Darters foto- en logboek


darter

Well-known member
Lid geworden
23 mei 2011
Berichten
1,466
Leeftijd
60
Locatie
Lisse
Vanaf heden stop ik met update's in ander topics van mij en ga ik hier verder voor mijn baken en eventuele kweekverslagen. Om te beginnen een paar foto's hoe het er nu bij staat.

Mijn evasion
SHKuQO_jaGVnF9NVVY25MWC8ps09Cgrk.jpeg

Lotus
SHKuQO_jaGVnF9NVVY25MWC8ps09Cgrk.jpeg

De echinodorus wordt eigenlijk iets te groot
SHKuQO_jaGVnF9NVVY25MWC8ps09Cgrk.jpeg

Nog een paar plantjes
SHKuQO_jaGVnF9NVVY25MWC8ps09Cgrk.jpeg


SHKuQO_jaGVnF9NVVY25MWC8ps09Cgrk.jpeg


SHKuQO_jaGVnF9NVVY25MWC8ps09Cgrk.jpeg


SHKuQO_jaGVnF9NVVY25MWC8ps09Cgrk.jpeg


En de baas in de bak:
SHKuQO_jaGVnF9NVVY25MWC8ps09Cgrk.jpeg


Mijn record 700
SHKuQO_jaGVnF9NVVY25MWC8ps09Cgrk.jpeg


Weneri's
SHKuQO_jaGVnF9NVVY25MWC8ps09Cgrk.jpeg

SHKuQO_jaGVnF9NVVY25MWC8ps09Cgrk.jpeg

Als ze pronken zijn ze op z'n mooist
SHKuQO_jaGVnF9NVVY25MWC8ps09Cgrk.jpeg



Jonge pauwooggrondel in mijn record 700
SHKuQO_jaGVnF9NVVY25MWC8ps09Cgrk.jpeg
 
Trotse Moeder bedankt. Die werneri's zijn inderdaad prachtig, maar ook met mijn campact camera uit het jaar 0 moeilijk te fotograveren. In het echt zijn ze nog veeeeeel mooier. Die vis van je avatar staat eigenlijk ook nog op mijn verlanglijstje. Die komt uit het zelfde contingent.
 
De werneri's doen het prima in 60cm. Je kan dan naar mijn mening echter bijna geen andere vissen meer kwijt. Het mooiste is toch als je een flinke school hebt, bijvoorbeeld 10 stuks. Het zijn vissen die continue zwemmen dus ze hebben dan alle ruimte nodig. Uitzondering is bijvoorbeeld een koppel van een klein blijvende grondel of een klein blijvende corydoras. Zelf heb ik heb er nu jonge c. aeneusen in, die worden eigenlijk te groot, maar veruizen nog naar m'n evasion.
 
darter zei:
De werneri's doen het prima in 60cm. Je kan dan naar mijn mening echter bijna geen andere vissen meer kwijt. Het mooiste is toch als je een flinke school hebt, bijvoorbeeld 10 stuks. Het zijn vissen die continue zwemmen dus ze hebben dan alle ruimte nodig. Uitzondering is bijvoorbeeld een koppel van een klein blijvende grondel of een klein blijvende corydoras. Zelf heb ik heb er nu jonge c. aeneusen in, die worden eigenlijk te groot, maar veruizen nog naar m'n evasion.
Ik zit er aan te denken om er een groep van 12-15 in een Lido 120 te houden, samen met een koppeltje Apisto's en een groep CR's, maar weet niet of het genoeg ruimte is, vandaar de vraag.
 
Een lido 120 heeft 50 liter meer dan mijn bak. De diagonaal van een lido 120 is ook wat groter, volgens mij 75cm ongeveer. 15 lijkt me vrij veel, maar 12 stuks moet volgens mij wel kunnen. Ik zou dan beginnen met 12 stuks dan kan je eventueel altijd nog uitbreiden. Het is trouwens wel een aanrader, leuk visje dat lekker druk is. Hoe het samengaat met apisto's durf ik niet te zeggen. Ik weet niet of apisto's agresief zijn als ze een nestje hebben. Tegen agressieve vissen kunnen zie niet echt goed. CR's lijkt mij geen probleem. Ik heb er zelf vuurgarnalen in dat gaat ook prima.
 
@jodocus
Bedankt. Ik heb een voorkeur voor regenboogvissen. Dat schooltje werneri's is inderdaad prachtig om te zien. Dit is een vrij klein blijvend visje. In m'n evasion heb ik een school regenboogvissen die een stuk groter worden, de Melanotaenia Goldie Aru II. Dat Aru II slaat dan op waar ze vandaan komen. Is ook een prachtig gezicht.

@Ervee
Ook bedankt. Ik ben in een topic verdergegaan voor het gemak.
 
Die had je al gezien op FB :)
Foto had ik in gestuurd voor de fotowedstrijd hier. Maar die is weer voorbij dus zal 'm hier ook ff plaatsen.
577598nilo1804_0_82_darter.jpg
 
Vandaag bijna een van m'n kikkers gedood tijdens het grasmaaien. Kon nog net remmen :)

nN8uLMu_yQv0hzKM9L2MiHmrF57a-f2U.jpeg


Nou m'n gras ligt er weer prima bij. Moet nog wel weer even groen worden. Had het iets te lang laten worden.

nN8uLMu_yQv0hzKM9L2MiHmrF57a-f2U.jpeg


Nou weer snel terug naar aquaria.

Heb een kweekbakje op de kop kunnen tikken.
nN8uLMu_yQv0hzKM9L2MiHmrF57a-f2U.jpeg


Wil hier eerdaags een kweekje in proberen van Melanotaenia Goldie, of van m'n pauwooggrondels, of van m'n cory's en anders van deze:

nN8uLMu_yQv0hzKM9L2MiHmrF57a-f2U.jpeg


M'n werneri's


(edit: foto werkend gemaakt en typvoud verbetert)
 
Strak maaiveldje hoor ;)

Hier hebben we allemaal kleine padden in de tuin, springen 10tallen voor de grasmaaier weg. En hagedissen.

Vreemde soort reiger hebben jullie ;) nog nooit gezien.. een roze.

Leuk een kweekbakje.
Ik vind je bak trouwens steeds mooier worden! zie het echt steeds "volwassener" worden in die twee jaar dat ik het regelmatig bekijk, helemaal leuk!
 
Inuz bedankt voor je leuke reactie. Die roze reiger is trouwens een gans.
 
Wat woon jij fantastisch mooi joh!!
En je bak is prachtig, leuk een kweekbak, ik heb er geen ruimte voor jammer genoeg, en nog veel te weinig verstand van :rolleyes:
 
Astrid bedankt. Ik woon daar niet, maar dit is bij m'n sta caravan. Maar daar heb ik wel het mooiste plekje van de camping. Is trouwens in Warmond.

Inuz het is een als flamingo vermomde Gans :)
 
Ja, Warmond is zeker mooi, maar Warmond vanaf het water is nog mooier.
 
Lisse is voor mij wel best zat om te wonen ;) de tuin bij je sta caravan is een stuk groener als bij je thuis ;p
Als je met werneri's gaat kweken en je hebt eenparig vrouwtjes over?? Ik hebvolgens mij 5 mannetjes.
 
Haha, ��n tuin bijhouden is eigenlijk wel genoeg. In lisse wilde mn gras ook nooit zo groeien. Die caravan heb ik vooral omdat ik graag kano en graag vaar. M'n kano liggen bij het water en m,n boot ligt bij de caravan, ideaal.

Werneri's schijnen lastig te kweken zijn. Ze hebben heel klein voer nodig. Maar ik wil het wel een keer proberen. Als het lukt hoor je dat natuurlijk.
 
Zo, foto's zijn gemaakt. Nog een nachtje slapen en dan kom ik met een update. :p
 
Er zijn een paar plantjes op een ander plek gezet. De Eichhornia azurea is verplaatst naar helemaal links. Deze grote weidse plant staat daar misschien nog niet helemaal goed, misschien dat ik deze ooit naar meer naar het midden verplaats en dan het sterrenkruid helemaal naar links. Deze plant is trouwens verwant aan het sterren kruid (heteranthera zosterifolia). Verder is de echinodorus devils eye verplaats naar uiterst links. Deze plant neemt heel veel plaats in, maar in een hoek is dat prima zo. Genoeg tekst over naar de foto's.

Totaaltje
2E3O_Da826htGDGhhcA9SmIPXpnI8yV4.jpeg


Kijkrichting vanaf links
2E3O_Da826htGDGhhcA9SmIPXpnI8yV4.jpeg


Kijkrichting vanaf rechts
2E3O_Da826htGDGhhcA9SmIPXpnI8yV4.jpeg


Garra Flavatra (heel leuk visje, echt een aanrader voor veel bakken. Als je met je armen in de bak gaat komt deze ook graag aan je handen hangen. Daar zie je dan aan dat het familie is van de Garra Rufa.

Garra Flavatra aan het glas
2E3O_Da826htGDGhhcA9SmIPXpnI8yV4.jpeg


Garra Flavatra van voren gezien
2E3O_Da826htGDGhhcA9SmIPXpnI8yV4.jpeg


Garra Flavatra op de rode lotus
2E3O_Da826htGDGhhcA9SmIPXpnI8yV4.jpeg


Gara Flavatra op de Echinodrus devils eye
2E3O_Da826htGDGhhcA9SmIPXpnI8yV4.jpeg


Gara flavatra op de anubias nana
2E3O_Da826htGDGhhcA9SmIPXpnI8yV4.jpeg


Zo dat is even genoeg Gara flavatra. Degene die dit allemaal doorleest gaat die naam wel onthouden. Is dus een echte aanrader die Gara flavatra.

Dan ook nog wat plantjes op de foto.
Rode tijgerlotus (nymphaea lotus var rubra)
2E3O_Da826htGDGhhcA9SmIPXpnI8yV4.jpeg


Echinodorus devils eye
2E3O_Da826htGDGhhcA9SmIPXpnI8yV4.jpeg


Op de foto van de echinodorus is een stengel te zien. Daar zit dit aan.
2E3O_Da826htGDGhhcA9SmIPXpnI8yV4.jpeg


Reuze ambulia (Limnophila aquatica)
2E3O_Da826htGDGhhcA9SmIPXpnI8yV4.jpeg
 
Vervolg Reuze Ambulia
1PMQg5SssyHcomxWk4zUgzPWP2Jmwhd4.jpeg


De anubias nana (deze heb ik al een heel tijdje, maar heeft lange tijd onder de algen gezeten. Doordat het plantje niet zo snel groeit duurt het wat langer voordat deze algen weer weg zijn. Zijn nog niet helemaal weg, maar prima voor de foto.
1PMQg5SssyHcomxWk4zUgzPWP2Jmwhd4.jpeg


Cognacplant (Ammannia senegalensis)
1PMQg5SssyHcomxWk4zUgzPWP2Jmwhd4.jpeg


cryptocoryne spiralis en daar achter de Braziliaanse klimop (Hydrocotyle leucocephala)
1PMQg5SssyHcomxWk4zUgzPWP2Jmwhd4.jpeg


Penningkruid (Lysimachia nummularia) Blijft een beetje een zorgenkindje. Ik hoorde dat deze slecht tegen warm water kan, maar in het bakje van m'n dochter staat deze op de zelfde temperatuur en groeit best goed.
1PMQg5SssyHcomxWk4zUgzPWP2Jmwhd4.jpeg


Groene lotus (Nymphaea????) Geen idee welke dit precies is.
1PMQg5SssyHcomxWk4zUgzPWP2Jmwhd4.jpeg


sterren kruid (heteranthera zosterifolia)
1PMQg5SssyHcomxWk4zUgzPWP2Jmwhd4.jpeg


hygrophila guianensis (met stiekem ook weer even de Garra Flavatra)
1PMQg5SssyHcomxWk4zUgzPWP2Jmwhd4.jpeg


Vaantjes plant (hygrophila difformis)
1PMQg5SssyHcomxWk4zUgzPWP2Jmwhd4.jpeg


cryptocoryne beckettii petchii (maar of dat klopt....)
1PMQg5SssyHcomxWk4zUgzPWP2Jmwhd4.jpeg


ludwigia repens
1PMQg5SssyHcomxWk4zUgzPWP2Jmwhd4.jpeg


Even genoeg plantjes dus nu even een visje op de foto.
Pauwooggrondel (Tateurndina ocellicauda)
1PMQg5SssyHcomxWk4zUgzPWP2Jmwhd4.jpeg


Ik heb ook weer geprobeerd foto's te maken van mijn Melanotaenia Goldie Aru II. Deze vissen zijn sowieso drukke zwemmers, maar als ik met m'n fototoestel voor het aquarium ga zitten worden ze vaak nog drukker. Ze zijn een soort van bang voor het fototoestel. Ik heb daarom maar een filmpje geprobeerde te maken.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=mviRcmSRP70[/video]
 
Vervolg van de update
Ik kreeg pas de vraag van iemand hoe ik mijn uitstroom heb. Heb er even een foto van gemaakt.
lORgSHZ9TLlc3PPqJg3iJVEyidF5jn1w.jpeg

De instroom en de uitstroom heb ik dus beide aan de zelfde kant (links). De instroom heb ik met sateprikkers aan m'n achterwand bevestigd. Daarnaast zit de uitstroom. Ik gebruik hier niet de "blokfluit", maar heb een met een stukje slang een haakse hoek aan m'n uitstroom gemaakt. Wat mij betreft werkt dit prima zo.
Op de foto is trouwens een visje te zien op de echinodorus. Voor wie het niet weet dat is de Gara Flavatra.

De volgende foto heeft natuurlijk niets met de aquarium hobby te maken.
lORgSHZ9TLlc3PPqJg3iJVEyidF5jn1w.jpeg


Of toch wel. In onderstaande link kan je lezen wat je met een bol wol kan maken voor in je aquarium:
http://www.irg-nederland.nl/kweken/een-afzetmop-maken

Het gaat dus om een afzetmop. In het voorbeeld worden boeken gebruikt. Ik doe tegenwoordig alles digitaal, dus de afzetmop maak ik ook digitaal en ik wind de mol om een beeldscherm
lORgSHZ9TLlc3PPqJg3iJVEyidF5jn1w.jpeg


En klaar is de afzetmop:
lORgSHZ9TLlc3PPqJg3iJVEyidF5jn1w.jpeg


In de link wordt piepschuim gebruikt, ik gebruik zelf een satestokje die ik door de bovenkant van de mop prik en vervolgens ergens in m'n achterwand.

Zo dat was het wel weer. Dit keer dus slechts een korte update, volgende keer maak ik weer een wat uitgebreidere update.
Kritiek, opmerkingen of wat dan ook zet ze hier maar neer. Ik vind reacties altijd leuk.
 
Inuz bedankt. Die plant is de cryptocoryne retrospiralis. Ik zie dat ik het hierboven over de spiralis heb, maar volgens mij is dit de retrospiralis. Het verschil tussen die twee weet ik eigenlijk niet.
 
darter zei:
Inuz bedankt. Die plant is de cryptocoryne retrospiralis. Ik zie dat ik het hierboven over de spiralis heb, maar volgens mij is dit de retrospiralis. Het verschil tussen die twee weet ik eigenlijk niet.
Bedankt :)
 
Ludger bedankt.

Mijn vissen krijgen trouwens alleen maar voer dat bij jou vandaan komt.
 
Ha Bart, bedankt. Doen de plantjes het goed?
 

Terug
Bovenaan