Dennerle Nano Cube 30L (Niwla)


Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een leuk gezicht die garnalen op dat stokje.

Lijkt net een wierook stokje. Maar dan voor garnalen.
 
biljoenblik zei:
Wat een leuk gezicht die garnalen op dat stokje.

Lijkt net een wierook stokje. Maar dan voor garnalen.

Ze zijn er hier gek op. Jammer dat ze zo duur zijn.

Tijd voor een kleine update:

De twee cubes doen het super! De vuurgarnalen gaan erg hard! Voor zover ik ze tellen kan heb ik ongeveer 30 jonge garnaaltjes rondlopen in deze bak (startgroep was 10 stuks en na wat uitval er nog 5 bijgeplaatst).

De cube met TB's is erg stabiel. Geen uitval meer gehad. Afgelopen weekend was die bak een heksenketel/stuiterbak dus wie weet heb ik binnenkort eitjes. Sinds anderhalve week zit er in die bak ook een nano-Co2 set maar dat is niet mijn ding merk ik dus die gaat binnenkort in de verkoop.

f1q_uTjGGX0Y9R8FHQt3BVMNWcynpZuT.jpeg


f1q_uTjGGX0Y9R8FHQt3BVMNWcynpZuT.jpeg
 
C�dric Vleminckx zei:
Ze zijn inderdaad redelijk duur.

7,45 euro voor 10 stuks.

Dit zijn 80gr's flesjes. ~�15,- p/s.
Vergeet hem vaak savonds dicht te draaien of smorgens open. En iedere dag opnieuw afstellen. Magneetventiel vind ik over de top. Dan bevalt dit systeem mij beter. Heb ik ook in de andere cube.
 
Niwla zei:
C�dric Vleminckx zei:
Ze zijn inderdaad redelijk duur.

7,45 euro voor 10 stuks.

Dit zijn 80gr's flesjes. ~�15,- p/s.
Vergeet hem vaak savonds dicht te draaien of smorgens open. En iedere dag opnieuw afstellen. Magneetventiel vind ik over de top. Dan bevalt dit systeem mij beter. Heb ik ook in de andere cube.

Ik had het eigenlijk over de Shrimp lollies :d :p
 
C�dric Vleminckx zei:
Niwla zei:
C�dric Vleminckx zei:
Ze zijn inderdaad redelijk duur.

7,45 euro voor 10 stuks.

Dit zijn 80gr's flesjes. ~�15,- p/s.
Vergeet hem vaak savonds dicht te draaien of smorgens open. En iedere dag opnieuw afstellen. Magneetventiel vind ik over de top. Dan bevalt dit systeem mij beter. Heb ik ook in de andere cube.

Ik had het eigenlijk over de Shrimp lollies :d :p

Ow jah....volgens mij wel zoiets idd. :koud:
 
Niwla zei:
C�dric Vleminckx zei:
Niwla zei:
C�dric Vleminckx zei:
Ze zijn inderdaad redelijk duur.

7,45 euro voor 10 stuks.

Dit zijn 80gr's flesjes. ~�15,- p/s.
Vergeet hem vaak savonds dicht te draaien of smorgens open. En iedere dag opnieuw afstellen. Magneetventiel vind ik over de top. Dan bevalt dit systeem mij beter. Heb ik ook in de andere cube.

Ik had het eigenlijk over de Shrimp lollies :d :p

Ow jah....volgens mij wel zoiets idd. :koud:

:p
 
Prachtige bakken!!

Ik heb er een 500 grams wegwerp systeem opgezet. Fles op de grond, met magneet ventiel.
Doe ik 1,5 jaar mee.
Als de fles op raakt, krijg ik gelijk penseel-alg.
 
Ik heb nu het andere systeem (omgekeerd bakje-principe) in die bak zitten en dat bevalt me prima!
Beide Cubes nu hetzelfde systeem en in de 54L een drukfles-systeem.


En JA HOOR! De "stuiterbak" afgelopen weekend was geen toeval!! Vanavond de eerste zwangere gespot in de TB-bak!!!

:daisy: :daisy: :daisy:
 
Misschien is Bio CO2 een optie?
Is niet duur en gaat erg lang mee.
 
De zwangere dame in kwestie (blauw/zwart rechts van de oxidator)

Oxr_uIghvU-JYwoZt10eix-5q4Kkwr3s.jpeg
 
jessicapilon zei:
Mooi dat je een zwangere dame hebt hoor. Nu maar weer geduld hebben dus.

Nu ik in alle 3 zwangeren heb (en in 2 jong spul) is het geduld hebben wel een stuk makkelijker.
 
Oef! Kan mezelf wel voor m'n kop slaan. Een aantal weken erg druk gehad en dus niets gemeten (en het ging met alle bakken super). In de TB-bak afgelopen week zelfs twee zwangeren. Vanavond alle bakken wat lekker gedaan. Alleen in de TB-bak was er geen interesse in het lekkers. Ineens valt me op dat ik �berhaupt geen garnalen zie, en tot mijn schrik zie ik dat de enige garnaal die ik zie voor apegapen ligt. Meteen nitriet gemeten. Mijn waarde is zo hoog dat het niet eens op de kleurenkaart terug te vinden is. Dus nu als de sodemieter de helft van het water afgeheveld, het osmosewater wat ik nog had in de bak gedaan en meteen nieuw osmosewater maken.....

:stom: :stom: :stom: :stom:
 
Bedoel je nou echt nitriet???
Of nitraat?

Want nitriet is wel heel bijzonder in een goed draaiende bak.
 
Ik heb het echt over nitriet.... Afgelopen week twee op het oog kleine moerbei-bladeren in die bak gedaan (gedroogd). Dit bleken enorme bladeren te zijn. Zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Afgelopen weekend heb ik ook 1 van de twee sponsen van het sponsfilter uitgeknepen in afgeheveld aquariumwater. Lijkt me stug dat het daarvan komt.
Voor de rest niks anders dan anders gedaan..... :-(
 
Allerhande stick-voer. Brandnetel, "Bee Fruit", paprikasticks..... Van alles eigenlijk.... Maar naar mijn idee met mate..... Naast de bladeren geeft ik op Ma, Woe en Vrij wat stickvoer.... Per bak een klein stukje....

Na de waterverversing begin ik langzaam weer wat garnalen te zien
 
Heel vreemd dit. Het enige wat zou kunnen zijn gebeurd is dat alle nitrificerende bacterien zijn gestorven. Maar ja dat is op zich al vreemd. Als je de spons uitknijpt, ben je niet alles kwijt. De bodem en decoratie bevatten ook die bacterien.

Heb je geen ongelukje met CO2 gehad?

Het is wel bekend dat nitrificerende bacterien zeer langzaam werken in zuur milieu. Dus echt richting 6 of lager.

Edit:
Alles onderbouwen met een linkje.
http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/it ... stofcyclus
 
Dank je wel voor je reactie!

biljoenblik zei:
Heb je geen ongelukje met CO2 gehad?

Deze bak heeft altijd zonder Co2 gedraaid op een Ada-bodem. drie weken geleden (denk ik) daar een Nano-Co2 setje met taifun opgezet wat anderhalve week gedraaid heeft wat ik uiteindelijk niks vond. Sinds v��r het weekend zit er een passief Co2-setje in (omgekeerde bak met spuitbus).

Zou dat dan de oorzaak kunnen zijn?
1 van de sponsen uitknijpen moet toch prima kunnen?

Gisterochtend heb ik nog een 50% verversing gedaan en gisteravond weer gemeten: N02 = 0! Ik hou het scherp in de gaten (meten is weten :stom:) en zorg vanaf nu dat ik altijd voldoende osmose op voorraad heb.
Helaas hebben we zoals het nu lijkt 1 slachtoffer te betreuren. ;(
Volgende week 10 dagen op vakantie. Hopelijk is de bak daar stabiel genoeg voor :!
 
Voor wij op vakantie gingen hadden we een blue panda mosura en 2 TB F1 met eitjes in de TB-bak. Gister thuisgekomen (alles leeft nog!) en de eerste blauwe en zwart/witte jongen gespot :D

Eerste kweek in de TB-bak! :daisy:
 
Even een kleine update. We zijn 10 dagen weggeweest en beide bakken lijken wel ontploft! Aankomende week het groen maar eens flink uitdunnen.

fwiTvR8_TLgPA4hdSfcmBXEfGq320U7Y.jpeg


fwiTvR8_TLgPA4hdSfcmBXEfGq320U7Y.jpeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan