1 meter regenwoud Albert V. (Fozzy)


Staat er zo mooi bij Albert. Ik zie inderdaad dat de planten een flinke oppepper hebben gekregen!
Die Diakya, zie ik daar ook een keiki die omhoog lijkt te groeien? Of zie ik wat anders?
 
Fozzy mooie plaatjes.

Gebruik jij bij de licht opkomst en later weer terug afbouwend tussendoor de maximale lichtsterkte die de skyligt kan geven, of blijf je onder de 100 % lichtsterkte die te bereiken is.
Vond zelf bij een 100 % instelling met de + en de - de skylight erg warm worden, de stalen behuizing zeg maar.

Moet ook nog zoiets bestellen om het automatisch te laten verlopen, maar mooi hoor die tussendoor en/ of start kleuren.
gr. bert
 
Fozzy mooie plaatjes.

Gebruik jij bij de licht opkomst en later weer terug afbouwend tussendoor de maximale lichtsterkte die de skyligt kan geven, of blijf je onder de 100 % lichtsterkte die te bereiken is.
Vond zelf bij een 100 % instelling met de + en de - de skylight erg warm worden, de stalen behuizing zeg maar.

Moet ook nog zoiets bestellen om het automatisch te laten verlopen, maar mooi hoor die tussendoor en/ of start kleuren.
gr. bert
Nee, ik gebruik de 100% maar heel even gedurende de dag rond het middaguur. Zeg maar de zon op de hoogste stand. Kom verder niet boven de 85%, geeft licht genoeg voor de bak.
 
Filmpje. Aan het begin zie je een kikkertje in een filmkokertje zitten. Zijn vaak onzichtbaar omdat ze zo klein zijn met een formaat van amper 2cm. Zeker vergeleken met de andere bewoners, dat lijken dan monsters.
Vanmorgen het opvoerpompje ook even gereinigd dus het water stroomt ook weer mooi.

 
Avondfoto met nog een klein beetje licht vd Skylight. Camera vd iPhone vangt nog teveel licht om het reaistisch weer te geven. In werkelijkheid nog donkerder. Rest vd kamer is donker.
IMG_5274.jpeg
 
Mooi dat gedimde licht, ik vond dat met het aquarium 's avonds ook altijd sfeervol.
 
Gisteren via een facebook pagina een link van Marktplaats gezien van Orchidee stekken. er zijn 4 stekjes onderweg naar een DHL Servicepunt dichtbij mn werk. Dus binnenkort weer wat bezig met de bak. Eens zien of ik ze ‘aan de praat krijg’.
het zijn deze 4:
Miniatuur oncidium speci
Oncidium flexuosum
pleurothallis costaricensis
epidendrum schlechterianum


IMG_2878.jpeg
 
Hartstikke leuk, ik ben benieuwd of je ze aan de praat krijgt en hoe ze het voor je gaan doen. We gaan het met jou beleven.
 
Ik vind het altijd zo prachtig zodra het mos erop begint te groeien... Kan met passie naar dit soort foto's kijken en genieten hoe ik het ooit heb gehad met mijn terraria. Ik hou het nu bij één gesloten paludarium en één open paludarium zonder gifkikkers. Maar wel met vampierkrabben.
 
Heel leuk Albert.
Wat zitten er nu aan bewoners in deze meterbak?
 
Heel leuk Albert.
Wat zitten er nu aan bewoners in deze meterbak?

dank je

Er zitten nu 2 Dendrobates Tinctorius Nominat en 4 Ranitomeya amazonica French Guyana in de bak.
de eerste zijn die grotere.
 
Heb je de laatste tijd nog kleintjes gehad?
Neen, hopelijk gaat het me toch eens weer lukken Toen ik die andere bak nog had waar Tricolores in zaten had ik zo jonkies. Bij deze bak nog niet. Zit al wel op MP te kijken af en toe naar een kleiner bakje van een 30cm om die gewoon in te gaan richten voor het geval het wel eens gebeurt.
 
Ja dat herinner ik me nog en vandaar ook mn vraag en natuurlijk is het altijd leuk om af en toe kleintjes erbij te hebben. Maar ja ze moeten het zelf doen Albert;)
 
1 vd 2 afwijkende beestjes die ik in het waterdeel heb rondwandelen. Is nu in het poeltje onder de waterval geklommen blijkbaar.
IMG_5328.jpeg
 
Ramen zijn schoon. Water ververst. En daar kwam ik een 3 tal vuurgarnalen. Een tijd geleden er wat in losgelaten. Zullen ook wel eetwaar vinden dan. Nieuw blad op de bodem gestrooid. Kunnen de fruitvliegjes even de jagers ontvluchten. En natuurlijk de foto’s na de onderhoudsbeurt.



IMG_5441.jpeg
IMG_5442.jpeg
IMG_5443.jpeg
IMG_5444.jpeg
 
Mooi hoor, zo na dat onderhoud!
Hoe gaat het met je orchideetjes?
 
IMG_2905.jpeg
IMG_2906.jpeg
IMG_2907.jpeg
IMG_2908.jpeg
Mooi hoor, zo na dat onderhoud!
Hoe gaat het met je orchideetjes?
Goed zoals je kunt zien. Traag spul, maar ze blijven groen, en volgens mij zetten ze wel uitlopers en nieuw blad.

de laatste die had ik nog van Claessen. Die op de tak centraal.
IMG_2905.jpeg
IMG_2906.jpeg
IMG_2907.jpeg
IMG_2908.jpeg
 
Goed zoals je kunt zien. Traag spul, maar ze blijven groen, en volgens mij zetten ze wel uitlopers en nieuw blad.
Zien er inderdaad nog mooi fris uit.
Ja orchideeën doen alles langzaam, behalve rotten hahaha. Dus zo lang ze dat niet doen zit er leven in :)
 
Zien er inderdaad nog mooi fris uit.
Ja orchideeën doen alles langzaam, behalve rotten hahaha. Dus zo lang ze dat niet doen zit er leven in :)
Zorgen dat ze tussen de sproeibeurten kunnen drogen scheelt al heel veel heb ik geleerd.
 

Terug
Bovenaan