1 meter regenwoud Albert V. (Fozzy)


Sinterklaas is geweest. O nee, DHL dame. Heb wel even contact gehad met leverancier, ik mis de verlengkabels die hij er (gratis) bij zou doen. Stuurt hij me dus nog kosteloos op. Goede service.

het spul was super verpakt in bubbeltjesplastic met schuim en plastic.
IMG_2842.jpeg


de leds
IMG_2844.jpeg

de voeding en de WiFi controller(ingesteld als Acces Point, dus komt niet in het netwerk verder.
IMG_2845.jpeg



de bovenzijde. Met schuine voorzijde zodat, mocht je het op een losse bak leggen, het licht niet verblind maar echt naar beneden straalt
IMG_2846.jpeg
 
En de app werkt heel simpel. Tijd wordt overgenomen van de iPad. Je kunt zelf punten invoegen op gewenste tijdstippen en dan de intensiteit instellen. Er zijn 3 mogelijkheden vooringesteld. als alles werkend is zal ik optie 3 eens proberen, de app wordt nu niet goed weergegeven omdat ik de controller niet heb aangesloten, dus de tijdschaal is niet zichtbaar.
IMG_2847.png
 
En de app werkt heel simpel. Tijd wordt overgenomen van de iPad. Je kunt zelf punten invoegen op gewenste tijdstippen en dan de intensiteit instellen. Er zijn 3 mogelijkheden vooringesteld. als alles werkend is zal ik optie 3 eens proberen, de app wordt nu niet goed weergegeven omdat ik de controller niet heb aangesloten, dus de tijdschaal is niet zichtbaar.
Bekijk bijlage 366932
Mooi spul Albert, jij bent voorlopig even van de straat af.
 
De lamp ligt er op. Tijdelijk met de meegeleverde manueel instelbare dimmer die standaard meegeleverd wordt dus kan nog niet dimmen. Maar de kleuren komen er veel mooier uit tov de T5 HO lampen.

1e foto is met de T5. De 2e met de LED. De kleuren vd planten en de kikkers komen ook mooier naar voren. Vooral de blauwtint vd kikker. En de dieprode kleur vd Bromelia’s.
4e foto zoals hij op het rooster ligt boven de glasplaat. En op de laatste zie je de Witte en Blauwe Led’s met Rood erbij. Al krijg je dat niet goed op de foto

IMG_4814.jpeg
IMG_4816.jpeg
IMG_4817.jpeg
IMG_4818.jpeg
IMG_4819.jpeg
 
Gemist Fozzy, ga het meteen even bekijken.
 
Ziet er goed uit Fozzy, en de foto's zijn ook erg mooi.
 
IMG_0624.jpeg
IMG_0623.jpeg
Hier de Canon Powershot ook maar eens weer gepakt. Moet ik toch vaker doen volgens mij.
wat spelen met de belichtingsmogelijkheid. Foto‘s gemaakt met instelling ‘kunstlicht’.
 
Het kan een instelling zijn. Maar ik vind de kleuren bij de TL verlichting mooier.

Dat andere doet mij denken aan de ouderwetse grolux tl buizen. Ook beetje paars / blauw.

Misschien combinatie met witbalans camera. Maar ik kan alleen de foto’s beoordelen hier.
 
IMG_2849.png
IMG_2850.jpeg
IMG_5001.jpeg
Vandaag de 2 kabels ontvangen van Biotopo. Gelijk aangesloten en een programma gemaakt en geupload naar de controller. Kijken hoe dit er vanavond uitziet. @frog hier de foto’s van de instelling en de verlichting. Op het tijdstip welke in het schema wordt aangegeven dus. En vandaag nog een Bromelia El Dorado gescoord in de Orchideeënhoeve.
 
Bedankt voor de info en de foto's Albert, mag ik begrijpen dat de verlichting ' koud' opstart en op een later moment naar een warmere kleur gaat en dan ook eindigt met warm wit.
Dit vraag ik mede omdat jij aangeeft te bezien hoe het later in de avond eruitziet.
Volgens het schema zou je dan eindigen met 'warm' licht.
Het paars blauwe licht waar Biljoenblik op reageerde, is dit het licht in de ( koude kleur) opstart in de morgen.Vindt dit best mooi, veel vragen, maar neem de tijd Albert.

Gr. bert
 
Je kunt het schema handmatig aanpassen aan eigen wensen. Je kunt zelf nieuwe aanmaken nl.
 
  • Leuk
Waarderingen: frog
Albert laat ik vooropstellen dat ik tevreden ben met de verlichting, maar Biotopo geeft aan op hun Website, met instelbare helderheids niveaus en lichtprogamma's via uw telefoon kunt u naar wens het ideale lichtplan voor uw terrarium creeren.

Had liever gelezen dat er via de producent een standaard progamma instelling beschikbaar zou zijn die de ideale lichtomstandigheden voor een gebruiker van een kikkerbak/ biotoop terrarium zodanig kan instellen, naar een natuurlijk beginnend en eindigend lichtprogamma.

Maar goed dit laten ze aan de gebruiker over, is verder niets mis mee.Waarschijnlijk bij jou bekend staat er in het DN magazine van September J.l .( voor de niet bekenden hiermee bedoel ik het kikkerblad) Dendrobatidae Nederland en in het Septembernummer een artikel over moderne verlichting in het vivarium, en ja dan gaat het artikel dus over skyligt.

Zowaar een helder en duidelijk artikel, wat eindigt met: verbeterpunten zijn het matige advies van de winkelier en Skyligt zelf om te kunnen starten met de goede schema's en de handleidingen.
 
Ik ben (nog) geen lid van DN. Zit er wel aan te denken overigens. de Website en het forum ken ik wel.
 
Even tussendoor Albert, ben zelf ook nog niet heel lang lid, maar lang genoeg om het nieuwe kikkerboek van DN met een grote korting te kunnen ontvangen.
 
Hartstikke mooi weer.
De bak lijkt met deze verlichting ook al dieper, of langer.
 
Bromelia rechts verplaatst die stond op de bodem, en wat te nat volgens mij want 1 vd bladeren verkleurde wat geel. Nu omhoog en in de zijwand geprikt met een lange sateprikker van hout.
IMG_2856.jpeg
 
IMG_5090.jpeg
IMG_5091.jpeg
IMG_5086.jpeg
IMG_5088.jpeg
Het regende net ook op 1 meter van me.
En een paar foto’s van de ini mini kikkertjes die het naar hun zin hebben. Ik hoor ze savonds als het licht gedempt is zachtjes knisperen. En ook de grotere heeft nog plezier.
 
O ja dat zijn de je laatst hebt gekocht natuurlijk. Ach ja op de foto worden gezet is niet natuurlijk dus ze zullen niet begrijpen wat je doet en er komt voor zoiets vanzelf altijd wel een goed moment denk ik.
 
De nieuwe Skylight verlichting heeft een goede invloed op de planten volgens mij.
Ze groeien mooi omhoog en de kleuren worden intenser. De Bromelia’s maken nieuwe uitlopers @NicoleE de Diakya doet het ook, zie een paar uitlopers op de (laatste) foto.



IMG_5213.jpeg
IMG_5214.jpeg
IMG_5215.jpeg
IMG_5216.jpeg
IMG_5217.jpeg
 

Terug
Bovenaan