Darters foto- en logboek


Ziet er goed uit Arie. :petjeaf:

Ik heb zelf de Eheim Skim 350 in mijn grote bak en dat helpt goed het oppervlakte schoon te houden. Echter moet je het 'sponsje' zeer regelmatig goed uitspoelen om je oppervlakte schoon te blijven houden.
 
Bart, Mn water kabelt, maar een licht kaamlaag blijft.

Ludger en Crash bedankt. Ga inderdaad denk ik over op een skimmer. Eerst ff lekker inlezen.
 
Crash zei:
Ziet er goed uit Arie. :petjeaf:

Ik heb zelf de Eheim Skim 350 in mijn grote bak en dat helpt goed het oppervlakte schoon te houden. Echter moet je het 'sponsje' zeer regelmatig goed uitspoelen om je oppervlakte schoon te blijven houden.
Vanmorgen deze Eheim Skim 350 in mn aquarium gehangen. Toen ik na een klein half uurtje keek was de kaamlaag volledig verdwenen.
Hoe vaak is eigenlijk regelmatig uitspoelen.
 
mooie bak vind die regenbogen ook zo mooi helaas worden ze te groot voor m'n 125L
 
Jenee98, bedankt.
Er zijn ook regenboogvissen die een stuk kleiner blijven hoor.
 
Ja, ik heb weer jonge pauwooggrondels. Zal binnenkort weer een update plaatsen.
 
darter zei:
Vanmorgen deze Eheim Skim 350 in mn aquarium gehangen. Toen ik na een klein half uurtje keek was de kaamlaag volledig verdwenen.
Hoe vaak is eigenlijk regelmatig uitspoelen.
Zeker 1x in de week. Ik kijk meestal of het water nog vlot de skimmer in gaat. Heb het schuifje voor de stroming ook bijna op minimaal open staan.
 
Ik moet het sponsje ongeveer 2x in de week uitspoelen, maar mn bak is dan ook 480 liter. Verder werkt het perfect. De sterkte heb ik ook op de laagste stand staan.
 
Prachtige vissen die regenbogen! Leuke bakken heb je en onwijs leuke vissen! :D
 
Heel mooi die diversiteit van kleuren, prachtig.
 
darter zei:
Ik moet het sponsje ongeveer 2x in de week uitspoelen, maar mn bak is dan ook 480 liter. Verder werkt het perfect. De sterkte heb ik ook op de laagste stand staan.
Ik gebruik hem op een bak van netto 600 liter. Het verschil geregeld twee keer in de week schoonmaken, maar meestal 1x in de week. Denk er wel om, dat je na een verloop van tijd het sponsje zelf moet vervangen.
 
Bedankt voor de leuke reacties.

@crash
Kan dat dan ook gewoon een keukensponsje van de action oid zijn die je dan op maat knipt?
 
Zo even updaten vandaag.
Ik begin eerst met wat foto's van mn pauwooggrondel kweek.
Dit is het mannetje
6wXH05U3mvHfZmd5LZ4Zre6O_uHy72pU.jpeg


In de garnalenflat met eitjes:
6wXH05U3mvHfZmd5LZ4Zre6O_uHy72pU.jpeg


Eitjes:
6wXH05U3mvHfZmd5LZ4Zre6O_uHy72pU.jpeg


Na ongeveer een week waren er de jonkies:
6wXH05U3mvHfZmd5LZ4Zre6O_uHy72pU.jpeg


Zo dat was alvast deel 1 van m'n update's.
 
Zo dan volgt nu deel 2.

Wat foto's van het garnalenbakje op de kamer van m'n dochter. Vind het zelf een leuk bakje.

-K5ksb2J1f-Aill7kVRDfT8KX1LT50x6.jpeg


-K5ksb2J1f-Aill7kVRDfT8KX1LT50x6.jpeg


-K5ksb2J1f-Aill7kVRDfT8KX1LT50x6.jpeg


-K5ksb2J1f-Aill7kVRDfT8KX1LT50x6.jpeg


-K5ksb2J1f-Aill7kVRDfT8KX1LT50x6.jpeg


Dat was dan weer deel 2. Deel drie komt er ook nog aan.
 
Arie bedankt, durf ze alleen nog geen azijnaaltjes te geven. Ga wel weer wat artemia kweken als voer.

Ga gelijk door met deel 3 en het laatste deel van m'n update.

Eerst even een foto van m'n werneri's. Ik krijg deze nooit goed op de foto, maar wil ze toch even laten zien is echt een prachtig visje.
xp_GMBAuMU6l6ErQKgxVvesnaBtpAV3-.jpeg


En dan tot slot een paar foto's van m'n evasion.

xp_GMBAuMU6l6ErQKgxVvesnaBtpAV3-.jpeg


xp_GMBAuMU6l6ErQKgxVvesnaBtpAV3-.jpeg


xp_GMBAuMU6l6ErQKgxVvesnaBtpAV3-.jpeg


xp_GMBAuMU6l6ErQKgxVvesnaBtpAV3-.jpeg


Tips, kritiek of andere reacties zijn allemaal weer van harte welkom.
 
Ziet er goed uit . Mooie rooie vuurtjes zeg
 
Thnx. Ze zijn inderdaad behoorlijk rood, maar volgens mij versterkt het led licht dat ook nog wel iets.
 
Prachtige bakken, allebei.... Echt helemaal mijn smaak ook. Dat heb je goed voor elkaar, mijn complimenten...
 
Thnx.
Zelf vind ik, als ik de foto van mn evasion zo zie de bak wat te rommelig er uit zien. Heb weer wat te doen dus.
 
Rommelig hoeft niet lelijk te zijn hoor, ik vind het mooi, gezellige bakken zo.!
 
Erg mooi en gezond "oerwoudje"!
Er zal waarschijnlijk wel een natuurlijke balans zijn tussen garnaal en vis?
Leuk om te zien!
 
Astrid en Eric bedankt.

Was zelf niet helemaal tevreden over de inrichting van de vorige upload. Vond het iets te rommelig. Nou hou ik wel van een beetje rommelig, maar het moet geen rommeltje worden. :stars:

Heb daarom de bak iets aangepast.
efGmjORnfe-x_RKmAxuUo3kkGK-4BLdu.jpeg


Ik vind het zelf wel een verbetering.

De pauwoogrondels groeien lekker. Het zijn er ook meer dan ik eerst dacht. Tel er toch al snel zo'n 30 stuk.

efGmjORnfe-x_RKmAxuUo3kkGK-4BLdu.jpeg


Ondertussen zit het mannetje alweer bij nieuwe eitjes:
efGmjORnfe-x_RKmAxuUo3kkGK-4BLdu.jpeg
 
Nu ik de laatste foto vergroot zie ik ineens boven de grondel links al een eitje waarin je het visje al ziet zitten.
 
Dat zijn geen algen op die verwarming. Er zit geen licht boven dat bakje dus echt last van algen heb ik niet. Bij die jonge visjes geef ik veel voer. Veel waterverversen houdt het water wel goed, maar op de onderdelen ontstaat een vuil laagje dat vooral uit slibbacteri�n bestaat.

Zo, nu weer darten kijken.
 
Zo even een paar foto's van m'n record 700. Foto kwaliteit kan wat beter. Een maandje terug het zwarte grind van 2 mm vervangen door zwart zand uit een tuincentrum. Korrel is 0,2 tot 0,8 mm. Dit is een test en als het bevalt wil ik dit ook in m'n evasion gaan stoppen. Vind het erg mooi zand, maar de vraag is of de plantjes er in aanslaan en of er geen bodemrot ontstaat. Maar genoeg gekletst hier de foto's.

fc6RrGVpe8ETuDa3poXNGfeSfT2Rd26g.jpeg


fc6RrGVpe8ETuDa3poXNGfeSfT2Rd26g.jpeg


fc6RrGVpe8ETuDa3poXNGfeSfT2Rd26g.jpeg


fc6RrGVpe8ETuDa3poXNGfeSfT2Rd26g.jpeg


Even een update van m'n pauwoogkweek. De jonge pauwogen groeien goed.

fc6RrGVpe8ETuDa3poXNGfeSfT2Rd26g.jpeg


fc6RrGVpe8ETuDa3poXNGfeSfT2Rd26g.jpeg
 
Ziet er goed uit Arie. Leuk die pauwoog grondels (hou me aanbevolen :D :engel: )Bevalt je bodem tot nu?
 
Zeker leuk Arie, Ik ben er ook al een tijdje 2 kwijt dus wie weet.

Was je entportie op tijd gerijpt?
 
Leuk hoor,die kleintjes.
 
bartman zei:
Ziet er goed uit Arie. Leuk die pauwoog grondels (hou me aanbevolen :D :engel: )Bevalt je bodem tot nu?
Bartman, als ik ze groot krijg weet ik je te vinden. M'n bodem zit er nu iets minder dan een maand in. Is zand dat bij overvecht vandaan komt en het kost zo'n 3 euro voor 20 kg. Ziet er echt heel mooi uit en vooralsnog groeien de planten prima. Ik vraag me alleen af of het op langere termijn goed blijft, of dat het toch dicht slibt. Eigenlijk wil ik dit zand in m'n evasion, maar dan wil ik wel wat meer zekerheid. Niet dat ik na een halfjaar het er weer uit moet halen. Wat dat betreft is zo'n kleinere bak een goede test.

arie o zei:
Zeker leuk Arie, Ik ben er ook al een tijdje 2 kwijt dus wie weet.

Was je entportie op tijd gerijpt?
Als je een een steen of iets in je bak hebt waar ze de eitjes kunnen leggen, heb je kans dat die twee zich daar ophouden. Als het goed is zie je dan na een tijdje het vrouwtje weer die dan sterk vermagerd is. Vaak eten de mannetjes, na een tijdje broedzorg, alles wel op, dus in een gezelschapsbak heeft het niet heel veel kans. Mijn eerste kweek kwam wel uit mijn gezelschapsbak waar ik toen de jonge visjes zag zwemmen. Hiervan zijn er toen een aantal naar Martinez gegaan. Het is niet de moeilijkste vis om te kweken, maar je hoort ook vaak dat het bij een kweek ineens mis gaat en dat dan in korte tijd alle jonge visjes dood zijn.

Ik heb deze jonkies een paar keer uit mijn pot met azijnaaltjes wat gegeven. Ik vind het zelf erg lastig om te zien of er azijnaaltjes in zitten. Ik zie alleen dat de azijn erg vertroebeld is. Met een injectiespuitje heb ik wat uit de pot gehaald en dit via een koffie filter weer terug gedaan. Vervolgens heb ik het koffiefilter bij de jonge visjes geleegd. Ik zag eigenlijk niets, maar ga er maar vanuit dat er azijnaaltjes in zaten.

martinez zei:
Dan komen we ze met zn drieen halen Arie/Bart hahaha, dus wees voorbereid Darter :D
Lijkt me gezellig.

Bedankt allemaal voor de reacties.
 
Nou, dat grind staat erg mooi in je bak hoor, het compliment je cory's en planten , erg mooi zo!
 

Terug
Bovenaan