Aquatlantis Fusion 150 van Fozzy


IMG_1526.JPG

Voorraadje bemesting. Gaat wel wat harder als met een kleine bak. 120ml per keer van elk.
 
Mooie foto's van prachtige bewoners. Ik zie de bak langzaam veranderen, wordt steeds mooier!
 
Bedankt allemaal voor de reacties. Ben er ook zeer content mee zoals het nu gaat.
 
Schitterend Albert, de bak wordt steeds mooier. Prachtige maantjes!
 
Verzamel je die elzenproppen zelf? Vroeg me eigenlijk af hoeveel ze je water verkleuren.
 
Ik vroeg het omdat het me veel leek maar ik begrijp nu dat alles in een makro en mikro vorm is samengevoegd? Zelf doseer ik per week op een Rio 180, zal netto zo'n 150 ltr. zijn, rond de 18 ml. fosfaat, 16 ml. nitraat, 6 ml. ferro en 12 ml. Basic totaalvoeding met diverse sporenelementen. Mijn bak is dan wel een plantenbak. Dat komt dus wel overeen. Overigens doseer ik het liefst per dag.
 
Klopt John, opgeloste poeders.

Is dat niet heel veel als je de poeders gebruikt want ik gebruik ook de csm en doseer rond de 8ml op 100 liter (en dat is al teveel). Dit staat er op hun site:

Product gebruiken:
Voeg naar eigen inzicht deze stockoplossing toe (begin bijvoorbeeld met 1ml per 40 liter aquariumwater per week). De dosering kan geleidelijk verhoogd worden naar gelang uw aquariumplanten hier behoefte aan hebben. Een aanpassing van de dosering dient wel langzaam te gebeuren, omdat de planten zich aan moeten passen. Houd bij aanpassing van de dosering ook de overige waterwaardes goed in de gaten en pas deze eventueel ook mee aan.
 
image.png

Ik doe het volgens de berekening van aquariumbemesting volgens bijgaande oplossing.

Ga het eerst ook een tijdje proberen, mocht het toch niet zulk geweldig resultaat geven dan stop ik er zo weer mee. Ook omdat de planten niet de hoofdzaak zijn in mn ZA bak.
 
Ja daar voeg je maar 11 gram toe terwijl ik de hele 50 gram oplos in 500ml zoals op het zakje staat . er zijn meer wegen die naar Rome leiden natuurlijk;).
 

Terug
Bovenaan