Aquatlantis Fusion 120 x 40 van NicoleE


Ja heel mooi en wat is het water helder!
Thank you :)

Wat is inderdaad goed helder, wel wat zweefvuil hoor doordat ik vanmiddag heb geklust maar op zich mag ik helemaal niet klagen.
Ik wissel niet eens veel water omdat ik zo weinig CO2 in het water heb zitten.
 
Hn is gek op kleibolletjes.
Thanks! Dat wist ik niet. Durf er nu niks bij te steken omdat ze amper houvast hebben in het zand, ben al bang dat de Cory's ze eruit woelen.

Ik zal ze van de week even eruit halen, kleibolletjes in het zand steken en dan de HN erbij.
 
Thanks! Dat wist ik niet. Durf er nu niks bij te steken omdat ze amper houvast hebben in het zand, ben al bang dat de Cory's ze eruit woelen.

Ik zal ze van de week even eruit halen, kleibolletjes in het zand steken en dan de HN erbij.
O je kunt ze dr zo naast drukken hoor. Bij mij groeien ze als een gek, de uitlopers haal ik meest weg.
Heb ze wel eens laten groeien en dan de nieuwe planten verkocht. Maar is me n gehannes met die pakketjes steeds weer.
 
O je kunt ze dr zo naast drukken hoor.
Net was er een gaan drijven. Denk dat ze toch loskomen als ik kleibolletjes er naast druk, vandaar eigenlijk.
Hopelijk wortelen ze snel. Het zijn wel mooie plantjes om te zien zeg, erg mooi blad!
 
Even een totaaltje nadat ik in de bak gewerkt heb. De linkerkant ben ik best tevreden over al moeten daar een paar planten nog de hoogte in. Maar ik kan me wel een beeld vormen van hoe dat worden gaat.

1.jpg


Aangezien de cory's het nep stammetje veel gebruiken laat ik het nog maar even staan. Als ze het blijven gebruiken misschien camoufleren met nog een Crypto.
De Javavaren zal nog flink uitgroeien, de Anubias heterophila zal nog heel wat de hoogte in gaan en de waternavel slaat hopelijk ook aan en groeit hopelijk met de stroming mee wat naar rechts.


De rechterkant moet nog wat aan gebeuren.
De hygrophila uiterst rechts wil ik laten staan, die zal wat hoger worde dan de Anubias barteri (gaat naar links groeien) en kan dan mooi de verwarming verbergen.Ervoor wil ik een 'rode' Crypto zetten zodat de stengels van de Hygrophila niet zo in het oog lopen.

Wat ik niet zo mooi vind is de Hygrophila links van de barteri. Daar zoek ik nog wat anders voor, maar ik heb het liefst iets wat hog er gaat worden dan de Anubias barteri. Om het niet te druk te maken denk ik aan nog een Javavaren.

Ik zie de bak hoofdzakelijk iets van boven af, er staat geen bank of stoel voor... de rechterkant ziet er dan wat beter uit. En de leeri's dachten weer eten te krijgen (maar we blijven niet aan gang hè?)

2.jpg


Misschien moet ik het maar eens laten groeien voordat ik beslissingen neem.

Teveel overwegingen hihi. Ik ga wel al op zoek naar een stukje hout mocht ik de linker Hygrophila willen vervangen door een Javavaren.

Voor suggesties sta ik natuurlijk open.

Voor de volledigheid nog even de linkerkant

3.jpg
 
Ik vind het er netjes, rustig maar ook open en vrij uitzien, dus ik persoonlijk vind je basis echt geslaagd
Dankjewel, het is in elk geval heel anders dan het was.
En om de rust te behouden dacht ik dus de linker Hygrophila te vervangen door Javavaren in plaats van wat anders, die staat immers al in de bak.
 
Totaaltje lukt niet, teveel reflectie.
Sagittaria subulata erbij gezet, wel in kleine tufjes, vrees dat het anders door de Cory's maar vooral door de Ancistrus omver gebuldozerd wordt.

De linkerkant. Best wel naar mijn zin maar het mag natuurlijk wel nog groeien.

0 (2).jpg


De rechterkant, te grof naar mijn mening maar ik laat het nog even gaan. Ga op zoek naar wat leuks voor de linker bos Hygrophila.

0 (3).jpg


Het vuil op de bodem wordt door de Cory's nog wel naar de inlaat gewerkt ;)
De foto's zijn van net na een waterwissel en het is achter/onder (?) het hout uitgekomen.
 
Ziet er fris uit hoor. Kun je die Sabulata niet verder uitelkaar halen?
Heb ik bewust niet gedaan John, want dan kan ik er bijna van uit gaan dat mijn Ancistrus ze in het voorbij zwemmen zo uit de grond trekt. Nu hebben ze wat meer houvast omdat er meer wortel aan zit.

In de Home had ik het ook niet gedaan en dat was best mooi uitgegroeid.
 
Het vuil op de bodem wordt door de Cory's nog wel naar de inlaat gewerkt ;)
De foto's zijn van net na een waterwissel en het is achter/onder (?) het hout uitgekomen.

Welk vuil? dat daar rechts? das toch geen vuil te noemen :deal:
 
Welk vuil? dat daar rechts? das toch geen vuil te noemen :deal:
Hahaha ik ben gewend dat er helemaal niks ligt namelijk :)
Dit zijn nog restanten van het eikenblad dat ik gebruikte. Dat wil ik er in de toekomst wel weer in hebben, dat wil zeggen, als alles lekker gegroeid is.
 
Heb ik bewust niet gedaan John, want dan kan ik er bijna van uit gaan dat mijn Ancistrus ze in het voorbij zwemmen zo uit de grond trekt. Nu hebben ze wat meer houvast omdat er meer wortel aan zit.

In de Home had ik het ook niet gedaan en dat was best mooi uitgegroeid.

In dat geval is het zo beter inderdaad.
 
Zoooo Nicole. Lekker bezig. Hopelijk blijft het zo ‘luchtig’ daar hou ik wel van.

Ja even afwachten wat het doet, zoals je aan de rechterkant kunt zien staat het daar wat dicht maar ik bezin me nog op goede alternatieven.Als ik een mooi stukje hout kan vinden komt er waarschijnlijk nog een javavaren die ik kan wat hoger plaats op het hout. Suggesties voor de linker Hygrophila zijn altijd welkom hoor.
 
Zo goed en kwaad als het gaat met alle reflectie een paar foto's. Ik ben nog steeds heel blij met de linkerkant. Ik ga voor de rechter kant op zoek naar een soort gelijk stuk hout. Rechts is echt meh.

Oxydator erin gezet toen de temperatuur van de bak flink begon op te lopen. Aangezien het nog wel even warm blijft laat ik hem er voor de zekerheid nog even in staan.

Straks toch naar de LFS en dan eens in de bak hout grabbelen en evt. vragen wat ze nog achter hebben liggen.

300718.jpg




Links
(Helemaal boven in weer de espei met het gekke bekkie)
300718left.jpg





Rechts
Te symmetrisch, teveel gelijke hoogte. Een van de twee hygrophila moet er uit maar ik hoop een stuk hout te vinden waarmee ik iets soortgelijks kan maken als aan de linker kant. Ik denk dat ik bij de volgende onderhoudsbeurt de hygrophila aan de linker snoei en de kopstekken terug plaats.
300718right.jpg
 
Leuke bak zo, ben benieuwd hoe het is na de voorgenomen aanpassingen.
 
Ik vind het heel mooi!
dankjewel, ik heb het gevoel dat er geen evenwicht is tussen links en rechts. Niet dat ik naar symetrie streef, maar ilnks is open en fijntjes, rechts is dicht en grof.

Leuke bak zo, ben benieuwd hoe het is na de voorgenomen aanpassingen.
Ik ook Ton, zal nog wel en uitdaging zijn zo'n stuk hout te vinden.
Als ik het bij de LFS niet vinden kan (ze hebben vooral spiderwood, geen idee wat ik er nu voor hout in heb) dan ga ik woensdag denk ik even naar de mega dierenspeciaalzaak van intratuin. Die hebben ook een aquariumafdeling, ben er nog nooit geweest. Kan ik gelijk een review schrijven :)
 
Mooi Nicole en de Sagittaria doet het goed.
Ja inderdaad, ik heb al diverse uitlopers die net boven het zand uitkomen. Het zal mettertijd wel dichtgroeien. Leuk plantje blijft het.
 
dankjewel, ik heb het gevoel dat er geen evenwicht is tussen links en rechts. Niet dat ik naar symetrie streef, maar ilnks is open en fijntjes, rechts is dicht en grof.

Dat vind ik nou juist mooi,in de natuur heb je dat ook!
 
Dat vind ik nou juist mooi,in de natuur heb je dat ook!
Hmmm dat is waar, als ik zo naar de bak kijk is het nog niet zo verkeerd. Dan moet ik misschien hooguit wat hoogteverschil maken tussen de hygro links en rechts.
Ga dat straks toch eens proberen. Alhoewel ik voor de zekerheid toch ook maar eens op zoek ga naar een mooi stuk hout. Je kunt nooit teveel hard scape in huis hebben liggen :D
 
Ja precies,jou de de linker hygro van rechts wat korter kunnen maken idd.
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. De recht camoufleert ook mooi de aanzuigbuis.

Edit, zal het straks een doen en nog eens een foto maken
 
Bij de LFS geweest. Stuk hout gevonden wat bijna aan mij wensen voldeed. Geschikt voor een in hoek en met een 'stam' die schuin omhoog naar links wees. Maar ik vond het niet mooi dat het stuk dat omhoog wees was afgezaagd.

Toch maar eerst proberen hoe het er uit ziet als ik de hygro aan de linker kant wat lager houdt. Verdorie en vergeten wat extra waternavel te kopen. wat er nu in staat wil niet echt.

Nu eerst aan de bak werken, de waternavel er even uit halen en de slechte stukken verwijderen. Hygrophila kopstekken terug plaatsen en eens kijken hoe het er dan uit ziet. Kan ik woensdag als ik toch in de buurt van de LFS ben evt. nog wat waternavel meenemen.
 

Terug
Bovenaan