Is Vivarium de moeite waard?


NathaliePip

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
26 december 2021
Berichten
1,114
Locatie
Gelderland
Ik ben in het verleden regelmatig naar reptielenbeurzen geweest bijvoorbeeld Tarraria & Exoknaag in Houten.
Maar nog nooit naar Vivarium.
In november is er weer Vivarium.
Is Vivarium de moeite waard om eens naar toe te gaan? Waarom wel of niet? Wat vind jij van Vivarium?
 
Ik ben er 4 jaar geweest en het is leuk en gezellig. Moet erbij zeggen dat ik na 4 jaar het wel even had gezien want veel stands staan er ieder jaar weer.
Je zou eens op hun standlijst kunnen kijken welke stands er staan die met terraria te maken hebben.
 
Ik zou dan gaan voor aquaria. Ik heb geen reptielen meer.😁
 
Typisch een plek waar er een gat in me hand ontstaat.
Op zo,n evenement pakken ze wel uit met flora en fauna.
Kijk ik heb al wat ingedraaide bakjes om bij te vullen met wat leuks, intressants.
Dus met voorkennis wil ik wel voorspellen dat er ook nog wel wat te snacken is.
 
O jee, mijn ervaring is dat dat gat in mijn hand er ook altijd is op een beurs.
Missxhien ga ik kijken. Wel leuk waarschijnlijk, ben nog nooit op een aquariumbeurs geweest alleen heel vroeger bij aquariumverenigingen. Maar dat is wel echt anders.
 
Wel spannend , rond te lopen op zo,n beurs waar iedereen een forumlid kan zijn.
Ik heb her en der wel eens wat gezegd, maar ik zit niet te wachten op confrontaties met me zakken spullen in me handen daarom ga ik onherkenbaar met een witte spijkerbroek, blauw t, shirt en een hans andersbril
 
Zeker de moeite waard om eens rond te lopen! Veel leuks te zien/kopen en je komt ongetwijfeld met meer thuis dan gepland.
Zou persoonlijk wel eerst een lijstje maken (met prijzen) wat je nog zoekt, je bent nl. niet altijd goedkoper uit op de beurs is mijn ervaring.

Oefen vast met wat mensen aan de kant beuken, dat heb je bij sommige stands nodig die ervaring :DD ( ja dezelfde ervaring als dat je een primark binnenloopt vol met mensen.... :LOL:)
 
Wel spannend , rond te lopen op zo,n beurs waar iedereen een forumlid kan zijn.
Ik heb her en der wel eens wat gezegd, maar ik zit niet te wachten op confrontaties met me zakken spullen in me handen daarom ga ik onherkenbaar met een witte spijkerbroek, blauw t, shirt en een hans andersbril
Zit je bril straks anders? :LOL:
 
Wel spannend , rond te lopen op zo,n beurs waar iedereen een forumlid kan zijn.
Ik heb her en der wel eens wat gezegd, maar ik zit niet te wachten op confrontaties met me zakken spullen in me handen daarom ga ik onherkenbaar met een witte spijkerbroek, blauw t, shirt en een hans andersbril
Dat hoef je allemaal niet te doen want je foto heeft hier al vaak online gestaan dus alle leden herkennen je Edwin:pp
 
Maar dat was ikzelf niet! Daarvoor heb ik een ,stand in, als stand up ben ik lichtblauw met een witte muts en witte broek.
Online me verzadigde filter bro😋
 
als stand up ben ik lichtblauw met een witte muts en witte broek
Brainy Smurf Yes GIF by The Smurfs
 
Ik ben pas 1 keer naar Vivarium geweest (vorig jaar) en vind het zeker de moeite waard.
Na vorig jaar heb ik besloten; mocht ik 'grote aankopen' willen doen die niet per direct nodig zijn. Dan wacht ik eerst vivarium af om daar de aanbiedingen te bekijken.
Zo kocht ik vorig jaar en Eheim 4+ 350 voor 135euro terwijl de adviesprijs rond de 200euro ligt. Veder was er vorig jaar ook veel hardscape materiaal te koop tegen zeer scherpe prijzen.
Ik was vorig jaar niet echt opzoek naar vissen/garnalen , maar deze koop ik het liefst bij de LFS en nergens anders.

Veder staan er verschillende grote en mooie showaquariums die zeker het bekijken waard zijn. Ook de ANAC aquascape contest is het bekijken zeker waard. Veder zijn er ook een aantal lezingen per dag en hier wil ook nog wel eens wat leuks bijzitten.
Ook is er een kampioensschap voor de mooiste discussen wat ook zeker de moeite waard is. En dan heb je ook nog een zeeaquarium gedeelte, persoonlijk heb ik niet zoveel met zee aquaria. De koralen en vissen zijn echter wel indrukwekkend om te bekijken.

Al met al een prima dagje vermaak. Alhoewel ik me bij de LFS ook zo 2uurtjes vermaak. Alleen is vivarium een goede 10.000m2 en dat redden de meeste aquarium zaken toch niet
 
Ik denk dat nieuwe aquarium-liefhebbers zich daar de ogen uitkijken, ben er zelf ook een aantal jaren geleden diverse keren langs geweest/ bezocht maar er is niet zoveel nieuws meer op aquarium gebied, in dit opzicht is de rek er een beetje uit, we hebben eigenlijk alles in huis.En nieuwe ontwikkelingen zijn er sporadisch.
 
Als het in de zomer was 👍 in november 👎 ik bedoel het is vast leuk om al die dingen te zien enzo. Maar drukte niets voor mij, mensen wassen me ook net iets te weinig hun handen en zieke mensen denken dat ziek zijn vakantie betekend dus dit soort maanden blijf ik er al helemaal uit de buurt. Daarnaast is het totaal niet practisch kwa temperatuur. Gaat flink wat uitstoot de lucht in om daar de boel te verwarmen. Dus ik kan er niet om springen eerlijk gezegd 😂 ik houd de a12 wel dicht de volgende keer ofzo dat klinkt me net iets aantrekkelijker. Klinkt ook wel sensatie als je het mij vraag dan neem ik de waterpistool mee😂

Iemand over de a12 richting vivarium? Komen we elkaar misschien nog tegen 😂
 
Snap niets van jou bericht.
 
Laten we proberen om ontopic te blijven beste mensen.
 
Of het de moeite waard is hangt natuurlijk af van wat je ervan verwacht. Ik sta zelf al jaren op het Vivarium met mijn eigen stand. Wat dat betreft ben ik één van de vaste standhouders daarzo. Als je natuurlijk meer wilt zien dan enkel wat je bij een lfs ziet, dan is het zeer zekers de moeite waard om er te gaan vertoeven. De kans dat je bijvoorbeeld iets aparts zoekt, zou je zomaar eens even kunnen vinden op het Vivarium. Of dat nu om een dier, toebehoren of voedsel betreft.
Ik zie het zelfs als een soort van soos aangezien het een trefpunt is van vele aquarianen, terrarianen en vijverliefhebbers is. Zo zijn er bekenden die dan lekker achter de stand komen en van alles bepraten. En ze hebben de mogelijkheid om hun aangekochte items bij me achter de stand te stationeren opdat ze dan vrijelijk de beursvloer op kunnen gaan. En afgezien dat er ook buitenlandse standhouders aanwezig zullen zijn, komen er ook vele buitenlandse bezoekers naar het evenement toe. Zo zou je zomaar iemand van over de landsgrenzen die je van het internet kent gaan tegenkomen. Of uiteraard uit eigen land zoals bijvoorbeeld iemand van dit forum.
De meesten bezoekers zullen met meer aankopen huiswaarts gaan dan men van te voren ingecalculeerd heeft. Ik zeg wel dat zaterdags al een aantal jaren de drukste dag zal zijn. Voorheen was dat ooit de zondag want dan waren er meer mensen vrijaf. Tegenwoordig met de spreiding van werkuren is dat veranderd en is zaterdag inmiddels de drukste dag. En vele mensen gaan dan ook bij voorkeur op de eerste dag er naartoe omdat ze bang zijn dat het beste dan al weg is op de zondag. Maar er zijn ook genoeg standhouders die op de zondag gewoon weer van alles aanvullen. In ieder geval is het een druk weekend. Er zijn ook genoeg mensen die alle twee de dagen er rondhangen. Ook al is het een totale vivaristieke beurs, toch heeft het aandeel op vijver- en terrariumgebied flink ingeboet t.o.v. het aquaristieke aandeel. In de eerste jaren was het nog redelijk vrij goed verdeeld. Maar de aquaristiek heeft nu eenmaal (na een lange tijd op z'n gat te hebben gelegen) een flinke inhaalslag gekregen wat de laatste 10 jaar aangaat.
Een voordeel van standhouder zijn is dat je als eerste weet wat er zoal wordt aangeboden en men krijgt de kans om voordat de deuren voor het publiek opengaat nog het één en ander op zakelijk gebied met elkaar te kunnen gaan regelen (doorgaans met vriendenprijzen).

Wat hier reeds eerder is vermeld geworden dat niet altijd alles beter geprijsd is, klopt wel. Maar dan moet ik wel even erbij stellen dat dat doorgaans komt omdat het zekers niet goedkoop te noemen valt als het om het standgeld gaat. Dat moet er ook weer uit, natuurlijk. En dat kan best in de verkoopprijs doorberekend worden. Dat is nu eenmaal een gegeven. En vergeet eventuele andere kosten ook niet. Maar dat even terzijde. er wordt ook wel genoeg gestunt met de prijzen hoor. Zekers als het gaat om de laatste 2 uren van de beursdag.
 
Ik kom er net achter dat er geen bus meer stopt in het weekend, dan houdt het voor mij op helaas.
 
Ik kom er net achter dat er geen bus meer stopt in het weekend, dan houdt het voor mij op helaas.
Nee dat was vorig jaat ook een probleem en met de bus voor de deur uitstappen is niet mogelijk. Erg raar en slechte service maar ze zullen ook wel afhankelijk zijn van het busbedrijf aldaar.
 
Is Vivarium de moeite waard om eens naar toe te gaan? Waarom wel of niet? Wat vind jij van Vivarium?
Jazeker, behalve dat er merchandise is staan er ook een aantal showbakken van aquascapers. En dan niet alleen kleinere bakken die gefotografeerd worden en aan een wedstrijd meedoen maar ook grotere imposante bakken die een dusdanige scapers bevatten dat je je ogen goed de kost zult geven. Superprachtig, echt!!!

En je kunt er ook een hapje eten. Een lekker gebakken frietje, een snackje. Of uitgebreid eten in een restaurant.

En behalve dit alles op aquarium, terrarium, paludarium is er voordat je binnen bent ook nog een hal te zien met prachtige auto's.

Owhja, en John die is er ook. :DD
 
Bijvoorbeeld maar dan wordt het een duur grapje denk ik al met al.
Zeker dat maakt alle evt bijzonderheden en aanbiedingen ongedaan.
Vroeger zou er groter vervoer door de vereniging geregeld worden.
Nu kan ik wel weer eerder iets nieuws kopen.
 
Misschien maar weer eens naar verduyn cichids😙
 
Carpoolen? Ik denk dat als je met iemand een afspraak maakt via PB dat het misschien wel meevalt. :)
Klopt maar dan ben je wel vaak je vrijheid kwijt om te gaan en staan waar je wil. Maar soms doen mensen dat wel volgens mij of ze rijden vanaf huis met een ander mee.
 
Nou ja, ik ben er een aantal keren geweest. En deed daar, zoals het hoort(?), te veel aankopen. Maar het leukste bleek ook om "live" mensen te ontmoeten die ook hier hun aanwezigheid kenbaar maken. Nadeel is dat e.e.a. niet echt centraal aangeboden wordt.
 
Maar het leukste bleek ook om "live" mensen te ontmoeten die ook hier hun aanwezigheid kenbaar maken.
O ja, jij was die man met een gitaar in de hand:DD;)
Geintje, maar ik herinner me het nog goed Ben en dat was rond 2015 dat ik je heb mogen ontmoeten en je ziet ik vergeet het nooit weer natuurlijk en elkaar een keer in het echt zien is inderdaad leuk (vaak).
 
Klopt maar dan ben je wel vaak je vrijheid kwijt om te gaan en staan waar je wil. Maar soms doen mensen dat wel volgens mij of ze rijden vanaf huis met een ander mee.
Dat heb ik een keer met wat forumleden afgesproken maar toen werd ik aan het eind vd middag wel heel lullig in de steek gelaten. Dus dat gaat niet meer gebeuren.
Relativeer het maar , voor de handel blijft het goed denk dat de standhouders aan het eind van de dag wel goed zitten met alles😀
 
  • Haha
Waarderingen: TLS
Ja dat is lullig maar goed dat soort dingen kunnen dan gebeuren dus ik ben zelf ook meer voor eigen vervoer als dat zou kunnen.
 
Wij ov reizigers zijn de moeite niet waard om er vanuit de standhouders belangeloos wat pendelbusjes voor in te zetten.
Het heeft me wel doen nadenken over dit evenement, wel doe ik niet meer erop wachten dat scheelt me wel het een en ander aan voorbereidingen.
Voor de pech laat ik me morgen lekker los in de koopgoot vd maxis muiden.
 

Terug
Bovenaan