Is Vivarium de moeite waard?


Ik ben nog niet eerder geweest, maar denk er wel ieder jaar aan om te gaan. Heb nu de knoop doorgehakt en meteen kaartjes besteld.
Ik maak er gelijk een weekendje weg van, nu al zin in !
Wat leuk als je het zo kan inplannen,gelijk een heel weekendje ervan maken :)
 
Wat leuk als je het zo kan inplannen,gelijk een heel weekendje ervan maken :)
In de voorgaande jaren waren er veel meer leden die er een overnachting aanvast hebben geknoopt en dat kan daar in de buurt prima zover ik weet maar goed het is wel weer kostenverhogend dus het moet wel iets zijn wat je leuk vindt.
 
Ik ben een paar keer geweest toen het nog in Nieuwegein was en de eerste keer in Rosmalen. Ik vond het toen wel vermakelijk. Nooit grote aankopen gedaan ( kwam nooit verder dan wat voer en een plantje) of naar aanbiedingen gezocht dus geen idee of dat veel scheelt. Mocht je iets gezien hebben bij bepaalde (online) verkopers, in het verleden kon je bij sommige een bestelling doen die je dan op vivarium kon ophalen. Weet niet of dat nog mogelijk is.
 
Velen hebben een trauma over gehouden aan de ontmoeting met mij en die mijden nog steeds de omgeving hier:pp
Die hadden natuurlijk allemaal een hondje verwacht die jessica heet 😂 ondertussen weet ik wel beter 😂
 
Als je een goede aquariumzaak in de buurt hebt is vivarium niet de moeite waard. De standaard vissen worden er aangeboden en ook de techniek en dergelijke is niet echt vernieuwend. Ga je normaal alleen naar de pets place of intratuin, dan is het zeker de moeite waard om een keer te gaan kijken.
 
Graag on topic blijven John, hier heeft Nathalie niks aan:deal:;))
Het was meer een kleine waarschuwing over wat je kan gebeuren als je naar de beurs gaat:pp
Ik denk zelf ook dat je het als een uitje moet zien want als je voor een paar aankopen heengaat dan is het door de entree en de reiskosten al te duur. Er een leuke dag van maken en als je wat ziet dit kopen kan een leuke dag opleveren maar geld verdienen doe je er denk ik niet.
 
Het was meer een kleine waarschuwing over wat je kan gebeuren als je naar de beurs gaat:pp
Ik denk zelf ook dat je het als een uitje moet zien want als je voor een paar aankopen heengaat dan is het door de entree en de reiskosten al te duur. Er een leuke dag van maken en als je wat ziet dit kopen kan een leuke dag opleveren maar geld verdienen doe je er denk ik niet.
Er zijn goedkopere dingen in het leven maar als je kijkt wat er voor nodig is zn evenement waar te maken zijn de kosten wel begrijpelijk denk ik. Denk dat de rest gewoon allemaal goedkoop is en wij verwend zijn 😜 denk dat als je echt graag naar zn evenement gaat de kosten dan nog wel begrijpelijk en acceptabel zijn. Als je al verder moet reizen helpt dat ook allemaal niet mee natuurlijk.
 
Ieder dagje uit kost in de regel geld en is niet goedkoop. En je kan het zo uur maken als je wil en daarom zei ik ook al als je maar een leuke dag hebt dan is het geslaagd in mijn ogen.
 
Ik heb vorig jaar een aantal mensen op de OV Fiets zien komen. Mogelijk een optie. 10km fietsen. (En terug).
 
in het verleden kon je bij sommige een bestelling doen die je dan op vivarium kon ophalen. Weet niet of dat nog mogelijk is.
Dat kan nog steeds... En dat wordt nog steeds veel gedaan. Het is in ieder geval een goede tip als je iets niet wilt mis lopen.
De standaard vissen worden er aangeboden
Er worden idd standaardvissen aangeboden doch ook rariteiten. En een gemiddelde winkel heeft vaak geen rariteiten aan vissen. Als je idd enkel voor de bekende vissen gaat, dan zou ik idd niet speciaal afreizen en entreegeld betalen om zo'n vis te bemachtigen. Dan ben je een dief van jouw eigen portemonnee. Ga je voor iets speciaals, dan kan het de moeite lonen. Want vergeet niet, er zullen elk jaar standhouders aanwezig zijn die juist de minder gangbare soorten aanbieden.
 
Er worden idd standaardvissen aangeboden doch ook rariteiten. En een gemiddelde winkel heeft vaak geen rariteiten aan vissen. Als je idd enkel voor de bekende vissen gaat, dan zou ik idd niet speciaal afreizen en entreegeld betalen om zo'n vis te bemachtigen. Dan ben je een dief van jouw eigen portemonnee. Ga je voor iets speciaals, dan kan het de moeite lonen. Want vergeet niet, er zullen elk jaar standhouders aanwezig zijn die juist de minder gangbare soorten aanbieden.
Ik heb er nooit iets echt bijzonders gezien. Ga je voor iets speciaals? Zoek een goede aquariumzaak.
 
Dat kan nog steeds... En dat wordt nog steeds veel gedaan. Het is in ieder geval een goede tip als je iets niet wilt mis lopen.

Er worden idd standaardvissen aangeboden doch ook rariteiten. En een gemiddelde winkel heeft vaak geen rariteiten aan vissen. Als je idd enkel voor de bekende vissen gaat, dan zou ik idd niet speciaal afreizen en entreegeld betalen om zo'n vis te bemachtigen. Dan ben je een dief van jouw eigen portemonnee. Ga je voor iets speciaals, dan kan het de moeite lonen. Want vergeet niet, er zullen elk jaar standhouders aanwezig zijn die juist de minder gangbare soorten aanbieden.

Welke soorten zouden dat dan wel zijn ?
 
Dat kan nog steeds... En dat wordt nog steeds veel gedaan. Het is in ieder geval een goede tip als je iets niet wilt mis lopen.

Er worden idd standaardvissen aangeboden doch ook rariteiten. En een gemiddelde winkel heeft vaak geen rariteiten aan vissen. Als je idd enkel voor de bekende vissen gaat, dan zou ik idd niet speciaal afreizen en entreegeld betalen om zo'n vis te bemachtigen. Dan ben je een dief van jouw eigen portemonnee. Ga je voor iets speciaals, dan kan het de moeite lonen. Want vergeet niet, er zullen elk jaar standhouders aanwezig zijn die juist de minder gangbare soorten aanbieden.
Buiten jouw eigen kraampje heb ik in ieder geval vorig jaar niets bijzonders gezien, en de X. Signum waren al verkocht :p
 
Ik heb er nooit iets echt bijzonders gezien. Ga je voor iets speciaals? Zoek een goede aquariumzaak.
Daar ben ik van een andere mening toebedeeld want een gemiddelde aquariumzaak koopt in bij nederlandse groothandels. En de nederlandse groothandels leveren doorgaans gangbare vissen omdat er nu eenmaal een continuïteit aanwezig moet zijn van verkoop. Dat kan niet bij een goed assortiment aan minder gangbare soorten. Of ze worden behoorlijk aan de prijs doorverkocht. Ik ben bij een aantal nederlandse groothandels geweest en het is net zoals ik het al stelde. Vandaar mijn opmerking.

Maar er zijn ook aquariumzaken die zich bij een wens aan een minder gangbare soort ook bij privëkwekers aanmelden. Om toch maar geen "nee" te behoeven verkopen aan een klant. Ik denk dat je niet goed op het Vivarium gekeken hebt op rariteiten aan vissen. Want ze zijn er.
Ik wil er wel bij stellen dat het afgelopen jaar minder standhouders op zijn komen dagen vanwege het ontbreken aan een certificaat van vakbekwaamheid van vissen.
 
Welke soorten zouden dat dan wel zijn ?
Da's uiteraard afhankelijk wat je zoekt. Als je bijvoorbeeld iets wilt als bijv. kersebuiken, dan zullen er standhouders bij zitten die naverwante soorten aanbieden. Maar goed, dat geldt net zo goed voor andere vissoorten waar je een minder gangbare naverwante soort kunt aantreffen. Het is natuurlijk afhankelijk wat alle standhouders met vissen mee zullen gaan nemen. Men kan niet van tevoren weten wat iedere standhouder meeneemt naar de beurs. Ik sta voor de levendbarenden en merendeel wat ik altijd aanbied is ook minder gangbaar te noemen. En ik draai elk jaar goed met dit soort vissen.
 
  • Leuk
Waarderingen: TLS
Buiten jouw eigen kraampje heb ik in ieder geval vorig jaar niets bijzonders gezien, en de X. Signum waren al verkocht :p
Wat ik bij een eerdere reactie al zei, het afgelopen jaar zijn er een aantal standhouders afgehaakt omdat ze geen certificaat "vakbekwaamheid van vissen" hadden. Dus dat is een reden waarom er minder te zien viel. Tja, wat de signums aangingen, die waren idd al vrij snel weg. Ik had een aantal koppels meegenomen en idd heeft dat nog geen uur gekost dat ik ze al kwijt was.
 
Daar ben ik van een andere mening toebedeeld want een gemiddelde aquariumzaak koopt in bij nederlandse groothandels.
Daar zit onze verwarring denk ik. Met goede aquariumzaak bedoel ik niet de pets place met vissen van Ruinemans, de Intratuin met vissen van Gommers Duiven, De Jumper met visjes van AquaDistri of iemand met alleen vissen van Gommers Ducheine. Ik doel met de goede speciaalzaak op winkels die gebruik maken van meerdere leveranciers, thuiskwekers en ook zelf importeren. Als dat je basis is, is vivarium weinig spannend.
 
Daar zit onze verwarring denk ik. Met goede aquariumzaak bedoel ik niet de pets place met vissen van Ruinemans, de Intratuin met vissen van Gommers Duiven, De Jumper met visjes van AquaDistri of iemand met alleen vissen van Gommers Ducheine. Ik doel met de goede speciaalzaak op winkels die gebruik maken van meerdere leveranciers, thuiskwekers en ook zelf importeren. Als dat je basis is, is vivarium weinig spannend.
Dan zitten we op één lijn...
Maar helaas zijn dat soort winkels op één hand te tellen...
 
De plattegronden van de zalen zijn reeds bekend:
393788380_752495473582434_672843107222778056_n.jpg
393657156_752495380249110_3522409580596645140_n.jpg
393767565_752495453582436_8879731625444651056_n.jpg

Dan weet je waar je naartoe moet rennen als je de eerste bij de kramen wilt zijn... Of lekker op jouw dooie gemak de kramen wilt gaan afstruinen...
 
Vivarium is een prachtig uitje voor de hobbyisten. Of er wel of niets bijzonders aangeboden wordt, het is een buitenkans om in contact te komen met standhouders en en hobbyisten.
 
Wat dacht je van de competitie om de mooiste discus vissen ? Ik denk dat ik toch maar eens ga kijken...
Ze hebben vaak leuke wedstrijden maar goed de gemiddelde spullen die er worden verkocht vindt je ook wel bij een goede lfs maar het gaat ook om de gezelligheid.
 
Vorige jaar helaas niet kunnen gaan, de jaren daarvoor wel enkele keren geweest. Dit jaar voor het eerst met het gezin, benieuwd hoe zij het gaan vinden (kinderen t/m 10 jaar zijn gratis)
 
Ik ben gelukkig al eerder begonnen met de voorbereidingen voor het Vivarium. Mede omdat ik de laatste 2 weken behoorlijk wat reserveringsverzoeken heb gekregen voor vissen. Ik krijg altijd wel reserveringsverzoeken doch nu lijkt het wel alsof men bang is dat men wat misloopt.
Vandaag nog ff bij de Warterlelie in Enschede geweest en daar nog ff zitten kletsen over het Vivarium. Zij zullen er ook weer gaan staan met hun handel en dit keer met een nieuwe stelling met een 12-tal bakken.
Nu alle bakken labelen en dan vrijdag alles eruit vangen. Ik ben er klaar voor...👍
 
Ik hoop dat ze dit toch een keer in het noorden gaan doen
heb 2 kleine kindjes waardoor het voor mij ook niet mogelijk is om even 1 dagje heen en weer te rijden van uit het noorden
 
Ik hoop dat ze dit toch een keer in het noorden gaan doen
heb 2 kleine kindjes waardoor het voor mij ook niet mogelijk is om even 1 dagje heen en weer te rijden van uit het noorden
Helemaal met je eens en vanuit Grunn is het mij ook tever maar ja ik denk dat ze geen rekening met ons willen houden en dat de juiste locatie ook niet makkelijk zal zijn en nog betaalbaar ook.
 
Wat leuk. Ik hoorde dit vorige week van ons dierenwinkel. Wist niet dat dit bestond! Ik ga zondag er heen ben benieuwd of het wat is.
 

Terug
Bovenaan