De lantis aquaria van Don1262


Ik ben bang dat ze er snel uit zullen komen maar goed dat is afwachten.
Het is ook maar tijdelijk want als ik er een babyvis in zie zwemmen dan zet ik hm over in mn 60l.

Ik vond het gelijk een goed excuus om mn garnalen bak eens uit te dunnen! Heb gelijk wat garnaaltjes er in gegooid. De vissen zwemmen als haaien om het bakje heen maarja 😋 voedergarnaaltjes is ook een begrip blijkbaar
 
Nog meer goed nieuws! Dat kleine simpele lampje boven mn 60l, die ik even "tijdelijk" als vervanging had omdat mn lamp kapot was gegaan, dat is een blijver! Na al die tijd groeien mn planten eindelijk 😁
 
Ik ben bang dat ze er snel uit zullen komen maar goed dat is afwachten.
Ze moeten er eerst maar eens ingejaagd worden 😂 mn zwaarddrager vrouwtje is volgens mij zwanger. Heeft een flinke buik ondanks het weinig eten krijgen. Als ik geluk heb dan dropt ze die babys zo door de gaatjes het bakje in.

Of ik moet haar in het bakje doen en hopen dat dan alle jongen daar blijven zonder opgegeten te worden door haar. Dat lijkt me een minder goed plan
 
Macrowereld 😁 zo ziet het er uit als je een garnaal bent 😄
 

Bijlagen

  • YouCut_20230629_225318740.mp4
    30.4 MB
Ze moeten er eerst maar eens ingejaagd worden 😂 mn zwaarddrager vrouwtje is volgens mij zwanger. Heeft een flinke buik ondanks het weinig eten krijgen. Als ik geluk heb dan dropt ze die babys zo door de gaatjes het bakje in.

Of ik moet haar in het bakje doen en hopen dat dan alle jongen daar blijven zonder opgegeten te worden door haar. Dat lijkt me een minder goed plan
Die bakjes geven ook alleen maar stress denk ik.
 
John was me voor.

Ik denk ook dat de gaatjes te groot zijn. Of de foto zou erg moeten vertekenen.
Het is natuurlijk de bedoeling dat ze geboren worden in de bak, vervolgens de helft opgegeten worden, de andere helft vlucht optijd tussen de planten. Vervolgens hoop ik dat er dan een stuk of 3 de weg naar het bakje zullen vinden, de gaatjes doorgaan en veilig daar zullen schuilen tot ik ze zie en ze kan vangen om vervolgens in mn 60l te doen waar ze niet opgegeten zullen worden (behalve door mn 5streep barbeel misschien)

Dus het is meer een tijdelijk schuilplekje 😄
 
John was me voor.

Ik denk ook dat de gaatjes te groot zijn. Of de foto zou erg moeten vertekenen.
Ik zit namelijk ook al een paar dagen dit dametje in de gaten te houden 😇
IMG_20230630_152603.jpg


Hoewel ik niet verwacht dat er veel overblijft
 
Mijn ervaring is dat bv met Salvinia natans meer jongen overblijven dan je hebben wil. Ik heb dat zowel binnen als buiten ervaren met de Heterandria formosa.
 
De dame past er niet door maar de jongen zijn er zo door denk ik.
Ja precies als ik dan elke dag even check of ik iets zie zwemmen dan heb ik met geluk een paar jongen te pakken 😄
Mijn ervaring is dat bv met Salvinia natans meer jongen overblijven dan je hebben wil. Ik heb dat zowel binnen als buiten ervaren met de Heterandria formosa.
Op dit moment is niets veilig mn bak bijna alle vissen jagen op alles wat los en vast zit 😝 straks in mn 300l is het een ander verhaal waarschijnlijk. Dan ga ik er zo teveel hebben
 
Flink veel beplanting scheelt vaak ook al een boel.
 

Baby zwaarddragers en fototjes 🌿

De dame past er niet door maar de jongen zijn er zo door denk ik.
Dat was dus precies de bedoeling 😁 en het is geslaagd!

Vandaag zijn mn baby zwaarddragers geboren! Ik heb er 5 uit het bakje gehaald, eerste keer 3 door het water niveau te verlagen, er bleef een dun laagje water in zitten waar de 3 in zaten verstopt. en de 2de ronde heb ik ze zelfs met me netje er uit kunnen vissen. Met een lamp in het bakje geschenen tot ik ze vond.

En 1 enkele die vond ik boven een blad in de bak aan het schuilen.

Dus meer dan 80% van de baby vissen die ik terug vond zaten in het bakje. Het bakje vergroot dus tamelijk mn overlevingskans voor de kleintjes 😁

Heb ze gelijk maar in mn 60 gedaan, waar ik eergisteren ook al 5 guppys in gedaan heb (niet dat ik denk dat ze het allemaal overleven)

Ik ben benieuwd wat er overblijft 😁 als ik had geweten dat dit zn succes was had ik niet de moeite genomen er een paar bij te nemen maar ik verwacht ook geen wonderen.

De baby guppen van een paar maanden terug heeft 40% het van overleefd. Dus als ik 2 zwaarddragers over houd ben ik al heel blij!

Ben ook eigenlijk opgelucht dat het goed gegaan is met mn zwaarddrager. Ze was erg dik zag er ongemakkelijk uit. Ze lijkt nu weer lekker normaal. Mannetje gaat er al weer als een malle achteraan. 😄
 
Leuk die kleintjes en helemaal met dat bakje.
 
Gefeliciteerd! Heb je ze al beschuit met muisjes gevoerd?
 
Gefeliciteerd! Heb je ze al beschuit met muisjes gevoerd?
Ik krijg wel de neiging wat te vieren ja ;) babyguppen, en toezegging tot mn contract van mn woning. In september mag ik tekenen 🥳

oh en correctie het waren geen 5 maar 7 zwaarddragers. Als het goed is heb ik nu 12 babyvissen in mn 60l rond zwemmen. Terwijl ik er maar 3 zie tegelijkertijd 😂 ben benieuwd waar ze verstopt zitten...

Heb mn 3 pupperende guppys naar mn 100l verhuist. De grote wereld in. Ze waren de kleintjes aan het opjagen wat ze prooi maakt voor mn andere vissen dat hoef ik niet uit te lokken.

Mn grootste maanvis keek me twijfelend aan zo van wat moet ik hier mee, is dit eten vroeg hij zich af 😂
 
Correctie 14 zwaarddrager jongen... Zo ben je een dag zoet he 😄 had niet gedacht det er nog zo veel leefden
 
Het zijn er in de regel meer dan je denkt.
 
Het zijn er in de regel meer dan je denkt.
Ja ik vond 7 al veel ik had alleen niet verwacht dat er na 3 keer kijken toch in eens nog eens 7 tevoorschijn kwamen! Dat ik die net pas zag... Heb vanmiddag 2 uur zitten turen! Maar ik tel volgens mij soms dubbel. Het ging ook in eens zo snel. Ik dacht dat ik er 1 te pakken had bleken er 2 te zijn 😄 is het zielig als ik er 1 ik het kommetje doe tot hij wat groter is? Zal wel gaan toch... Ze zijn nog zo klein...


Well john, je bent niet de enige die dubbel post... Ik had net ook al dat ik 2 fotos toevoegde ipv 1
 
Die jonkies kun je rustig in een wat kleinere bak doen, maar wel regelmatig waterwissels om groeiremmende hormonen en afvalstoffen af te voeren.
 
Well john, je bent niet de enige die dubbel post... Ik had net ook al dat ik 2 fotos toevoegde ipv 1
Haha, ja en 2x de tekst dubbel dus die heb ik maar verwijderd. Maar zoiets gebeurt mij nooit hoor:juggle:
Als het al gebeurt dan is het zeker niet mijn schuld;)
 
Haha, ja en 2x de tekst dubbel dus die heb ik maar verwijderd. Maar zoiets gebeurt mij nooit hoor:juggle:
Als het al gebeurt dan is het zeker niet mijn schuld;)
Zo'n dubbelpost leest wel prettig als in de vroege uurtjes mijn korte termijngeheugen nog niet helemaal opgestoomd is ;)
 
Haha, ja en 2x de tekst dubbel dus die heb ik maar verwijderd. Maar zoiets gebeurt mij nooit hoor:juggle:
Als het al gebeurt dan is het zeker niet mijn schuld;)
Nee ik dacht vooral dat je dit laatst ook had ik wil er mee zeggen misschien moet er naar gekeken worden want het is wel vreemd dat het gebeurt 😄
Zo'n dubbelpost leest wel prettig als in de vroege uurtjes mijn korte termijngeheugen nog niet helemaal opgestoomd is ;)

Haha dat wel je weet wel zeker dat je niets mist! ik kan makkelijk een film 2x kijken en de halve film overtuigd zijn dat ik een andere film kijk omdat er zo veel stukjes zijn die ik gemist heb 😂 dan is zn film een stuk logischer vaak😄 mensen moeten ook altijd dingen herhalen voor ik het snap.
 
Nee ik dacht vooral dat je dit laatst ook had ik wil er mee zeggen misschien moet er naar gekeken worden want het is wel vreemd dat het gebeurt 😄
Ja mij gebeurt het natuurlijk ook weleens en vaak icm een hikje van het forum maar dat is incidenteel gelukkig.
 
Geen iedee hoe mn video app 150 mb in 44 mb gepropt heeft
Ben helemaal in de ban van mn baby zwaarddragers!
ik gok dat ik totaal 4 in mn bak en kommetje bij elkaar heb. De rest is gup of weg of verstopt 😄
dus ben zuinig op deze 2! Levend voer genoeg 😁
 
Mooie beelden!
 
Mooie beelden!
Dankje! Ik zit zo dat laatste stukje te kijken en het lijkt eigenlijk gigantisch dat kommetje op die manier. Als ik niet beter zou weten zou ik nog geloven dat het 20l was. Volgens mij past er maar 2l in als het niet minder is
 
Nou ben ik sad :(
Ik zie nog 3 guppen rond zwemmen in mn 60l, ik heb een uur zitten turen als het niet langer was maar ik zag uiteindelijk een geel gekleurde baby zwemmen. Ik denk die stop ik ook maar in mn kom. Maar bij nader inzien lijkt deze een gup te zijn.

Toen heb ik nog een ander geel gekleurd babyvisje kunnen vangen die de langs de randen aan het vluchten was voor mn andere vissen. Dat is dus een zwaarddrager... De andere 14? Geen iedee waar die zijn. Heb een groot vermoede. Mn 5 streep barbeel en fantoomzalmpjes hebben waarschijnlijk hun buik vol.

Dus note to mystelf een babyzwaarddrager past niet in mn 60l... Heb dus nu nag 3 babyguppen rond zwemmen, en 4 geelgekleurde babyvissen waarvan ik vrij zeker van dat er in iedergeval 2 zwaarddragers zijn. De andere hebben vlekken op hun staart 😮‍💨

Geen beschuit met muisjes dan maar. Klein stukje misschien met 2 muisjes er op. Volgende keer beter!
 
Ja doe kleintjes worden vaak als diner gebruikt Don.
 
Ja doe kleintjes worden vaak als diner gebruikt Don.
Nouja de laatste keer bleven 3 van de 5 guppen leven dus ik dacht dat zal ook wel zo met de zwaarddragers zijn maar die gedragen zich gewoon heel anders. Ze lijken wel verdwaald door de bak heen te zwemmen als of ze niet weten hoe ze vis moeten zijn. Echt babys. Terwijl die guppen gewoon voorgeprogrammeerde konijnen zijn :p
 
Little bit lost without you🦋🥰
Volume ⤴️


IMG_20230706_193006.jpg
 
Laatst bewerkt:
Erg mooi Don.
 
Erg mooi Don.
Trouw mannetje heeft maar oog voor 1 😄 dikke buik weg bij mevrouw en hij begint gelijk te schermen met zn staartvin. Dat ie dr maar niet lek prikt, hij weet heel goed hoe zn gonopodium werkt, hij is gewoon wat aan het uit proberen denk ik 😂 fantasien!

200.gif
 

Terug
Bovenaan