1 meter regenwoud Albert V. (Fozzy)


Vanmorgen zat er eentje verstopt in een Bromelia. En een paar foto’s van Klein Duimpje en de Reus bij elkaar.

IMG_5471.jpeg
IMG_5473.jpeg
IMG_5476.jpeg
IMG_5478.jpeg
 
Hoi @Fozzy, ik kijk vaak eventjes hoe het met deze 'bak' gaat en hoe je over de bloemen/planten/beestjes vertelt. Erg mooi!

Ik vroeg me wel af: heb je nou ook plekjes waar schimmel groeit, aan de randen bijvoorbeeld? Wat je dan vaak moet schoonmaken?
Bij mijn aquaria('tjes) heb ik wel plekken bovenaan de bak (boven het water) waar het dan vochtig blijft en misschien net te koud is, dan groeit er nog wel eens iets ongewenst (vaker schoonmaken misschien...).
 
Hallo @Schollevaar, nee het is natuurlijk een constant vochtige omgeving in principe.de temperatuur is varierend van 22 graden snachts en smorgens tot rond de 26graden max tegen de avond door de verlichting. Ook helpen de ventilatoren die overdag aan zijn met luchtverplaatsing. Gemiddeld licht de luchtvochtigheid tussen de 60 en 100%(na besproeien), af en toe haal ik het blad vd bodem en vervang dat door nieuw eiken- of beukenblad. Die laatste pluk ik in het nakaar van de heg hier voor het huis. paar zakken vol op voorraad dus.
 
Hallo @Schollevaar, nee het is natuurlijk een constant vochtige omgeving in principe.de temperatuur is varierend van 22 graden snachts en smorgens tot rond de 26graden max tegen de avond door de verlichting. Ook helpen de ventilatoren die overdag aan zijn met luchtverplaatsing. Gemiddeld licht de luchtvochtigheid tussen de 60 en 100%(na besproeien), af en toe haal ik het blad vd bodem en vervang dat door nieuw eiken- of beukenblad. Die laatste pluk ik in het nakaar van de heg hier voor het huis. paar zakken vol op voorraad dus.
Bedankt voor je snelle antwoord. Ik denk dat die ventilatoren voorkomen dat je ergens een 'groeizaam schimmelplekje' krijgt, en het is er bij jou denk ik ook gewoon warmer in het algemeen (geen koude plekken). Het ziet er in ieder geval altijd netjes uit op de foto's!

Succes gewenst!

p.s. ik kan nog wel wat beukenblad kwijt, als je wilt.... :LOL:
 
Mooie bak en kikkers, had zelf veel succes met petrischaaltjes of plastic dekseltjes, plastic bloempotje omgekeerd erover met een opening erin gemaakt waar de kikkers door heen kunnen en eigenlijk daar altijd het legsel in.
 
Heel mooi! Zijn die kikkertjes nog een beetje actief, of is het veel statisch van plek a naar plek b?
 
Heel mooi! Zijn die kikkertjes nog een beetje actief, of is het veel statisch van plek a naar plek b?
actief in de zin van kabaal maken? Nee ze zijn lekker stil. Actief worden ze echt als ik fruitvliegjes voer dan zoeken ze onder elk blaadje naar voedsel.
 
actief in de zin van kabaal maken? Nee ze zijn lekker stil. Actief worden ze echt als ik fruitvliegjes voer dan zoeken ze onder elk blaadje naar voedsel.

Nee bedoelde meer dat ze een beetje rondbewegen/scharrelen, of zitten ze telkens uren op hetzelfde takje?
 
Nee bedoelde meer dat ze een beetje rondbewegen/scharrelen, of zitten ze telkens uren op hetzelfde takje?
Nee, ze huppelen vrolijk rond gedurende de dag en avond. Dit zijn dagactieve dieren. Heel anders dan boomkikkers, die zijn snachts actiever.
 
Ja, wat opvulling is wel nodig. Ik vond de varen eigenlijk wel erg mooi tussen die rode planten. Mede omdatbeen varen toch een andere structuur heeft.
Is het een mooie afwisseling.
Zijn er geen kleinere soort varens??
 
Ben even een tijdje bezig geweest met de planten. Wel lastig hoor met die nieuwgierige springers in de buurt. Opletten dat ze niet ontsnappen
De Tillandsia’s hangen links in de hoek, die moeten niet teveel in de nevel hangen. 1x per week even met de handsproeier is genoeg. De Zuidzeepalm heb ik tegen de achterwand in een potje geplaatst. De Anthurium Andreanum Mini Rozestaat aan de rechterzijkant., kijken of hij daar wil groeien. Waarom ze die Mini noemen is me niet duidelijk, het is nl een behoorlijk formaat. De Ficus Specie Panama heb ik tegen het hout links gezet. Dit is een klimmer die ik wil gaan geleiden langs de houten uitsteeksels, en het mos heb ik her en der neergedrukt. Nu maar weer zn gang laten gaan.
Nu wel meer evenwicht qua Groen- en Roodtinten links en rechts voor mijn gevoel.


IMG_5695.jpeg
IMG_5693.jpeg
IMG_5694.jpeg
 
Zit er weer fris uit. Dat palmpje zoals ik het maar noem, leuk plantje om te zien.
 

Terug
Bovenaan