Aquarium schuur aanbouw.


Haha laat hem die bruine vingers maar houden, maar dat ziet er wel bijzonder mooi uit.. naar zoiets moet ik inderdaad toe gaan werken.. leuk het zo uitgevoerd te zien.
 
Ja daar heb ik geen idee van, ik weet alleen dat je ze kant en klaar kan laten maken, en volgens mij kunnen ze ook 'op maat' gemaakt worden naar wens, dus dan kan je ze er zo in laten zetten.

Moet je wel nog even iemand vinden die dat doet...

Qua ongedierte zou ik verder ook niet weten, maar ik moest hier aan denken toen ik je topic doorlas.

Het ziet er in ieder geval enorm gaaf uit :D
 
Ik heb vandaag na lang wachten weer een groep van 13 man weten te bemachtigen, en de 350 bak op zijn plek getild.

9nUZIuQoKGAcoq6okHjgs8xNcEBMG892.jpeg


De bak past netjes onder de trap.. ben helemaal tevreden.

De bak ertegenover heb ik ook klaargemaakt, wat kleine plantjes gehaalt, alleen is de 150 kg zand net te weinig.
9nUZIuQoKGAcoq6okHjgs8xNcEBMG892.jpeg

9nUZIuQoKGAcoq6okHjgs8xNcEBMG892.jpeg


Nu moet ik nog zand halen voor de 350 bak, ik dacht aan zo,n 600kg bij elkaar.. om de 250 bak nog iets op te vullen en de rest voor het mega aquarium.

Mijn eerste punt nu wordt dus de sceheur in de bodem laten repareren.

Ik denk dat ik het door verloop in boskoop laat doen.

Dat zou met glasplaat en reparatie 350 euro moeten kosten.. hebben jullie hier.misschien ideeen over? Een goede ervaring met grote reparaties? Ik ga het zelf namelijk niet proberen, te weinig ervaring en een te groot risico als het dan toch fout gaat.

Was hem weer.. tjeuss
 
DutchAquahouse zei:
Met cement klinkt wel als een goed idee, kan je er makkelijk tussen modeleren, en toch helemaal vol proppen.. alhoewel het wel zwaar word denk ik?

Met piepschuim kloten ben ik geen groot fan van, ook word dat erg moeilijk om de achterkant van de pvc pijpen netjes af te dichten.

Was hem weer.. tjeus

Eerst steengaas om heen vouwen.
Dan pas pleisteren.

Is gelijk brand bestendig.

Wel wat laat,maar ja.
 
Ik kreeg inderdaad ook al de tip om met steungaas te werken, steengaas gebruikte ze vroeger wat ik van hem begreep.

De scheur zit in de bodemplaat. Heeft aan beide kanten een eindpunt bereikt, zal dus niet verder doorscheuren. De bodem is vies, maar de scheur is wel duidelijk te zien. En loopt met een flauwe bocht naar de zijkant. Totale lengte zal zo,n 160cm zijn.
UkN0E_ODndvLsZAU-Zvg-Lls-xiVeQJv.jpeg
 
wat een geweldig topic, haha jij bent precies waar mijn vriendin bang voor is...
hoezo doorgeslagen!!!
:p
 
oef, dat is een lelijke barst, eigenlijk gewoon een los stuk in je bodem.
Ik zou een compleet nieuwe onderplaat er inleggen, maar ik ben ook een leek ;)
 
Ik dacht eerst ook dat ik dat moest doen, maar er waren forumleden die zijden dat ik het ook red door een plaat van 96cm (binnen maat aquarium) bij 180, en zo de scheur te overlappen.

Was hem weer.. tjeus
 
Als jij een strook neerleg die 10 cm voorbij de scheur is,Weerszijde, en die in de siliconen drukt. is die ook dicht.
wel op de kopeinden dan wel siliconen weg snijden ter breedte van de strook. dat je de nieuwe kit vol in kunt zetten.

dus geen 96 cm breed.
 
Ik ben weer een stapje verder, na 2 weken heb ik wat guppies en goudvissen in de 250 bak laten zwemmen, en toen deze een week later nog leuk rond zwommen en een test stripje verder, heb ik via marktplaats eindelijk mijn piranha's gehaalt.
18 tot 20 stuks zou goed kunnen, en het zijn er 19 geworden.
15 van een cm of 12 tot 15, en 4 wat grotere.

Heb de vissen via marktplaats, ze zagen er allemaal goed gezond uit, maar dat zal alleen de tijd echt uitwijzen.

Ook flink wat planten voeding aangeschaft, en een co2 vloeitstof?? Dus geen co2 gas set, maar een flesje. Iemand hier ervaring mee? ik weet dat het deels water naar de zee dragen is omdat mijn overloop naar het bioloog mijn water enorm belucht, maar moet toch iets proberen voor de planten.

ESt3s2Nw3zOTNbaI7K5OdnEdEoTXumyw.jpeg

ESt3s2Nw3zOTNbaI7K5OdnEdEoTXumyw.jpeg

ESt3s2Nw3zOTNbaI7K5OdnEdEoTXumyw.jpeg


De 350 bak heeft nogsteeds geen vordering, wel is er een best koffiezet apparaat onderweg :koffie:, en met de koelkast, tosti ijzer en het internet dat er al was, word het nu toch echt wel leuk om er met vrienden te "hangen" :D :koffie:
Was hem weer.. tjeuss
 
Ziet er mooi uit, leuk nu eindelijk eens wat bewoners te zien in dit topic ;)

Ik gebruik zelf easy carbo sinds een korte tijd maar zie nog niet zoveel verschil.
Nou ben ik ook niet heel scheutig want het spul is best duur....
 
Volgens mij heb je de juiste keuze gemaakt om voor vloeibare koolstof toevoeging te gaan. Deze word volgens mij niet verdreven door je zuurstof pomp of uit je bioloog. Dat is met CO2 wel het geval omdat in water maar een bepaalde hoeveelheid gas kan worden opgelost. Dus hoe meer zuurstof in het water hoe minder CO2 en andersom. Dat geld dus niet voor vloeibare koolstof (C5H8O2)...

Verder mijn complimenten voor de mooie bak en toffe vissen! Ik probeer mijn maat ook over te halen een 2,5m piranha bak te bouwen in zijn mancave... Vooral omdat ik er zelf geen ruimte voor heb. Hij durft het niet aan omdat ie net een kind heeft gekregen en bang is dat er een 'ongelukje' gebeurt. Ik ga jouw foto's zeker onder zijn neus houden in de hoop hem zo over de streep te trekken...

Succes met de 3,5m bak!
 
Een hele tijd geleden dit topic begonnen te volgen, helaas nog geen updaten weer. Komt deze er wellicht nog?
 
Killerfish zei:
Een hele tijd geleden dit topic begonnen te volgen, helaas nog geen updaten weer. Komt deze er wellicht nog?

Het is inderdaad al een hele tijd gelezen dat er een update is geweest.

Misschien komt deze er nog wel, maar het is inmiddels ook al 6 maanden geleden.
 
Het is inderdaad een tijd geleden geweest..
Zoals ik al vaker vermeld heb word het geen zaak, ook geen haast, en soms is er even geen geld.
Ben vandaag dus voor het eerst weer begonnen, ik wil binnen nu en niet al te lang aan de keuken beginnen.

Het grote aquarium heeft nogsteeds dezelfde scheur, geen veranderingen in gekomen.

Ik heb ook gemerkt dat het bioloog van de 250 bak naast me piranha bak heel lichtjes lekt.. deze 250 bak staat inmiddels leeg, en ga het bioloog vervangen voor een potfilter.

Ik twijfel nog, gezien ik nu de 150 bak die ik thuis had hiernaartoe heb gehaalt, als planning dat deze als tv meubel zou funtioneren. Tv erop en klaar..

Of, ik zorg dat het keuken aanrechtblad met scharnieren te bewegen is, en bouw mijn aquarium precies in mijn keuken in. Met wat groen en een flinke scheut neon tetra's en kardinaal tetra's.
2 binnenfilters dus buiten niet veel poespas.

Een timmerman vriend kwam met idee, en wil daar graag bij helpen. Wel wat onpraktisch schoonmaken,
Hoewel.. 1 koffiezet apparaat 1 magnetron en 1 waterkoker eraf halen om het aanrechtblad te kunnen optillen is ook geen ramp.
Klein sleufje maken om wel te kunnen voeren zonder je aanrechtblad op te tillen.. wat denken jullie?

Het zou dan een hoek keuken worden, aan de eenee kant komt het aquarium, de andere kant de gootsteen en keukenkastjes.

En nu dus een buitenfilter systeem zoeken voor een 250x70x70 aquarium

Als het keuken project begint zal ik wat foto's plaatsen,

Was hem weer.. tjeuss
 
Het is inderdaad een tijd geleden geweest..
Zoals ik al vaker vermeld heb word het geen zaak, ook geen haast, en soms is er even geen geld.
Ben vandaag dus voor het eerst weer begonnen, ik wil binnen nu en niet al te lang aan de keuken beginnen.

Het grote aquarium heeft nogsteeds dezelfde scheur, geen veranderingen in gekomen.

Ik heb ook gemerkt dat het bioloog van de 250 bak naast me piranha bak heel lichtjes lekt.. deze 250 bak staat inmiddels leeg, en ga het bioloog vervangen voor een potfilter.

Ik twijfel nog, gezien ik nu de 150 bak die ik thuis had hiernaartoe heb gehaalt, als planning dat deze als tv meubel zou funtioneren. Tv erop en klaar..

Of, ik zorg dat het keuken aanrechtblad met scharnieren te bewegen is, en bouw mijn aquarium precies in mijn keuken in. Met wat groen en een flinke scheut neon tetra's en kardinaal tetra's.
2 binnenfilters dus buiten niet veel poespas.

Een timmerman vriend kwam met idee, en wil daar graag bij helpen. Wel wat onpraktisch schoonmaken,
Hoewel.. 1 koffiezet apparaat 1 magnetron en 1 waterkoker eraf halen om het aanrechtblad te kunnen optillen is ook geen ramp.
Klein sleufje maken om wel te kunnen voeren zonder je aanrechtblad op te tillen.. wat denken jullie?

Het zou dan een hoek keuken worden, aan de eenee kant komt het aquarium, de andere kant de gootsteen en keukenkastjes.

En nu dus een buitenfilter systeem zoeken voor een 250x70x70 aquarium

Als het keuken project begint zal ik wat foto's plaatsen,

Was hem weer.. tjeuss


Waauw, wat een man met ideeën, en lekker veel enthousiasme!
Erg leuk topic om door te lezen!
Staat je keuken (met aquarium!!) er inmiddels?

Ben erg benieuwd hoe het er nu voorstaat!!
Als je weer een update hebt met foto's, supeerrr fijn!
 

Terug
Bovenaan