Dennerle Nano Cube 30L (Niwla)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je ph is nier verkeerd voor Vuurtjes zou ik denken.
 
Ik heb sinds een dag of twee het luchtslangetje aangesloten op de pat mini om op die manier iets meer beweging in het wateroppervlak te krijgen maar daardoor zie ik nog geen verbetering, maar misschien is dat ook nog te vroeg.
 
Je gebruikt geen oxidator begrijp ik? De meeste hebben die niet maar dat geeft ook zuurstof af namelijk.
 
Jawel hoor. die gebruik ik zeker. standaard in al mijn bakken. je probeert wat he :rolleyes:
 
Foooood!

7sPI3dQFIgmFvHUbepktE3LGlZWO2CZ_.jpeg
 
Je hebt zeker net bij mij gekeken?:p

IMG_0553.JPG
IMG_0554.JPG
 
Mooie foto Alwin. Is dit een bak waar ook de TB inzit?
 
Leuke video maar ik mis een beetje de Panda s en de King Kong ect. Zoals je weet hadden wij ook heel veel F1 nakweek en vandaar dat we die hebben weggedaan. Bij de echte TB krijgen we nu ik schat 70% echte TB nakweek en een klein deel F1. Die F1 gaat weer in een aparte bak en weer weg als ze groot genoeg zijn.
 
Leuke video maar ik mis een beetje de Panda s en de King Kong ect. Zoals je weet hadden wij ook heel veel F1 nakweek en vandaar dat we die hebben weggedaan. Bij de echte TB krijgen we nu ik schat 70% echte TB nakweek en een klein deel F1. Die F1 gaat weer in een aparte bak en weer weg als ze groot genoeg zijn.

Ik ben nog van de kwantiteit hè, niet van de kwaliteit. Ik ben allang blij dat ik ze in leven hou, maar het is inderdaad wel veel van hetzelfde. Voor nu prima. Weet ook nog niet wat ik er op termijn mee wil. Daar moet ik me (nog steeds) meer in verdiepen.
 
Ja dat snap ik en ook bij de groep echte TB die we hebben zie je nog F1 nakweek omdat dit al deels in de genen zit denk ik. Maar goed, ze komen bij Jurn weg en toch is het deel echte TB nu veel groter dan wanneer je ze mengd hebt zitten en wij blijven de F1 dan ook eruit halen voordat ze kunnen kweken.
Ook F1 kunnen hele mooie garnalen zijn hoor;).
 
Ik heb inderdaad ook niet de mogelijkheid om uit te selecteren aangezien ik daar geen bakken voor "over" heb. Wat ik dadelijk wel ga doen is, als de nieuwe bak ingedraaid is daarin alleen de CR's uit de oude bak overzetten. Wat ik met de CB's doe weet ik nog niet. Weggeven wellicht.
 
Misschien ken ik iemand van het AF uit de stad die wel belangstelling heeft voor wat van je garnalen tzt;)
 
Tja, die moeten mineralen afgeven en kunnen geen kwaad in elk geval. persoonlijk vindt ik het rommelig lijken en gebruik ik poeder hiervoor maar als de garnalen zich vervelen kunnen ze gaan poolen:D:D
 
Tja, die moeten mineralen afgeven en kunnen geen kwaad in elk geval. persoonlijk vindt ik het rommelig lijken en gebruik ik poeder hiervoor maar als de garnalen zich vervelen kunnen ze gaan poolen:D:D

De meeste ballen heb ik ook gewoon in de bodem gedrukt.
 
ja dat is een idee. Toevallig kreeg ik gister van iemand de kleine balletjes, genaamd Bee Balls van Borneo Wild. Ik heb in elke bak nu een stuk of 6 gedaan en nu maar afwachten of ze ermee gaan poolen:D:D
 
ja dat is een idee. Toevallig kreeg ik gister van iemand de kleine balletjes, genaamd Bee Balls van Borneo Wild. Ik heb in elke bak nu een stuk of 6 gedaan en nu maar afwachten of ze ermee gaan poolen:D:D

Die kwam ik gisteravond ook tegen toen ik die anderen opzocht. Ik zou je garnalen maar vragen of ze er voorzichtig mee doen en degene van wie je ze gekregen hebt een bloemetje sturen. €26,- voor 100 gram!! :stars:
 
Haha, ja dat is duur spul he. Ik heb het gekregen om te proberen samen met een aantal voeders van dat merk. Maar ja, het is prijzig spul ja:deal:
 
Die kwam ik gisteravond ook tegen toen ik die anderen opzocht. Ik zou je garnalen maar vragen of ze er voorzichtig mee doen en degene van wie je ze gekregen hebt een bloemetje sturen. €26,- voor 100 gram!! :stars:

95% van dat geld zit tussen de oren!

De hoeveelheid mineralen die afgegeven worden zullen homeopatische hoeveelheden zijn.
Komen we toch weer bij die oren......
 
Ik zal de garnalen eens vragen wat ze van de uitwerking vinden:D:D. Ben ik blij dat ik ze gratis heb gekregen;)
 
Afgelopen weekend is de cube met vuurgarnalen leeggehaald. De garnalen zijn naar mijn broertje gegaan en deze cube wordt het nieuwe onderkomen voor de citroengarnalen van mijn oudste (die in de fluval edge zaten).
Wat niemand verwachtte: er kwam toch nog 80 vuurgarnalen uit de cube terwijl ik altijd dacht dat ze niet veel deden in die cube. Daar verkijk je je toch altijd snel op.

IMG_6520.jpg


De citroengarnalen hebben we tijdens de verhuizing niet geteld maar dat waren er ook al flink meer dan de 20 waarmee gestart is.
 
Die zijn ook leuk Alwin en het zijn vaak aanzienlijk meer dan dat je er zo kan tellen. Ze zijn goed in verstoppertje spelen;)
 
Wauw wat een mooie bak met TaiwanBee garnalen. Heel gaaf.
Ben benieuwd hoe je citroentjes bak wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan