Aquatlantis Fusion 120x50 van Biljoenblik


Ik heb 2 borstelkoppen, de een blijft van de planten af, de ander lust wel een paar blaadjes.
 
Ze hebben hout nodig om te schrapen. Anders gaan ze aan de bladeren schrapen.
Kienhout gaat er in komen ik heb me 2 serieuze grote stukken gekocht op marktplaats,volgende week ga ik ze hebben dus dan kunnen er wel ancistrussen in of toch al 1.
Welke L nummers blijven er van de planten weet je dat toevallig ? Die van jou met die gele bollen blijft die van de planten.
Is het een rustige L nummer of een wroeter ?
 
Ik heb geen idee of stippel ze met rust laat.
Dat ga ik zien.

En anders moet er meer groenvoer in.
 
Mooie foto's! @Altispinosa Mijn ancistrussen smullen alleen van echinodorus soorten, ik heb er zo dus geen in mijn bak meer staan. Maar heb nu een aponogeton ter vervanging en daar blijven ze wel van af. Ook durven ze wel eens van andere zachtbladige planten eten zoals de nymphoides sp Taiwan. Van alle andere plantensoorten die ik al gehad heb bleven ze wel af. Dus het is een kwestie van je plantensoorten goed uit te kiezen als je ze wil houden :)

Alhoewel @biljoenblik er wel een heeft in z'n bak met een echinodorus soorten, dus hangt wat van dier tot dier af ook denk ik
 
Mooie foto's! @Altispinosa Mijn ancistrussen smullen alleen van echinodorus soorten, ik heb er zo dus geen in mijn bak meer staan. Maar heb nu een aponogeton ter vervanging en daar blijven ze wel van af. Ook durven ze wel eens van andere zachtbladige planten eten zoals de nymphoides sp Taiwan. Van alle andere plantensoorten die ik al gehad heb bleven ze wel af. Dus het is een kwestie van je plantensoorten goed uit te kiezen als je ze wil houden :)

Alhoewel @biljoenblik er wel een heeft in z'n bak met een echinodorus soorten, dus hangt wat van dier tot dier af ook denk ik
Vriendelijk dank voor je antwoord dolle ancistrus,dus het blijft een wilde gok neem ik aan of je geluk hebt dat het een dier is dat er af blijft of niet.
 
Aquarium is niet op zijn best.
De Nymphoides sp. Taiwan staat er slecht bij, dit door het verplanten.

Maar goed even een experiment.

 
Vandaag de javavaren even flink gekort. Wilde eigenlijk alleen wat dorre bladeren eruit halen.
Maar dat wilde niet echt lukken. Bleek veel dode (rotte) varen onder te zitten.
Dus dan maar grondig. Alles eraf en een paar stukjes terug.

Dit gaat richting compost.

IMG_0707.JPG



Ik zal over een paar weken wel weer een mooi overzicht plaatsen. Het is nu erg kaal.
 
Toch zie ik best veel goede stukken erbij Marcel. Kun je dat niet bijelkaar nemen en als pluk terugplaatsen?
 
Beetje bedoeld voor mijn eigen tijdlijn. En om te vergelijken over een paar weken.

Maar de bak staat er erg kaal bij.

De javavaren is behoorlijk uitgedund. De Nymphoïdes sp. Taiwan hebben hun bladeren verloren na het herplanten.
Dit keam omdat deze tere bladeren waren beschadigd. Stukjes blad dwarrelden door mijn bak, dus heb alles wat niet gaaf was eraf gehaald.
Over een paar weken is het toch weer vol.

En mijn vader zegt altijd. Snoeien doet bloeien.

Maar goed, plaatje van een kale bak.
(speciaal voor @jessicapilon een ultra slow motion filmpje)

IMG_0709.JPG
 
Aquarium is niet op zijn best.
De Nymphoides sp. Taiwan staat er slecht bij, dit door het verplanten.

Maar goed even een experiment.



Denkelijk leiden je vissen aan ADHD. Welke vorm kan ik nog niet ontdekken:

Verschillende vormen
Er bestaan drie typen ADHD:

  • ADHD-I, vroeger ook wel ADD-type genoemd. Hierbij staat een aandachtstekort het meest op de voorgrond;
  • ADHD-H, het overwegend hyperactieve en impulsieve type. Hier staan ernstige en aanhoudende impulsiviteit en hyperactiviteit op de voorgrond;
  • ADHD-C, het gecombineerde type. Zowel problemen van het onoplettende als het hyperactieve type zijn aanwezig. Dit type ADHD komt het meeste voor.
Ter geruststelling; het is niet dodelijk, Marcel.
 
Denkelijk leiden je vissen aan ADHD. Welke vorm kan ik nog niet ontdekken:

Verschillende vormen
Er bestaan drie typen ADHD:

  • ADHD-I, vroeger ook wel ADD-type genoemd. Hierbij staat een aandachtstekort het meest op de voorgrond;
  • ADHD-H, het overwegend hyperactieve en impulsieve type. Hier staan ernstige en aanhoudende impulsiviteit en hyperactiviteit op de voorgrond;
  • ADHD-C, het gecombineerde type. Zowel problemen van het onoplettende als het hyperactieve type zijn aanwezig. Dit type ADHD komt het meeste voor.
Ter geruststelling; het is niet dodelijk, Marcel.

Ik heb ze daarom ook een flinke dosis Ritalin gegeven!!:!

Maar nu is de beweging er weer uit.:stars:
 
Ja al is het niet zelf maar Jurgen wel;). Die krijgt nu weer de gewone namelijk vanwege het drukke gedrag.
 
Spijtig dat opsturen naar Belgie duur is anders mocht je wat snoeiafval opsturen .
 
Die planten gaan vanzelf weer groeien, maar het ziet er toch mooi uit.
 
Vandaag kwam er wat leuks binnen.

Een nieuwe CO2 reduceer. De oude kon eigenlijk maar 3 Bar aan. En met wat wat foefelen heb ik er nog 3,5 Bar uit weten te krijgen.
Echter met een atomizer resulteerde dit niet in een constante CO2 afgifte.

Dus heb er maar een gekocht die met gemak de 8 Bar haalt. Niet dat ik dat nodig heb.
Maar dan krijg je wel een stabielere 4 Bar eruit.
En dus ook een stabielere CO2 afgifte.

Daarnaast bleek zojuist dat de oude maarliefst 5,2 watt aan stroom verbruikt. En de nieuwe <1 watt.

Dus net alles aangesloten. En ja ik weet het, fles is bijna leeg. Nieuwe staat al klaar.

IMG_0713.JPG




IMG_0714.JPG
 

Terug
Bovenaan