer jij dan zo in 1 keer want lijkt me wel een grote hoeveelheid he.Wat is de juiste benaming van die ene Corudora welke je hebt mee genomen?
1 zakje levend, krijgen ze meestal wel op samen met alle garnalen enzo.
Corydoras is een similis, kleuren vaak blauwig aan de achterkant. Is hier wat beter te zien denk ik.
Worden ongeveer net zo groot als de andere cory's die ik heb
20171122_155228.jpg
 
Ga je deze cory nog uitbreiden of hou je het gewoon bij deze ene exemplaar ? Hoe ziet zo'n zakje levende muggelarve er uit ?
 
Ga je deze cory nog uitbreiden of hou je het gewoon bij deze ene exemplaar ? Hoe ziet zo'n zakje levende muggelarve er uit ?
Kan wel, doe ik niet. Laat het lekker bij deze ene. Groep bestaat nu uit 8 goldstripe, 1 panda en 1 similis. Vind ik qua aantal voldoende. Voer haal ik op deze manier

Ik ben vrij zeker dat dit een Cacatuoides vrouwtje is.
Ah top, tnx!
 
LOL, dat illegale bakje! Ongelooflijk dat die al een paar weken draait zonder dat ze er iets van gezegd hebben. Fingers crossed!
Plant heeft er altijd al ingezeten en draait dan wel weer zonder lichr. Dat dan wel, maar we zullen zien. Bewoners durf ik er eigenlijk niet echt in te halen, zou het zo jammer vinden als ik die weer ergens kwijt zou moeten.
Hoop daarnaast nog steeds op jongen van mn goldstripes want deze worden dikker en dikker
 
Plant heeft er altijd al ingezeten en draait dan wel weer zonder lichr. Dat dan wel, maar we zullen zien. Bewoners durf ik er eigenlijk niet echt in te halen, zou het zo jammer vinden als ik die weer ergens kwijt zou moeten.
Hoop daarnaast nog steeds op jongen van mn goldstripes want deze worden dikker en dikker
Ik geef je gelijk hoor, dat risico kun je niet lopen.
Ik hoop met je mee op jongen van de Gold Stripes - geeft toch wel iets extra's aan de hobby.
 
Ik geef je gelijk hoor, dat risico kun je niet lopen.
Ik hoop met je mee op jongen van de Gold Stripes - geeft toch wel iets extra's aan de hobby.
Jazeker! Heb, voor zover ik kan zien, echt wel een mooie mix aan mannen en vrouwen en zou echt wel een uitdaging zijn ook voor mezelf! Is me ooit ook gelukt met de panda's om ze te kweken, hopelijk lukt het me in de toekomst ook met deze
 
Is er nog wat speciaals voor nodig? Haal je de eitjes uit de bak bijvoorbeeld? Hier zie ik cory's van hun eigen eitjes snoepen (de aeneus), ik weet niet of het steeds dezelfde zijn die dat doen (2-3 stuks van de school) of dat ze zich er allemaal schuldig aan maken. Ik heb geen bedoeling om te kweken dus op zich is het niet erg.
 
Ik heb de eitjes destijds idd uit de bak gehaald en in een apart bakje gedaan. In mijn geval een superfish bakje met enkele garnalen. Ging prima samen en hield altijd aardig wat vissen over. Als ik de eitjes ind e bak liet zitten werden ze altijd opgegeten ja en omdat het me wel leuk leek om te kweken meerdere malen de eitjes uit de bak gehaald
 

Terug
Bovenaan