1 meter regenwoud Albert V. (Fozzy)


Schitterend. Zo mooi als planten gaan doen wat ze willen doen. Misschien voor een ander niet maar de plant uiterst links monopodiaal naar beneden groeit, vind ik een echte eye catcher.
En die komt van midden achterin. Is helemaal langs de zijkant gekropen. Andere uitloper gaar naar rechts omhoog. Is nog niet zo heel lang. Kun je net zien in het midden naast de Anthurium
 
Mooi om te zien Albert en dat kan inderdaad snel gaan. Krijgen ze dat elke dag of wat voer je zoal?
 
En rap dat die tongetjes gaan, je kunt ze niet eens zien.
Krijg wel jeuk van die vleugelloze vliegjes :oops:
 
Mooi om te zien Albert en dat kan inderdaad snel gaan. Krijgen ze dat elke dag of wat voer je zoal?
Ik voer ze niet elke dag John. Meestal ontsnappen er een paar vliegjes aan de aandacht vd kikkers en die lopen dan door de bak heen. Dus de kikkers kunnen op jacht. Ik voerde eerder wel eens springstaartjes… maar dat wordt in een soort vanvoedingsbodem geleverd. Moet je ze eigenlijk eerst uit zien te zeven. werk waar ik geen zin in heb. En zoals de naam zegt springstaartjes, dus die ontsnappen zo als je niet oplet. Heb ook wel eens tropische pissenbedden. Zitten ook in een soort voedingsbodem waar ik ze haalde.

fruitvliegjes is dus het makkelijkste voeren, maar afwisseling is wel beter af en toe.
 
Mooi om te zien,
heb niks met kikkers enz maar dit vind ik toch wel speciaal (y)
 
Ik voer ze niet elke dag John. Meestal ontsnappen er een paar vliegjes aan de aandacht vd kikkers en die lopen dan door de bak heen. Dus de kikkers kunnen op jacht. Ik voerde eerder wel eens springstaartjes… maar dat wordt in een soort vanvoedingsbodem geleverd. Moet je ze eigenlijk eerst uit zien te zeven. werk waar ik geen zin in heb. En zoals de naam zegt springstaartjes, dus die ontsnappen zo als je niet oplet. Heb ook wel eens tropische pissenbedden. Zitten ook in een soort voedingsbodem waar ik ze haalde.

fruitvliegjes is dus het makkelijkste voeren, maar afwisseling is wel beter af en toe.

De springstaartjes.

Voor wat het waard is, wij leggen bovenop 2 wat grotere stukken houtskool. Wel de soort zonder chemicaliën etc, verkrijgbaar bij terrariumwinkels of wij gebruiken Kamado Joe, maar is grote zak.

Zeker wanneer het doosje donker is van binnen gaan ze vaak op dat houtskool zitten. Wij doen bakje boven terrarium, pakken met tang stukjes houtskool er uit en schudden ze leeg in terrarium (of op pot).

Een andere optie is kweken op houtskool (af en toe paar korrels droge witte rijst voeren of paar korrels droge gist). Ongeveer cm water onderop.
Voor voeren kan je wat water toevoegen, en uitschenken in terrarium. Ze blijven drijven en gaan dus zo mee het terrarium in.

En indrukwekkend om te zien de kikkers :)
Prachtig terrarium heb je. Ik kan me voorstellen dat je daar veel plezier aan beleeft.
 
Nieuwe bladeren toegevoegd en 2 Sterculia Pods als schuilplekje. Kikkertjes willen af en toe droge voetjes. En kunnen ze lekker jagen op de fruitvliegjes die verstopt zitten.
IMG_4243.jpeg
IMG_4244.jpeg
IMG_4245.jpeg
 
Als je nog kikkers moet kopen of iets raad ik de kaaiman aan in berschenhoek
 
Als je nog kikkers moet kopen of iets raad ik de kaaiman aan in berschenhoek
Nee hoor. Ik hoef er niet voor naar de andere kant van het land. In Zwolle zit er ook wel een waar ik vaker kom. En anders in Doetinchem in de Achterhoek zit een goede kweker met aparte soorten mocht ik eens wat willen,
 
Overzichtje, en er begint na ruim een jaar een Orchidee te bloeien lijkt het. Enige wat ik veranderd heb is minder frequent automatisch te sproeien, en 2 nieuwe 60mm ventilatoren bovenin hangen ipv de 40mm. Temperatuur gaat nu smorgens als de lampen aangaan veel sneller richting 25/27 graden en de luchtvochtigheid onder de 85%.
heb ook maar weer een nieuwe kweek fruitvliegen opgezet om steeds wat voorraad te hebben.
Bekijk bijlage 357768Bekijk bijlage 357769Bekijk bijlage 357770

Love it...!
Het kriebelt me gewoon weer om er weer aan te beginnen als ik dit zo zie. Ik mist het nog altijd wel doch ben er bewust na zoveel jaar mee gestopt. Maar ik geniet nog elke keer als ik een terrarium zie. En m.n. de dieren. Ik heb van alles soorten gif-, riet-, zand- en graskikkers gehouden. En daarnaast nog dwergkameleons en allerlei dwerghagedissen. En op een blauwe maandag nog eens wandelende takken.
Blijf alsjeblieft van die fraaie foto's posten want ik geniet er helemaal van...
Hier een aantal voorbeelden van mijn dieren... Heb nog vele anderen gehad...
june 8th 2015 025.jpgjune 8th 2015 050a.jpgpalu 021.jpg2014_0826merchandise40002.JPG2014_0826merchandise40008.JPG2014_1008dnkikkerdag20140116.JPG2014_1008dnkikkerdag20140117.JPGinternationaal reptielen en amfibieënbeurs nijmegen 2014 072.jpginternationaal reptielen en amfibieënbeurs nijmegen 2014 039.jpgDSCF8167.JPG
En soms koop je gewoon teveel zoals hieronder te zien valt...
june 7th 2015 029.jpg
 
Mooi als altijd Albert.
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe orchideeën het voor je gaan doen.
 
Eens kijken hoe lang het duurt voor de Orchidee zijn kleuren laat zien. Als de naam klopt met waarvoor deze verkocht werd zou het Paars/Rood moeten worden.

IMG_2813.jpeg
IMG_2814.jpeg
IMG_2815.jpeg
 
Heb je aan zo'n bak nou meer of minder werk dan aan een gewoon aquarium?
Dat vroeg ik mij juist af,
want het ziet er toch wel allemaal speciaal uit,
ga er dus vanuit dat er toch ook wel wat werk aan is he,
om het zo mooi voor elkaar te hebben.
 
Heb je aan zo'n bak nou meer of minder werk dan aan een gewoon aquarium?
Dat vroeg ik mij juist af,
want het ziet er toch wel allemaal speciaal uit,
ga er dus vanuit dat er toch ook wel wat werk aan is he,
om het zo mooi voor elkaar te hebben.
Marc, er is veel minder werk aan vergeleken met een aquarium, af en toe een snoeibeurt als het de klauwen uitloopt. En soms een uitgebloeide bloemstengel weghalen. Voor de rest het water aanvullen welke de waterloop aanstuurt. En de dieren voeren.
en de overige tijd is het gewoon kijken en genieten van het gedrag vd beestjes en de bloemen en planten die bloeien en groeien. Als ik dan kijk naar de tijd? Hooguit een kwartiertje per week.


En de Lido die ik heb staan ben ik ook niet veel mee bezig overigens. Daar staan makkelijke planten in die het goed doen. Dus daar ververs ik af en toe wat water en snoei ik planten wat bij. En toch voor mn gevoel gaat daar meer tijd in zitten. toch zeker een half uur per week.
 
Marc, er is veel minder werk aan vergeleken met een aquarium, af en toe een snoeibeurt als het de klauwen uitloopt. En soms een uitgebloeide bloemstengel weghalen. Voor de rest het water aanvullen welke de waterloop aanstuurt. En de dieren voeren.
en de overige tijd is het gewoon kijken en genieten van het gedrag vd beestjes en de bloemen en planten die bloeien en groeien. Als ik dan kijk naar de tijd? Hooguit een kwartiertje per week.


En de Lido die ik heb staan ben ik ook niet veel mee bezig overigens. Daar staan makkelijke planten in die het goed doen. Dus daar ververs ik af en toe wat water en snoei ik planten wat bij. En toch voor mn gevoel gaat daar meer tijd in zitten. toch zeker een half uur per week.
Dat is mooi,
ik las net je post in een ander topic waar je al zei dat het veel minder intensief is ;)
 
Dat is mooi,
ik las net je post in een ander topic waar je al zei dat het veel minder intensief is ;)
Vooral voor een hartpatiënt…. Want dan ben ik toch echt zei de cardioloog me vrijdag, al voel ik me niet zo…
 
Vooral voor een hartpatiënt…. Want dan ben ik toch echt zei de cardioloog me vrijdag, al voel ik me niet zo…
Dat is natuurlijk niet zo fijn als ze je dat vertellen,
dan zou ik het zeker allemaal wat rustiger aan doen en vooral blijven genieten.
 
Dat is natuurlijk niet zo fijn als ze je dat vertellen,
dan zou ik het zeker allemaal wat rustiger aan doen en vooral blijven genieten.
nog rustiger aan? Ik doe mn werk met veel plezier Marc. En voor de rest houdt de icd me wel in de gaten die ik geïmplanteerd heb gekregen, inmiddels al bijna 4 jr geleden.
 
IMG_4724.jpeg
IMG_2830.jpeg
Vanmiddag wat gesnoeid en weggehaald. Nu dus links achter een paar lege potjes zie foto met de gele rondjes die ik aangegeven heb. Binnenkort maar even naar de kweker in Duitsland voor een paar kleine Bromelia’s oid. Kan ze beter daar halen want dan kan ik ze tenminste fysiek bekijken zonder voor verrassingen komen te staan als ik ze online zou bestellen.
en ik moet ook eens zien wat ik met de Anthurium ga doen. Die gaat niet echt lekker, lijkt alsof de bladeren verbranden, dat de stengels te lang worden.
 
ik denk weer iets wat epifyt kan groeien. Eens over nadenken.
Er zijn veel soorten Anthuriums. Ik weet niet of daar miniaturen bij zitten. Zou zoiets wellicht lager plaatsen. Het is wel een mooie afwisseling. En dan een botanische variant. Als het dat geeft.

#fantaseren
 

Terug
Bovenaan