Is Vivarium de moeite waard?


Nou, wij zijn ook weer thuis. Leuk om eens te bekijken, maar wat een drukte zeg...blegh. Vond de verhouding visjes - andere meuk ook niet heel erg denderend. Leuk voor een keertje maar wordt geen jaarlijks ding dit. Wel wat voer en plantjes meegenomen, en tijd staan kwijlen bij de stand van aqualife...maar we hebben ons weten in te houden 🙏😆
 
Alvast een impressie
 

Bijlagen

  • 20231111_161822.jpg
    20231111_161822.jpg
    537.7 KB · Weergaven: 99
Staan wel foto’s op de Facebook pagina van Vivarium.
 
Jouw woorden, niet de mijne, maar het zou me niet verbazen 😋🤣
Haha, ik kan daar niet over oordelen Roberto maar die foto waar ik op reageerde was denk ik laat op de middag en daarom was het denk ik al minder druk.
Veel bezoekers zijn dan al op huis aan denk ik.
 
Haha, ik kan daar niet over oordelen Roberto maar die foto waar ik op reageerde was denk ik laat op de middag en daarom was het denk ik al minder druk.
Veel bezoekers zijn dan al op huis aan denk ik.

Ja het werd gedurende ons bezoek al wat rustiger naarmate het wat later werd, het scheen vooral het eerste uur gekkenwerk te zijn geweest als ik sommige standhouders mocht geloven, gelukkig dat we iig niet toen al voor de poort stonden :LOL:
 
Dat is een heel stuk rustiger dan toen ik er was. Was niet meer te doen om half 2 en ben toen maar naar huis gegaan. Kon niet eens het insectenplein bezoeken, stond gewoon vol.

Heel stuk drukker dan vorig jaar in ieder geval.
 
ik hoop dat het morgen wat rustiger is dan, het is altijd wel fijn om overal te kunnen kijken zonder verdrukt te worden.

iemand nog tips voor waar ik echt naar moet kijken dit jaar?
 
Nope, dan is er geen Frysk Hynder. ;)
Enneh Drenthe...?? 😄

Mag van mij ook best een keer in het noorden hoor, kom ik wel daarheen. Er gaat niets boven Groningen toch? 😁
Al weet ik ook niet of dit voor mij een jaarlijks iets gaat worden. Leuk om er een keer geweest te zijn, leuke info te horen van kwekers, goedkope plantjes te kopen en @stanovic in het echt te zien 😊
Jammer genoeg lees ik dit topic nu pas 🙄 anders was ik op zoek gegaan naar jullie @Cornelius en @Lysia !

Tip voor wie vandaag gaat: neem ook contant geld mee voor de parkeerplaats, als het op de echte parkeerplaats weer zo'n chaos is als gisteren dan is er waarschijnlijk een extra terreintje vlak voor de slagboom waar je contant kan betalen. Scheelt ook een kaartje kopen. Jammer genoeg kwamen wij pas na dik een half uur rondjes rijden op de parkeerplaats en in de omgeving een parkeerwachter tegen die dat wist...

En nog een tip: als je de hal in loopt is gelijk rechts een uitgebreide plantenstand met goede aanbiedingen, echter, een klein deel van die planten is nog een euro goedkoper als je linksaf slaat. Ik kwam daar pas achter nadat ik inkopen had gedaan 😄. Overigens ook zeker niet ontevreden met de planten en de prijs waarvoor ik ze gekocht heb. Al met al een leuke ervaring 👍
 
Enneh Drenthe...?? 😄

Mag van mij ook best een keer in het noorden hoor, kom ik wel daarheen. Er gaat niets boven Groningen toch? 😁
Al weet ik ook niet of dit voor mij een jaarlijks iets gaat worden. Leuk om er een keer geweest te zijn, leuke info te horen van kwekers, goedkope plantjes te kopen en @stanovic in het echt te zien 😊
Jammer genoeg lees ik dit topic nu pas 🙄 anders was ik op zoek gegaan naar jullie @Cornelius en @Lysia !

Tip voor wie vandaag gaat: neem ook contant geld mee voor de parkeerplaats, als het op de echte parkeerplaats weer zo'n chaos is als gisteren dan is er waarschijnlijk een extra terreintje vlak voor de slagboom waar je contant kan betalen. Scheelt ook een kaartje kopen. Jammer genoeg kwamen wij pas na dik een half uur rondjes rijden op de parkeerplaats en in de omgeving een parkeerwachter tegen die dat wist...

En nog een tip: als je de hal in loopt is gelijk rechts een uitgebreide plantenstand met goede aanbiedingen, echter, een klein deel van die planten is nog een euro goedkoper als je linksaf slaat. Ik kwam daar pas achter nadat ik inkopen had gedaan 😄. Overigens ook zeker niet ontevreden met de planten en de prijs waarvoor ik ze gekocht heb. Al met al een leuke ervaring 👍
Bedankt, je beantwoord ook al automagisch een vraag die ik had wat betreft planten.

Keiiiiiiigoeie servies @Marple .;):)
 
Overigens zijn er ook nog zat andere kraampjes met planten en her en der goede aanbiedingen of zeldzame planten. Dus het kan geen kwaad om eerst een rondje te lopen. Ik had gelijk ingekocht want ik had niet zoveel zin om later weer terug te moeten en alles te moeten onthouden wat ze waar hebben tegen welke prijs. Maar er zitten meerdere plantenkramen bij de in/uitgang.
 
Overigens zijn er ook nog zat andere kraampjes met planten en her en der goede aanbiedingen of zeldzame planten. Dus het kan geen kwaad om eerst een rondje te lopen. Ik had gelijk ingekocht want ik had niet zoveel zin om later weer terug te moeten en alles te moeten onthouden wat ze waar hebben tegen welke prijs. Maar er zitten meerdere plantenkramen bij de in/uitgang.
Hahaha herkenbaar... onthoud ook nooit wie waar zit en plattegrondlezen is niet voor mij weggelegd, gelukkig was mn vrouw mee :DD
 
Ik wil wel zien wat er allemaal is aangeschaft door de club hier.
 
Corydoras habrosus,hastatus,otocincli,pangio oblonga & 4x anubias, toen was de portemonnee leeg. Weer hard sparen voor volgend jaar
 
Wat levendbarenden aangeschaft. Er staat iemand met een stand die ik al een tijd volg op facebook met zeer bijzondere soorten. Ik ging voor de Xiphophorus Xiphidium. Ik was klant 2 en klant 1 had deze al gekocht, balen. Uiteindelijk de volgende soorten gekocht.

Xiphophorus variatus "RioPantepec"
Poecilia wingei Campona nr. 40 Steel tail
Ilyodon Furcidens "Cuauthemoc"
Paraphanius Similis "Zengen"
Girardinus Uninotatus
 
2 mooie stukken hout. Maar poah wat druk gister morgen. Ik ging ook voor inspiratie (viel mij wat tegen) en informatie inwinnen. Maar ook dat viel met de drukte niet mee. Al met al wel leuk om eens te zijn geweest.
 
Ik wil wel zien wat er allemaal is aangeschaft door de club hier.

2 grote stukken houten voor een mooie prijs (bij Discus Veenendaal)
4 planten (allemaal echinodorus soorten)
7x Crenuchus spilurus/Zeilvin Tetra
22x Jackfruit bladeren
 
Xyphophorus wildkleur.
Ik heb de Geophagus Altifrons in het echt gezien, en de G. sveni. En ik ben nu (zo mogelijk) nóg blijer met mijn Thorichthys ellioti (muculapinnis). Die vielen in het echt best een beetje tegen.

Verder heb ik besloten dat ik -als mijn lijf en geest het toelaat- best een halve dag met standje wil staan en dan wat rondlopen, maar voor mezelf hoeft het niet nog een keer.
 
Voor de vierde keer geweest, deze keer samen met een Portugese vriend. Alles een beetje hetzelfde als andere jaren, miste de kikkers en slangen. Voor de rest een berg catappa bladeren voor weinig gekocht. Veel bekenden gezien en gesproken.

Groetjes John.
 
Voor de vierde keer geweest, deze keer samen met een Portugese vriend. Alles een beetje hetzelfde als andere jaren, miste de kikkers en slangen. Voor de rest een berg catappa bladeren voor weinig gekocht. Veel bekenden gezien en gesproken.

Groetjes John.
Ik heb gisteren wel een stand met heel wat kikkers gezien. Misschien was die vandaag uitverkocht?

Ik ben terug met een zeeaquarium:
Een tmc next wave 85 inclusief toebehoren en meubel.
Zondag zijn de beste aanbiedingen
 
Voor de vierde keer geweest, deze keer samen met een Portugese vriend. Alles een beetje hetzelfde als andere jaren, miste de kikkers en slangen. Voor de rest een berg catappa bladeren voor weinig gekocht. Veel bekenden gezien en gesproken.

Groetjes John.
Dat krijg je met en protogese vrind
 
Ik zag op Instagram vandaag dat de Aquaflora Contests tanks te koop stonden. Ik ben zaterdag geweest toen waren deze nog in opbouw.
Iemand die weet wat je dan zou kopen? Is dat de hele set die tentoon stond gesteld (dus inclusief licht, filter, hardscape, planten, aqaurium + kast(
 
Ben 2 dagen geweest, om te assisteren in een stand.
Hele leuke gesprekken gehad, interessante discussies en veel tips en advies mogen geven aan hobbyisten.

Het was op zaterdag op bepaalde momenten enorm druk en zondag waren er veel gezinnen met kinderen. Veel mensen een handje kunnen geven, helaas niemand gezien of herkent van ons forum.
Heb dus alles goed en uitgebreid kunnen bekijken en vond het zekerwel de moeite waard. Sommige stands hadden leuke aanbiedingen en kortingen.
Zo heb ik zelf een mooie Dennerle Scapers bak meegenomen. Die zal ik wel presenteren in mijn aankomende nieuwe topic.

Dus, de moeite waard? Ik vind van wel.
Het is gewoon erg leuk om in een omgeving te verblijven met mensen met dezelfde hobby en interesses. En als je toevallig wat leuks nodig hebt kan je het wel eens treffen met beurskortingen.
 

Terug
Bovenaan