Aquatlantis Fusion 120 x 40 van NicoleE


Gaat dat zo vroeg uit bij jou? Bij mij gaat het om 11:00 aan en om 23:00 is het donker. Niet de hele tijd volle bak hoor.
 
Das een serieuze tegenvaller dat ancistrussen zo harde gravers zijn en dus daarom denk ik dat er dan geen in mijn bak komen,dan hou ik het wel op corydorassen.
 
Gaat dat zo vroeg uit bij jou? Bij mij gaat het om 11:00 aan en om 23:00 is het donker. Niet de hele tijd volle bak hoor.
Ja de mijne gaat om half twaalf aan, neemt een uur toe in lichtsterkte en gaat om half zeven weer een uurtje dimmen. Had voorheen een algenprobleem en dit werkt goed voor me.
Misschien dat ik er onderhand een uurtje bij kan doen, zal het eens proberen. Eigenlijk nooit meer bij stil gestaan.
 
Ja de mijne gaat om half twaalf aan, neemt een uur toe in lichtsterkte en gaat om half zeven weer een uurtje dimmen. Had voorheen een algenprobleem en dit werkt goed voor me.
Misschien dat ik er onderhand een uurtje bij kan doen, zal het eens proberen. Eigenlijk nooit meer bij stil gestaan.

Of gewoon opschuiven. Ik vind het meestal 's avonds gezellig wat licht in de bak.
 
Mijn Led balken beginnen om 9u heel langzaam met een beetje licht, rond 12u op 80% (meer wordt het ook niet anders geven die 4 me toch een bak licht) en vanaf 18u wordt het weer minder.
En nu branden er nog 2 vd 4 op halve kracht en dat wordt steeds wat minder tot ca. 23u.

Zoals Marcel zegt, een beetje sfeer savonds is wel fijn.
 
Of gewoon opschuiven. Ik vind het meestal 's avonds gezellig wat licht in de bak.

Mijn Led balken beginnen om 9u heel langzaam met een beetje licht, rond 12u op 80% (meer wordt het ook niet anders geven die 4 me toch een bak licht) en vanaf 18u wordt het weer minder.
En nu branden er nog 2 vd 4 op halve kracht en dat wordt steeds wat minder tot ca. 23u.

Zoals Marcel zegt, een beetje sfeer savonds is wel fijn.

Ik ben overdag het meeste thuis, daarom had ik hiervoor gekozen. 's Avonds rond 19.30 gaat het licht uit, dan loop ik ook met de honden, nog even douchen en wat op het forum hangen en tegen half tien werk ik mezelf richting bed. Meestal slaap ik om 22 uur.
Ik zou het licht eerder wat vroeger laten aangaan.

Ik heb destijds een Tecatlantis controller gekocht ipv een TC420 omdat ik niet zeker wist of ik nog wel een nieuwe Windows PC ging kopen, dat in plaats van de TC420. Ik denk dat ik voor mijn verjaardag mezelf een cadeautje geef in de vorm van een TC420, die nieuwe Windows PC is er immers ;)

Ik zal dan denk ik 's ochtends het licht wat langer (gedimd) aanhebben en dan 's avonds tot een uur of tien ook weer gedimd. Het is inderdaad mooi en sfeervol als de bak licht verlicht is.
 
Had Ben ook niet dat probleem met zijn Ancistrus (en een broertje ervan)? Hij heeft ze om die reden uit de bak gehaald toen hij er een nieuwe bodem in heeft gelegd.

Ik had er inderdaad twee inzitten en die zijn allebei weggegaan omdat ik er knetter van werd. Hele bak werd een pokkebende en mijn Echinodorussen zijn opgegeten.

Even snel een totaaltje geschoten, helaas wel nog de reflectie van de Home te zien.

Een paar weken terug klaagde ik dat ik te fors had gesnoeid, inmiddels heb ik de schaar er al weer in moeten zetten.
Morgen ga ik kijken of de LFS Ceratopteris thalictroides heeft. Dat moet links van het middenachter komen en rechtsachter in de hoek. De bedoeling is dat het de naad van de achterwand gaat bedekken en dan is de achterwand ook wat minder prominent aanwezig. Ik denk dat ze het voor me moeten bestellen, de laatste keer hadden ze alleen de siliquosa.

Eindelijk gekozen wel schooltje ik in de bak wil. Het wordt een schooltje van 20-30 Rasboras espei. Ik begin met 20 en kijk dan hoe dat oogt.

In het witte bakje dat drijft zitten nog wat mosjes.

Bekijk bijlage 246355
Ik zou er zeker 30 espei in zetten, ze zijn maar klein en je gourami's best groot al.
Leuke diertjes!
 
Ik had er inderdaad twee inzitten en die zijn allebei weggegaan omdat ik er knetter van werd. Hele bak werd een pokkebende en mijn Echinodorussen zijn opgegeten.


Ik zou er zeker 30 espei in zetten, ze zijn maar klein en je gourami's best groot al.
Leuke diertjes!
Ik denk inderdaad dat ik uiteindelijk op 30 uit kom, maar ga het toch eerst proberen met 20. Ze vallen qua kleur nogal weg tegen de achterwand, tenzij het licht er mooi opvalt en het lijkt alsof ze hun lampjes aan hebben :)
Ben benieuwd in hoeverre ze scholen.
 
Even een voorproefje. Ze zijn nog bleek, ook degene die eerder al op kleur waren.
Hopelijk in het weekend een beter filmpje.

 
Leuke visjes Nicole. Sommige beginnen al te kleuren.
 
Speciaal voor mij het filmpje eerder gemaakt?:engel::D:p


Mooi groepje!

Blijft ooknog mooi bij elkaar:thumbs:
 
Leuke visjes Nicole. Sommige beginnen al te kleuren.
Dankjewel, zo eenvoudig en toch heel mooi vind ik.

Speciaal voor mij het filmpje eerder gemaakt?:engel::D:p


Mooi groepje!

Blijft ooknog mooi bij elkaar:thumbs:

Ja Ruben, je klonk nogal ongeduldig :)
Dankjewel, ben ook heel blij met dit schooltje, benieuwd of ze zo mooi blijven scholen.
 
Fusion update :) en ik heb jullie hulp/suggesties nodig.

Fusion 01-04-2018.jpg


De bladeren heb ik er vandaag uitgehaald omdat ze aan het vergaan waren. Ze gaan hier ongeveer 3 weken mee. Nieuwe liggen in een emmer om er hopelijk morgen weer in te kunnen leggen.

De Pogostemon erectus heb ik vandaag gesnoeid, die haalde weer eens het water opvlak.

De jonge uitlopers die ik van Willem666 (Crypto's) beginnen het goed te doen.

Omdat ik de garnalen in de Home zo weinig zag heb ik de grote Windelov eruit gehaald, zonde om hem weg te gooien dus ik heb hem de Fusion geplaatst. Het mos heb ik er zoveel mogelijk afgetrokken om geen waterpest te introduceren in de Fusion. Groeit wel weer bij.

En nou waar ik jullie hulp graag bij wil.
Ik ben niet tevreden over de Hygrophila in de linker hoek. Ik vind het blad te grof. En in de rechterhoek is het nog steeds kaal en ook daar ben ik niet tevreden met de Hygrophila. Daar is relatief veel schaduw en ik weet niet goed welke plant ik er kan/wil plaatsen. Hebben jullie suggesties voor me? Rechts misschien de gewone Javavaren?

Ik denk niet dat rode planten het goed gaan doen omdat ik het licht tamelijk gedimd heb en ik er wekelijks een liter sterke rooibos in gooi.
 
Ziet er leuk uit zo. Rechts zou je vallisneria kunnen plaatsen. Misschien de Hygrophila wat uitdunnen, zodat er een minder grote bos staat?
 
Mooi hoor Nicole maar ik snap je punt over de hoeken maar heb zo snel geen idee voor je! ;)
 
Ziet er leuk uit zo. Rechts zou je vallisneria kunnen plaatsen. Misschien de Hygrophila wat uitdunnen, zodat er een minder grote bos staat?
Hoi Lex,
Ik heb Vallisneria (gigantea, als dat de correcte naam is) vlak nadat ik deze bak startte erin gezet. Om precies te zijn 28.07.17
Hij verpieterde alleen maar, dusdanig dat ik hem een paar weken geleden eruit heb gehaald. Hij deed het echt slecht, was nog maar 10 cm hoog en had nagenoeg geen uitlopers. De uitlopers die er waren, waren slechts een paar cm groot.
Denk je dat het zin heeft om het nog eens te proberen? Ik vind het een schitterende plant dus kan het juist op die plek helemaal eens zijn met je suggestie.

De hygrophila recht is niet zo groot als het lijkt op de foto, het zijn maar een paar stengeltjes. Heb hem vandaag teruggesnoeid omdat de wortels van de Limnobium er in verstrikt raakten.
 
Ander soort proberen niet de gigant variant. Ik heb hier ook bewust vallisneria langs de zijkanten staan, omdat daar minder licht komt. Wel zorgen dat je ze na een week iets uit de grond trekt.
 
Ander soort proberen niet de gigant variant. Ik heb hier ook bewust vallisneria langs de zijkanten staan, omdat daar minder licht komt. Wel zorgen dat je ze na een week iets uit de grond trekt.
Welke stel je dan voor? De spiralis?
 
Bak staat er prima bij!
Ik vind de linkerkant eigenlijk best mooi eerlijk gezegd... En wanneer de crypto's vooraan wat groter worden krijg je echt een volle, groene hoek.
Dus voor links heb ik niet zo direct suggesties.

Voor de rechterkant zou je eens kunnen kijken naar grotere anubiassoortjes misschien?
Vooraan rechts bvb Anubias coffeefolia of een paar stekjes Blyxa japonica?
En rechtsachter misschien een Anubias Gracilis , die krijgt wat meer hoogte (en vind ik persoonlijk een zeer mooie bladvorm hebben)...
 
Goeie!
Moet ik nog even op zoek naar een mooi stuk hout maar dat mag geen probleem zijn. Ik snap wat je bedoelt met de Crypto's die inderdaad nog gaan groeien. Ik denk dat ik dat inderdaad nog eens afwacht.

Ik schrijf jullie suggesties op. Ik denk dat ik inderdaad eens ga voor Anubias en die Blyxa zie ik ook wel zitten. Kan die Blyxa ook toe met minder licht?
 
Mooi hoor Nicole.

Ik houd wel van een bak zonder thee en rommel.

Voor links. Rotala Indica misschien? Staat in mijn bak in beide hoeken.
 
Mooi hoor Nicole.

Ik houd wel van een bak zonder thee en rommel.

Voor links. Rotala Indica misschien? Staat in mijn bak in beide hoeken.

Ja, ik vind het ook weer mooi als het blad eruit is. Twijfel op het moment een beetje. Heb vandaag er ook nog geen thee bij gedaan overigens. Er zit nog iets kleur in maar niet veel.

Ik schrijf die Rotala indica even op. Kan ik later op mijn gemak weer terug kijken.
 
Kan die Blyxa ook toe met minder licht?

Ja, de lichtbehoefte is niet zo groot in mijn ervaring. Ik vind dit een vrij makkelijke plant maar elke bak is anders natuurlijk.
Met meer licht gaat het sneller en kleuren de blaadjes wat meer rood.
 
Ja, de lichtbehoefte is niet zo groot in mijn ervaring. Ik vind dit een vrij makkelijke plant maar elke bak is anders natuurlijk.
Met meer licht gaat het sneller en kleuren de blaadjes wat meer rood.
Vind het een leuk plantje om te zien, zal als ik planten bestellen ga zeker deze eens meebestellen. Bedankt voor de tip.
 
Nog een kort filmpje na het voeren van witte mug.
In de bovenlaag bij de Diamanten is het al op, dan is er altijd een beetje gejaag.

Zo goed als de hele school Rasboras espei is zichtbaar (in het linker kwart van de bak)
Op het laatst nog een Corydoras pygmeus zichtbaar, ze komen uit de Home bak, en ik zei ze eigenlijk alleen tijdens het voeren.

Enjoy :) Doorgaans spreiden ze zich momenteel wat meer. Nog steeds niet goed op kleur, komt wel.

Wil je geen commentaar van de parkieten, geluid uit :)

 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk ben ik wat uitgekeken op de Anubias. Ik ga hem zelf ook uit de rio halen. De mijne is veel te groot geworden.

De vallisneria spiralis is wel leuk maar zou in jou bak eerder dan de Rotala Indica gaan of een Echinodorus Bleheri?
 
Mooie bak zeg, was relaxed en leuk om dit topic door te nemen
 
Leuke bak Nicole, ook het visbestand.
 
Ziet er mooi uit Nicole:)
 
Prachtig, Nicole!

Dankjewel Ben


Thank you Erwin


Mooie bak zeg, was relaxed en leuk om dit topic door te nemen
Leuk dat je dat gedaan hebt Suzanne en een dankjewel :)

Leuke bak Nicole, ook het visbestand.
Eenvoudig toch maar blijven leuke visjes, ook bij elkaar.



De vallisneria spiralis is wel leuk maar zou in jou bak eerder dan de Rotala Indica gaan of een Echinodorus Bleheri?[/QUOTE]

Persoonlijk ben ik wat uitgekeken op de Anubias. Ik ga hem zelf ook uit de rio halen. De mijne is veel te groot geworden.

De vallisneria spiralis is wel leuk maar zou in jou bak eerder dan de Rotala Indica gaan of een Echinodorus Bleheri?
Hmmm daar zeg je zo wat, dat is geloof ik ook wel een reden dat ik er nog geen Anubias in had gezet, die er nu in zitten zijn de nana en zijn meegekomen met het stuk hout dat uit de Home komt.
Een Rotala heb ik er op die plek in gehad met werd vreselijk lang gerekt door gebrek aan licht (drijvers).
Een E. bleheri staat er nog niet zo lang in, maar is nog klein en valt nu weg achter de Windov, ze hebben ongeveer de gelijke hoogte. Ik ga die volgend weekend eens verplaatsen naar rechts. Dan volgt nieuw totaaltje.
 

Terug
Bovenaan