baardalg (?)(!)

  • Onderwerp starter Triple20
  • Startdatum

het vermogen om te observeren zonder evaluatie is de hoogste vorm van intelligentie

niceee:thumbs:
 
Als t eerst bijna weg was en nu weer terug komt, heb je iets gewijzigt? Zo niet, ik noem maar iets, krijgt de bak nu toch iets meer zonlicht dan normaal (aangezien t nu zomer is), pomp verzadigt (minder stroming), etc. (Mooie bak trouwens)
Ik ben op zoek naar iets dat is gewijzigd. Ik ben me nergens van bewust, de maatregelen die ik eerder heb genomen om de baardalg tegen te gaan lijken ineens niet meer te werken. Dus iets gewijzigd? Hooguit mijn vrouw die de ramen heeft gelapt :) Meer zon?

Zonder dollen, ik heb geen direct zonlicht. Stroming is nog redelijk door de bak. Door de planten heb ik hier en daar wel een dood plekje, en daar is de alg ook ooit weg geweest. Maar nu komt het op alle planten, ook in de stroming, weer terug.
 
De laatste weken nonchalant geweest met voeding? Co2 fles leeg geweest zonder dat je het door had? Het niet zo nauw genomen met de wekelijkse wissels of juist teveel? Slechte stroming?

Zie je iets opvallends in je waterwaarden?

Fles co2 draait nog goed. Let er ook iedere dag op, en heb een reserve staan voor als ie leeg is. Maximaal 1/2 dag zonder co2 is het maximale dat kan voorkomen. Maar dat was vorig jaar zomer voor het laatst.
 

Terug
Bovenaan