Dennerle Nano Cube 30L (Niwla)


Status
Niet open voor verdere reacties.
vind die taiwan bak er echt heel leuk uitzien, ben ook erg jaloers op die steen :D

maar die plant daar achterin rechts, is dat een cabomba (soort) ?
 
Dank je! Ben ook erg happy met die steen idd!

Ja, voor zover ik weet is dat cabomba, maar dit is een stekje van een stekje van een stekje geweest dus denk niet dat ik er veel risico meer mee loop.

Zo ja, dan hoor ik het natuurlijk graag!
 
dat van dat pesticiden dat die op zou slaan geloof ik niks van, had zelf een nieuwe cabomba eerst een week in een emmer en daarna in mijn cr bak gedaan, waar 4 weken later de garnalen inkwamen. heb deze zelfs nog gesnoeid in de bak terwijl de garnalen erin zaten en nergens last van gehad.

reden dat ik het vraag is... dat ik er gek van werd hoe hard dat ding groeide, binnen de kortste keren overwoekerde die mijn 20 liter cube weer. misschien valt het mee maar wees voorbereid :D
 
Ik heb zelf wel de ervaring dat ik veel meer activiteit in mijn bak zag toen ik de cabomba uit de bak met CR/CB's gehaald had maar dit ging ook gepaard met een flinke waterwissel dus in hoeverre dat aan de cabomba lag.......

De stekjes had ik ook eigenlijk alleen geplaatst om de bak mee op te starten maar het valt nu wel mooi op z'n plaats. Maar de kans is groot dat de cambomba er uit is v��r de TB's komen.

Toch bedankt voor de heads up!
 
Kick zeg 2x Dennerle naast elkaar! Heb zelf ook een 30l gehad met cristal reds.

Moet wel zeggen dat je hele mooie filters heb. Ik had toen de dennerle set met een hoekfilter. Deze had ik al snel vervangen voor ��n met een spons. Succes met de bakken!
 
Sander-fish zei:
Kick zeg 2x Dennerle naast elkaar! Heb zelf ook een 30l gehad met cristal reds.

Moet wel zeggen dat je hele mooie filters heb. Ik had toen de dennerle set met een hoekfilter. Deze had ik al snel vervangen voor ��n met een spons. Succes met de bakken!

Dank je Sander!

Het hoekfilter heeft me wel erg positief verrast moet ik zeggen en zou hem graag nog eens toepassen in een andere bak (voor bijvoorbeeld een betta) want het zijn erg praktische en fijne filters. Maar voor een garnalentank kan er inderdaad niks op tegen een sponsfilter. Ben daarom ook erg blij met mijn dubbele sponsfilters met de Aquael Pat Mini motor erop!
 
Ik moet zeggen dat het voor mij een tijdje geleden is dat ik kits in een aquarium zag, en toch he, is het toch heel schattig zo'n slot in het water ;)
Er was een tijd toen ik nog sluiers had, ook van die romijnse zuilen erin had geplaatst, toch eigenlijk ook weer eens heel wat anders :D
 
Ik vind het ook wel wat hebben hoor. Voor mij hoeft het niet maar vind het wel super leuk voor mijn jongens. Die bak is alleen op dit moment wat te vol maar daar vind ik vast wel een oplossing voor die niet ten koste gaat van het kasteel ;)
 
Vandaag de groep taiwan bee's voor in de andere cube besteld! :smitten:
 
2yE3izMGDPdE_Ixv7LfFa-vnzlARG8eK.jpeg


:foto:
 
Ziet er goed uit! En een hele installatie om over te druppelen zo te zien :D hoeveel heb je er nu?
 
De druppelinstallatie is van de hand van mijn vrouw! Topwijf!
Ik heb er als het goed is dadelijk 24!

Dit pakket bestaat uit 14 taiwan bee garnalen (3 panda; 3 blue bolt; 1 king kong; 2 wine red;1 wine red hinomaru 1 red bolt; 1 red ruby; 1 panda hinomaru en 1 blue panda mosura) Met dit pakket hebt u in 1 keer alle varianten in uw bezit. Bij dit pakket zitten ook 10 taiwan bee f1 (100%zuiver).

:juggle:
 
Mooie shrimps! Ben benieuwd naar de foto's als ze in de bak zitten. :thumbs:
 
Veel tijd voor foto's heb ik nog niet gehad. De hele avond uitgetrokken voor het overwennen en toen ze eenmaal in de bak zaten direct het licht uitgedaan. Had ergens gelezen dat dit het beste was.

Dit is wat ik heb tot nu toe :D

[video]https://www.youtube.com/watch?v=PyZK0loNQnQ[/video]

Groepje 1 (telefoon reageerde slecht op PL-verlichting icm witte bak. Vandaar de groene strepen)
U19_HjXJBCR3kmBKvhSpJj5ZyFUepfKC.jpeg


Groepje 2
U19_HjXJBCR3kmBKvhSpJj5ZyFUepfKC.jpeg


In de bak:
U19_HjXJBCR3kmBKvhSpJj5ZyFUepfKC.jpeg

U19_HjXJBCR3kmBKvhSpJj5ZyFUepfKC.jpeg
 
Prachtig! 16 garnaaltjes? Dit ga ik in de gaten houden. Ik ben mijn garnalenbakje ook aan het opzetten waar Taiwanners in komen. Ga jij osmose gebruiken?
 
algeneter12 zei:
Prachtig! 16 garnaaltjes? Dit ga ik in de gaten houden. Ik ben mijn garnalenbakje ook aan het opzetten waar Taiwanners in komen. Ga jij osmose gebruiken?

In het totaal zijn het er 24 (groep 1 en 2 zitten bij elkaar in). Deze bak draait inderdaad op 100% osmose met Salty Shrimp GH+ (en natuurlijk PH-verlagende bodem)

Jij succes met opzetten
 
Zo blij met deze groep! Sorry voor het spammen ;)

[video]V6iwvvdos6U[/video]



PVAFGJvffeWhNdYcxA_zKMZkx02Eo9LP.jpeg
 
Puddle Jumper zei:
Niwla, wat voor slakje is dat?

Die blauwe is een posthoornslak. Die heb ik in blauw en rood. Die in de video door het beeld kruipt een poelslak :mad:
 
ff een Crosspost:

Vanmiddag bij de action een clip-on lenzensetje (Macro, fisheye, ultra wide angle) meegenomen voor op m'n telefoon. Met de macrolens even zitten spelen, met het onderstaande resultaat:

[video]J1xswanwAqs[/video]

Niet slecht voor een setje van amper 4 euro.
 
Gisteravond hadden we helaas een sterfgeval te betreuren. 1 TB minder.... :(
 
Oeps, dat is toevallig. Ik zie in het bakje van Jurn ook 1 dode F1 liggen. Die kregen we als volwassen van hem dus ja die is 1,5-2 jaar geworden en dus op.
Dat kan gebeuren Niwla, zolang het maar niet te vaak gebeurt.

Btw, bij de groep van GP hadden wij ook 1 dode na enkele dagen maar daar is het bij gebleven gelukkig.
 
Zo Hee Niwla jij hebt ook niet stilgezeten zeg. :p
Wat een prachtige TB's heb je, helaas komt uitval wel vaker voor de 1e week.
Ik heb van mijn Japonica's ook 2 van de 10 verloren de eerste week. ;(
 
Hahaha... Thanx Segamon! Verslavend h� ;)

Helaas hoort uitval er inderdaad bij..... Zolang het maar niet gekker wordt dan dit dan ben ik blij! :)
 
AAN TAFEL!!!

WI1DN5jjkfPvwTQjk3bp_UMRBlO_Dwo9.jpeg


Wat een feest, die nieuwe algensticks!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan