Darters foto- en logboek


darter zei:
@Erwin
Voorlopig zullen m'n m goldie's nog wel even de baas spelen. De m boesemani's kunnen volgens mij wel iets groter worden, maar dat duurt nog even.

De m trifasciata wonga kreek is ook prachtig. Ben benieuwd of je kweek lukt. Is altijd leuk om met je vissen proberen te kweken.

Van beide heb ik al reeds nageslacht , het trif.Wonga bestand is verdubbeld zonder er zelf iets aan te doen .
Van de boesemani's heb ik er nu 4 extra zwemmen in een andere bak (uitgekomen daar toen ik de exemplaren van bak wisselde)
Die laat ik nog efkens groeien anders worden ze toch gelijk opgegeten .
Als ze enkel in je bak kunnen opgroeien (en niet bv. in een filtervak) zal je er zelden overhouden omdat ze gelijk worden opgegeten .
Nu kunnen ze bij mij gelijk in het interne bioloog vluchten , dat is wel een voordeel .

Vanaf vandaag zijn ze trouwens aan de artemia na 2 dagen spirulinapoeder .
 
Succes met je kweek.
 
Bartman bedankt.
De planten wilden nog niet echt groeien in de record. Heb nu sinds kort een reflector op de tl geplaatst. De planten beginnen nu te groeien. Dan kan ik ook wat beter gaan scapen.
 
prachtige aquarium, en wat leuk dat jonge spul. Ik ben ook nog opzoek naar een groepje regenboogvissen maar ik denk dat voor de boesemani's, 1.20m te klein is?
 
Planten zien er gezond uit, dus dat scapen komt vast goed jou kennende!
 
Sandervis,
Boesemani's zijn flinke zwemmers en worden best groot. 150 cm is toch echt wel het minimum dat ze nodig hebben.

Astrid,
De planten deden echt helemaal niets in mijn record. Behalve dan de valisneria, de crypto's en de echinodorus. Nu met de reflector op de lamp beginnen de andere planten ook te groeien. Maar ondanks dat zagen ze er inderdaad prima uit. Heb ook vrijwel geen last van algen in dit bakje.
Wat het scapen betreft vind ik dat nog best lastig in 60 cm.
 
Vandaag ging ik waterverversen in m'n kweekbakje. In dat bakje zitten een stuk of wat jonge corydorassen. Twee weken geleden had ik er ook wat mos uit m'n evasion in gedaan. Bij het waterverversen zag ik ineens wat bewegen in m'n waterkannetje. Waren drie ienieminie visjes. Toen ik goed keek zag ik er nog een paar zwemmen. Dat zijn dus jonge melanotaenia goldie's. Leuk kerstcadeau.
 
darter zei:
Twee weken geleden had ik er ook wat mos uit m'n evasion in gedaan. Bij het waterverversen zag ik ineens wat bewegen in m'n waterkannetje. Waren drie ienieminie visjes. Toen ik goed keek zag ik er nog een paar zwemmen. Dat zijn dus jonge melanotaenia goldie's. Leuk kerstcadeau.

Idd , zo gaat dat hier ook .
Ik zoek dikwijls naar eieren van mijn regenbogen in mijn mos , en ik heb er nog nooit eentje gezien ... maar ze zitten er wel .
Succes ermee .
 
id, Boesemani's, zijn te groot voor mijn bak, ik ga nog wel even googlen voor de regenbogenvisjes die in een 1.20m passen. heb jij al nakweek van je Garra Flavatra? Mooie visjes ik zag ze in de dierenwinkel in lisse zitten, en vroeg me af of deze makkelijk kweken?
 
Bedankt voor de leuke brrichtjes.

Sandervis
Je kan hier eens kijken voor regenboogvissen
Www.irg-nederland.nl

Ik heb nog geen poging gedaan om met de gara flavatra te kweken, maar volgens mij moet dat wel te doen zijn.
 
Mooi aquarium! En zulk zon mooie planten wil ik ook wel! Knap gedaan :p
Vraagje, wat zijn de afmetingen van uw evasion?
 
Wel een fotoloze pagina aan het worden Arie.
 
Bedankt voor de tip darter, ik denk dat ik voor de combinatie Iriatherina werneri en Pseudomugil furcatus ga.
 
vinyy, mijn Evasion is 150x50 met een hoogte van 70cm. Bruto 480 liter.

bartman, dat gaat wel weer een keer goed komen. Wil binnenkort proberen om wat foto's van m'n kweekbakje te maken. De corydorassen zijn al aardig gegroeid, maar heb nu ook jonge melanotaenia's goldiei. Die zijn nog mega klein en dat is dan wel een uitdaging om daar een foto van te maken.

Sandervis,
Ik heb even in je foto album gekeken en herken je aquarium van een ander forum. Gaat het goed met de planten?
Of de combinatie van de werneri en de furcatusen goed gaat durf ik niet zo te zeggen. De furcatussen zijn best drukke vissen en de werneri kunnen dan misschien wat schuw worden en zie je dan misschien niet zo veel, of ze bezwijken aan de stress. Je hebt natuurlijk wel een mooie formaat bak voor deze vissen en dan kan je er een flinke school in kwijt.
Persoonlijk zou ik zelf dan niet kiezen voor de werneri's maar voor deze:
http://www.irg-nederland.nl/melanotaeni ... accullochi

De melanotaenia maccullochi is een wat kleiner blijvende melanotaenia (waartoe de boesemani ook behoord). Ik denk dat die beter te combineren is met de furcatus. Er is alleen wat moeilijker aan te komen. Maar ik denk dat Gilbert Maebe ze wel heeft, maar dan moet je dus naar Belgi�.
 
darter zei:
Maar ik denk dat Gilbert Maebe ze wel heeft, maar dan moet je dus naar Belgi�.

Komen jouw regenbogen ook daar vandaan ?
 
Mijn boesemani's komen ook uit de LFS , de trifasciatata's komen van Gilbert .
Mooi daar in zijn kweekruimte .
 
Zo tijd voor een update.

Eerst mijn REcordmet de werneri's. Naast de werneri's zitten hier een aantal eigen kweek in van corydorassen, M. Goldie's en pauwooggrondels.
5NKhEgKv14JbnOoRWSHR9BQB9IAv_kuG.jpeg


5NKhEgKv14JbnOoRWSHR9BQB9IAv_kuG.jpeg


5NKhEgKv14JbnOoRWSHR9BQB9IAv_kuG.jpeg


En een update van m'n evasion. Deze foto's zijn 's ochtends vroeg gemaakt tijdens de zonsopkomstsimulatie.
5NKhEgKv14JbnOoRWSHR9BQB9IAv_kuG.jpeg


5NKhEgKv14JbnOoRWSHR9BQB9IAv_kuG.jpeg


5NKhEgKv14JbnOoRWSHR9BQB9IAv_kuG.jpeg


5NKhEgKv14JbnOoRWSHR9BQB9IAv_kuG.jpeg


5NKhEgKv14JbnOoRWSHR9BQB9IAv_kuG.jpeg


5NKhEgKv14JbnOoRWSHR9BQB9IAv_kuG.jpeg


5NKhEgKv14JbnOoRWSHR9BQB9IAv_kuG.jpeg
 
Ik vind dit ook weer zo'n heerlijke bak, heel natuurlijk, een beetje wild, maar daar hou ik wel van.
Je planten staan er super bij, je vissen zijn mooi, prachtig :thumbs:
 
Astrid bedankt. Het beetje wilde is inderdaad wat ik probeer, maar ook wel enigzinds gestructureerd wild ;)
 
Ja, dat is ook wel te zien, maar toch erg mooi zo, een beetje wild, maar zeer mooi!
 
Vissen zien er prachtig uit, net als je bak overigens.
 
Mooie verscheidenheid aan planten zowel kleur en vorm. Het ziet er prachtig en gezond uit.
 
Wordt weer eens tijd voor een update Arie.......
 
Bedankt voor de leuke opmerkingen. Ik zal eens kijken of ik vanavond wat foto's kan maken. Heb zaterdag weer purigen een m'n filter gestopt. Wat een groot verschil is dat in helderheid.
 
We zitten maar te wachten en te wachten, dus schiet ff op joh :D :foto: :thumbs:

Hahaha dus heer Darter, we zijn benieuwd , we verwachten wel een score van 180 :juggle:

Gr Martinez
 
Foto's zijn van 4-2, maar had even geen tijd om ze te plaatsen.

1OdjZ7tj2Fe65MvJ4jLiVSJ_e2-F845N.jpeg


1OdjZ7tj2Fe65MvJ4jLiVSJ_e2-F845N.jpeg


1OdjZ7tj2Fe65MvJ4jLiVSJ_e2-F845N.jpeg


1OdjZ7tj2Fe65MvJ4jLiVSJ_e2-F845N.jpeg
 

Terug
Bovenaan