Darters foto- en logboek


Ja zo te zien wel Arie. De crypto's is nog Ff afwachten natuurlijk.
 
Wow..mooie bak heb je staan zeg. Goed beplant en mooie vissen!!
 
Ja Bartman, crypto's willen nog weleens een beetje versnotteren in het begin, maar komen dan wel weer op.

Peterdenhaag53 bedankt.

Vandaag even m'n afzet mop nagekeken. Ik vond al heel wat eitjes van de m. goldie. Ik heb deze in m'n kweekbakje gelegd met 10 cm water. Een kennis van me wilde graag wel wat albino cory's. Vandaag hadden deze op een blad van een echinodorus heel wat eitjes gelegd, die dus ook in het kweekbakje gelegd. Ik zie wel of het wat wordt. Ik heb alleen geenverwarmingselement in het kweekbakje. Dus of het gaat lukken allemaal weet ik niet. Misschien toch maar op zoek naar een verwarming.
 
Toch maar een verwarmingselement in m'n kweekbakje geplaats. De temperatuur laat ik nu op zo'n 24 graden. Van het weekend heb ik er wat eitjes uit de afzetmol er in gedaan. Ook heb ik er heel wat mos ingelegd. Wie weet zaten daar ook nog eitjes in. Ook uit het bakje met m'n werneri's heb ik een flinke pluk mos er ingedaan. Je weet maar nooit. Op een blad van een echinodorus zaten heel wat corydoras eitjes. Ik dacht als ik toch bezig ben stop ik die er ook gelijk bij. Ben benieuwd of er visjes in komen te zwemmen.
Zo ziet het bakje er uit:
qF4HFNx_lvN8NEemLS9si14Sqs0whO9L.jpeg


En van boven
qF4HFNx_lvN8NEemLS9si14Sqs0whO9L.jpeg


Tijdens het typen van dit stukje nog even gekeken in het bakje en toen zag ik de eerste corydoras jonkies al zwemmen.
 
Rare jongens die regenboogvissen (lees te veel astrix strips)

Ik doe m'n best om eitjes te verzamelen met behulp van een afzetmop. Heb aardig wat eitjes verzameld en zit te wachten tot er wat uitkomt in m'n kweekbakje. Kijk ik afgelopen maandag in m'n evasion zie ik ineens een stuk of wat jonkies zwemmen!! Normaal is dit gelijk vissenvoer voor de m. Goldies. Ik heb ze er gelijk uit gevangen. Het waren er 8. Ik heb deze in mijn kweekbakje gedaan, waar nog geen eitjes uit waren gekomen, maar wat ik wel ieder moment verwacht. Twee van de gevangen jonkies waren trouwens al een stukje groter, die hebben het blijkbaar een tijdje volgehouden tussen de vraadzuchtige vissen. Inmiddels zijn er ook wat eitjes in het kweekbakje uitgekomen (een stuk of twee slechts) dus heb ik nu 10 jonkies. Dat vind ik eigenlijk wel een mooi aantal. Ik ga mijn best doen om ze groot te krijgen. Morgen zal ik proberen wat foto's te plaatsen.
 
Foto is vandaag niet meer gelukt. Ondertussen is het aantal jonkies gestegen naar ongeveer 15. Beetje lastig tellen want ze willen niet even stil zitten. Daarbij zijn ze erg klein en mijn ogen erg slecht. Maar dat laatste gaat binnenkort veranderen, dan krijg ik een staar operatie. Daarna blijkt misschien wel dat ik nog veel meer jonkies heb :D
 
Mooie foto's Arie,ziet er allemaal goed uit!
Toch wel leuk dat kweken zo ook.

Haha wie weet gaat er een hele nieuwe wereld voor je open na de operatie! ;)
 
Seabait bedankt.
Kweken vind ik zelf erg leuk, vind ik echt een extgra dimensie aan de hobby geven.
 
Keep up the good work :cool:
Staaroperatie heb ik ook gehad aan beide ogen in december en januarie,en kan u vertellen dat ik er zeer blij mee ben.


succes en beterschap alvast.
 
Je bak staat er echt prachtig bij, mooie gezonde planten, een lust voor het oog.
En ik denk dat het een verademing is als je zelf ook weer goed kan zien.
Leuk als je ruimte hebt voor kweekbakjes, en ook verstand ervan natuurlijk, zo leuk om dat kleine grut te zien opgroeien.
 
Jodocus, dat is goed om te horen. Ik word eind oktober (rechts) en begin december (links) geopereerd.

Astrid, bedankt. Echt verstand van kweeken heb ik nog niet veel. Heb wel al een paar keer met succes gekweekt, maar vindt het gewoon leuk om te proberen en inderdaad altijd leuk om ze te zien opgroeien.
 
Zo even een paar foto's met m'n nieuwe camera gemaakt. Ben er nog niet achter hoe alles werkt, maar dat komt nog wel.

z0zy3CHX-IYcqZ_3FuYWmOdaYEznHhCJ.jpeg


z0zy3CHX-IYcqZ_3FuYWmOdaYEznHhCJ.jpeg


z0zy3CHX-IYcqZ_3FuYWmOdaYEznHhCJ.jpeg


z0zy3CHX-IYcqZ_3FuYWmOdaYEznHhCJ.jpeg


z0zy3CHX-IYcqZ_3FuYWmOdaYEznHhCJ.jpeg


z0zy3CHX-IYcqZ_3FuYWmOdaYEznHhCJ.jpeg


z0zy3CHX-IYcqZ_3FuYWmOdaYEznHhCJ.jpeg


z0zy3CHX-IYcqZ_3FuYWmOdaYEznHhCJ.jpeg


Zo staat m'n kweekbakje erbij. Die fles is jonge artemia, die ik op deze manier een beetje op temperatuur probeer te houden

z0zy3CHX-IYcqZ_3FuYWmOdaYEznHhCJ.jpeg


Er zwemmen nu een paar jonge corydorasen in, een paar kleine garnalen die per ongeluk met het mos meegingen en een stuk of 15 Melanotaenia Goldie in. Hier een foto van de laatste, maar dat is nog even meer oefening voor nodig om ze goed op de foto te krijgen.

z0zy3CHX-IYcqZ_3FuYWmOdaYEznHhCJ.jpeg
 
mooie foto's arie ziet er lekker fris en gezond uit
 
Kattukkers bedankt.
 
Gisteren even goed geteld in het kweekbakje en toen kwam ik boven de 20 jonge visjes uit.
 
Dat zijn hele mooie vissen, en de planten zien er ook erg verzorgd uit.
 
Ongelooflijk heldere foto's zeg.

Het is dat ik af en toe een vis zie, anders zou ik zeggen dat er geen water in zat. :thumbs:
 
Plaats maar meer, zitten haarscherpe tussen!
 
Je kan straks een handeltje in je broed beginnen als ze groter zijn, leuk dat er 30 uitgekomen!
 
Bedankt voor de leuke reacties. Astrid 30 zijn het er volgens mij niet hoor. Ik hoop ik wat mannen groot kan krijgen. Martinez heeft een van mijn vorige kweek een aantal overgenomen, maar dat waren vooral vrouwen, dus als er nu veel mannen bij zitten, kan hij de vrouwen inruilen voor wat mannen. Het zijn vooral de mannen die erg mooi zijn.
 
Mooi hoor Arie. Toch altijd zo dat de mannen mooier zijn? Haha ;)
Maar kom maar op met meer foto's.
 
Tja, Bart ik ben modern dus vind het prima, maar val zelf toch op vrouwen ;)
Wat foto's betreft ben jij aan de beurt :D
 
Haha ik ben ook voor de vrouwen. Maar in de wereld van de vissen dan, jij je zin. En idd, moet nodig weer wat foto's maken en op forum zetten.. Maar de tijd???
Ff off topic: ga je zondag ook nog naar de ndb in Vlaardingen??
 
Ha Bartman
Ik wordt vandaag aan m'n rechteroog geopereerd. Ik denk dat de ranking van zondag te vroeg komt. Ga jij wel?
 
Zo even kijken of ik wat updates kan doen vandaag.

Eerst maar van mijn poging om de Melanotaenia Goldie Aru II na te kweken. Lastig om die kleine visjes op de foto te krijgen, maar deze foto's zijn wel aardig gelukt.

E0FK4-14BrNp_G8bcyt-yeh9XrRS3-Pd.jpeg


E0FK4-14BrNp_G8bcyt-yeh9XrRS3-Pd.jpeg


E0FK4-14BrNp_G8bcyt-yeh9XrRS3-Pd.jpeg


Overigens zwemt er nu al zo'n 5 dagen 1 jong visje in m'n evasion. Die is daar geboren en laat zich niet pakken door de vissen. Slim visje!
 
Vervolgens even paar totaaltjes van m'n evasion. Ben nog niet helemaal tevreden hoe ik met mijn nieuwe foto toestel moet werken. Er zitten ongeveer 3265,7 instellingen op, maar de foto's zijn nu al beter dan m'n oude camera. Als er iemand tips heeft over iso en weet ik veel wat allemaal kan, dan hoor ik ze graag.

yQFe7haNibCedViYRtuu2xyf3tTg34lU.jpeg


yQFe7haNibCedViYRtuu2xyf3tTg34lU.jpeg


yQFe7haNibCedViYRtuu2xyf3tTg34lU.jpeg


yQFe7haNibCedViYRtuu2xyf3tTg34lU.jpeg
 
En dan gaan we nog ff verder met wat detailfoto's van de dieren uit m'n evasion

zWO4Sc2xUD_T_YdsbbKJVVTJuOIktu9f.jpeg


zWO4Sc2xUD_T_YdsbbKJVVTJuOIktu9f.jpeg


zWO4Sc2xUD_T_YdsbbKJVVTJuOIktu9f.jpeg


zWO4Sc2xUD_T_YdsbbKJVVTJuOIktu9f.jpeg


zWO4Sc2xUD_T_YdsbbKJVVTJuOIktu9f.jpeg


zWO4Sc2xUD_T_YdsbbKJVVTJuOIktu9f.jpeg


zWO4Sc2xUD_T_YdsbbKJVVTJuOIktu9f.jpeg


zWO4Sc2xUD_T_YdsbbKJVVTJuOIktu9f.jpeg
 
Als ik dan toch bezig ben ook gelijk maar wat foto's van de plantjes.

w5tQGNhyeiVsDmE0fWRG5b96bgwi_d7f.jpeg


w5tQGNhyeiVsDmE0fWRG5b96bgwi_d7f.jpeg


w5tQGNhyeiVsDmE0fWRG5b96bgwi_d7f.jpeg


w5tQGNhyeiVsDmE0fWRG5b96bgwi_d7f.jpeg


w5tQGNhyeiVsDmE0fWRG5b96bgwi_d7f.jpeg


w5tQGNhyeiVsDmE0fWRG5b96bgwi_d7f.jpeg


w5tQGNhyeiVsDmE0fWRG5b96bgwi_d7f.jpeg


En tot slot nog even een foto van het baklje van m'n dochter (en dat het iets te klein is voor guppen is bekend)

w5tQGNhyeiVsDmE0fWRG5b96bgwi_d7f.jpeg


w5tQGNhyeiVsDmE0fWRG5b96bgwi_d7f.jpeg


Zo dat was wel weer even genoeg updates. Opmerkingen, tips etc. hoor ik graag. Ik vind het altijd leuk als er gereageerd wordt.
 
Wauw, dit is een update waar je U tegen zegt ;)
 
Prachtige update.

Is inderdaad een slim visje...hahaha
Ik hoop dat het lukt om wat Melanotaenia Goldie Aru II over te houden. Ik hoop zelf ook een paar regenboogjes in onze nieuwe kweekbak te hebben, maar dat is even afwachten nog...haha
 
Ineke en eRVee bedankt. Waarom heb je eigenlijk je nickname veranderd?
 
Je hebt weer zat jong spul rondzwemmen Arie. Leuk.
Hoe gaat het met je oog??
 
Ben van mijn nickname naar mijn eigen naam gegaan.
 

Terug
Bovenaan