Aquatlantis Fusion 150 van Fozzy


Zelf maken cé, kleine moeite toch?
 
4 stukjes PVC in elkaar zetten is toch niet zo moeilijk?
 
Dit keer een hele streep eieren op t glas. Ik denk vd Sturisoma.


IMG_1405.JPG
 
Mogelijk dat de vele waterverversingen hun ook goeddoen.
 
Prachtig benieuwd hoelang de eieren er gaan blijven .
 
Prachtig benieuwd hoelang de eieren er gaan blijven .
Denk dat ze met 24u maximaal weer verdwenen zijn. Door de slakken of door de tetra's.
 
Jammer.... Nooit gedacht aan kweekbakjes?
 
Nee. Geen tijd voor om me mee bezig te houden, t komt zoals t komt.

Snap ik wel hoor, lijkt me ook veels te veel werk als je een fulltime baan hebt. Maar toch, het is iniedergeval wel een goed teken!
 
Gelijk heb je als je van jezelf weet dat het niet goed komt , doch wel een teken dat de visjes het goed hebben en dat is het voornaamste .
 
Planten doen het prima. Staan er net 6 dagen in. Gelijk bij planten een flinke voorraad kleibollen erbij gedrukt.


IMG_1406.JPG
 
Ziet er fris uit! Morgen eens op de Pc naar de foto kijken, heb nou wat klein beeld.
Op telefoon nu? Op iPad? Foto aanklikken wordt ie nog groter toch?
 
Op telefoon nu? Op iPad? Foto aanklikken wordt ie nog groter toch?
Op de telefoon, een kleine iPhone SE. Als ik hem aan klik wordt hij groter maar dan zie ik met zijwaarts scrollen maar steeds een klein stukje van de foto. De foto wordt dan veel groter dan het scherm. Een compleet beeld krijg ik dan niet.
 
Mooie heldere bak! Hoeveel maanvissen heb je rondzwemmen?
 
Op de telefoon, een kleine iPhone SE. Als ik hem aan klik wordt hij groter maar dan zie ik met zijwaarts scrollen maar steeds een klein stukje van de foto. De foto wordt dan veel groter dan het scherm. Een compleet beeld krijg ik dan niet.
Heel herkenbaar!
 
Even waterverversing weer een kleine 200 liter
 
Dat gaat fijn zo Albert... fijn ook dat de slang in de bak iets omhoog wijst. Bij mij hangt die bijna recht naar beneden en wervelt zand omhoog. De kraan kan ik niet zachter zetten, dan krijg ik alleen nog koud water. Je bracht met op een idee. Zo'n beugel voor de wasmachine slang kan ik natuurlijk ook op het uiteinde plaatsen zodat de slang weer omhoog wijst. Straks uitproberen! ;-)
 
Dat gaat fijn zo Albert... fijn ook dat de slang in de bak iets omhoog wijst. Bij mij hangt die bijna recht naar beneden en wervelt zand omhoog. De kraan kan ik niet zachter zetten, dan krijg ik alleen nog koud water. Je bracht met op een idee. Zo'n beugel voor de wasmachine slang kan ik natuurlijk ook op het uiteinde plaatsen zodat de slang weer omhoog wijst. Straks uitproberen! ;-)
Ik heb een behoorlijk lange slang Nicole. Kwam er zelf ook achter dat het grind wegspoelde op 60cm waterdiepte.
Dus watverder doorgetrokken en schuin omhoog tegen het glas aan gezet.
 
Mooie oplossing Albert, top.
 
Ik heb een behoorlijk lange slang Nicole. Kwam er zelf ook achter dat het grind wegspoelde op 60cm waterdiepte.
Dus watverder doorgetrokken en schuin omhoog tegen het glas aan gezet.
Dat kan ik ook eens proberen. Hier 50 cm diepte dus je kunt het je wel voorstellen.
 
Zo. Weer fris en fruitig, lading elzenproppen toegevoegd om t water te kleuren, moet toch eens met thee ofzo proberen. Iemand tips?

IMG_1454.JPG
 
Is prachtig Albert. Al eens aan Negrocell van HS Aqua gedacht?
 
Is prachtig Albert. Al eens aan Negrocell van HS Aqua gedacht?
Wel eens wat van gelezen, maar ook van eikenextract etc. Alleen wil ik wel graag mn PH stabiel houden uitaeraard, niet teveel schommelen.
 
Ik gebruik daar biologische zwarte thee voor, ongeveer een mok per 100 liter.
 
Wel eens wat van gelezen, maar ook van eikenextract etc. Alleen wil ik wel graag mn PH stabiel houden uitaeraard, niet teveel schommelen.
Bij mij weten doet Negrocell niks met pH, ik kan het in elk geval niet meten maar ik voeg ook minder toe omdat de bak anders echt black water wordt en dat wil ik ook weer niet.
 
Zo. Weer fris en fruitig, lading elzenproppen toegevoegd om t water te kleuren, moet toch eens met thee ofzo proberen. Iemand tips?

Bekijk bijlage 52215
Wat Richard zegt. Ik heb via @JdeV een zakje biologische rooibos op de kop getikt, hiermee krijgt je water een rood/bruine kleur. Er zit nu ook Aquarium Munster zwarte turf in mijn bak, om te zien om het daarmee verder aan te kleuren (en aan te zuren natuurlijk).
In mijn opbouw topic staan wat foto's met het kleur effect. Ik doe twee grote theelepels op een liter kokend water, wat ik meng met 10 liter osmose water, maar je moet even experimenteren met wat je het mooiste vind.
 
Paar uur later en de bak is nog wat donkerder geworden door de elzenproppen

IMG_1457.JPG
 

Terug
Bovenaan