Aquatlantis Fusion 120x50 van Biljoenblik


Ook al zo modern,hier in mijn kastje onder de bak is het net of de tijd heeft stilgestaan sinds 1980! ;)
 
Dat is ook niet het geval maar bv de Eheim Classic filters zijn weinig verandert sinds die tijd! :D
 
Ik snap dat niet want toen was John nog niet eens geboren in 1980:D:D
 
Deze keer een update over het CO2 gebeuren.

Een tijdje geleden heb ik de regulator compleet vervangen. In verband met onregelmatigheden.

Daarna is de druk en het instellen van de juiste hoeveelheid bellen zeer stabiel gebleven. Dus deze update is een succes.

Echter de plantengroei bleef stagneren. Ook de CO2 indicatoren bleven een matig CO2 gehalte aangeven.
Ik ben van 60 bpm naar ruim 120 bpm gegaan. Maar de indicator bleef maar blauwgroen.

Dus het hele systeem nagelopen met zeepsop. Niks kunnen vinden. Tot ik een paar dagen terug een heldere ingeving kreeg.
Ik had alles na de bellenteller en de aansluitingen van de bellenteller nagekeken. Maar niet de hele bellenteller zelf.
Dus het ding compleet onderwater gezet. En jawel! Er kwamen net zoveel bubbels buiten de teller als in de teller.

Inmiddels is de bellenteller en ook het terugslagventiel vervangen door degelijke rvs versies, die een aardige druk kunnen hebben.

Omdat de planten maar matigjes groeien na mijn enorme snoeibeurt duurd het lang voor een mooie foto update.
Hopelijk wordt het nu snel weer wat voller.

De beruchte bellenteller:

IMG_0735.JPG




Het nieuwe terugslagventiel:

IMG_0746.JPG




De complete set met nieuwe bellenteller:

IMG_0757.JPG




Het blauwgroene CO2 EI:

IMG_0732.JPG




Het mooi lichtgroen gekleurde CO2 EI:

IMG_0742.JPG


PS

De CO2 fles op bovenstaande foto is binnenkort te koop. Deze moet wel gekeurd worden. Bod via PB.
 
Ik vind de eerste lichtgroen en de onderste geelgroen;)
 
Ik vind de eerste lichtgroen en de onderste geelgroen;)

Je moet bij die kleur indicator niet naar de lichtheid kijken, maar naar de kleur.

Blauw is te weinig, groen is goed, geel is teveel.

Dus als ik in het groen meer blauw zie, zit je aan de lage kant. Zie je meer geel in het groen, dan zit je dus aan de goede kant.

Deze kleuren licht of donker zijn. Want je kunt ook een sterkere indicator (meer kleurstof) maken. Die lijkt dan altijd donker.

Voor zover een cursus kleurentest leren aflezen.

De volgende keer gaan we de Nephelometric Turbity Unit (NTU) bespreken.
 
Nou, mijn opa zou inmiddels 103 geweest zijn, dus ik denk inderdaad dat dat wel meevalt ;)
En mijn oma was niet erg aantrekkelijk, maar beiden waren stekeblind dus dan telt dat niet zo mee ;)
 
Nou, mijn opa zou inmiddels 103 geweest zijn, dus ik denk inderdaad dat dat wel meevalt ;)
En mijn oma was niet erg aantrekkelijk, maar beiden waren stekeblind dus dan telt dat niet zo mee ;)

Dat valt toch wel mee. Hier nog een overgrootmoeder zitten van ondertussen 100 waar ik nog maandelijks, woont helaas niet echt in dr buurt, langs ga
 
Fotoalbum heeft plaatjes nodig.

De lotussen zijn nu volop in de groei.
De hoeken achterin zijn nog kaal.
Links staat een jong plantje Rotala indica.
Rechts komt Proserpinaca palustris. Dat is in bestelling.

Overzicht. Sorry voor de reflectie.

IMG_0796.JPG


Diverse plaatjes.


IMG_0785.JPG



IMG_0786.JPG



IMG_0788.JPG



IMG_0793.JPG



IMG_0794.JPG



IMG_0795.JPG



IMG_0790.JPG
IMG_0787.JPG
 
Erg mooi hoor en hoe krijg je van die mooie foto s. Dat lukt mij niet met de Huawei P10 lite.
 
Btw, op de ene onderste foto heeft een rood Lotusblad wat groen in zich (linker blad) en dat zie ik hier soms ook. Enig idee hoe dat kan?
 
WoW echt mooi! En zo helder joh. Kleurpracht!
 
Erg mooi hoor en hoe krijg je van die mooie foto s. Dat lukt mij niet met de Huawei P10 lite.

Die zijn ff snel met de ipad mini gemaakt. Dus niet echt bijzonder.

Btw, op de ene onderste foto heeft een rood Lotusblad wat groen in zich (linker blad) en dat zie ik hier soms ook. Enig idee hoe dat kan?

Het blad direct naast de siamese algeneter is van de groene lotus. Het andere blad is een erg oud blad van de rode lotus. Die trekt zijn voeding stoffen terug (herfstkleur) en het groen blijft dan over.
 
WoW echt mooi! En zo helder joh. Kleurpracht!

De kleur komt van de goede voeding en het mooie frisse licht.

Het water is erg mooi. Ik gebruik geen purigen. Maar heb wel een uvc lamp. Die houd het water ook erg sprankelend.
 
Het aquarium is extreem helder vind ik. Dus voor mijn eigen archief maar een foto gemaakt.

11:00

IMG_0828.JPG


18:00

IMG_0832.JPG
 
Mooi hoor, lijkt bijna alsof de schemerlamp in je aquarium staat.

Foto's zijn ook goed scherp
 
Dat bevalt me wel wat ik zie Marcel en wat is de naam van de plant welke op het wateroppervlak al drijft ?
 
Dat bevalt me wel wat ik zie Marcel en wat is de naam van de plant welke op het wateroppervlak al drijft ?

Dat is een Hydrocleys Nymphoides. Of HN genoemd.

Normaal niet in de handel verkrijgbaar. Wel hier via het forum.
En ik zag tot mijn verbazing dat APO hem ook heeft???!!!:S:stars:
 
Dat is een Hydrocleys Nymphoides. Of HN genoemd.

Normaal niet in de handel verkrijgbaar. Wel hier via het forum.
En ik zag tot mijn verbazing dat APO hem ook heeft???!!!:S:stars:
Ja. Dat viel mij ook op. Nu nog meer andere soorten uit Zuid Amerika svp
 
Prachig Marcel! Die belletjes onder aan de lotusblaadjes heb ik hier ook altijd na een verversing!
 
Prachig Marcel! Die belletjes onder aan de lotusblaadjes heb ik hier ook altijd na een verversing!

Ja dat is een mooi gezicht. Ik heb dat nu weer iedere avond. Sinds de CO2 weer mooi stabiel is.
 

Terug
Bovenaan