Aquatlantis Fusion 120 x 40 van NicoleE


Er is al een tijd geen update geweest. Nu toch weer eens wat foto's.
Vandaag onderhoud gedaan, waterwissel en heel veel javavaren eruit geknipt.

Helaas wat reflectie omdat ik de foto's overdag heb gemaakt.



Voor het snoeien van de javavaren.
Fusion voor 28-4-18.jpg






Na het snoeien en het verwijderen van een bleheri die inmiddels teveel in de verdrukking kwam.
Fusion na 28-04-18.jpg





Ik heb een maatbeker aan de bak gehangen om het snoeiafval in te doen, ik geloof dat deze bij de Action vandaan komt. Onder het handvat zit nog een versteviging en daardoor kantelt de maatbeker niet zijwaarts. Handig! Geen geknoei, druppels langs de bak of op de vloer.
maatbeker.jpg


maatbeker2.jpg




De rechterkant moet nog wat meer opvullen. Als de Hygrophila corymbosa daar wil groeien plant ik er zodra ik hem ga snoeien nog wat stekken naast. Het is daar vrij donker door de drijvers. Tegen die tijd zal ik de polysperma proberen wat voller (en lager) te krijgen.

Dadelijk wel nog een potje sterke thee erin :)
 
Doe dat ook altijd met een maatbeker van ikea. Werkt prima.
 
Slecht nieuws

Gisteren zag ik een gourami man snel ademen. Meteen waterwaardes gemeten, oppervlakte stroming vergroot en de oxydator erin gezet.
Kom net thuis, is het licht eindelijk aan, mis ik een man, kon hem niet vinden. Ben gaan voeren in de hoop dat hij tevoorschijn kwam. Niet dus. Heb hem gevonden, zwemt dicht bij de grond bij de filter in laat, ademt niet snel, is goed op kleur maar is dus duidelijk niet in orde.
Ik ga nu weer de waterwaardes meten.

*)(W%&%W(

Edit, vlak na dit schrijven zwom hij in de bovenlaag, vinnen iets geknepen. Nog een keer gevoerd en hij eet maar niet gretig. Heb hem wel goed kunnen bekijken en kan niets vreemds ontdekken behalve dat hij wat magerder is geworden, dit was me eerder niet opgevallen.
 
Hopen dat hij het red.
 
Hopen dat hij het red.
Net nog een edit bij het vorige berichtje geschreven, zwemt nu rond.
Ik ga even een topic openen in de ziekenboeg.
 
Wat een super handige tip! Van de week eens gaan kijken. Ik gooi dat altijd op de steunbalken haha.

Hopelijk red de gourami man het. Het moet nu wel echt eens gaan ophouden al die pech!
 
Wat een super handige tip! Van de week eens gaan kijken. Ik gooi dat altijd op de steunbalken haha.

Hopelijk red de gourami man het. Het moet nu wel echt eens gaan ophouden al die pech!
Dat op de steunbalken gooien deed ik ook tot de laatste keer :)

De man heeft de rest van de dag gewoon gezwommen, vissen waren allemaal erg schrikachtig, de diamanten lagen allemaal met elkaar iets overhoop, het ging er wel mild aan toe.

We gokken op een knokpartij tussen de mannen of een reactie op het heftige onweer (stress dus).

De rust was zo goed als wedergekeerd toen het licht uit ging. Benieuwd maar morgenvroeg.
 
Het licht is net aan maar ik zie momenteel niks geks, vanmiddag heb ik een paar uur om de bak te observeren.


Voor wie het gemist heeft, ik had ook een draadje geopend onder ziekten. https://www.aquaforum.nl/threads/diamantgourami-niet-in-orde.158229/

Daarvtrokken we min of meer de conclusie dat het waarschijnlijk om stress gaat.
 
Blijf hopen voor je! Gelukkig gaat het al wat beter!
 
Dankjewel
 
Jou bak ziet er weer schitterend uit hoor !!!
 
Een update na een hele middag de bak in de gaten gehouden te hebben. Er is niks bijzonders aan de hand, normaal gedrag van alle vissen. Ook eten ze allemaal gewoon mee. Omdat het betreffende mannetje smaller is dan het andere mannetje ga ik dit wel goed in de gaten houden.
 
Een totaaltje.
Met het hout geschoven. De varen staat nu wel in het midden maar ik vind het zelf niet storend.
Ik ga binnenkort eens kijken voor wat rode planten. Welke rode planten kunnen toe met het minste licht?

8-5.jpg
 
Fijn dat alles weer normaal is, was toch even schrikken.
 
Fijn dat alles weer normaal is, was toch even schrikken.
Ja inderdaad, begin toch te denken dat het het stevige onweer met al dat geflits is geweest dat al die onrust veroorzaakt heeft.
 
Fijn dat weer alles is in orde is .
 
Heb jij altijd een oxidator in je bak?
 
Heel mooi!!
 
Heb jij altijd een oxidator in je bak?
Nee, die had ik erin gezet toen 1 van de mannen het zo moeilijk had. Gaat twee weken mee, dus over een week is hij leeg en gaat hij er weer uit.
 
Wat gesnoeid, het was hard nodig maar nu mag het wel weer flink groeien :)
Dit was tijdens het voeren, vandaar dat de diamantjes boven in hangen.


Bak.jpg
 
Staat er mooi bij en je diamantjes zijn er super uit!
 
Staat er heel mooi bij Nicole .
 
Netjes, misschien een groepje stevige planten wat meer hoogte groei te geven nu is het wat "vlak" (ik heb altijd wel wat te zeuren :D )
 
Mooi ooit wil ik die ook.
 

Terug
Bovenaan