Dennerle Nano Cube 30L (Niwla)


Status
Niet open voor verdere reacties.

Niwla

Well-known member
Lid geworden
29 december 2015
Berichten
1,699
Locatie
Groningen
Mijn vrouw wurgt me dadelijk als ze thuis komt van haar werk.

Bak nr. 3 in huize Niwla

Dennerle Nano Cube 30
Bob sponsfilter
Fluval E50 heater
Nano lamp 11W
Ada Amazonia Soil en Powder
Ohko steen
Tijdelijke flora (tot ik wat beters heb)

Voor toekomstige taiwanners

-vT58cDaqVSSszZJERN63qnb94GJvUHq.jpeg
 
Mooie steen hoor en nu maar laten indraaien.
 
Dank jullie wel. Deze steen was een restant van een set die ik eerder besteld hebt en waarvan de overige stenen in m'n 54L zitten. Deze vind ik zelf ook de mooiste van de set maar er nooit een goede plek voor kunnen vinden... Tot nu
 
Het is wel heel verschrikkelijk. Na twee weken geleden een Cube 30 gestart te zijn voor taiwan bee's (wat zijn het toch prachtige bakken!!!) gister een tweede opgehaald en gestart om daar straks de vuurgarnalen en japonica's "van de kinderen" heen te verhuizen vanuit de SF Home 25, die daarna weg gaat.

Links de neocaridina-bak, rechts de reeds twee weken draaiende taiwan bee-bak:

wAUgN7aEqaoYlaKsHf4AlUk4X_oIJnFK.jpeg


wAUgN7aEqaoYlaKsHf4AlUk4X_oIJnFK.jpeg


wAUgN7aEqaoYlaKsHf4AlUk4X_oIJnFK.jpeg
 
Zien er top uit hoor :thumbs:.
 
Het is behoorlijk sterk he, dat aquavirus? :D

Ik heb er nu ook inmiddels 3, een Juwel Lido van 120 liter en een Juwel Rio van 180 liter.

Dit is (hopelijk) de laatste want ik heb geen plaats meer.

Of wacht...mischien nog op de ijskast? :p
 
Segamon zei:
Het is behoorlijk sterk he, dat aquavirus? :D

Ik heb er nu ook inmiddels 3, een Juwel Lido van 120 liter en een Juwel Rio van 180 liter.

Dit is (hopelijk) de laatste want ik heb geen plaats meer.

Of wacht...mischien nog op de ijskast? :p

Mijn geluk is dat ik graag garnalen wil houden, dus groter, groter, groter gaat bij die hobby niet op..... Meer, meer, meer daarentegen....... ;)
 
Segamon zei:
Het is behoorlijk sterk he, dat aquavirus? :D

Ik heb er nu ook inmiddels 3, een Juwel Lido van 120 liter en een Juwel Rio van 180 liter.

Dit is (hopelijk) de laatste want ik heb geen plaats meer.

Of wacht...mischien nog op de ijskast? :p

Wij hebben er 8 in de woonkamer en iets van 5 op de slaapkamer hoor. Ik lig zo ongeveer met mn tenen in de bakken als ik slaap ;).
 
Hahaha...zo hoog is de koorts (nog) niet bij mij ;)
 
Niwla zei:
Hahaha...zo hoog is de koorts (nog) niet bij mij ;)

Ik spreek jullie over een jaar of 5 nog wel weer. Ik ben ook in 2009 begonnen :deal: :D
 
jessicapilon zei:
Niwla zei:
Hahaha...zo hoog is de koorts (nog) niet bij mij ;)

Ik spreek jullie over een jaar of 5 nog wel weer. Ik ben ook in 2009 begonnen :deal: :D

Ze schieten me af thuis als ik met nog een bak aankom. ;(
 
Dat is bij mij juist het "probleem". Mijn wederhelft is bijna erger dan ik (al doet ze er niks mee behalve in de bakken loeren ;) ) Ze juicht meer bakken alleen naar toe "ben ik bang".
 
Wat komt me dat toch bekend voor zeg :D :D
 
In de home 25 (waarvan de inwoners straks overgaan naar 1 van de twee cubes) hebben we een zwangere vuurgarnaal. De eerste zwangere garnaal ooit in huize Niwla! :daisy: :daisy: :daisy:

Dit stelt de verhuizing naar de Cube helaas wel wat uit of ik moet de vuurgarnaal overzetten naar de cube v��r ze de eitjes los laat. Morgen staat deze cube 2 weken in te draaien. :juggle:

beetje bagger-foto, maar het idee is duidelijk.
FflmbwpaVZ7JTmvFjSId_McXi9r9M1_6.jpeg
 
Als ze de eitjes net draagt dan kun je haar nog wel overzetten hoor. k heb ook weleens zwangere dames gekocht en vaak gaat dat dan wel goed.
Je foto is echt bagger zeg want ik zie helemaal niks :D ;).
 
jessicapilon zei:
Als ze de eitjes net draagt dan kun je haar nog wel overzetten hoor. k heb ook weleens zwangere dames gekocht en vaak gaat dat dan wel goed.
Je foto is echt bagger zeg want ik zie helemaal niks :D ;).

Wel je zonnebril afzetten dan! :D
 
Als je zorgt dat de waterwaardes gelijk zijn in de bakken, dan kun je haar wel overzetten.
Probeer wat water uit te wisselen tussen de bakken. Dit zorgt voor een langzame overwenning.
 
Gisteravond (nog) geen nitriet gemeten in die cube. Daarna inderdaad water uitgewisseld tussen beide bakken en twee "overgebleven" japonica's overgezet naar de Cube. Eerst maar eens kijken hoe dat gaat.
 
Leuk met dat bakje voor de kids.
 
Ronald V zei:
Leuk met dat bakje voor de kids.

Dank je! Ik had eerst een SF Home 25 voor ze neergezet. Leuk, maar lang niet zo mooi als die cubes. Ook waardeloos irritant dat je eigenlijk alleen vanaf de voorzijde inkijk hebt.

96iSu0TVX42iSUJqmEqvb8SlKNjyxFJY.jpeg


Deze heb ik dus binnenkort in de aanbieding :c

Ik zal vanavond een update plaatsen van de cubes. :foto:
 
 
Gisteravond voor de laatste keer waterwaardes gemeten en toen de vuurgarnalen, corry's en slakken overgezet van de Home 25 naar hun nieuwe onderkomen.
Afgelopen weekend beide cubes ook voorzien van de Aquael Pat mini's voorzien van dubbele sponsfilters :)

Nieuw onderkomen voor de vuurtjes:
Vale9oNOGC2oqMhA0pMKhBQbhuBap51x.jpeg


Andere cube waar snel taiwan bee's in komen:
Vale9oNOGC2oqMhA0pMKhBQbhuBap51x.jpeg


Gebroederlijk naast elkaar:
Vale9oNOGC2oqMhA0pMKhBQbhuBap51x.jpeg


Detail gemodificeerde Pat Mini:
Vale9oNOGC2oqMhA0pMKhBQbhuBap51x.jpeg
 
Het zijn toch echt juweeltjes die nano cubes van Dennerle!
 
Zekers Marcel!

Deze zijn ook leuk ingericht.
 
Dat is te veel eer Peter maar het zijn zeker beauty's van bakken die Nano Cubes van Dennerle. Ik ben er helemaal verknocht op!
 
Het zijn zeker juweeltjes. Vooral deze hier zijn leuk ingericht :D
Ik wil mijn moeder ook vervangen door een nanocube 30.
 
MaestroCygni zei:
Het zijn zeker juweeltjes. Vooral deze hier zijn leuk ingericht :D
Ik wil mijn moeder ook vervangen door een nanocube 30.
Nee niet mijn moeder, mijn Aqua40!!! Hoe komt de autocorrectie daar ooit bij?
 
Hahahaha. Fantastisch.
 
MaestroCygni zei:
MaestroCygni zei:
Het zijn zeker juweeltjes. Vooral deze hier zijn leuk ingericht :D
Ik wil mijn moeder ook vervangen door een nanocube 30.
Nee niet mijn moeder, mijn Aqua40!!! Hoe komt de autocorrectie daar ooit bij?

Whahaha!!
 
Soms is het vervangen van schoonmoeder nog niet zo n slecht idee hoor :D :sorry:.
Maar ja, ik kan niet voor anderen spreken natuurlijk :deal:.
 
Ik ben bang dat Jessica jou vervangt als jij je schoonmoeder vervangt...

Maar even on-topic, hoe doen de garnaaltjes in hun nieuwe huis? Heeft de zwangere garnaal de eitjes nog bij zich?
 
Hahahaha!

Ze doen het top!! Ze zijn er net zo blij mee als ik. De zwangere dame heb ik na de verhuizing een aantal keer gespot m�t eieren. Laat het jonge grut maar komen! :thumbs:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan