500L Zoutwater Kubus van Roel


Thanks!!

Ik hoop het wel alleen dan in de vorm van een kubus! Ik zal beginnen met makkelijke koralen om te bekijken of ik deze onder controle krijg. Als ik eenmaal helemaal into de SPS en LPS ben zal ik gaan uitbreiden met alleen exclusive stukken dus we gaan ons best doen! Ik ga er me tijd voor nemen want dat is zeker essentieel in dit traject maar daar houd ik me ook aan vast!
Het is mijn droom om zoiets te bezitten maar de drempelvrees om te beginnen is toch nog heel groot aanwezig hoor en zeker als ik lees wat er allemaal bij komt kijken.
 
Dat had ik eerst ook Johnny maar ik zou wat kleiner beginnen en kijken hoe je het ervaart en of je het echt leuk vindt. Het is inderdaad meer werk dan zoeterwater en wat duurder maar ja een hobby kost geld;)
 
Maar je hebt vast al een boodschappenlijstje aan koralen en vissen klaar staan ;)
Om eerlijk te zijn nog niet..... haha! Ik ben zoveel met de techniek en alles bezig geweest dat ik nog geen tijd heb gehad om te shoppen daarvoor.

Het is mijn droom om zoiets te bezitten maar de drempelvrees om te beginnen is toch nog heel groot aanwezig hoor en zeker als ik lees wat er allemaal bij komt kijken.
Dat had ik eerst ook Johnny maar ik zou wat kleiner beginnen en kijken hoe je het ervaart en of je het echt leuk vindt. Het is inderdaad meer werk dan zoeterwater en wat duurder maar ja een hobby kost geld;)

Zoals John al zegt kan je altijd klein beginnen. Je moet er wel rekeing meehouden dat een kleine aquarium ook best veel geld kost maar dat is altijd met Hobby's dus je moet eens de gok nemen en het proberen. Maar dat is een persoonlijke keuze en je financieen moeten dat toelaten.
 
Financieen kun je voor sparen he Roel maar bijzonderste is de techniek onder de knie krijgen want dat is denk ik het aller allerbelangrijkste want dan pas kan al het levende wat in in de bak is gehuisvest op de optimale conditie gedijen en kun je er het maximum aan plezier uit halen.
 
Net ook even bezig geweest met de PVC leiding voor de uitvoer.... gezien de ruimte die ik heb past hij er net netjes tussen haha!

Daarbij ook een kleine bestelling gedaan voor wat extra spulletjes die ik nog nodig heb.

- Extra Apex Flow Sensor 1". Deze komt op de nood overloop. Mocht het zo zijn dat hier stroming in word waargenomen dat krijg ik een push melding op mijn iPhone en weet ik dat er iets aan de hand is.
- HP touchscreen monitor: EliteDisplay E230t. (Toch een 23" geworden) Komt morgen binnen.
- Osmose bakje welke onderin het meubel zal worden geplaatst. (55x30x19)
- 4 Alucopal meubel stukken van 15x80 cm om de lichtbak te maken welke boven het aquarium komen te hangen.

IMG_6961.JPG



IMG_6962.JPG
 
Financieen kun je voor sparen he Roel maar bijzonderste is de techniek onder de knie krijgen want dat is denk ik het aller allerbelangrijkste want dan pas kan al het levende wat in in de bak is gehuisvest op de optimale conditie gedijen en kun je er het maximum aan plezier uit halen.
Zeker weten! Daarbij heb ik alleen het advies, lezen, googlen, lezen, googlen, youtube en vooral lezen. Het is inderdaad lastig om je aller eerste zoutwater bak onder de knie te krijgen en dat staat mij nog allemaal te wachten. Daarbij wat extra geld gestoken in het monitoren van de waardes.
 
Dat zelfs je PVC in kleur is, is wel het toppunt van 'alles moet er geweldig uit zien'
Top man! En ik wist wel dat je 21,5" niet genoeg zou vinden, er past meer in dus moet t meer :p
 
Zeker weten! Daarbij heb ik alleen het advies, lezen, googlen, lezen, googlen, youtube en vooral lezen. Het is inderdaad lastig om je aller eerste zoutwater bak onder de knie te krijgen en dat staat mij nog allemaal te wachten. Daarbij wat extra geld gestoken in het monitoren van de waardes.
Ja ik heb me voorgenomen dat alles moet matchen want nu moet het ook een perfecte bak worden. Ik heb vandaag ook het meubel wat aan de zijkant vast gekit zit los gesneden omdat het frame deze week een witte poedercoating krijgt. Ik weet dat dit alles bijna nooit te zien zal zijn maar als ik dan het paneel eraf trek moet het matchen en naar me zin zijn haha!

Haha nou de 23" is was ook makkelijker verkrijgbaar als de 21.5" en dat deze dan iets groter is, is mooi mee genomen.

Mooie stukken wat je aankoopt Roel.
Bedankt Johnny! Mocht je ooit de stap nemen om toch een zeewater bak te beginnen kan ik je iig het eea vertellen over de techniek haha ;)
 
Daarbij ben ik op dit moment ook bezig om de voorkant van de sump en bovenkant te ontwerpen. Deze zullen bekleed worden met hoogglans wit acrylaat waarbij er een aantal stukken gelasert zullen worden. Een beetje het Royal Exclusiv Dreambox effect alleen dan wel mijn eigen design.

Bij deze een voorbeeld van de bovekant. (Deze is nog niet klaar)
Capture.JPG
 
Ja ik heb me voorgenomen dat alles moet matchen want nu moet het ook een perfecte bak worden. Ik heb vandaag ook het meubel wat aan de zijkant vast gekit zit los gesneden omdat het frame deze week een witte poedercoating krijgt. Ik weet dat dit alles bijna nooit te zien zal zijn maar als ik dan het paneel eraf trek moet het matchen en naar me zin zijn haha!

Haha nou de 23" is was ook makkelijker verkrijgbaar als de 21.5" en dat deze dan iets groter is, is mooi mee genomen.


Bedankt Johnny! Mocht je ooit de stap nemen om toch een zeewater bak te beginnen kan ik je iig het eea vertellen over de techniek haha ;)
Das vriendelijk bedankt voor je aanbod waar ik zeker op in zal gaan Roel.:thumbs:
 
Kunt beter nu alles laten matchen dan later wellicht dan toch wat spijt te krijgen omdat je het niet had gedaan. I would have done the same :D
 
Maar niet onbelangrijk wil ik toch wel even zeggen dat onze goeie vriend Roel hier niet aan begint zonder totale kennis van zaken want hij is zich hier al 10 jaar in aan het verdiepen met lezen,lezen,lezen en nog eens lezen op internet en filmpjes bekijken op youtube.
Ik weet dat het in de praktijk anders is dan in theorie maar 10 jaar is toch niet niks en als ik in zijn voetsporen zou treden en exact hetzelfde zou doen dan kan ik pas op mijn 62ste starten dus bij deze nu al dikke chapeau Roel.:thumbs:
 
Hahah we gaan het allemaal zien! Bedankt Johnny, we kunnen niet meer als ons best doen!
 
Net weer van alles binnen gehad dus we kunnen de 2de uitvoer ook van een flow sensor voorzien.

Ook 23" monitor binnen gekomen en hij past precies haha!

Nu gaan we aan de slag om de achterwand van het meubel hoogglans wit te krijgen! Word vervolgd!

IMG_6972.JPG


IMG_6973.JPG


IMG_6976.JPG


IMG_6977.JPG
 
Ik hoop wel dat je straks nog tijd hebt om naar je aquarium te kijken want volgens mij ben je als alles klaar is meer bezig om alle techniek in de gaten te houden en te regelen:D;)
 
Ik hoop wel dat je straks nog tijd hebt om naar je aquarium te kijken want volgens mij ben je als alles klaar is meer bezig om alle techniek in de gaten te houden en te regelen:D;)
Haha nou de bedoeling is toch straks echt van te bak te gaan genieten en alle extra maatregelen de techniek te laten regelen......!! Maar het WOW momentje bij het optrekken van de kast of de ruimte onder het aquarium moet blijven haha!
 
Roel is die kast nu nog niet geschilderd :D
Straks mag je jou toch wel een beetje beginnen haasten als je in februari de eerste visjes wil houden :D
 
Roel is de verfroller kwijt Stefan:D:D. Nou februari zal wel krap worden want ik heb geloof ik ook 2-3 manden gewacht met de eerste vissen. Maar ja op een paar weken moet je het ook niet laten aankomen denk ik;).
 
Haha nee de kast gaat niet geverfd worden. Binnenkant folie en buitenkant zal bekleed worden met hetzelfde materiaal als het meubel. Nu kan ik dus beginnen met het inrichten van de kast met alle techniek en dan alles bevestigen en aansluiten.

Feb ga ik inderdaad niet halen want dat is niet erg! Dan wachten we gewoon wat langer haha!
 

Terug
Bovenaan