De lantis aquaria van Don1262


mooi filmpje (enne niets mis met Mimi hoor..)
Ben steeds telaat met filmen als ze over het plafond heen rent zo door de woonkamer deur heen de muur in. Glitch in de matrix! 😁
Krijg je met al die kattenkruid in huis he dan doen ze soms hele andere dingen dan je normaal verwacht 😁
Zoals de belasting zaken!
IMG_20230612_212204.jpg

Of de was!

Het was een lange warme dag gisteren, hard gewerkt! 😂
 
Heb nu al kleine torenslakjes! Kommetje staat nog maar paar weken 😄 kan er niet genoeg hebben! 😁
IMG_20230613_145408.jpg
 
Ik heb een hussel torenslakjes van Edwin gehad. Soms denk ik dat ze er dan niet meer zijn, en dan zie ik er opeens eentje ergens aan een blad ofzo hangen. Vandaag hun concurrenten (posthoornslakken) geoogst, hebben de botia's in de Juwel weer wat te doen.
 
Ik heb een hussel torenslakjes van Edwin gehad. Soms denk ik dat ze er dan niet meer zijn, en dan zie ik er opeens eentje ergens aan een blad ofzo hangen. Vandaag hun concurrenten (posthoornslakken) geoogst, hebben de botia's in de Juwel weer wat te doen.
Bij mij doen de blaashoorn slakken het jammer genoeg zo slecht. Ik wilde laatste bijna wat posthoornslakken uit mn garnalen bak halen, alleen besefde ik dat het óók mn slakkenbak is dusja ik kan ze beter laten zitten. Bij me garnalen zitten er ook genoeg, hier zaten ze laatst nog op een rijtje voor de foto 😄
IMG_20230611_162317.jpg

Ik geef ze zo veel eten, concurrentie bestaat niet in die bak... Ik geef mn garnalen denk ik het dubbele aan eten dan wat me vissen krijgen.😇 Denk dat mn bodem gewoon helemaal vol met slakken zit. Kom er binnenkort achter als ik mn bioloog opstart met het aquaruim! Dan kan ik gezellig kiezeltje voor kiezeltje alle slakken gaan zoeken 😁 ik kan geen slak verloren laten gaan!
 
Fototjes van mn ancistrus. Ik vind deze nogsteeds erg geel! (De eerste is een andere)
 
Zijn toch mooie vissen maar ja je ziet ze niet zoveel als ik het goed heb.
 
Zijn toch mooie vissen maar ja je ziet ze niet zoveel als ik het goed heb.
Overal en nergens zitten er wat 😄 denk dat het er nog 8 zijn. Ik zal binnenkort is een telling doen 😀 ik wil wel kijken of ik die gele stippen er in kan houden en de meeste verkopen ofzo (zal weg geven worden) ze blijven alleen zo klein in deze bak!
 
Eerste helft: mooi plaatje
2de helft: net kleine chimpansees in een boom die watervlooien!
 
Waarom doe je daar watervlooien in Don?
 
Huh, maar die moeten toch ergens wegkomen? Planten ze zich ook voort dan?
 
Huh, maar die moeten toch ergens wegkomen? Planten ze zich ook voort dan?
Ja ik neem aan van wel.. ze zitten ook in mn aquaruium dus is niet gek dat ze in het kommetje zitten. Hoe ze in mn aquaruium beland zijn weet ik niet precies 🤔
 
Nou ik vang ze soms in de sloot maar de Manen vergeten er niet 1 en na een half uur zie ik geen watervlooien meer:DD
 
Nou ik vang ze soms in de sloot maar de Manen vergeten er niet 1 en na een half uur zie ik geen watervlooien meer:DD
Ik weet ook niet of het watervlooien zijn. Er zitten ook van die mickymouse beestjes met van die oortjes. Als ik nou een vergrootglas had dan kon ik het laten zien. Het is 1 apenkooi daar in dat kommetje 😂
 
@jessicapilon
Jaa dat zijn ze! Wat grappig! Ik zag er een paar met staartjes en een paar met van die bolletjes maar dat zijn dezelfde 😄 chimpansees at lantis 😄 tx nicole! Hun naam staat in het latijns voor oorvoet. Dan vond ik mickymouse leuker 😄 copepods worden soms gebruiks als biodiversiteits indicatie, meer copepods betekend een brede biodiversiteit. Klinkt niet verkeerd. Mn garnalen zitten goed 😄

Oehh
1280px-Haeckel_Copepoda.jpg
die wil ik wel!
 
Laatst bewerkt:
Had een mooiere foto kunnen maken maar daar neem ik later nog een keer de tijd voor!
Heb lampen voor me 300l!! 😁 ben helemaal voorzien! Superfish retrolight. Welke precies dat zijn weet ik niet maar ze zien er heel degelijk uit, zijn een jaar oud doen het nog goed, en heb ze voor 40 euro mogen op komen halen. Super blij mee 😁 voel me wel verwend. Het had een hele dure en lange zoektocht kunnen wezen maar dit kan ik ook afvinken ✔️

(Heb ze bij elkaar geplakt omdat ik ze met de fiets moest halen)
 

Bijlagen

  • IMG_20230615_181352.jpg
    IMG_20230615_181352.jpg
    46.7 KB · Weergaven: 34
Mooi geregeld voor die prijs Don.
 
Ziet er wel spannend uit. Wat is dat voor een set?
 
Ziet er wel spannend uit. Wat is dat voor een set?
IMG_20230616_131000.jpg

IMG_20230616_131019.jpg


Dit staat er op de plaatjes 😄 kon er nou even wat meer tijd voor nemen ik moest gisteren nog even een aquariumpje ophalen, was toch gratis 😂 kreeg er gratis kalk en een pompje bij. Heb buiten nog geen aquaruim staan daar is nog ruimte 😂 (grapje natuurlijk) wil wel muggenlarven verzamelen
IMG_20230616_131215.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20230616_131116.jpg
    IMG_20230616_131116.jpg
    51.7 KB · Weergaven: 32
Hoe kun je die verlichting in de bak monteren dan Don?
 
Hoe kun je die verlichting in de bak monteren dan Don?
Ik ga een plank maken die met katrollen boven mn aquarium komt te hangen. Zo kan ik de verlichting omhoog en omlaag doen op ieder moment. Plus dan is het afgedekt voor mn katten, ik maak het namelijk zo dat ze gedemotiveerd worden op het aquarium te springen. Daarintegen motiveer ik ze juist om op de plank van de lamp te springen, als ze zo nodig ergens op moeten liggen... Ik wil uiteindelijk een klimmuur maken voor ze dus dan heb ik gelijk een beginnetje 😄 moet alleen een manier verzinnen zodat het niet gaat schommelen.
 
Heb mn haag maar eens kortgewiekt. Kan eindelijk na 3 jaar mn zonnescherm helemaal naar beneden doen. Heb nu ook eindelijk een goed schaduw hoekje voor mn planten 😄

ik hoop alleen dat ze nu niet verbleken door dat beetje extra zon dat ze nu krijgen 😅 heb al een paar kopers. Nu hopen dat ze serieus zijn!
 

Bijlagen

  • IMG_20230616_181309.jpg
    IMG_20230616_181309.jpg
    90.2 KB · Weergaven: 35
  • IMG_20230616_181324.jpg
    IMG_20230616_181324.jpg
    74.4 KB · Weergaven: 34
Bekijk bijlage 361520
Bekijk bijlage 361521

Dit staat er op de plaatjes 😄 kon er nou even wat meer tijd voor nemen ik moest gisteren nog even een aquariumpje ophalen, was toch gratis 😂 kreeg er gratis kalk en een pompje bij. Heb buiten nog geen aquaruim staan daar is nog ruimte 😂 (grapje natuurlijk) wil wel muggenlarven verzamelen
Bekijk bijlage 361523
Aha! Het is van superfish. Zit wel leuk in elkaar. Zo te zien een wat warmer wit in combinatie met rood, groen, blauw. Ben benieuwd hoe het er straks uitziet zo boven je bak.
 
Aha! Het is van superfish. Zit wel leuk in elkaar. Zo te zien een wat warmer wit in combinatie met rood, groen, blauw. Ben benieuwd hoe het er straks uitziet zo boven je bak.
Ja de man zei dat hij de lampen uitgekozen had als combi, goed voor de planten en goed voor de kleuren van de vissen dus ik heb ook hoge verwachtingen 😄 ben een beetje lui heb het frame nog niet afgeschilderd. Ik raak steeds afgeleid en vanavond is het de beurt aan wat waterwissels 😄
 
Well... Waar een wil is is een weg! Mn goedkope pompje van wish open halen omdat er kabel breuk was. Het enige probleem is dat hij het niet meer doet! Geen iedee waarom. Zal mn eigen fout misschien zijn geweest. Dacht dat zwart rood was en toen zaten de kabeltjes verkeerd om 🤦
Agja
 

Bijlagen

  • IMG_20230618_181811.jpg
    IMG_20230618_181811.jpg
    63.5 KB · Weergaven: 34
  • IMG_20230618_181610.jpg
    IMG_20230618_181610.jpg
    67.7 KB · Weergaven: 32
Dat had mij ook kunnen overkomen met mn 2 linkerhanden:DD
Ja het is echt stom ik had mezelf voorgenomen het in 1 keer goed te doen 😂 het zat goed gesoldeerd dat wel. Maarja toen kon het weer los 😔 kwamen wel leuke vonkjes af voor een 3 watt motor
 
Wat vinden jullie van mn lijmvis? Helemaal zelf uit een pistool geschoten 😁
 

Bijlagen

  • IMG_20230619_154829.jpg
    IMG_20230619_154829.jpg
    56.7 KB · Weergaven: 34
Fraai en heb je dat met een mal gedaan?
 
Fraai en heb je dat met een mal gedaan?
Nee ik had een klodder lijm op mn papiertje, die was half droog dus had ik hm plat gedrukt en me nagel ingedrukt. Toen begon het in eens op een vis te kijken dus heb hm afgemaakt 😂 ben weer aan het knutselen 😜
 

Terug
Bovenaan